Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 28 juli 2016, 20:23   #461
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Dat sommige islamieten een bedreiging vormen komt niet uit de lucht vallen of uit een stoffig oud boek vallen.

plegen Islamieten ook aanslagen in zuid Amerika ?
nauwelijks
Hoe komt dat ?

Goed nieuws nog trouwens , de stroom vluchtelingen is nu drastisch gedaald!
atmosphere is offline  
Oud 28 juli 2016, 21:06   #462
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Aangezien sommigen hier de rechten van moslims willen afnemen omdat IS volgens hen de juiste interpretatie maakt, doet dat er jammer genoeg wel toe.
Niet zo lang geleden werden door de democraten de rechten van alle Duitsers ook afgenomen, omdat de nazi's volgens hen de juiste interpretatie maakte (van het fascisme).
Doet dat er volgens jou dan ook iets toe ?
Oud 28 juli 2016, 21:11   #463
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik berhaal;

Omdat de grootste hoop geen aanslagen pleegt ga jij er vanuit dat islam geen bedreiging vormt voor onze verworven rechten & vrijheden?
Zelfs liberalen als Verhofstadt en Dewael zeggen dat.

Citaat:
Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."
daiwa is offline  
Oud 28 juli 2016, 22:03   #464
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet zo lang geleden werden door de democraten de rechten van alle Duitsers ook afgenomen, omdat de nazi's volgens hen de juiste interpretatie maakte (van het fascisme).
Doet dat er volgens jou dan ook iets toe ?
Waarop doelt u precies? Indien in België de rechten van Duitsers werden geschonden of opgeschort vanwege Nazi-Duitsland, dan is dat uiteraard een ontoelaatbare schending van die mensen hun vrijheid. Dat is evident.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 22:18   #465
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop doelt u precies? Indien in België de rechten van Duitsers werden geschonden of opgeschort vanwege Nazi-Duitsland, dan is dat uiteraard een ontoelaatbare schending van die mensen hun vrijheid. Dat is evident.
Ik doelde op de Duitse bevolking in Duitsland, ten tijde van WO-2.
De enige manier om het nazisme uit te roeien, bestond er toen uit uit om ook de 'gematigde' Duitsers niet te ontzien in de talloze (geallieerde) bombardementen van Duitse burgerdoelen, ook al hadden velen van die Duitse burgers (waaronder wsl ook heel wat 'gematigde' nazi's) geen vlieg kwaad gedaan.

Maw, waarom zou er nu nog rekening moeten gehouden worden met de 'vrijheid' van 'gematigde' moslims, als ook zij hun geloof halen uit hetzelfde koranische marsorder als IS ea extremisten dat doen en zelfs nooit een protestmars houden tegen de gruwelen, die hun strikter interpreterende geloofsbroeders hier en ginder aanvangen ?

Publiceer anders eens 'n Mohammed-cartoontje in een of andere krant.
Je zal gauw zien wie de 'gematigde' moslims zoal zijn en wiens 'vrijheid' zij daar bij viseren...
Oud 28 juli 2016, 22:37   #466
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik doelde op de Duitse bevolking in Duitsland, ten tijde van WO-2.
De enige manier om het nazisme uit te roeien, bestond er toen uit uit om ook de 'gematigde' Duitsers niet te ontzien in de talloze (geallieerde) bombardementen van Duitse burgerdoelen, ook al hadden velen van die Duitse burgers (waaronder wsl ook heel wat 'gematigde' nazi's) geen vlieg kwaad gedaan.

Maw, waarom zou er nu nog rekening moeten gehouden worden met de 'vrijheid' van 'gematigde' moslims, als ook zij hun geloof halen uit hetzelfde koranische marsorder als IS ea extremisten dat doen en zelfs nooit een protestmars houden tegen de gruwelen, die hun strikter interpreterende geloofsbroeders hier en ginder aanvangen ?

Publiceer anders eens 'n Mohammed-cartoontje in een of andere krant.
Je zal gauw zien wie de 'gematigde' moslims zoal zijn en wiens 'vrijheid' zij daar bij viseren...
Ik veroordeel oorlogsmisdaden zoals de bombardementen op Dresden. Burgers mogen nooit een militair doelwit zijn. De tienduizenden onschuldige Duitse burgerdoden vallen niet te rechtvaardigen. Jammer dat hiervoor nooit Amerikanen of Britten voor veroordeeld zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 22:47   #467
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat sommige islamieten een bedreiging vormen komt niet uit de lucht vallen of uit een stoffig oud boek vallen.

plegen Islamieten ook aanslagen in zuid Amerika ?
nauwelijks
Hoe komt dat ?
Vertel 't eens.

Citaat:
In the Triborder Area (TBA) of Brazil, Argentina, and Paraguay alone, counter-terrorism organizations have uncovered over 50 people suspected of sympathizing with extremism and of financing Islamic terrorism over the past 10 years, according to local media.
Citaat:
Attempted Islamic Coup in the Western Hemisphere

The Jammat al Muslimeen (JAM), a Sunni organization, is Trinidad and Tobago’s most notorious Muslim organization and the only organization in the region to attempt a coup to install a sharia-based government. The group leader, Abu Bakr, instigated a bloody coup in 1990. With over 100 JAM members, Bakr led attacks against the parliament building and took over Trinidad and Tobago’s television network. The standoff between the JAM and the government lasted 5 days while rioting and looting gripped Trinidad’s capital. Many people were killed.

The Hizballah atack in 1992 to the Israeli Enbassy in Buenos Aires, Argentina, killing 29 people and wounding 252.

Citaat:
In November 1996, Paraguayan authorities learned that Islamic groups in the Triborder region were planning to blow up the US Embassy in Paraguay to coincide with the first anniversary of the bombing of the Saudi National Guard headquarters in Riyadh, Saudi Arabia.

Kareem Ibrahim, 56, from Trinidad and Tobago (right) and Abdul Kadir from Guyana (left) who plotted to blow up gas lines leading to John F. Kennedy airport in New York in 2007.

Enzovoorts...

Citaat:
Goed nieuws nog trouwens , de stroom vluchtelingen is nu drastisch gedaald!
Dankzij wat voormalige oostbloklanden die hun grenzen afgesloten hebben, maar met Merkels "Wir schaffen das" the sequel...
SDX is offline  
Oud 28 juli 2016, 22:48   #468
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel oorlogsmisdaden zoals de bombardementen op Dresden. Burgers mogen nooit een militair doelwit zijn. De tienduizenden onschuldige Duitse burgerdoden vallen niet te rechtvaardigen. Jammer dat hiervoor nooit Amerikanen of Britten voor veroordeeld zijn.
Well said Nebur.
bembem is offline  
Oud 29 juli 2016, 04:25   #469
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Mijn maag keerde ook om toen ik het artikel las. Beste bewijs hoe statistieken gemanipuleerd en misbruikt worden om het grote gelijk te halen. Ongevallen en ziektes kan men bezwaarlijk op gelijke hoogte stellen met moord en terreur.
Ach ik wens hen ook dan maar hetzelfde dat hun geliefden omkomen in een aanslag of zo... en hoe wreder hoe méér plezier ik ga hebben.. zo gaat dat dan...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 29 juli 2016, 07:18   #470
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. Dit gecombineerd met uitgebreidere mogelijkheden om nationaliteit af te nemen na het plegen van misdrijven.

