Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 21:11   #441
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, meeblaten met de kudde is dat.

Wolven weten tenminste waaròm ze huilen, 'n blatend schaap weet niet eens waarom 't meeblaat.
En om het plaatjes volledig te maken, meehuilen met de hyena's, daar is hij ook niet vies van.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 21:13   #442
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
En om het plaatjes volledig te maken, meehuilen met de hyena's, daar is hij ook niet vies van.
Toch wel, verschrikkelijk bang, want hij weet donders goed dat de hyena's verscheuren, vandaar 't bange geblaat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 00:03   #443
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toch wel, verschrikkelijk bang, want hij weet donders goed dat de hyena's verscheuren, vandaar 't bange geblaat.
een http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem meer.
Duidelijk bij gebrek aan beter...

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2012 om 00:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 00:21   #444
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ken je het verschil niet tussen een drogredenering en een nuchtere beschijving meneer de quotevervalser?
Sus Iratus kende het verschil niet, Macchiavelli niet, Elbow ook niet.
Oud 7 april 2012, 03:21   #445
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sus Iratus kende het verschil niet, Macchiavelli niet, Elbow ook niet.
Ja,wie zegt het...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:17   #446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
die heb ik al -tig keer gegeven..Arti ging zelfs verhuizen als dat zo was

http://www.vandaag.be/binnenland/750...migranten.html

Die *snip* is nog altijd hier...
Het is nog niet zo ver.
Je doet wel goed je best, maar helaas.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:01   #447
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is nog niet zo ver.
Je doet wel goed je best, maar helaas.

Citaat:
Maar liefst 72 procent van onze landgenoten vindt dat de immigratie ons land geen goed heeft gedaan. Volgens 94 procent zijn er de laatste vijf jaar te veel migranten bijgekomen. België wordt daarin gevolgd door Italië (93 procent), Zuid-Afrika (91 procent) en Rusland (90 procent).
we hebben er dan ook de meeste per hoofd van de bevolking.
Maar geen nood, er waren er ook die de toenmalige invasie van de duitsers niet goed vonden en dachten dat er veel te veel duitsers bijkwamen. Toen waren ze in Italie een pak toleranter nietwaar?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:11   #448
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Maar geen nood, er waren er ook die de toenmalige invasie van de duitsers niet goed vonden en dachten dat er veel te veel duitsers bijkwamen. Toen waren ze in Italie een pak toleranter nietwaar?
Daarover ging het niet, mijn beste.
http://forum.politics.be/showthread....06#post6018606
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:35   #449
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nog een godwinneke

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 23:15   #450
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en nog een godwinneke
Godwinnekes, daar is circe straf in.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2012 om 23:15.
Oud 8 april 2012, 07:21   #451
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Godwinnekes, daar is circe straf in.
En stropoppen, en reductio ad ridiculum, en argumentum ad populum, en argumentum ad nauseam, en vooral argumentum ad hominem.
Oud 8 april 2012, 23:56   #452
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Maar liefst 72 procent van onze landgenoten vindt dat de immigratie ons land geen goed heeft gedaan. Volgens 94 procent zijn er de laatste vijf jaar te veel migranten bijgekomen. België wordt daarin gevolgd door Italië (93 procent), Zuid-Afrika (91 procent) en Rusland (90 procent).
Straffe cijfers.

Ze staan haaks op het beleid van de laatste jaren.

Dat lijkt er toch op dat er ergens iets mis is gegaan bij de democratische besluitvorming?

Jammergenoeg kan men niet meer naar de wil van het volk luisteren, want wat er nu is kan men niet meer veranderen.

Men kan nu niet massaal mensen beginnen uitwijzen. Men kan hun ook geen geboortequota opleggen. En zelfs de aangroei door immigratie stoppen, iedereen dus afwijzen, zal ook niet kunnen.
De laatste maanden schommelt het aantal mensen die een asielprocedure opstarten (dus via legale weg hier proberen binnenraken) overigens rond de 1700 als ik me niet vergis?
Oud 9 april 2012, 00:02   #453
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...eerse-moslims/

