Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 juli 2005, 09:37   #441
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een constructief voorstel :
We vragen Raf terug en we sjotten dat serpent van een Illwill buiten.
Dat is niet meer dan redelijk als je het mij vraagt.

Wie steunt deze motie?
parcifal is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:38   #442
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waar kan uw dochter in beroep gaan als gij een huwelijksdossier van haar afwijst?
Ze kan om herziening vragen.

De beslissing zal trouwens gemotiveerd zijn. Als ze echter fouten vindt in de motivatie (argumenten die toch onjuist blijken te zijn), dan moet ik de beslissing herzien op basis van de gecorrigeerde elementen in het dossier.

En daarbij, het feit dat ze zo zit te insisteren, vormt zelf een element in het dossier, met een zeer zwaar gewicht trouwens, die ten aanzien van de negatieve elementen (als die niet totaal ondoenlijk zijn: het mag echt geen drugsdealer zijn, ofzo), uiteindelijk wel eens de doorslag zou kunnen geven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by erikpoupaert on 06-07-2005 at 10:38
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Waar kan uw dochter in beroep gaan als gij een huwelijksdossier van haar afwijst?

De beslissing zal trouwens gemotiveerd zijn. Als ze echter fouten vindt in de motivatie (argumenten die toch onjuist blijken te zijn), dan moet ik de beslissing herzien op basis van de gecorrigeerde elementen in het dossier.

En daarbij, het feit dat ze zo zit te insisteren, vormt zelf een element in het dossier, met een zeer zwaar gewicht trouwens, die ten aanzien van de negatieve elementen (als die niet totaal ondoenlijk zijn: het mag echt geen drugsdealer zijn, ofzo), uiteindelijk wel eens de doorslag zou kunnen geven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

De beslissing zal trouwens gemotiveerd zijn. Als ze echter fouten vindt in de motivatie (argumenten die toch onjuist blijken te zijn), dan moet ik de beslissing herzien op basis van de nieuwe elementen in het dossier.

En daarbij, het feit dat ze zo zit te insisteren, vormt zelf een element in het dossier, met een zeer zwaar gewicht trouwens, die ten aanzien van de negatieve elementen (als die niet totaal ondoenlijk zijn: het mag echt geen drugsdealer zijn, ofzo), uiteindelijk wel eens de doorslag zou kunnen geven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 6 juli 2005 om 09:38.
erikpoupaert is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:39   #443
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
Jawel, want de klanten van het café vormen nu net een gemeenschap. Dat is trouwens het hoofddoel van een café: een gemeenschap vormen van mensen die daar een pint komen drinken en met mekaar wat kunnen praten.
Ja, want dat is iets wat men heel vaak doet in een cafe: een wildvreemde aanpraten, de rest van het cafe erbij sleuren, en een gemeenschap vormen.

Als buitenbeentje beperk ik mij jammer genoeg tot het gezelschap waarmee ik ben binnengekomen, dus ik hoop dat ik uw gemeenschapsvisie nu niet onderuit haal.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:42   #444
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, want de klanten van het café vormen nu net een gemeenschap. Dat is trouwens het hoofddoel van een café: een gemeenschap vormen van mensen die daar een pint komen drinken en met mekaar wat kunnen praten.
Cafébezoek verschaft helemaal geen gemeenschapsrechten. Alleen een democratisch georganiseerde gemeenschap kan op legitieme wijze gemeenschapsrechten doen gelden.

Citaat:
Jamaar, de belangen van de gemeenschap nemen voorrang op die van het individu. De belangen van het gezin nemen trouwens ook voorrang op die van de individuele leden van het gezin.
Langs geen kanten!

Met dat argument kunt ge welk machtsmisbruik dan ook binnen het gezin goedkeuren. En dat gezin is dan nog niet eens een democratische organisatie, beroep is er ook al helemaal niet mogelijk.

Gevaarlijke onzin vind ik dit.

Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik een tegenstander ben van nodeloze bemoeialerijen. Als ge mij daarom een collectivist vindt, dan word ik graag een collectivist genoemd.
Ge zijt misschien wel een tegenstander ben van sommige nodeloze bemoeialerijen, maar uw stellingen alhier over fora en café's laten duidelijk zien dat ge ook een voorstander zijt van andere nodeloze bemoeialerijen. En het is dat laatste wat aantoont dat ge collectivistisch denkt: de gemeenschap heeft volgens u voorrang op het individu, ook als ze geen enkel concreet gemeenschapsbelang kan aantonen (zoals in het geval van de Raf-ban).

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:44   #445
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Wie is "we" ?

