Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 12:42   #441
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik keur het niet goed, maar het is niet zo degoutant als wat het behang deed. Op het moment van een ramp suggereren dat het belangrijkste kanaal van stortingen niet te betrouwen is. Dat is pervers, en als jullie zoiets verdedigen, dan zijn jullie extreem rechtse fundamentalisten die alle gezond verstand verloren hebben.
Sorry jongen. Ik behoor wel tot het rechtse kamp maar niet tot het extreem-rechtse kamp. Voor mij is het VB een partij als een ander. Voor het verbieden van oppositiepartijen volg je volgens mij de communistische ideologie. Maar dit terzijde.
Geertje is offline  
Oud 27 januari 2005, 12:42   #442
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik bedoel als klant. Iemand die in een Oxfam-winkel binnengaat met "I love Bush" zal al snel buitengewerkt worden.
Nog nooit gezien. Maar ik draag ook zo geen T-shirten, hoewel ik niet zo anti-bush ben als velen. Bush is een ontzettende idioot, maar is hij een pervers man? Ik denk van niet.
Oud 27 januari 2005, 12:44   #443
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry jongen. Ik behoor wel tot het rechtse kamp maar niet tot het extreem-rechtse kamp. Voor mij is het VB een partij als een ander. Voor het verbieden van oppositiepartijen volg je volgens mij de communistische ideologie. Maar dit terzijde.
Ik zou het niet weten. Naar het schijnt organiseerden de communisten wel hun voorzittersverkiezingen zoals het behang doet. Misschien hebben ze wel meer gemeen dan dat. Nu ja, het behang is wat mij betreft een (wat economie betreft) linkse partij.

Laatst gewijzigd door gm10 : 27 januari 2005 om 12:46.
gm10 is offline  
Oud 27 januari 2005, 12:47   #444
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heeft links de opdracht het blok te bestrijden ? Dit lijkt een ideologie van het oude communisme, tegen de oppositie in vooral niet in het belang van het volk.
Je oogkleppen werken zo goed dat je zelfs de duidelijkste ironie niet ziet.

Laatst gewijzigd door gm10 : 27 januari 2005 om 12:48.
gm10 is offline  
Oud 27 januari 2005, 12:48   #445
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik herhaal het nog eens: Oxfam moet FIER zijn dat het links mag verdedigen! Waarom zouden ze zich generen?
Generen ze zich?

Ik vind in elk geval dat ze geen enkele politieke strekking moeten verdedigen.
Oud 27 januari 2005, 12:57   #446
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Je oogkleppen werken zo goed dat je zelfs de duidelijkste ironie niet ziet.
De lijkt me "de pot verwijt de ketel ...".

Het punt is : een liefdadigheidsorganisatie doet aan liefdadigheid en NIET aan politiek. Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen voor sommige linkse jongens ?

Laatst gewijzigd door Geertje : 27 januari 2005 om 12:58.
Geertje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:01   #447
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het punt is : een liefdadigheidsorganisatie doet aan liefdadigheid en NIET aan politiek. Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen voor sommige linkse jongens ?
Ik vind niet, dat "ze" (oxfam dus) aan politiek doen door geld te weigeren van een organisatie (VB) die al sinds jaar en dag "hun" betrouwbaarheid in twijfel trekt.
Pietje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:02   #448
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik vind niet, dat "ze" (oxfam dus) aan politiek doen door geld te weigeren van een organisatie (VB) die al sinds jaar en dag "hun" betrouwbaarheid in twijfel trekt.
Gaan ze dan ook selectief zijn in het geven van geld ? Enkel voor linkse regimes ? Als ze dit doen begeven ze zich op zeer glad ijs.
Geertje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:05   #449
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan ze dan ook selectief zijn in het geven van geld ? Enkel voor linkse regimes ? Als ze dit doen begeven ze zich op zeer glad ijs.
Bij mijn weten, geven "ze" niet aan "regimes".
Pietje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:09   #450
Tegendradigaard

Standaard

Osfam doet aan politiek door bijvoorbeeld te zeggen : "de politieke stellingen van het Vb staan haaks op onze inzichten" en dan te zeggen : en van die wensen we geen geld te ontvangen om slachtoffers te helpen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:14   #451
Geertje