De toestanden die daar beschreven worden komen ook hier wel voor!
Ook ik heb jaren in het onderwijs gestaan, in een redelijk rustige zone voor wat "verrijkers" betreft, nml aan de kust. De weinigen die we over de vloer kregen,de jongens dan, (de meisjes vielen meestal mee - men had het toen nog niet alle dagen over hoofddoekjes mogen/moeten) waren ook buitenproportioneel lastpostjes. Bij samenkomsten en studiedagen viel er echter heel wat te rapen bij collega's uit het "binnenland". Er waren er bij die een box moesten huren om te vermijden dat ze elke dag hun auto beschadigd terug vonden. Er waren klassen die meer met hun rug naar het bord zaten dan gewoon, en bij de minste opmerking was het boel en gejoel enz enz enz. Geschiedenislessen, biologielessen, over sexualiteit enz...let maar op je tellen! Ik acht mezelf ook gelukkig dat ik dat al wat jaren achter me heb kunnen laten...
Beangstigend.

Wat ik heel erg vind, is het vetgedrukte wat jij schrijft. Nochtans is het iets dat ik al heel vaak gehoord heb.
Oudere mensen, die eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan zeggen: ik ben blij, dat ik al een heel deel geleefd heb... en het leven heb geleid hoe het was ...
Als ik nu jong zou zijn, ik zou het niet meer zien zitten .... Men verwijst dan naar de immigratie ... en zeker voor mijn kinderen, laat staan klein- of achterkleinkinderen vrees ik ... (dat zij hier in de minderheid zullen zijn en ons land absoluut niet meer hetzelfde zal zijn qua rechten, sociale zekerheid en welvaartsniveau).

Mijn persoonlijke ervaring is overigens helaas aansluitend bij het stereotiepe:

Eén Marokkaanse jongen in de klas, klein van gestalte, maar daar bleef het dan ook bij. Ooit heeft hij zelfs bijna met een stoel gegooid ... Pesten, blaffen, en de manier waarop zijn puntentelling tot stand was gekomen was nooit eerlijk, terwijl de andere leerlingen nooit een resultaat betwisten. Hij ging er zelfs voor tot bij de directie. Hij maakte zich er keer op keer belachelijk, maar intussen vrees ik wel dat hij zeer veel mensen rechtser heeft gemaakt...
Ooit zou hij ook een leerkracht hebben opgewacht bij haar wagen. Het ging om een vrouw.
Hij maakte dus zeker amok en was "bekend" over de gehele speelplaats omwille van het feit dat hij niet zonder dat men hem kon opmerken zou passeren zeg maar.

Hij heeft later overigens succesvol verder gestudeerd op universitair niveau (rechten). (Het is vreemd maar ik hoor vaak dat er een voorkeur lijkt te zijn voor rechtspraktijk (hogeschool) en rechten (univ), of Islamistiek natuurlijk.
Oud 9 april 2012, 09:15   #454
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Beangstigend.

Wat ik heel erg vind, is het vetgedrukte wat jij schrijft. Nochtans is het iets dat ik al heel vaak gehoord heb.
Oudere mensen, die eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan zeggen: ik ben blij, dat ik al een heel deel geleefd heb... en het leven heb geleid hoe het was ...
Als ik nu jong zou zijn, ik zou het niet meer zien zitten .... Men verwijst dan naar de immigratie ... en zeker voor mijn kinderen, laat staan klein- of achterkleinkinderen vrees ik ... (dat zij hier in de minderheid zullen zijn en ons land absoluut niet meer hetzelfde zal zijn qua rechten, sociale zekerheid en welvaartsniveau).
Inderdaad, ook ik heb dit gevoel heel sterk. Ik ben blij dat ik enkel in het tweede deel van mijn leven de islamisering en de enorme immigratie moet meemaken. Ik ben bang voor mijn kinderen die mogelijk veel meer problemen zullen kennen. En hoewel ik vroeger dikwijls wenste kleinkinderen te hebben, ben ik nu dankbaar dat ik ze niet heb, ik zou slapeloze nachten hebben als ik over hun toekomst nadenk.

