Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 00:30   #441
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat is er wereldvreemd aan een ingenieur/wetenschapper?

Vooroordelen? Zoals zovelen.
Het feit alleen al dat je moeite hebt met het begrip "wereldvreemde bediende" is geen goed teken vriend.
Oud 16 februari 2012, 09:06   #442
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
bron http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...tml#reageerTag

1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun.
Ik heb een bloedhekel aan jongeren die de oudere generaties terechtwijst voor dingen die ze deden of doen waardoor het nu voor hen "minder gemakkelijk is". Maar waar ik nog meer een hekel aan heb is die oude muffe generatie die het niet kan nalaten nog eens rap de jeugd na te roepen dat ze luiaards zijn en dat ze nergens zullen komen. We komen er wel... maak je maar niet druk en zo niet wel dan is het allemaal om zeep maar jullie gaan er dan toch niet meer zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 09:12   #443
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die maatschappelijke ingesteldheid is ingegeven door jarenlang de citroen te zijn die uitgeperst wordt om een massa mensen te onderhouden die alles doen om de verantwoordelijkheid voor hun eigen leven te ontlopen.
Nu dacht ik dat jij voor een universiteit werkte ... niet onmiddelijk het schoolvoorbeeld van iemand die "het maakt" en zeker niet "los van de maatschappij".
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 16 februari 2012, 09:23   #444
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik (voor sfax spreek ik niet, maar ik vermoed dat zijn standpunt er niet zo ver van af ligt) meen dat in Belgie slimmer zijn als de gemiddelde mens of ambitieuzer zijn in uw leven als de gemiddelde mens, iets is waar ge meer problemen van ondervindt als voordelen.
Dat denk ik toch niet... ook voor die mensen is plaats in onze samenleving. Maar ik vrees dat degenen die het steeds hebben over hoe intelligent ze zijn juist helemaal geen deel uitmaken van die mensen.

Citaat:
En ik heb gewoon een mening die mijn standpunt verdedigt, en die is compleet verschillend als die van de gewone arbeider in de straat. Sorry.
Je begint gewoon een mening te verdedigen die pretentie uitstraalt.
Je lijkt mij zo meer en meer een parvenue, eigenlijk.
Als je geen onderscheid kan maken tussen een debat en een virtuele scheldpartij ben je niet goed bezig Tavek!
Citaat:
Oud 16 februari 2012, 13:45   #445
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neoliberale voorstellen ter bevordering van materieel egoïsme en een elk-voor-zichzelf maatschappij verdedigen maar terzelfdertijd ontkennen dat je op polarisering aanstuurt. Tja, ben je dan nog op de koop toe zo naïef ook dat je denkt dat iedereen die leugens nog eens blindelings gaat aanvaarden ook?
Dat iedereen hier vooral zijn eigen gelooft was me al wel langer duidelijk. Big deal. Jij bent toch ook naïef genoeg om je eigen idiote denkbeelden blindelings te willen volgen.

Citaat:
Het financieel centrum van ArcelorMittal betaalde in 2009 slechts 496 euro belastingen aan de belgische staat, op een winst van 1,29 miljard euro (dat is 0,000038 %!!!!), terwijl werknemers gemiddeld zowat 33,9% belastingen betalen op hun inkomen.
Al jaren komen de werkgevers af met die zever dat ze te veel moeten betalen. Steeds minder mensen geloven hen nog, ondanks hun verwoedde pogingen om via de media aan propaganda te doen.
ArcelorMittal is België inderdaad beter kwijt dan rijk, net zoals Bekaert, de Haven, Ford, Volvo, Audi... Allemaal niet nodig .

Citaat:
Kan jij eigenlijk 1 zin typen zonder dat er Engelse taalvervuiling ingedraaid wordt? Ik kan best begrijpen dat je als extremistische kosmopoliet alles en iedereen wil gelijkschakelen uitgenomen op materieel vlak, maar tot nader order is Politics.be nog steeds een Nederlandstalig forum.
Ik kan dat ja. Moet ik dat? Nee.
Staat het je niet aan, dan mag je gerust over mijn posts heen lezen. Of probeer het rode driehoekje eens . See me care.

Citaat:
Of hoe asociaal rechts niet enkel economische onrechten goedpraat en ondersteunt, maar ook culturele verschillen minacht. Extremisme laat zich niet verstoppen.
How cute

Citaat:
Sterke argumentatie alweer.
Jij levert geen argumenten aan, dan heb je geen tegenargumenten nodig ook.

Citaat:
Voorlopig niet nee, maar de vooruitzichten zien er toch vrij goed uit ook al moet het vat eerst tot op de bodem geledigd worden. Liberaal-extremisten zijn nu eenmaal aan de macht. Voorlopig nog...
Keep on dreaming.
Maar goed, bonne chance (let op, da's Frans, val niet van je stoel af!) om genoeg mensen te vinden die privé-bezit willen afschaffen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:59   #446
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nu dacht ik dat jij voor een universiteit werkte ... niet onmiddelijk het schoolvoorbeeld van iemand die "het maakt" en zeker niet "los van de maatschappij".
Ik werk niet voor een universiteit. Toch niet, financieel gezien.

En de proffen danken u voor uw dunk van hun !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 14:01   #447
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Maar je tast de koopkracht aan
Dat doet het huidige systeem ook, en wel op zo'n manier dat er uiteindelijk niets overblijft.

Citaat:
en ik dacht dat iedereen toch bijdrage betaald voor solidaire hulp,wil jij dan geneeskunde voor het volk afschaffen,solidariteit afschaffen,ongelijkheid invoeren,hulp laten afhangen van uw sociale positie op welzijnsladder,armoede importeren,inkomen laten afhangen van kapitalistische willekeur??
Face it, there is no free lunch. Elk cadeau dat wordt uitgedeeld onder het mom van solidariteit, herverdeling, sociaal welzijn en what not, moet betaald worden door de productieven in een samenleving waarbij de overheid zijn geld gaat halen. Overspeel daarbij je hand, en je streeft gegarandeerd af op een fiasco in de meest pure en uitgebreidde vorm, om maar niet van een katastrofe te spreken.

Blijf je naar clientelisme streven en wil je iedereen tevreden blijven houden, dan ga je je productieven steeds meer en meer onder druk zetten, en dan stoppen die er doodeenvoudig mee. Dan trekken ze weg, of dan gaan ze zich mee in de hangmat nestelen waarbij ze naar de anderen gaan kijken om hun hun "rechten" te verzekeren. Zo eenvoudig is. En wat ga je dan doen met al je solidariteit en je "voor het volk"-initiatieven?

Het sinterklaas-gehalte moet er uit. Easy as that. Wil je betaalbare geneeskunde blijven garanderen en wil je daar op inzetten, dan zal je moeten zien dat je daarvoor de resources hebt, zonder daarmee je productieven dood te knijpen. Als dat pakweg wil zeggen dat openbaar vervoer duurder wordt en niet meer gratis en dat pre-pensioen niet meer kan, dan is dat zo. Pech voor politici die bestaan bij gratie van hun clientelistische kiezers.

Citaat:
Ik ga er mee akkoord dat er om de zoveel tijd een herziening moet komen om profetariaat te voorkomen,maar jou wereld bestaat uit eenzijdige ooglappen economie,de weg die jou welzijn voorbereidt mag niet ten koste gaan van de minderbedeelden.
Mij goed, zolang het welzijn van die minderbedeelden ook niet ten koste gaat van mijn welzijn...
En je kan nu opnieuw het egoïsme-plaatje opleggen, veel indruk maakt dat niet. Je kan solidariteit van mensen vragen, maar er komt een punt waarbij dat vragen om solidariteit gewoon overgaat in zuivere diefstal.

Citaat:
Je blijkt zo vastgeroest in het kapitalistische neo- liberalisme dat je blijkbaar niet door hebt dat er na arbeid ook welzijn moet zijn,hoe kan je anders uitleggen dat je verklaringen niet rechtstreeks uit je inborst komen,jij wil meer maar gunt anderen minder dat is je motto!
Waar zeg ik dat anderen minder moeten hebben?

Anderen mogen gerust evenveel hebben. Straffer nog, ze mogen zonder probleem zelfs meer hebben. I don't care, zolang ze daar maar zelf voor opdraaien.
Ik kan voor jou eenzelfde statement maken eh. Jij wil voor jezelf/anderen meer of minstens hetzelfde en dus gun je mij minder...