En verder geen uitzonderingswetgeving toelaten voor moslims (of andere gelovigen). Een totaalverbod op onverdoofd slachten is een mooi begin. Verder ook totale vrijheid voor werkgevers om te beslissen of ze al dan niet iemand aan willen nemen die religieuze tekenen (zoals de hoofddoek) draagt.
Een werknemer mag dat nu al, hij moet het wel expliciet in het arbeidsreglement inschrijven.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 07:26   #471
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ah bon, is het daardoor dat we ze en masse op straat zien betogen tegen hun extremistische geloofsgenoten?
Enkel wie gaat betogen is een goede burger ? Herinner me even wanneer de laatste betoging tegen IS heeft doorgegaan in brussel en hoeveel deelnemers waren er ? Heb je meegedaan ? Of ben je ook een klavier warrior die zoals onze vriend "Porsche" zegt dat hij ze 'financieel zal steunen' ?
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 07:42   #472
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkel wie gaat betogen is een goede burger ? Herinner me even wanneer de laatste betoging tegen IS heeft doorgegaan in brussel en hoeveel deelnemers waren er ? Heb je meegedaan ? Of ben je ook een klavier warrior die zoals onze vriend "Porsche" zegt dat hij ze 'financieel zal steunen' ?
In een land vol hyporieten beunhazen en oikofoben wat wil je , ze verkopen nog liever hun ziel aan de duivel ,, ze zijn ervoor gekend de meeste Belgen.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:00   #473
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Dat is net mijn punt. En het zou me verbazen dat diegenen die hier beweren dat wel te weten oude Arabische teksten grondig bestudeerd hebben.
Het zou mij verbazen moest meer dan 3% van de moslims de oude Arabische teksten grondig bestudeerd hebben.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:06   #474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, 't puntje is nog lang niet bij 't paaltje.
Ze vormen nog steeds 'n te kleine minderheid.
Moslimpopulatie mondiaal = +/- 1,6 miljard
IS aantal terroristen geschat door verschillende bronnen : tussen 52.000 en 258.000 mondiaal.
bron : https://en.wikipedia.org/wiki/Military_activity_of_ISIL
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:09   #475
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel wie gaat betogen is een goede burger ? Herinner me even wanneer de laatste betoging tegen IS heeft doorgegaan in brussel en hoeveel deelnemers waren er ?
Het is al tot in den treure herhaald, maar als je ziet dat moslims wel betogen tegen cartoons, maar niet tegen IS, welke conclusie moeten we dan trekken?

Ik blijf met het idee achter dat onze zogenaamde gematigde moslims moorden in naam van de Islam veel minder beledigend vinden voor de Islam dan het maken van prentjes.
Oud 29 juli 2016, 08:11   #476
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt ge nu nog niet door dat ik geen inhoudelijk debat over de islam zal voeren, en al zeker niet op dit forum?

Ik heb mijn gedacht over die achterlijke religie al meerdere keren gezegd, en verder is dat volledig politiek irrelevant.
Tja, de contiminatie door stormfront.org is hier bijzonder tastbaar. Het aantaal amateur theologen stijgt hier van dag tot dag.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:13   #477
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mohammed was ongeletterd en heeft derhalve de koran niet geschreven.

Ga terug naar start.
Dat er nooit een historische figuur mohammed heeft bestaan en hij gewoon een literaire construct is, mag ook vooral de pret niet bederven.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:15   #478
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er nooit een historische figuur mohammed heeft bestaan en hij gewoon een literaire construct is, mag ook vooral de pret niet bederven.
Dat doet er op zich niet toe. Aan een bepaalde figuur Mohammed worden kenmerken en daden toegeschreven. De figuur Mohammed zou de profeet der profeten zijn en zijn kenmerken/daden worden vereerd.

Of die figuur al dan niet bestaan heeft is niet van belang, het gaat er om wat voor soort mens de islam als voorbeeldfiguur beschouwt.

Idem bij het christendom natuurlijk.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:18   #479
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het doet er niet toe of Mo bestaan heeft of niet, of wie de koran geschreven heeft.
Wat er toe doet is dat nu 1.2 miljard moslims te zot zijn om los te lopen en de wereldvrede serieus in gevaar brengen. Net als de Amerikanen trouwens.
Kapitalisten en moslims= beiden een groot gevaar
Allemaal uitroeien dan maar ?
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 08:25   #480
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal uitroeien dan maar ?
Uiteraard niet. Onze manier van leven tonen en wie daar niet mee eens is kan gaan waar ze conform naar hun normen en waarden kunnen leven.
Peche is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be