Citaat:

Mijn persoonlijke ervaring is overigens helaas aansluitend bij het stereotiepe:

Eén Marokkaanse jongen in de klas, klein van gestalte, maar daar bleef het dan ook bij. Ooit heeft hij zelfs bijna met een stoel gegooid ... Pesten, blaffen, en de manier waarop zijn puntentelling tot stand was gekomen was nooit eerlijk, terwijl de andere leerlingen nooit een resultaat betwisten. Hij ging er zelfs voor tot bij de directie. Hij maakte zich er keer op keer belachelijk, maar intussen vrees ik wel dat hij zeer veel mensen rechtser heeft gemaakt...
Ooit zou hij ook een leerkracht hebben opgewacht bij haar wagen. Het ging om een vrouw.
Hij maakte dus zeker amok en was "bekend" over de gehele speelplaats omwille van het feit dat hij niet zonder dat men hem kon opmerken zou passeren zeg maar.

Hij heeft later overigens succesvol verder gestudeerd op universitair niveau (rechten). (Het is vreemd maar ik hoor vaak dat er een voorkeur lijkt te zijn voor rechtspraktijk (hogeschool) en rechten (univ), of Islamistiek natuurlijk.
Zulke verhalen hoort men meer en meer. Ik heb ooit met een licentiate gesproken die mij verhalen vertelde die ze beleefde in haar functie als coördinatrice in het beroepsonderwijs waardoor ik serieus geschokt was.
Oud 9 april 2012, 22:20   #455
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, ook ik heb dit gevoel heel sterk. Ik ben blij dat ik enkel in het tweede deel van mijn leven de islamisering en de enorme immigratie moet meemaken. Ik ben bang voor mijn kinderen die mogelijk veel meer problemen zullen kennen. En hoewel ik vroeger dikwijls wenste kleinkinderen te hebben, ben ik nu dankbaar dat ik ze niet heb, ik zou slapeloze nachten hebben als ik over hun toekomst nadenk.
Mijn God. Dit is toch gewoon verschrikkelijk hallucinant? Hoe kunnen zulke dingen er niet toe leiden dat bepaalde acties zeer sterk in vraag worden gesteld?
Dit type gedachten moet weinig verschilt hebben van de vrees die de Joden voelden in de tijd dat de nazi's aan hun opmars bezig waren door Europa.

Eigenlijk hoop je dus gewoon "het niet te moeten meemaken", wat betekent dat het al lijkt te moeten gaan om een ernstige ziekte of zeer erg ongeluk. Maar het probleem is, dat het hier gaat om het hele leven ... en dan is er maar één oplossing: het niet meer voor je te hoeven hebben...
Iets dat je dan hoopt en denkt, omdat volgens jou de toekomst, zeker de verre toekomst, zeer negatief is.
Toch afschuwelijk?

Citaat:
Zulke verhalen hoort men meer en meer. Ik heb ooit met een licentiate gesproken die mij verhalen vertelde die ze beleefde in haar functie als coördinatrice in het beroepsonderwijs waardoor ik serieus geschokt was.
Brr ...

De klas waarvan ik sprak betrof een ASO klas in een gemiddelde kleine stad.
De leerkrachte die werd opgewacht aan haar wagen en het ook het hardste te verduren kreeg in de klas, was een licentiate economie... (dit was een belangrijk vak).
Oud 10 april 2012, 06:24   #456
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn God. Dit is toch gewoon verschrikkelijk hallucinant? Hoe kunnen zulke dingen er niet toe leiden dat bepaalde acties zeer sterk in vraag worden gesteld?
Dit type gedachten moet weinig verschilt hebben van de vrees die de Joden voelden in de tijd dat de nazi's aan hun opmars bezig waren door Europa.

Overdrijven is ook een kunst.
Oud 10 april 2012, 07:05   #457
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Overdrijven is ook een kunst.
En u bent waarlijk een échte kunstenaar...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:38   #458
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenlijk hoop je dus gewoon "het niet te moeten meemaken", wat betekent dat het al lijkt te moeten gaan om een ernstige ziekte of zeer erg ongeluk. Maar het probleem is, dat het hier gaat om het hele leven ... en dan is er maar één oplossing: het niet meer voor je te hoeven hebben...
Iets dat je dan hoopt en denkt, omdat volgens jou de toekomst, zeker de verre toekomst, zeer negatief is.
Toch afschuwelijk?

Brr ...

De klas waarvan ik sprak betrof een ASO klas in een gemiddelde kleine stad.
De leerkrachte die werd opgewacht aan haar wagen en het ook het hardste te verduren kreeg in de klas, was een licentiate economie... (dit was een belangrijk vak).
Ja, inderdaad. Als ik daarover nadenk, vraag ik me af of ik misschien een beetje laf ben. Niettemin worden in de westerse wereld flinke aanstalten gemaakt om een hele manier van leven en een hele cultuur om zeep te helpen ... en onze machthebbers willen dat duidelijk niet inzien.