Citaat:
Wie steunt deze motie?
Tja, dat is de vraag.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:44   #446
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ja, want dat is iets wat men heel vaak doet in een cafe: een wildvreemde aanpraten, de rest van het cafe erbij sleuren, en een gemeenschap vormen.
Na de vijfde keer dat ge er komt, zult ge wel ergens aanspreekpunten hebben gevonden. En hier en daar geraakt ge vroeg of laat wel eens betrokken bij conversaties waar Uw aanspreekpunten bij betrokken zijn. En na verloop van tijd, zijt ge zelf geen wildvreemde meer, want iedereen heeft U nu al zoveel keren zien binnenzitten, dat ze zelfs de indruk krijgen dat ge bij het meubilair hoort.
erikpoupaert is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:46   #447
Egidius

Standaard

Citaat:

En daarbij, het feit dat ze zo zit te insisteren, vormt zelf een element in het dossier, met een zeer zwaar gewicht trouwens, die ten aanzien van de negatieve elementen (als die niet totaal ondoenlijk zijn: het mag echt geen drugsdealer zijn, ofzo), uiteindelijk wel eens de doorslag zou kunnen geven.
Uw dochter kan dus alleen in beroep gaan bij degene die het dossier verworpen heeft, en die dan zelf ook nog eens belanghebbende is.

Wel, Raf kan ook in beroep gaan bij degenen die hem geband hebben. Een mailtje met wat uitleg is rap gestuurd. En de mods zullen zijn beroep dan welwillend onderzoeken zoals gij het dossier van uw dochter.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:47   #448
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de vijfde keer dat ge er komt, zult ge wel ergens aanspreekpunten hebben gevonden. En hier en daar geraakt ge vroeg of laat wel eens betrokken bij conversaties waar Uw aanspreekpunten bij betrokken zijn. En na verloop van tijd, zijt ge zelf geen wildvreemde meer, want iedereen heeft U nu al zoveel keren zien binnenzitten, dat ze zelfs de indruk krijgen dat ge bij het meubilair hoort.
En vervolgens zie ik hoe de cafebaas aan de deur een strontzatte, tierende skinhead de toegang weigert, en daar ben ik dan heel gelukkig om. Intussen heb ik trouwens nog een pak volslagen onbekenden zien binnenwandelen, waardoor die gemeenschap toch niet bepaald van de grond komt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:50   #449
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Cafébezoek verschaft helemaal geen gemeenschapsrechten. Alleen een democratisch georganiseerde gemeenschap kan op legitieme wijze gemeenschapsrechten doen gelden.
Een café in een democratisch land verleent rechten aan haar klanten, per extensie.

En daarbij, een café mag niet democratisch zijn. De cafébaas doet wat hij wil, maar wel binnen bepaalde regels, en op een manier die rechtvaardig is, en niet totaal willekeurig.

Citaat:
Met dat argument kunt ge welk machtsmisbruik dan ook binnen het gezin goedkeuren. En dat gezin is dan nog niet eens een democratische organisatie, beroep is er ook al helemaal niet mogelijk.
Een gezin in een democratisch land verleent rechten aan haar leden, per extensie. En een gezin mag niet democratisch zijn op zich. De pater familias doet wat hij wil, maar op een manier die rechtvaardig is, en niet totaal willekeurig.

Daarbij, de leden van het gezin kunnen misschien niet in beroep gaan, maar ze kunnen wel om herziening vragen. Een herziening moet worden toegekend wanneer er elementen onjuist blijken te zijn, of wanneer er nieuwe elementen zijn, die relevant zijn ten aanzien van de genomen beslissing.

Citaat:
En het is dat laatste wat aantoont dat ge collectivistisch denkt: de gemeenschap heeft volgens u voorrang op het individu, ook als ze geen enkel concreet gemeenschapsbelang kan aantonen (zoals in het geval van de Raf-ban).
Uiteraard denkt ik collectivistisch (volgens Uw definitie), en meen ik dat de belangen van de gemeenschap voorgaan op die van het individu. Anderzijds heb ik ook een hekel aan nodeloze bemoeialerijen. Dat klopt.

Daarenboven, heb ik het concreet gemeenschapsbelang al aangetoond.
erikpoupaert is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:52   #450
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En vervolgens zie ik hoe de cafebaas aan de deur een strontzatte, tierende skinhead de toegang weigert, en daar ben ik dan heel gelukkig om. Intussen heb ik trouwens nog een pak volslagen onbekenden zien binnenwandelen, waardoor die gemeenschap toch niet bepaald van de grond komt.
Op de cafébaas rust de verplichting om de orde in zijn café te handhaven. Doet hij dat systematisch niet, dan zal de overheid zelfs uiteindelijk overgaan tot de sluiting van het café.

