![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vraag even om wat zoekwerk.
Misschien is het een magere troost maar het is geschreven geweest. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende zijn voor 2019. Een korrel zout bij het lezen is geen overdreven optie maar er zijn toch dingen bij waar je van denkt hé kijk!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een zéér naïeve dynamiek bezig met een hoog Robin Hood gehalte. De Parijse economie (etc) zal wel een tijdje naar de kloten zijn. Men plundert en slaat aan diggelen winkels en restaurants waarvan enkelen niet de capaciteit gaan hebben terug op te starten. We hebben ook de meest rendabele maand van het jaar. Toeristen gaan het laten naar Parijs en andere steden te komen. Hotels gaan leegblijven, werknemers worden ontslagen. De situatie na de rellen zal erger zijn dan ervoor en er zal nog minder ruimte zijn om toegevingen te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks trekken ze nog zelf gele vestjes aan. ![]()
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 december 2018 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Minister-President
|
![]() ![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macron: ‘Niets kan het geweld in Parijs rechtvaardigen’
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#470 |
Europees Commissaris
|
![]() Situatie van de “gilets jaunes” die naar oplossing vraagt/wacht, nee dat denkt hij niet aan.
Technocraten komen ondertussen op televisie met als doel “het volk” te overtuigen dat zij wel beter leven en dus niet slechter zoals zij beamen. Je moet het maar durven stellen dat het leven sinds de invoering van hun Euro beter is geworden en dus niet kostelijker. Sommigen onder hen beweren dan ook nog dat de laagste lonen fors zijn gestegen terwijl dat het de hoogste zijn. Enerzijds 2% anderzijds 7 %. Maar wat ben je daar als alle belangrijke kosten uit de index met opzet zijn verwijderd en dat er een geen loonverhogingen zouden komen gedurende x-aantal jaren. Niets dan bedrog van vakbond/overheid. En dat je niets krijgt voor he spaarcenten welke de precaire situaties zouden kunnen helpen. Nee, de spaarcenten zijn ook weeral voor hen bedoeld en ze dienen alleen maar voor hun eigen belangen. Binnen een ECB en een NBB waarvan niemand juist weet is dat nu een privé instelling of aangezien dat de benoeming van Vanacker in hun kamer gebeurde en vervolgens met een K.B. Hoe groot is (alweer) het politiek bedrog binnen de ECB Europese centrale bank en de NBB Nationale bank van België? “Eerlijke” technocraten zouden vandaag beter aan de kant van de “gilets jaunes” gaan staan voor een lange termijn visie waar het zeker is dat wij overleven. En niet deze van deze “charlatans” die op televisie (op vraag van de politiek) van alles komen stellen dat niet klopt met de werkelijkheid. En is het niet zo dat wij “het volk” lang genoeg hebben gewacht op die “propere handen” die jullie zoveel keer opeenvolgt hebben beloofd. Maar nee, de poen , de postjes zijn telkens opnieuw jullie eerste prioriteit geweest. Zelf onze aarde hebben jullie niet kunnen respecteren en beschermen tegen alles wat bij haar vandaag allemaal vierkant draait. Noem het zoals je zelf wil, schurkenstaat, schurken of rotte appels. Het excuus is sowieso niet ontvankelijk omdat indien zij in de minderheid zouden zijn en jullie inde meerderheid de strijd al lang had moeten gestreden zijn. Met de “eerlijke” als winners. Maar nee, als jullie “eigen belang” er iets aan verdient dan doen jullie niets, dan sluiten jullie de ogen. Zelf de jonge generaties politici, zoon of dochter van of familie gaan zonder respect tegenover die andere “jeugd” die er elke dag opnieuw moet voor vechten, gretig aan mee. Binnen jullie partijen , kiespraktijken, militanten die er altijd iets voor terug willen. Jullie zijn gewoonweg, besmet, ziek. De beloftes van propere handen die nooit zijn gehouden toont ook aan dat het voor lange tijd is, misschien wel ongeneeslijk ziek? Inderdaad binnen jullie eigen wetten en reglementen en narcistisch gedrag zijn jullie overtuigd dat alles wat jullie doen applaus verdient. Dat is aan jullie te merken wanneer dat jullie daar in jullie kamer staan te paraderen in volle “apartheid” van het volk. Net, zoals Macron vandaag laten jullie bepaalde situaties gewoonweg “rotten”. Met vandaag als voorbeeld – Marrakech. Voor wat betreft les gilets jaunes in Frankrijk. Feesten is schijnbaar een specialiteit van Jupiter-Macron. Hoeveel bijeenkomsten (waar zij meestal niest oplossen) zijn er sinds dat hij president is al geweest? Wat kost dat allemaal aan publiek geld, verplaatsing en veiligheid. En hoe kan je nu als eerste minister en president land verlaten goed wettende dat in het W.E. er opnieuw een manifestatie komt, hoe kan je dat als normale mens? En dat je dan ook nog de meest kapitalistische laan van Parijs lat beschermen met al de manschappen die je voorhanden hebt (omdat er ook nog wat gebeurd in het binnenland) maar het “ARC de Triomphe” (met de onbekende soldaat) er verlaten bij laat staan, hoe kan dat. Net alsof dat het geen waarde heeft… Dat de “amokzaaiers/makers in telkens groter aantal zouden bijzijn dat wist u meneer de president. Zij die overal kampen voor diverse doelen met o.a. : Notre-Dame-des-Landes, le projet d'aéroport abandonné et l'évacuation de la ZAD https://www.lexpress.fr/region/pays-...s_1619369.html Notre-Dame-des-Landes : après l'annulation du projet d'aéroport, quel avenir pour la ZAD ? http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...e-gouvernement Notre- Dame-des Landes, strijd die zij gewonnen hebben tegen Macron. Strijden zij altijd voor het algemeen belang, sommigen misschien wel ander hellemaal niet. De evidentie is wel en dat kon een kind weten dat zij zich zouden gaan vervoegen aan die uitzonderlijke kans die zij kregen door de aanblijvende “arrogantie van de macht”. Les “gilets jaunes”. Ja voor hen was dit is dit de gedroomde gelegenheid om hun “frustratie” samen met alle de “slagen” en “arrestatie” die zij hebben meegemaakt meestal omdat zij tegenover de poltie in de minderheid waren goed te maken. Dus zijn zij nu in Parijs elke zaterdag opnieuw omdat Macron het toelaat. Krijgen zij er nog een zaterdag bij is ook een goede vraag? Of gaat MACRON beseffen dat “het volk” (en niet allen in Frankrijk) na al de opofferingen en het betalen van een bankencrisis die zij niet hebben veroorzaakt samen met al het gaande “onbehoorlijk bestuur” het hoogtijd is dat zij beloont worden. En dat er vandaag na zovele jaren opkuisen toch nog schulden zouden bestaan waarbij het Frankrijk en Italië na Griekenland het bij hen nog maar begint, dat is hun zaak. Zij hadden de putten maar moeten vullen met het geld van deze die het allemaal hebben veroorzaakt. Het enige wat de “gilets jaunes” vandaag stellen is bij ons nog meer komen halen, vergeet het. Het is al erg genoeg dat u meneer Macron net zoals het in Griekenland gebeurde zoveel van de eigendommen van de Natie verkocht hebt (ontvreemd) of aan het verkopen bent. En aan wie? Vinci, binnen de autostrade wereld is ook een goed nieuws. Wanneer gaat u meneer de president Macron (en Michel eventueel) begrijpen dat wij in andere tijden zijn gekomen. Internet, vingerafdrukken, afluister praktijken en noem maar op dat heb u allemaal voor u. Maar wij hebben er ook va alles bijgekregen dankzij dat zelfde internet. Wij zijn namelijk constant in contact, wij vertellen/verspreiden alles op het “publieke” net. Wij hebben dankzij dat net zelf de mogelijkheid om “onderzoeksjournalist” te worden. Waarbij wij alles en nog wat (verdacht) onmiddellijk kunnen aanklagen. Aangezien dat deze die van het vak zijn bedreigd/vermoord worden. Wij zijn ook alle “geheime deals” die u en Trump maken kotsbeu, wij willen geen politici niet meer die in de politiek stappen om zich te verrijken. Wij willen dat een “politici” morgen niet meer verdient dan het modaal loon van burger. Die van morgen zullen in de politiek en het dienen van het land en volk moeten stappen om het te dienen zonder “eigen belang”. Klinkt misschien wel “utopisch” maar dit is alleen maar omdat de “profiteurs” en “rotte appels” van vandaag alle deuren gesloten houden. Les “gilets jaunes” moeten nu via een systeem van steden en gemeenten de nodige coördinatie op voeten zetten. Zonder te spreken van vertegenwoordiging naar buiten alleen maar “intern”. Tegenover de “overheden” alleen maar ophijsen wat zij willen. Verlaging van BTW op elektriciteit en gas en afschaffing van de carbon bijdrage(cliquetsysteem). Taxes, emploi, gouvernance : ce que réclament les Gilets jaunes >Économie|Z.L.