Eén van de verhalen die ik hoorde van de dame die ik vermeldde, had te maken met het maagdenvlies van een Marokkaans meisje. Ik dacht toen even dat ik in een tijdmachine richting middeleeuwen terechtgekomen was. Sinds toen (het was in 2005) heb ik zoveel gelijkaardige verhalen gehoord dat me dat niet meer zo perplex doet staan, ik denk dat ik al begin af te stompen
Oud 17 mei 2012, 11:53   #459
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

In het geval van Parsprototem kan ze misschien gebruik maken van het meldpunt voor kindermishandeling?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=171280
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:37   #460
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
In het geval van Parsprototem kan ze misschien gebruik maken van het meldpunt voor kindermishandeling?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=171280
Laat die suggestie aub achterwege. ER is in het geval van mijn buren geen enkele sprake van kindermisbruik.

Het afsluiten van jonge kinderen van de cultuur van het grondgebied waar ze geboren zijn en opgroeien is geen kindermisbruik. Het is een vorm van opvoeding waar ik kritiek op heb.

De kritiek is dat deze kinderen wereldvreemd zijn als ze zich beroepsmatig in die cultuur van het grondgebied moeten gaan begeven. En dat begint dus al in het secundair onderwijs met een sterke afkeer van die kinderen voor de school.

Om effe up te daten. De overlast van constant het huishouden te moeten aanhoren in tuin en in leefkamer van een cultuur die de mijne niet is, van mensen die vanwege de aard vcan hun cultuur nooit eens weggaan, heeft me een zenuwinzinking bezorgd. De dokter is gekomen de dag nadien en stelde 18,8 bloeddruk vast. Dat is gebeurd meer dan een maand geleden. Ik neem nog steeds medicatie voor die bloeddruk.
Enkele dagen later ben ik met een zakje vol kleren en tuinmateriaal vertrokken naar de ouders van mijn vriend. Om te rusten. Om uit die situatie weg te zijn. Tijdens de rit van Leuven naar Tessenderlo zat ik te beven als een riet. Zelfs het schokken van het voertuig was me teveel.

Vijf dagen paradijselijke rust in een natuurgebied waar de vogels het lawaai uitmaken. Limburgse cultuur... tijd om rustig na te denken.

Ik ben inmiddels een tweede keer vijf dagen daar gaan doorbrengen.
Dus om de twee weken ga ik een week naar daar.
Het helpt me om afstand te scheppen van die allochtone sfeer. Ik geniet van het Vlaams-Limburgs cultuurbad. Van het feit dat ik op geen enkele manier over die moslimproblematiek moet struikelen of er vast aan blijf hangen.
Zo zou het eigenlijk overal en altijd moeten zijn.

Nu ik buiten die moslimsfeer heb kunnen nadenken, denk ik dat mijn probleem neerkomt op ene gevoel van ontworteling en isolatie. De dagelijkse dosis vreemde talen (meestal Arabisch of een variant ervan) betekent dat ik niet weet wat er gebeurt, wat er gezegd wordt, zodat er isolatie optreedt.
Die isolatie onder de allochtone buren spant trouwens de kroon. Als de ene zijn kinderen in de tuin laat spelen, roept een andere familie zijn kinderen binnen. Contact wordt voorkomen. Er worden geen plantjes en materiaal uitgewisseld onder de volwassen buren zoals vroeger (jaren negentig). Het is ieder voor zichzelf. Dat ieder voor zichzelf was er niet toen er in mijn buurt ongeveer 50% autochtonen woonden. Het zijn dus de moslim allochtonen komende uit diverse landen die dat hebben bewerkstelligd. Ethiopiêës/Somaliërs en Marokkanen klikken niet met elkaar. Mijn buren, de Palestijnen/Jordaniërs hebben met niemand contact. De Congolezen idem. De Koerden aan de overkant hebben meer contact met autochtonen Belgen.

Het multicultureel sprookjesscenario is hier in mijn wijk verzand in een sociale woesten.

Gelukkig kan ik om de twee weken ontsnappen aan die deprimerende sfeer.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be