Het weigeren van een argeloze Marokkaan alleen maar omdat hij er Marokkaans uitziet, valt wel niet onder de rubriek handhaven van de orde.
erikpoupaert is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:58   #451
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw dochter kan dus alleen in beroep gaan bij degene die het dossier verworpen heeft, en die dan zelf ook nog eens belanghebbende is.
In dit geval bestaat er geen hogere administratief bestuursorgaan.

Er zijn trouwens nog andere middelen. Als ze erin slaagt van mensen die ik hoog aansla te overtuigen van bij mij te komen pleiten, heeft dat ook weeral een impact. Als bijvoorbeeld de pastoor met mij komt praten, en de kandidaat in kwestie komt bewieroken, tja, dat wordt dan weeral een nieuw positief element in zijn dossier. Op den duur ga ik dan overwelmd worden met al die positieve elementen, en mij aldus verplicht voelen van mijn aanvankelijk negatieve beslissing te herzien.

Uiteindelijk was de beslissing gebaseerd op de afweging tussen positieve en negatieve elementen. Als mijn dochter erin slaagt van altijd maar nieuwe positieve elementen in het dossier te krijgen, dan gaat ze uiteraard uiteindelijk winnen.

Citaat:
Wel, Raf kan ook in beroep gaan bij degenen die hem geband hebben. Een mailtje met wat uitleg is rap gestuurd. En de mods zullen zijn beroep dan welwillend onderzoeken zoals gij het dossier van uw dochter.
De mods schrijven dat helemaal niet in hun banningsmail.

Moest die zin erin staan, een verwijzing naar het reglement, en dan een verwijzing naar het artikel dat aanleiding heeft gegeven tot de ban, dan vind ik de procedure al heel wat steviger.
erikpoupaert is offline  
Oud 6 juli 2005, 09:59   #452
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de cafébaas rust de verplichting om de orde in zijn café te handhaven. Doet hij dat systematisch niet, dan zal de overheid zelfs uiteindelijk overgaan tot de sluiting van het café.

Het weigeren van een argeloze Marokkaan alleen maar omdat hij er Marokkaans uitziet, valt wel niet onder de rubriek handhaven van de orde.
En laat handhaving van de orde nu net zijn wat de mods hier met Raf deden...
Distel is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:00   #453
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je moet wel de tijd in het oog houden want Musketo moet van de mama voor 20 u in bed liggen.
/laugh
Musketo is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:01   #454
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Wie steunt deze motie?
Ik, uiteraard.
Musketo is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:02   #455
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mods schrijven dat helemaal niet in hun banningsmail.
En dan? Ga jij overal de optie om beroep te kunnen aantekenen bijzetten? Ik zie het zo voor mij: "Lieve schat, vanavond ben ik wat later. Als je beroep wil aantekenen, bel mij dan op...".

Citaat:
Moest die zin erin staan, een verwijzing naar het reglement, en dan een verwijzing naar het artikel dat aanleiding heeft gegeven tot de ban, dan vind ik de procedure al heel wat steviger.
En onnodig omslachtiger.
Distel is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:03   #456
Egidius

Standaard

Citaat:
Een café in een democratisch land verleent rechten aan haar klanten, per extensie.
Per extensie? Uit het niets dus, bedoel je.

Het is dus zoals ik dacht: het gaat om ingebeelde rechten die via sovjet-newspeak omgezet worden in een dwingend beleid.

Tenzij je me alsnog het wets- of grondwetsartikel zoudt citeren waaruit blijkt dat een café democratische rechten verleent aan zijn klanten.

Citaat:
En daarbij, een café mag niet democratisch zijn. De cafébaas doet wat hij wil, maar wel binnen bepaalde regels, en op een manier die rechtvaardig is, en niet totaal willekeurig.
Juist: alleen de wet kan hem daarbij beperkingen opleggen. En die zegt nergens dat hij niet iemand de toegang mag weigeren.

Citaat:
Een gezin in een democratisch land verleent rechten aan haar leden, per extensie. En een gezin mag niet democratisch zijn op zich. De pater familias doet wat hij wil, maar op een manier die rechtvaardig is, en niet totaal willekeurig.
Daarbij, de leden van het gezin kunnen misschien niet in beroep gaan, maar ze kunnen wel om herziening vragen. Een herziening moet worden toegekend wanneer er elementen onjuist blijken te zijn, of wanneer er nieuwe elementen zijn, die relevant zijn ten aanzien van de genomen beslissing.
In welke wet staat dat allemaal?

Bij gebrek aan vermelding van een wetsartikel, zijn je bespiegelingen hierboven zonder voorwerp.

