![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Begin maar al een eigen vlag en volkslied uit te vinden, beste zuiderbuurlander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik eis nooit iets, dat weten ze hier.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vraag me af, wat er zou gebeuren moest "Leterme" in een aantal dagen de onafhankelijkheid uitroepen van Vlaanderen.
![]() |
#446 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 juli 2007 om 14:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook niet dat er een Belgische regering gevormd wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verdeel en heers, heers en verdeel ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 juli 2007 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou Van Hecke bij de Ijzerwake "Li Tchant des Walons" eens moeten zingen, er zou nog al wat afgelachen worden in't zuiden ![]()
![]() |
![]() |
#450 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een Franstalige premier was toch onaanvaardbaar voor de Vlamingen of vergis ik me ?
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De mensen zouden denken dat het zijn zoveelste grap of blunder is ........
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 juli 2007 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jullie dus nog enige vorm van staatshervorming willen, zullen jullie dat ook zelf moeten regelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel nog een Franstalige premier voor België, en vraag me af wanneer die nu eindelijk gaat opstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
IL FAUT METTRE UN TERME A LETERME!! Comment peut-on tolérer un sale flamingant �* la tête de notre pays?? Pourquoi les francophones disent toujouts amen et baissent leur froque devant tous ces flamingants? Ce type ne connait même pas l'hymne national du pays qu'il va diriger! Mais si on lui demande de chanter le Vlaams Leeuw, ça il saurait le faire! Weet je wat mij verbaast? Dat de Walen, die altijd zo op de Vlamingen hebben neergekeken (ook nu nog wanneer wij op het vlak van economie en onderwijs zo ver boven hen uitsteken) zich als echte goede Belgen beschouwen. Hoe kan men een goede Belg zijn als men de cultuur van 2/3 van de inwoners van dat land als niet relevant verwerpt? Hun belgiscisme is de wens om in een zuivere 'fancophonie' te leven in het hele land. Dus ook de vanzelfsprekendheid Frans aan bv. de kust te spreken en elders in het land met alle 'rand'problemen van Brussel tot gevolg. Het blijft me verbazen, die culturele arrogantie die op niets is gebaseerd. Het verbaast me dat de Walen zich Belg noemen en tegelijkertijd hun identiteit ontlenen aan een buurland, Frankrijk om het maar te noemen, terwijl het voor een Vlaming vanzelfsprekend is dat cultuur en territorium eng met elkaar verbonden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens, de laatste verkiezingen waren niet ongrondwettelijk in de zin door het Arbitragehof bepaalt... het Arbitragehof had immers de regering de tijd gegeven om tegen een uiterste datum een oplossing te vinden, pas daarna zou de ongrondwettigheid ten volle plaats vinden. De laatste verkiezingen zouden plaatsgevonden hebben voor deze deadline waardoor deze nog legitiem zijn... wat volgende verkiezingen betreft is er inderdaad een probleem. Het Arbitragehof/Grondwettelojk Hof heeft immers de bevoegdheid om de effecten van haar arrest te temperen ratione temporiae en ratione materiae. Wat ze ook in casu gedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U had het toch over, of liever tegen, het selectief gehoorzamen van de grondwet? Welaan dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Minister
|
![]() Dat is juist mijn punt. Het probleem BHV moet opgelost worden op een manier die de toets van het Grondwettelijk Hof kan doorstaan doch dat is geen argument om zolang dit niet gebeurd is andere grondwetsbepalingen ook te schenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Yves Leterme zich volledig vastgereden heeft veronderstel ik.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 juli 2007 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Europees Commissaris
|
![]() Si jamais cela pourrait se produire...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |