![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2011 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Banken kunnen "fractioneel" werken, burgers niet. Dus om het systeem te doen werken en de burger gelijke mogelijkheden te geven als banken, zou men ook de burger moeten toelaten meer geld in omloop te brengen dan wat hij werkelijk bezit. Lijkt me n best wel revolutionaire approach. Benieuwd wat Van Rossem er van zou denken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft dat allemaal al voorspeld met Moneytron.
![]() |
![]() |
#4604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk n multiplier effect - hoewel dat idd niks met "fractioneel" te maken heeft, maar eerder met aantal "rotaties" en "ontspanning" door centrale banken. ( plus 'dexia'systemen, uitlenen op 30 jaar terwijl je zelf maar financiering hebt 5 jaar ver ) Als alle burgers de banken zouden omzeilen, zou de geldmarkt enorm krimpen. ( gesteld dat burgers geen deposito's mogen aanvaarden en enkel met door zichzelf vergaarde middelen mogen werken ) Om dat (ongewenst) effect teniet te doen, moet je burger'bankiers' op 1 of andere manier van een zelfde multiplier voorzien. Ipv te goochelen met intresten, zou de centrale bank dan kunnen 'rekken en krimpen' door die multiplier te bepalen. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2011 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4605 |
Banneling
|
![]() Bah, ik ga economie studeren op m'n ouwe dag. Binnen een jaar of zes heb ik sowieso de ideale leeftijd om minister te worden
![]() ![]() Net op tijd om Reynders af te lossen ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2011 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4606 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2011 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kom het me dan uitleggen, want ik weet het ook niet precies. ![]()
![]() |
![]() |
#4608 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de banken-/schuldencrisis is gewoon een expressie van een schuldencrisis van miljoenen mensen samen; jammer genoeg niet de schuld van de mensen maar van een inschattingsfout van de banken) soit...
![]() |
![]() |
#4609 |
Banneling
|
![]() Nou, het eerste risico dat ik voor ogen krijg bij het woord bank, is toch van een totaal andere orde.
Namelijk : het risico op een bank run ![]() Dat risico lijkt me toch wel n zware prijs voor het door jou aangehaalde spreiden v risico's. Overigens, volgens mij kan de burger beter de mogelijke risico's inschatten dan een doorsnee bank, en ik spreek hier uit ervaring, ik heb al meer dan eens geld losgeweekt v e bank op basis v gebakken lucht ( en nadat iedereen die m'n situatie enigszins kende njet had gezegd ![]() Plus, ik denk dat de overhead kosten in banken gigantisch zijn, te beginnen bij n legertje informatici die al die cijfers moeten beheren. ![]() Een burger voert de boekhouding van z'n half dozijn leningen wel in z'n koffiepauze , in freeware als excel ? ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2011 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4610 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een bank kan net hetzelfde doen voor de mensen met klein kapitaal. Ik zou denken dat de opportuniteitskost (in geld maar vooral tijd) om een goed rendement te kunnen bewerksteligen op zijn/haar zuurverdiend kapitaaltje hoger is dan de reële kost die een bank heeft bij het beheren ervan. Maar goed, er zullen altijd wel sommigen zijn die het individueel beter doen dan een bank. Citaat:
Als ik iedere zakenapartner die ik tot nu ben tegengekomen had kunnen overtuigen van de waarde van de data die-ie had, dan zou ik nu bedolven zijn onder de projecten...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 1 december 2011 om 17:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4611 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 december 2011 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4613 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tientallen mensen aflopen die me kleine bedragen kunnen lenen totdat ik aan de 200000 geraak? En hoe kunnen deze tientalle uitleners hun risico inschatten? Hoe zullen ze weten dat ik bij nog andere mensen geleend heb? Dat ook banken fouten maken, zeer zeker. Citaat:
![]() Gelukkig dat er bij de banken geen commerciëlen zaten met waanzinnige bonussen op papieren winsten en "beleggingen" in AAA-toiletpapier. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4614 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vind je dat richtingen als economie en pakweg geschiedenis ![]() maar dan ook weer, vind je exacte wetenschappen boeiend genoeg ? mankeren de harde exacte wetenschappen niet de flexibiliteit, spontaniteit en veranderlijkheid die nodig is om te intrigeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang hij niet gekaapt wordt door de starre ideologen (kapitalisme is foei, ja ja bij de commies was het beter), de monomaniaken (t'is de schuld van de joden, Di Rupo, Al Qaeda, De Wever, de smurfen ...) of de conspiracisten (commentaar overbodig ![]() (Overlappende categorieën overigens.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 december 2011 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4616 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4617 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je zo de politici in B bekijkt die minister werden van pakweg de laatste 20 jaar ... denk je dan niet dat je een bepaalde 'pathologie' moet hebben om dat te doen/daar te geraken/daar te willen geraken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4618 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4619 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ze uiteraard niet vergelijken met fysica of scheikunde. Een geschiedkundige die een theorie heeft over Alexander de Grote kan moeilijk een experiment opzetten om deze theorie te testen. Maar ze zijn in elk geval nodige en (vaak) boeiende "ietsen" waar kennis mee wordt vergaard en processen (al dan niet correct) verklaard worden. Voor mij mag men dat gerust wetenschap noemen, al weet ik dat men over deze vraagstelling ook meerdere boeken kan volschrijven. Citaat:
De flexibiliteit en spontaniteit zit in de methodes, de bewijstechnieken, en voor de wiskunde in de definities van de objecten die je wil bestuderen. En soms in de eenvoud die tot grote complexiteit leidt. Schoolvoorbeeld: de eenvoudige definitie van een analytische functie die tot een heel complexe (no pun intended) theorie aanleiding geeft.
![]() |
![]() |
#4620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel wanneer je je geest afsluit voor 99% van de feiten (die 99% is uiteraard een hyperbool), onlogische argumenten blijft herhalen en aan elke consistentie waarvel zegt kan je voor jezelf de schijn ophouden dat daar een boeiend verhaal in zit. Maar dat betekent helemaal niet dat er onopgeloste zaken zijn, waar al dan niet een complot bij hoort, en die me wel interessant lijken. Uit de losse pols: Voynich Manuscript Foo Fighters Toengoeska-explosie Verdwijning van Harold Holt Waat is er gebeurd met de blackberry van DSK? Bende van Nijvel Sommige UFO-verhalen ... Maar ik heb liever goeie fictie dan de idiote samenzweringstheorieën waar onze vriendjes hier maar mee blijven afkomen. Daar is tenminste nog iemand creatief bezig geweest.
![]() |