![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verbaast me altijd als ik een voetballer uit pakweg Ijsland na een jaar of wat Gents hoor kletsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Goeie Films kunt U vroeger op Vlaamse TV zien ! Vlaamse kranten, kijk naar mijn posten en citaten ... de 1/2 komen uit vlaamse kranten ! En voor wat betreft "nederlands te spreken" ... wij spreken Nederlands ... en Frans ... Waarom zijn er zoveel franstaligen die in de rand wonen maar hun kinderen toch in Brussel in het nederlandstalig onderwijs inschrijven ... omdat ze willen niet horen "hier spreken wij nederlands" ... Op school in Brussel spreekt iedereen en frans en nederlands (ouders, kinderen, en zelfs leerkrachten )... en het LUKT ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Parlementslid
|
![]() Hierop het ik al beantwoord ... Jij vervormt alles !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, jij sprak over de belastingen van allen die in Brussel werken. ben je zeker dat de Franstaligen er mee zullen akkoord gaan dat er zo'n 400.000 Vlaamse stemmers er zullen bijkomen?? (no taxation without representation, remember)
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens een belangrijke reden voor Nederlandstaligen om welke territoriumuitbreiding dan ook te blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel de lusten maar niet de lasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Parlementslid
|
![]() waarom zouden er dan redenen zijn om Brussel uit te breiden? Socioeconomisch gezien is een uitbreiding van Brussel nuttig, het probleem is dat franstaligen niks beter hebben voorgested dan een uitbreiding met de faciliteiten gemeenten ... dus voor taalredenen en niet voor socioeconomisch redenen.
waarom spreken de gemeenteraadsleden dan geen Nederlands? Die spreken nederlands ... maar niet exclusief ... vanwaar dan de steun aan de xenofobe partijen FDF en UF?? Xenofobe partijen ... op dit punt, heeft Vlaanderen zeker geen les te geven ![]() trouwens, jij sprak over de belastingen van allen die in Brussel werken. ben je zeker dat de Franstaligen er mee zullen akkoord gaan dat er zo'n 400.000 Vlaamse stemmers er zullen bijkomen?? (no taxation without representation, remember)[/quote] Iets nieuw ... Er bestaat een internationaal regel : belastingen worden op werplaats betaald. Voor de rest, stemt U waar U woont. "No taxation without representation" betreft de populatie van Washington ... die uiteindelijk voor niemand kan stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het is niet zo netjes Xenofobe partijen als FDF en UF te vergelijken met geheel Vlaanderen. Het is mij inmiddels wel duidelijk waar het xenofobisme of racisme zit. En Vlaanderen, zij het niet geheel verschoond, moet daarin wel degelijk haar meerdere erkennen in Brussel.
![]() |
![]() |
#451 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die mensen ook 'representatief' zijn, is nog een andere vraag.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
|
![]() Sorry, uw zin bevat wat veel Frans om door mij te worden begrepen.
![]() |
#454 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Jan Velaers, UIA, Professor constitutioneel recht : de 2 talen kunnen gebruikt worden. - Vaste Commissie voor Taaltoezicht : gebruik van het Frans is niet verboden. Iemand die pleit voor het gebruik van een 2de taal vind ik niet xenofobe ... Iemand die pleit voor het exclusief gebruik van een taal vind ik wel xenofobe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan alleen maar vaststellen dat MR niet in een volgende regering zal zitten in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Parlementslid
|
![]() Ja, CDH en Ecolo hebben besloten dat het meest logisch was een symetrisch oplossing te kiezen voor de Brusselse regering, de Waalse regering en de Frans gemeenschap regering ... in plaats van voor een symetrisch FR-NL keuze te doen voor Brussel MR/VLD, CHD/CD&V, Ecolo/Groen ... zullen wij een franstalig deel PS-CDH-Ecolo en een nederlandstalig deel VLD-CD&V-Groen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen worden andere talen ondertiteld en zo heb ik grotendeels mijn Engels geleerd (en onderhoud ik mijn Frans ook nog een beetje). Door stevast alles te dubben zorgen de Waalse media er voor dat de Franstaligen niet in contact komen met andere talen, dus leren ze het ook niet. Vlaamse distributeurs kunnen daar een rol in spelen: geen Franstalige zenders op de kabel als er gedubd wordt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze leestelevisie is het provinciaaalse lachertje van Europa en de Fransen hebben groot gelijk alle series te dubben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |