![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, verschrikkelijk bang, want hij weet donders goed dat de hyena's verscheuren, vandaar 't bange geblaat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Duidelijk bij gebrek aan beter... Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2012 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je doet wel goed je best, maar helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar geen nood, er waren er ook die de toenmalige invasie van de duitsers niet goed vonden en dachten dat er veel te veel duitsers bijkwamen. Toen waren ze in Italie een pak toleranter nietwaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....06#post6018606 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#450 |
Banneling
|
![]() Godwinnekes, daar is circe straf in.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2012 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En stropoppen, en reductio ad ridiculum, en argumentum ad populum, en argumentum ad nauseam, en vooral argumentum ad hominem.
![]() |
#452 | |
|
![]() Citaat:
Ze staan haaks op het beleid van de laatste jaren. Dat lijkt er toch op dat er ergens iets mis is gegaan bij de democratische besluitvorming? Jammergenoeg kan men niet meer naar de wil van het volk luisteren, want wat er nu is kan men niet meer veranderen. Men kan nu niet massaal mensen beginnen uitwijzen. Men kan hun ook geen geboortequota opleggen. En zelfs de aangroei door immigratie stoppen, iedereen dus afwijzen, zal ook niet kunnen. De laatste maanden schommelt het aantal mensen die een asielprocedure opstarten (dus via legale weg hier proberen binnenraken) overigens rond de 1700 als ik me niet vergis?
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik heel erg vind, is het vetgedrukte wat jij schrijft. Nochtans is het iets dat ik al heel vaak gehoord heb. Oudere mensen, die eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan zeggen: ik ben blij, dat ik al een heel deel geleefd heb... en het leven heb geleid hoe het was ... Als ik nu jong zou zijn, ik zou het niet meer zien zitten .... Men verwijst dan naar de immigratie ... en zeker voor mijn kinderen, laat staan klein- of achterkleinkinderen vrees ik ... (dat zij hier in de minderheid zullen zijn en ons land absoluut niet meer hetzelfde zal zijn qua rechten, sociale zekerheid en welvaartsniveau). Mijn persoonlijke ervaring is overigens helaas aansluitend bij het stereotiepe: Eén Marokkaanse jongen in de klas, klein van gestalte, maar daar bleef het dan ook bij. Ooit heeft hij zelfs bijna met een stoel gegooid ... Pesten, blaffen, en de manier waarop zijn puntentelling tot stand was gekomen was nooit eerlijk, terwijl de andere leerlingen nooit een resultaat betwisten. Hij ging er zelfs voor tot bij de directie. Hij maakte zich er keer op keer belachelijk, maar intussen vrees ik wel dat hij zeer veel mensen rechtser heeft gemaakt... Ooit zou hij ook een leerkracht hebben opgewacht bij haar wagen. Het ging om een vrouw. Hij maakte dus zeker amok en was "bekend" over de gehele speelplaats omwille van het feit dat hij niet zonder dat men hem kon opmerken zou passeren zeg maar. Hij heeft later overigens succesvol verder gestudeerd op universitair niveau (rechten). (Het is vreemd maar ik hoor vaak dat er een voorkeur lijkt te zijn voor rechtspraktijk (hogeschool) en rechten (univ), of Islamistiek natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#455 | ||
|
![]() Citaat:
Dit type gedachten moet weinig verschilt hebben van de vrees die de Joden voelden in de tijd dat de nazi's aan hun opmars bezig waren door Europa. Eigenlijk hoop je dus gewoon "het niet te moeten meemaken", wat betekent dat het al lijkt te moeten gaan om een ernstige ziekte of zeer erg ongeluk. Maar het probleem is, dat het hier gaat om het hele leven ... en dan is er maar één oplossing: het niet meer voor je te hoeven hebben... ![]() Iets dat je dan hoopt en denkt, omdat volgens jou de toekomst, zeker de verre toekomst, zeer negatief is. Toch afschuwelijk? Citaat:
De klas waarvan ik sprak betrof een ASO klas in een gemiddelde kleine stad. De leerkrachte die werd opgewacht aan haar wagen en het ook het hardste te verduren kreeg in de klas, was een licentiate economie... (dit was een belangrijk vak).