Standaard

Citaat:
Zijn de dan selectief in het helpen van mensen die een bepaalde overtuiging hebben ? Bvb. ze helpen enkel linkse hulpbehoeftigen of gaan ze ook een VB'er helpen. Of mag deze rotten in de hel ?
Geertje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:23   #452
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn de dan selectief in het helpen van mensen die een bepaalde overtuiging hebben ? Bvb. ze helpen enkel linkse hulpbehoeftigen of gaan ze ook een VB'er helpen. Of mag deze rotten in de hel ?
Indien dergelijke feiten (bewezen feiten eh) aan het licht komen, mag je die altijd melden.
Pietje is offline  
Oud 27 januari 2005, 13:57   #453
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
die mag zelfs rotten op aarde...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 januari 2005, 14:15   #454
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ingenious ik qoute alleen hetgeen jij zelf in het vet had gezet met de woorden : dit is het belangrijkste he.
Nu moet je mij niet verwijten dat ik dan die zinnen eruit heb gehaald he.
die vette woorden waren het belangrijkste, maar dat wil daarom niet zeggen dat je ze uit hun context moet halen. maar goed, ofwel wil je het niet zien, ofwel kan je geen teksten ontleden. ik ga het niet blijven uitleggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 27 januari 2005, 14:17   #455
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, vind ik ook. En het behang doet niet liefdadigheid maar aan politiek.
Oud 27 januari 2005, 14:17   #456
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 27 januari 2005, 14:23   #457
ingenious

Standaard

Citaat:
Je kan zo te zien geen enkele kritiek verdragen op je troetelkindje Oxfam. Wees ook eens kritisch voor je troetelkindje ! Fouten maken is geen zonde. Wie maakt er al eens geen fout !
mss moet je dan maar eens beter lezen (die links-rechts-oogkleppen afzetten zou daar bij kunnen helpen). ik heb bv al gezegd dat ik niet achter die beslissing sta, maar dat ik er wel kan inkomen. ik vind het hypocriete spelletje van het VB veel erger. het is niet omdat ik op de fouten van een ander wijs, en onterechte beschuldigingen aan het adres van oxfam weerleg, dat ik zelf geen terechte kritiek op oxfam kan geven.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 27 januari 2005, 14:28   #458
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vind ik ook. En het behang doet niet liefdadigheid maar aan politiek.
Het Vlaams Belang gelukkig wel.... Zij het dan wel via non-politieke organisaties als het rode kruis.

Oxfam heeft alvast bewezen dat ze enerzijds zelf politieke idealen heeft in het binnenland en dus niet meer neutraal is, maar eveneens kan dit geen geloofwaardige organisatie meer zijn voor het buitenland waar ze dan ook selectief regio's gaat helpen en andere niet op basis van partijvoorkeuren van het volk.
Oud 27 januari 2005, 14:30   #459
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
mss moet je dan maar eens beter lezen (die links-rechts-oogkleppen afzetten zou daar bij kunnen helpen). ik heb bv al gezegd dat ik niet achter die beslissing sta, maar dat ik er wel kan inkomen. ik vind het hypocriete spelletje van het VB veel erger. het is niet omdat ik op de fouten van een ander wijs, en onterechte beschuldigingen aan het adres van oxfam weerleg, dat ik zelf geen terechte kritiek op oxfam kan geven.
Belachelijk, sinds wanneer is geld schenken aan hulpbehoevenden een hypocriet spel!?

Gaat dat de slogan voor het eindejaar 2005 zijn om geld in te zamelen? "Speel een hypocriet spel, steun oxfam?"
Oud 27 januari 2005, 14:41   #460
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Belachelijk, sinds wanneer is geld schenken aan hulpbehoevenden een hypocriet spel!?

Gaat dat de slogan voor het eindejaar 2005 zijn om geld in te zamelen? "Speel een hypocriet spel, steun oxfam?"
de thread lezen eer je iets post kan helpen.

maar allez, ik zal mijn beste kant laten zien en het nog eens kort samenvatten. het VB haalt al jaren oxfam door het slijk zonder bewijzen trouwens). bovendien hebben ze een andere kijk op ontwikkelingssamenwerking als de organisaties achter 12122 (wat iedereen hier ook vergeet btw). als blijkt dat heel vlaanderen massaal geld stort aan 1212 besluit het VB mee te doen met de hype en toch ook maar geld te storten (staat nu eenmaal sympathiek) aan de organisaties die ze al jaren verkettert. ik vind dat hypocriet. jij niet?

Citaat:
ingenious is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be