Citaat:
Het geld moet van ergens komen,en aan sommigen is het gegeven om welvaart te creeren,maar welvaart heeft veel gezichten en het is niet door aan de lonen,de inkomensgarantie bij ontslag,of de ongelijkheid te promoten dat jij meer zal verkopen of meer inkomsten zal genereren,met andere woorden je zakencijfer zal stijgen wanneer jij minder belasting zal betalen dat is juist,maar zal dalen als je aan de koopkracht zit.
Dus het is goed om de productieven uit te persen? Wel goed, overtuig die productieven dan maar.
Inclusief mezelf heb ik zo direct 10 jaargenootjes in gedachten, die uitgeweken zijn en over de hele wereld verspreid zitten. Gaande van de US over Canada, Australië, Dubai, Zuid-Farika, Brunei, Rusland en enkele landen in Europa. Met wat die groep aan belastingen zouden opbrengen in België, kom ik heel conservatief gerekend met gemak aan 1miljoen€. Daar kan je dus al heel wat mee doen op vlak van "solidariteit". Wat ga je doen om hen te overtuigen terug te komen? Of hoe wil je bijvoorbeeld Tavek overtuigen om toch maar in België te blijven?

Laatst gewijzigd door Sfax : 16 februari 2012 om 14:09.
Oud 16 februari 2012, 17:04   #448
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat doet het huidige systeem ook, en wel op zo'n manier dat er uiteindelijk niets overblijft.

Face it, there is no free lunch. Elk cadeau dat wordt uitgedeeld onder het mom van solidariteit, herverdeling, sociaal welzijn en what not, moet betaald worden door de productieven in een samenleving waarbij de overheid zijn geld gaat halen. Overspeel daarbij je hand, en je streeft gegarandeerd af op een fiasco in de meest pure en uitgebreidde vorm, om maar niet van een katastrofe te spreken.

Blijf je naar clientelisme streven en wil je iedereen tevreden blijven houden, dan ga je je productieven steeds meer en meer onder druk zetten, en dan stoppen die er doodeenvoudig mee. Dan trekken ze weg, of dan gaan ze zich mee in de hangmat nestelen waarbij ze naar de anderen gaan kijken om hun hun "rechten" te verzekeren. Zo eenvoudig is. En wat ga je dan doen met al je solidariteit en je "voor het volk"-initiatieven?

Het sinterklaas-gehalte moet er uit. Easy as that. Wil je betaalbare geneeskunde blijven garanderen en wil je daar op inzetten, dan zal je moeten zien dat je daarvoor de resources hebt, zonder daarmee je productieven dood te knijpen. Als dat pakweg wil zeggen dat openbaar vervoer duurder wordt en niet meer gratis en dat pre-pensioen niet meer kan, dan is dat zo. Pech voor politici die bestaan bij gratie van hun clientelistische kiezers.

Mij goed, zolang het welzijn van die minderbedeelden ook niet ten koste gaat van mijn welzijn...
En je kan nu opnieuw het egoïsme-plaatje opleggen, veel indruk maakt dat niet. Je kan solidariteit van mensen vragen, maar er komt een punt waarbij dat vragen om solidariteit gewoon overgaat in zuivere diefstal.

Waar zeg ik dat anderen minder moeten hebben?

Anderen mogen gerust evenveel hebben. Straffer nog, ze mogen zonder probleem zelfs meer hebben. I don't care, zolang ze daar maar zelf voor opdraaien.
Ik kan voor jou eenzelfde statement maken eh. Jij wil voor jezelf/anderen meer of minstens hetzelfde en dus gun je mij minder...