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
|
![]() Citaat:
![]() Overdrijven is ook een kunst.
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de verhalen die ik hoorde van de dame die ik vermeldde, had te maken met het maagdenvlies van een Marokkaans meisje. Ik dacht toen even dat ik in een tijdmachine richting middeleeuwen terechtgekomen was. Sinds toen (het was in 2005) heb ik zoveel gelijkaardige verhalen gehoord dat me dat niet meer zo perplex doet staan, ik denk dat ik al begin af te stompen ![]()
![]() |
![]() |
#459 |
Banneling
|
![]() In het geval van Parsprototem kan ze misschien gebruik maken van het meldpunt voor kindermishandeling?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=171280 |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het afsluiten van jonge kinderen van de cultuur van het grondgebied waar ze geboren zijn en opgroeien is geen kindermisbruik. Het is een vorm van opvoeding waar ik kritiek op heb. De kritiek is dat deze kinderen wereldvreemd zijn als ze zich beroepsmatig in die cultuur van het grondgebied moeten gaan begeven. En dat begint dus al in het secundair onderwijs met een sterke afkeer van die kinderen voor de school. Om effe up te daten. De overlast van constant het huishouden te moeten aanhoren in tuin en in leefkamer van een cultuur die de mijne niet is, van mensen die vanwege de aard vcan hun cultuur nooit eens weggaan, heeft me een zenuwinzinking bezorgd. De dokter is gekomen de dag nadien en stelde 18,8 bloeddruk vast. Dat is gebeurd meer dan een maand geleden. Ik neem nog steeds medicatie voor die bloeddruk. Enkele dagen later ben ik met een zakje vol kleren en tuinmateriaal vertrokken naar de ouders van mijn vriend. Om te rusten. Om uit die situatie weg te zijn. Tijdens de rit van Leuven naar Tessenderlo zat ik te beven als een riet. Zelfs het schokken van het voertuig was me teveel. Vijf dagen paradijselijke rust in een natuurgebied waar de vogels het lawaai uitmaken. Limburgse cultuur... tijd om rustig na te denken. Ik ben inmiddels een tweede keer vijf dagen daar gaan doorbrengen. Dus om de twee weken ga ik een week naar daar. Het helpt me om afstand te scheppen van die allochtone sfeer. Ik geniet van het Vlaams-Limburgs cultuurbad. Van het feit dat ik op geen enkele manier over die moslimproblematiek moet struikelen of er vast aan blijf hangen. Zo zou het eigenlijk overal en altijd moeten zijn. Nu ik buiten die moslimsfeer heb kunnen nadenken, denk ik dat mijn probleem neerkomt op ene gevoel van ontworteling en isolatie. De dagelijkse dosis vreemde talen (meestal Arabisch of een variant ervan) betekent dat ik niet weet wat er gebeurt, wat er gezegd wordt, zodat er isolatie optreedt. Die isolatie onder de allochtone buren spant trouwens de kroon. Als de ene zijn kinderen in de tuin laat spelen, roept een andere familie zijn kinderen binnen. Contact wordt voorkomen. Er worden geen plantjes en materiaal uitgewisseld onder de volwassen buren zoals vroeger (jaren negentig). Het is ieder voor zichzelf. Dat ieder voor zichzelf was er niet toen er in mijn buurt ongeveer 50% autochtonen woonden. Het zijn dus de moslim allochtonen komende uit diverse landen die dat hebben bewerkstelligd. Ethiopiêës/Somaliërs en Marokkanen klikken niet met elkaar. Mijn buren, de Palestijnen/Jordaniërs hebben met niemand contact. De Congolezen idem. De Koerden aan de overkant hebben meer contact met autochtonen Belgen. Het multicultureel sprookjesscenario is hier in mijn wijk verzand in een sociale woesten. Gelukkig kan ik om de twee weken ontsnappen aan die deprimerende sfeer. |
|
![]() |
![]() |