![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit alleen al dat je moeite hebt met het begrip "wereldvreemde bediende" is geen goed teken vriend.
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je lijkt mij zo meer en meer een parvenue, eigenlijk. Als je geen onderscheid kan maken tussen een debat en een virtuele scheldpartij ben je niet goed bezig Tavek!
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Staat het je niet aan, dan mag je gerust over mijn posts heen lezen. Of probeer het rode driehoekje eens ![]() Citaat:
![]() Jij levert geen argumenten aan, dan heb je geen tegenargumenten nodig ook. Citaat:
Maar goed, bonne chance (let op, da's Frans, val niet van je stoel af!) om genoeg mensen te vinden die privé-bezit willen afschaffen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de proffen danken u voor uw dunk van hun ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||||
Banneling
|
![]() Dat doet het huidige systeem ook, en wel op zo'n manier dat er uiteindelijk niets overblijft.
Citaat:
Blijf je naar clientelisme streven en wil je iedereen tevreden blijven houden, dan ga je je productieven steeds meer en meer onder druk zetten, en dan stoppen die er doodeenvoudig mee. Dan trekken ze weg, of dan gaan ze zich mee in de hangmat nestelen waarbij ze naar de anderen gaan kijken om hun hun "rechten" te verzekeren. Zo eenvoudig is. En wat ga je dan doen met al je solidariteit en je "voor het volk"-initiatieven? Het sinterklaas-gehalte moet er uit. Easy as that. Wil je betaalbare geneeskunde blijven garanderen en wil je daar op inzetten, dan zal je moeten zien dat je daarvoor de resources hebt, zonder daarmee je productieven dood te knijpen. Als dat pakweg wil zeggen dat openbaar vervoer duurder wordt en niet meer gratis en dat pre-pensioen niet meer kan, dan is dat zo. Pech voor politici die bestaan bij gratie van hun clientelistische kiezers. Citaat:
En je kan nu opnieuw het egoïsme-plaatje opleggen, veel indruk maakt dat niet. Je kan solidariteit van mensen vragen, maar er komt een punt waarbij dat vragen om solidariteit gewoon overgaat in zuivere diefstal. Citaat:
Anderen mogen gerust evenveel hebben. Straffer nog, ze mogen zonder probleem zelfs meer hebben. I don't care, zolang ze daar maar zelf voor opdraaien. Ik kan voor jou eenzelfde statement maken eh. Jij wil voor jezelf/anderen meer of minstens hetzelfde en dus gun je mij minder... Citaat:
Inclusief mezelf heb ik zo direct 10 jaargenootjes in gedachten, die uitgeweken zijn en over de hele wereld verspreid zitten. Gaande van de US over Canada, Australië, Dubai, Zuid-Farika, Brunei, Rusland en enkele landen in Europa. Met wat die groep aan belastingen zouden opbrengen in België, kom ik heel conservatief gerekend met gemak aan 1miljoen€. Daar kan je dus al heel wat mee doen op vlak van "solidariteit". Wat ga je doen om hen te overtuigen terug te komen? Of hoe wil je bijvoorbeeld Tavek overtuigen om toch maar in België te blijven? Laatst gewijzigd door Sfax : 16 februari 2012 om 14:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zullen dalen en dan gaan ze het elders zoeken! index meer lasten meer btw meer inkomsten op inkomen en kapitaal afroming van grote lonen en grote pensioenen taksen op vervoer taksen op behuizing meer controle op fraude Allerlei verplichtingen zoals ze nu al bezig (bv.verplichten winterbanden) Ze pluimen ons,en wij zijn aan het zeuren over hoe ze ons moeten pluimen. Ik zou niet graag in een situatie terechtkomen zoals de VS waar mensen massaal uit hun huizen gezet worden,waar mensen geen recht hebben op ziekteverzekering(omdat ze het niet kunnen betalen) Daar is nochtans de belasting op werk een pak lager,daar heeft men de vrije economie,maar daar komt ook de bankencrisis van door gebrek aan toezicht van de overheid. We staan voor een opdracht,gaat europa op deze weg verder ik bedoel daarmee,toezicht op de uitgaven,op de inkomsten,op werkloosheid enz...dan zullen er sowiezo afspraken gemaakt moeten worden met de industrie. De landen die niet volgen of kunnen volgen worden gedoemd om zoals griekenland bij te sturen op kap van de werknemer. Een europa mmh laat me is lachen,het gaat om de centen,niet om de mensen En daar verschillen wij van mening,meer is dat niet.
![]() |
![]() |
#449 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De oplossingen liggen niet in het op peil houden of laten stijgen van de inkomsten. Dat is gewoon de hele toestand in hetzelfde bedje ziek houden. Citaat:
Ieder de keuze die ze zelf willen maken, zolang ze de gevolgen van die keuze ook maar zelf dragen/zelf financieren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#451 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | ||
|
![]() Citaat:
Clientelisme is niet het enige dat bepaalde mensen naar een bepaald soort partij duwt: http://www.youtube.com/watch?v=-pRxvWZ-WoI
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
|
![]() Citaat:
Met geen enkele empathie zal je dan ook volgens mij snel aan je plafond zitten. You shouldn't care maar er is altijd iemand boven u; hoe hoog je je ook waant je zit nog nergens.
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
|
![]() Ik heb al meerdere keren gevraagd waarom het olijke duo T & S beweren dat ze geen deel uitmaken van de grijze massa, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Een beetje slogantaal, dat wel, maar echt iets concreets ? Nada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is toch voldoende dat ze zeggen niet tot de grijze massa te behoren om er niet meer toe te behoren? Allé, waarschijnlijk zal quasi iedereen zeggen er niet toe te behoren en zal uiteindelijk de grijze massa eigenlijk geen massa maar een paar enkelingen zijn...
![]() |
#457 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Qua zuurtegraad valt dat hier behoorlijk mee hoor, maar vriendelijk dat je er zo bezorgd om bent. En verder heb ik mijn geliefde dichtbij, leuke mensen om mee samen te werken, uitdagingen bij de vleet, appreciatie en verloning, wereldwijde mogelijkheden, en geen gezeur meer van kerktorenbelgjes. Beter moet het niet worden eigenlijk ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normale mensen beschouwen dat als elementaire hygiëne ![]() |
|
![]() |