| 28 novembre 2018, 16h01 | MAJ : 28 novembre 2018, 21h26 http://www.leparisien.fr/economie/ta...18-7955988.php Hausse des taxes et pouvoir d’achat: les «gilets jaunes» veulent bloquer les routes https://www.sudinfo.be/id86098/artic...uer-les-routes « Gilets jaunes » : après une journée de violences ?* Paris et en province, Macron réunit ses ministres La troisième journée de mobilisation a été marquée par des affrontements. L’état d’urgence est réclamé par plusieurs syndicats policiers, Christophe Castaner se dit « prêt ?* tout regarder ». Le Monde avec AFP Publié hier ?* 12h39, mis ?* jour ?* 03h59 https://www.lemonde.fr/societe/artic...1316_3224.html Macron: ‘Niets kan het geweld in Parijs rechtvaardigen’ Gisteren om 20:45 door msn http://www.standaard.be/cnt/dmf20181201_04003646 Verder kan het samenvoegen met vakbonden niet. Zij waren er niet om het volk in 2007-2008 in gang te zetten wat tot gevolg had dat alles bij het “volk” belanden. (Wij zullen dat Judas noemen, je kan niet voor de Overheid werken en voor het volk) Vanaf dat “les gilets jaunes “ een coördinatie zullen hebben tussen steden-gemeenten-departement zal men kunnen overgaan naar de nationale politiek met stichting van een eigen beweging “gilets jaunes” Deze zullen als doel “propere handen” als doel hebben. Openbaarheid van alle bestuur zal de basis zijn van alles. Ondertussen is er niemand gemachtigd om met de Overheden-politici te spreken/onderhandelen in naam van “les gilets jaunes”. Dit om alle recuperatie/manipulatie tegen te gaan. Bijdrage van een gilets jaunes H.V. PS De bedoeling van deze tussenkomst is om les “gilets jaunes” te helpen bij hun verderzetting. Ik hop dat bepaalde “technocraten” die het veel beter zullen doen zich zullen melden om deze zaak verder te zetten in het belang van onze kinderen en kleinkinderen. Wij moeten de huidige politiek daarvoor stoppen omdat zij recht de muur ingaan, net alsof dat er buiten hun eigen leven geen belangen meer zijn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moeten ze maar niet duizenden tribale armoezaaiers importeren.
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn verontschuldigingen, het was nog vroeg toen ik het schreef.
Laten we het houden op 'rellen' misschien? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() Manifestatie, Uni, lagere belastingen en accijnzen, hogere koopkracht. Je weet wel, eisen die vakbonden vroeger op tafel legden in de tijd dat ze nog voor alle werknemers opkwamen en niet alleen voor de ambetantenaren en kansenparels.
Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten véél te veel figuren bij die niets geven om de manifestatie op zich maar liever wagens in de fik steken een gevecht met de Politie aangaan en winkels leegplunderen ... Een leuk straatbeeld is het zeker niet. Ik vind het zelfs erg voor die mensen die de manifestatie anders zagen en op huidig ogenblik mee de afgrond ingetrokken worden door een bende idioten die zelfs niet weet waar het over gaat. ![]() Parijs, je zal er maar wonen tegenwoordig. ![]() Zo een mooie leuke stad compleet in de vernieling geslagen overspoeld door lieden die er niet moeten zijn. Mijn tante & nonkel (Kolonel bij de NATO) zaliger draaien zich om in hun graf want ze zijn na USA in Parijs gaan wonen toen voor mijn nonkel zaliger zijn job. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vrijdag ook in Brussel in de file gestaan. Toen er opeens de ene vrachtwagen vol met militairen na de andere richting centrum reden, werd er gejuigd in de wagen door mijn collegas. Ook al gingen ze daar niet op aan, het idee dat die "gele hesjes" slaag kregen was bevredigend. Mensen zijn die werkloze aandachtszoekers kotsbeu. Het gaat over niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Oostende werden enkele van die gele hesjes overhoop gereden door een gefrustreerde chauffeur. Logisch want dit is eigenlijk niet de manier om protest te voeren: andere mensen kloten die er niks mee te maken hebben, integendeel, ze zijn eveneens slachtoffer van hetgeen waarvoor die gele hesjes idioten protesteren.
De vakbonden zijn ook goed in dergelijke kloterijen en kijk waar die nu staan. |
![]() |
![]() |