Dus het is goed om de productieven uit te persen? Wel goed, overtuig die productieven dan maar.
Inclusief mezelf heb ik zo direct 10 jaargenootjes in gedachten, die uitgeweken zijn en over de hele wereld verspreid zitten. Gaande van de US over Canada, Australië, Dubai, Zuid-Farika, Brunei, Rusland en enkele landen in Europa. Met wat die groep aan belastingen zouden opbrengen in België, kom ik heel conservatief gerekend met gemak aan 1miljoen€. Daar kan je dus al heel wat mee doen op vlak van "solidariteit". Wat ga je doen om hen te overtuigen terug te komen? Of hoe wil je bijvoorbeeld Tavek overtuigen om toch maar in België te blijven?
opletten he,van mij mogen de belastingen op werk een gans stuk naar omlaag,mag de sociale zekerheid gemeten worden aan de echte kwalen en niet aan het profetariaat,maar denk er aan dat dan de inkomsten van de staat
zullen dalen en dan gaan ze het elders zoeken!
index
meer lasten
meer btw
meer inkomsten op inkomen en kapitaal
afroming van grote lonen en grote pensioenen
taksen op vervoer
taksen op behuizing
meer controle op fraude
Allerlei verplichtingen zoals ze nu al bezig (bv.verplichten winterbanden)
Ze pluimen ons,en wij zijn aan het zeuren over hoe ze ons moeten pluimen.
Ik zou niet graag in een situatie terechtkomen zoals de VS waar mensen massaal uit hun huizen gezet worden,waar mensen geen recht hebben op ziekteverzekering(omdat ze het niet kunnen betalen)
Daar is nochtans de belasting op werk een pak lager,daar heeft men de vrije economie,maar daar komt ook de bankencrisis van door gebrek aan toezicht van de overheid.
We staan voor een opdracht,gaat europa op deze weg verder ik bedoel daarmee,toezicht op de uitgaven,op de inkomsten,op werkloosheid enz...dan zullen er sowiezo afspraken gemaakt moeten worden met de industrie.
De landen die niet volgen of kunnen volgen worden gedoemd om zoals griekenland bij te sturen op kap van de werknemer.
Een europa mmh laat me is lachen,het gaat om de centen,niet om de mensen
En daar verschillen wij van mening,meer is dat niet.
Oud 16 februari 2012, 17:11   #449
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
opletten he,van mij mogen de belastingen op werk een gans stuk naar omlaag,mag de sociale zekerheid gemeten worden aan de echte kwalen en niet aan het profetariaat,maar denk er aan dat dan de inkomsten van de staat
zullen dalen en dan gaan ze het elders zoeken!
Als de staat in hetzelfde inefficiënte jasje als nu blijft rondlopen doen ze dat ja; maar dan blijven ze in de shit zitten.
De oplossingen liggen niet in het op peil houden of laten stijgen van de inkomsten. Dat is gewoon de hele toestand in hetzelfde bedje ziek houden.

Citaat:
index
meer lasten
meer btw
meer inkomsten op inkomen en kapitaal
afroming van grote lonen en grote pensioenen
taksen op vervoer
taksen op behuizing
meer controle op fraude
Allerlei verplichtingen zoals ze nu al bezig (bv.verplichten winterbanden)
Ze pluimen ons,en wij zijn aan het zeuren over hoe ze ons moeten pluimen.
Ik zou niet graag in een situatie terechtkomen zoals de VS waar mensen massaal uit hun huizen gezet worden,waar mensen geen recht hebben op ziekteverzekering(omdat ze het niet kunnen betalen)
Daar is nochtans de belasting op werk een pak lager,daar heeft men de vrije economie,maar daar komt ook de bankencrisis van door gebrek aan toezicht van de overheid.
We staan voor een opdracht,gaat europa op deze weg verder ik bedoel daarmee,toezicht op de uitgaven,op de inkomsten,op werkloosheid enz...dan zullen er sowiezo afspraken gemaakt moeten worden met de industrie.
De landen die niet volgen of kunnen volgen worden gedoemd om zoals griekenland bij te sturen op kap van de werknemer.
Een europa mmh laat me is lachen,het gaat om de centen,niet om de mensen
En daar verschillen wij van mening,meer is dat niet.
Dat mag gerust; maar dat maakt geen van beide meningen minderwaardig, verwerpelijk of, of all things, immoreel.
Ieder de keuze die ze zelf willen maken, zolang ze de gevolgen van die keuze ook maar zelf dragen/zelf financieren.
Oud 16 februari 2012, 17:17   #450
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de staat in hetzelfde inefficiënte jasje als nu blijft rondlopen doen ze dat ja; maar dan blijven ze in de shit zitten.
De oplossingen liggen niet in het op peil houden of laten stijgen van de inkomsten. Dat is gewoon de hele toestand in hetzelfde bedje ziek houden.