Citaat:
Daarenboven, heb ik het concreet gemeenschapsbelang al aangetoond.
Je hebt iets gefabriceerd dat daar voor de onoplettende lezer moest op lijken. Maar het is verworpen.

Het gemeenschapsbelang van de Raf-ban blijft dus aan te tonen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:06   #457
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Geertje is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:08   #458
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Pas op, misschien schaad je het gemeenschapsbelang.
Distel is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:43   #459
Egidius

Standaard

Citaat:
Het is precies dat soort beleid dat de willekeur en de terreur installeert en zo de spontane gemeenschap kapot maakt. Je kan altijd het "gemeenschapsbelang" schaden, je weet het nooit, dat wordt nergens concreet omschreven. Poupaert gaat op identiek dezelfde wijze te werk: een vage beschuldiging, op geen enkele wettekst gebaseerd, waaruit dan denkbeeldige rechten gepuurd worden.

Ook de discriminatiewet is in dat bedje ziek. Het Centrum-Leman stuurt al enkele jaren verwittigingen en officieuze inbeschuldigingstellingen rond naar individuele personen die volgens haar in overtreding zouden kunnen zijn. Dat wordt zelden hard gemaakt en er volgt geen officiële procedure, maar de inbeschuldigingstelling blijft als een zwaard van Damocles boven de beschuldigde hangen.

Precies om dat soort terreur te breken, moet de staatsmacht zo minimaal mogelijk zijn en zo democratisch mogelijk georganiseerd zijn, en moet het individueel belang in principe primeren boven het gemeenschapsbelang - op enkele zeer concreet omschreven uitzonderingen na.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 06-07-2005 at 11:50
Reason:

Citaat:
Het is precies dat soort beleid dat de willekeur en de terreur installeert en zo de spontane gemeenschap kapot maakt. Je kan altijd het "gemeenschapsbelang" schaden, je weet het nooit, dat wordt nergens concreet omschreven. Poupaert gaat op identiek dezelfde wijze te werk: een vage beschuldiging, op geen enkele wettekst gebaseerd, waaruit dan denkbeeldige rechten gepuurd worden.

Ook de discriminatiewet is in dat bedje ziek. Het Centrum-Leman stuurt al enkele jaren verwittigingen en officieuze inbeschuldigingstellingen rond naar individuele personen die volgens haar in overtreding zouden kunnen zijn. Dat wordt zelden hard gemaakt en er volgt geen officiële procedure, maar de inbeschuldigingstelling blijft als een zwaard van Damocles boven de beschuldigde hangen.

Precies om dat soort terreur te breken, moet de staatsmacht zo minimaal mogelijk zijn en zo democratisch mogelijk georganiseerd zijn, en moet het individueel belang in principe primeren boven het gemeenschapsbelang - op enkele zeer concreet omschreven uitzonderingen na.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ook de discriminatiewet is in dat bedje ziek. Het Centrum-Leman stuurt al enkele jaren verwittigingen en officieuze inbeschuldigingstellingen rond naar individuele personen die volgens haar in overtreding zouden kunnen zijn. Dat wordt zelden hard gemaakt en er volgt geen offciële procedure, maar de inbeschuldigingstelling blijft als een zwaard van Damocles boven de beschuldigde hangen.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 6 juli 2005 om 10:50.
Egidius is offline  
Oud 6 juli 2005, 10:54   #460
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
De ban tav "Raf" wekt bij velen hier "gemengde gevoelens" los. "IMO" heeft hij die ban niet verdiend, en velen zullen het daarmee eens zijn...........anderen dan weer niet. Feit is dat hij zich steeds beschaafd uitdrukte, ook al was zijn "pen" al eens in vitriool gedrenkt, maar hij heeft NOOIT iemand "voor verrot gescholden" , wat niet van iedereen kan gezegd worden. Zijn "stokpaardje", met name de "holebi-beweging" heeft hij steeds met verve, doch steeds beschaafd blijvend, verdedigd, zelfs indien hij daarvoor regelmatig de meest "ranzige commentaren" ("rugridder", "chocostoemper") van "derden" moest slikken. Raf heeft "de kracht van het woord" en dat wekt bij "sommigen" al eens nijd en afgunst op.

Daarom vraag ik de moderatie haar mening te herzien, en "Raf" terug toegang tot het forum te verlenen.

Al diegenen die het hier mee eens zijn mogen hier op deze petitie reageren.

P. 8)
Dat men een Raf bant en een Guderian ongemoeid laat zegt veel over de moderatoren. Een enkele uitschuiver van Raf wordt zwaarder beboet dan het constant gescheld van nazisten.

Het is evident dat Raf meteen terug moet komen. Hij is een van de meest beschaafde forumleden die er zijn.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be