![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() Een constructief voorstel :
We vragen Raf terug en we sjotten dat serpent van een Illwill buiten. Dat is niet meer dan redelijk als je het mij vraagt. Wie steunt deze motie? |
![]() |
![]() |
#442 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De beslissing zal trouwens gemotiveerd zijn. Als ze echter fouten vindt in de motivatie (argumenten die toch onjuist blijken te zijn), dan moet ik de beslissing herzien op basis van de gecorrigeerde elementen in het dossier. En daarbij, het feit dat ze zo zit te insisteren, vormt zelf een element in het dossier, met een zeer zwaar gewicht trouwens, die ten aanzien van de negatieve elementen (als die niet totaal ondoenlijk zijn: het mag echt geen drugsdealer zijn, ofzo), uiteindelijk wel eens de doorslag zou kunnen geven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 6 juli 2005 om 09:38. |
|||||
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als buitenbeentje beperk ik mij jammer genoeg tot het gezelschap waarmee ik ben binnengekomen, dus ik hoop dat ik uw gemeenschapsvisie nu niet onderuit haal.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#444 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dat argument kunt ge welk machtsmisbruik dan ook binnen het gezin goedkeuren. En dat gezin is dan nog niet eens een democratische organisatie, beroep is er ook al helemaal niet mogelijk. Gevaarlijke onzin vind ik dit. Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
#445 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#446 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
Wel, Raf kan ook in beroep gaan bij degenen die hem geband hebben. Een mailtje met wat uitleg is rap gestuurd. En de mods zullen zijn beroep dan welwillend onderzoeken zoals gij het dossier van uw dochter. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#449 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En daarbij, een café mag niet democratisch zijn. De cafébaas doet wat hij wil, maar wel binnen bepaalde regels, en op een manier die rechtvaardig is, en niet totaal willekeurig. Citaat:
Daarbij, de leden van het gezin kunnen misschien niet in beroep gaan, maar ze kunnen wel om herziening vragen. Een herziening moet worden toegekend wanneer er elementen onjuist blijken te zijn, of wanneer er nieuwe elementen zijn, die relevant zijn ten aanzien van de genomen beslissing. Citaat:
Daarenboven, heb ik het concreet gemeenschapsbelang al aangetoond. |
|||
![]() |
![]() |
#450 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het weigeren van een argeloze Marokkaan alleen maar omdat hij er Marokkaans uitziet, valt wel niet onder de rubriek handhaven van de orde. |
|
![]() |
![]() |
#451 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens nog andere middelen. Als ze erin slaagt van mensen die ik hoog aansla te overtuigen van bij mij te komen pleiten, heeft dat ook weeral een impact. Als bijvoorbeeld de pastoor met mij komt praten, en de kandidaat in kwestie komt bewieroken, tja, dat wordt dan weeral een nieuw positief element in zijn dossier. Op den duur ga ik dan overwelmd worden met al die positieve elementen, en mij aldus verplicht voelen van mijn aanvankelijk negatieve beslissing te herzien. Uiteindelijk was de beslissing gebaseerd op de afweging tussen positieve en negatieve elementen. Als mijn dochter erin slaagt van altijd maar nieuwe positieve elementen in het dossier te krijgen, dan gaat ze uiteraard uiteindelijk winnen. Citaat:
Moest die zin erin staan, een verwijzing naar het reglement, en dan een verwijzing naar het artikel dat aanleiding heeft gegeven tot de ban, dan vind ik de procedure al heel wat steviger. |
||
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#455 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#456 | ||||
|
![]() Citaat:
Het is dus zoals ik dacht: het gaat om ingebeelde rechten die via sovjet-newspeak omgezet worden in een dwingend beleid. Tenzij je me alsnog het wets- of grondwetsartikel zoudt citeren waaruit blijkt dat een café democratische rechten verleent aan zijn klanten. Citaat:
Citaat:
Bij gebrek aan vermelding van een wetsartikel, zijn je bespiegelingen hierboven zonder voorwerp. Citaat:
Het gemeenschapsbelang van de Raf-ban blijft dus aan te tonen. Egidius |
||||
![]() |
![]() |
#457 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#459 | |||||
|
![]() Citaat:
Ook de discriminatiewet is in dat bedje ziek. Het Centrum-Leman stuurt al enkele jaren verwittigingen en officieuze inbeschuldigingstellingen rond naar individuele personen die volgens haar in overtreding zouden kunnen zijn. Dat wordt zelden hard gemaakt en er volgt geen officiële procedure, maar de inbeschuldigingstelling blijft als een zwaard van Damocles boven de beschuldigde hangen. Precies om dat soort terreur te breken, moet de staatsmacht zo minimaal mogelijk zijn en zo democratisch mogelijk georganiseerd zijn, en moet het individueel belang in principe primeren boven het gemeenschapsbelang - op enkele zeer concreet omschreven uitzonderingen na. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 6 juli 2005 om 10:50. |
|||||
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is evident dat Raf meteen terug moet komen. Hij is een van de meest beschaafde forumleden die er zijn. |
|
![]() |