Dat mag gerust; maar dat maakt geen van beide meningen minderwaardig, verwerpelijk of, of all things, immoreel.
Ieder de keuze die ze zelf willen maken, zolang ze de gevolgen van die keuze ook maar zelf dragen/zelf financieren.
Einde discussie zeker.
Oud 16 februari 2012, 17:19   #451
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Einde discussie zeker.
Was die er dan uberhaupt al?
Oud 16 februari 2012, 18:04   #452
largo_w

Standaard

Citaat:
Problemen gaan wel wat verder dan holle frasen hé sfax. Dat jij het "maakt" is best wel goed maar je moet daarom nog niet je rug keren naar degenen die het niet altijd gemakkelijk hebben. Ik kan je tot op een zekere hoogte volgen, uiteraard, maar je bitsheid gaat me wat te ver.
Clientelisme is niet het enige dat bepaalde mensen naar een bepaald soort partij duwt: http://www.youtube.com/watch?v=-pRxvWZ-WoI
Citaat:
Oud 16 februari 2012, 18:41   #453
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Problemen gaan wel wat verder dan holle frasen hé sfax. Dat jij het "maakt" is best wel goed maar je moet daarom nog niet je rug keren naar degenen die het niet altijd gemakkelijk hebben. Ik kan je tot op een zekere hoogte volgen, uiteraard, maar je bitsheid gaat me wat te ver.
Clientelisme is niet het enige dat bepaalde mensen naar een bepaald soort partij duwt: http://www.youtube.com/watch?v=-pRxvWZ-WoI
De tijden dat ik mijn rug nog niet gekeerd zou hebben, liggen intussen al achter me zenne. Why would I still care?
Oud 16 februari 2012, 18:47   #454
largo_w

Standaard

Citaat:
De tijden dat ik mijn rug nog niet gekeerd zou hebben, liggen intussen al achter me zenne. Why would I still care?
Blijf dan maar zuur door het leven gaan... beter zal het er niet op worden.
Met geen enkele empathie zal je dan ook volgens mij snel aan je plafond zitten.
You shouldn't care maar er is altijd iemand boven u; hoe hoog je je ook waant je zit nog nergens.
Citaat:
Oud 16 februari 2012, 18:53   #455
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al meerdere keren gevraagd waarom het olijke duo T & S beweren dat ze geen deel uitmaken van de grijze massa, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Een beetje slogantaal, dat wel, maar echt iets concreets ? Nada.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 20:14   #456
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb al meerdere keren gevraagd waarom het olijke duo T & S beweren dat ze geen deel uitmaken van de grijze massa, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Het is toch voldoende dat ze zeggen niet tot de grijze massa te behoren om er niet meer toe te behoren? Allé, waarschijnlijk zal quasi iedereen zeggen er niet toe te behoren en zal uiteindelijk de grijze massa eigenlijk geen massa maar een paar enkelingen zijn...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 20:43   #457
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf dan maar zuur door het leven gaan... beter zal het er niet op worden.
Lol, da's ook weer zo'n standaard stropop

Qua zuurtegraad valt dat hier behoorlijk mee hoor, maar vriendelijk dat je er zo bezorgd om bent. En verder heb ik mijn geliefde dichtbij, leuke mensen om mee samen te werken, uitdagingen bij de vleet, appreciatie en verloning, wereldwijde mogelijkheden, en geen gezeur meer van kerktorenbelgjes. Beter moet het niet worden eigenlijk

Citaat:
Met geen enkele empathie zal je dan ook volgens mij snel aan je plafond zitten.
You shouldn't care maar er is altijd iemand boven u; hoe hoog je je ook waant je zit nog nergens.
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben?
Oud 16 februari 2012, 20:44   #458
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Naar jouw definities is het niet moeilijk om tot de massa te behoren. Je vuilbakken buiten zetten is voor jou al een reden om erbij te horen.

Normale mensen beschouwen dat als elementaire hygiëne
Oud 16 februari 2012, 20:52   #459
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar jouw definities is het niet moeilijk om tot de massa te behoren. Je vuilbakken buiten zetten is voor jou al een reden om erbij te horen.

Normale mensen beschouwen dat als elementaire hygiëne
Eens te meer geen concreet antwoord.

Zoals voorspeld.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 21:05   #460
largo_w

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben?
het probleem stelt zich wanneer die denkt zoals jij hier schrijft . Ik geloof wel niet dat je zo een dingen durft te brengen in het echt... onderhuids zuur dus; het ergste soort.
Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be