Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 13:22   #461
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik veronderstel dat u bedoelt dat er geen geweld zou geweest zijn zonder de flikken.

Right, eerst de ganse week autootje stook doen en op vrijdag gaan de anarchistjes braaf hun mars houden. U weet wel beter.
Ik kan aannemen dat de politie dit niet graag doet, maar neem het van me aan, dat zou beter zijn (kijk naar mijn aanpassing).
EDIT: er is ook niet de minste aanwijzing dat de krakers verantwoordlijk waren voor de bradstichtingen, ze riepen zelfs op tot vreedzaam betogen (ik blijf mezelf herhalen)

Laatst gewijzigd door An Arkos : 25 juni 2007 om 13:25.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:24   #462
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
over welk soort ratten heb je het hier

stadsratten of rioolratten ?

krakers kunnen ook al wat puin, stof, vuil, rotzooi achterlaten...
Ik ken niet alle Belgische merken, denk ik
Oud 25 juni 2007, 13:26   #463
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik kan aannemen dat de politie dit niet graag doet, maar neem het van me aan, dat zou beter zijn (kijk naar mijn aanpassing).

O, die heb ik gelezen. Jammergenoeg hebben de anarchistjes al genoeg bewezen dat ze repressief behandeld moeten worden. Het stadsbestuur kan immers niet tolereren dat auto's in brand gestoken worden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:28   #464
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EDIT: er is ook niet de minste aanwijzing dat de krakers verantwoordlijk waren voor de bradstichtingen, ze riepen zelfs op tot vreedzaam betogen (ik blijf mezelf herhalen)
Aub zeg, begin nu niet te zeggen dat er geen bewijzen zijn tegen de krakers ivm die brandstichtingen. U weet donders goed dat ze er voor verantwoordelijk zijn.
Oud 25 juni 2007, 13:29   #465
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mijn bescheiden mening is dat als er geen politie was geweest er ook geen geweld was geweest (aangezien het geweld voor het overgrote deel van de politie kwam), dan had er wat verf op het gebouw van opus dei geplakt en misschien nog wat op het politiebureau, dan hadden de cafés op de grote markt open kunnen blijven en misschien nog wat anarchisten over de vloer gehad die na de betoging iets kwamen drinken.

EDIT: toen er de vorige keer een inval kwam in hetzelfde kraakpand was er dezelfde avond een betoging van 150 mensen (anarchisten, krakers en sympathysanten) op de grote markt. Deze betoging was niet aangekondigd, er stond dus geen politie.
Raad nu eens wat? Er waren die avond geen rellen, er was een kleine optocht door de straten van leuven die eindigde met het herinnemen van het pand, de sfeer was goed, er was zelfs een mobiele geluidsinstallatie en er werd af en toe wat gedanst.
Een uur later zag de grote markt blauw van de oproerpolitie die veel te laat waren en gelukkig niets meer konden doen.
Jullie willen het straatbeeld beheersen, hè? Vrijheid tot creatie van overlast en schade?
Oud 25 juni 2007, 13:30   #466
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bij racismeprocessen schendt men dat principe. Daar moet de beklaagde zijn onschuld wel bewijzen. Met andere woorden: er is geen enkel wetsprincipe in dit land geschonden, want de wet laat het in bepaalde gevallen toe dat het geschonden wordt.
In landen als de USA is men trouwens schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dát is pertinent niet waar. Je bedoelt wrslk Mexico.

En ivm racismeprocessen; dat doet hier niet ter zake.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:30   #467
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aub zeg, begin nu niet te zeggen dat er geen bewijzen zijn tegen de krakers ivm die brandstichtingen. U weet donders goed dat ze er voor verantwoordelijk zijn.
Maar er zijn geen bewijzen voor...
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 25 juni 2007, 13:36   #468
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat u bedoelt dat er geen geweld zou geweest zijn zonder de flikken.

Right, eerst de ganse week autootje stook doen en op vrijdag gaan de anarchistjes braaf hun mars houden. U weet wel beter.
Er toch even op wijze dat er nog niet bewezen is dat de "anarchistjes" die branden hebben aangestoken.
Het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde rechtse studentenkringen amok schoppen om linkse protesten/betogingen in een slecht daglicht te stellen.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:39   #469
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, eigenlijk niet, de krakers waarmee ik erover heb gepraat vinden dit voor het merendeel contraproductief en belachelijk.
Niemand weet wie het gedaan heeft.
Oud 25 juni 2007, 13:39   #470
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar er zijn geen bewijzen voor...
Dus zullen ze ook niet veroordeeld worden. Dit doet wel niks af van het feit dat ze wel degelijk verantwoordelijk zijn.
Oud 25 juni 2007, 13:40   #471
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;2754356]

Citaat:
Dat is niet aan de particulier om daar iets aan te doen. Kraken is enkel in de kaart spelen van de eigenaars, die hun huizen leeg laten staan en de prijzen opdrijven. Zij kunnen perfect het slachtoffer spelen van een bende ontspoorde gekken, zoals sommige zich op TV laten kennen en zeggen dat ze zoveel moeten vragen, omdat ze anders zelf niet uit de kosten geraken.

En eerlijk gezegd is dat ook zo: een huurder is een risico. Als deze je huis niet onderhoudt, ben je de sigaar. Daarnaast is een huis kopen ook niet zo goedkoop. Als je 500 euro in de maand moet afbetalen voor een huis dat je verhuurt en je moet instaan voor de eventuele kosten die er aan zijn, is het logisch dat je 600 euro huur vraagt. Dat is de economische conjuntuur. Alles wordt nu eenmaal duurder, een brood kost ook meer dan 20 jaar geleden.

Enkel huisjesmelkers, die incasseren zonder iets terug te doen voor hun huurders en ze veel laten betalen voor een verkrotte kamer, moeten onherroeppelijk aangepakt worden.
Een dak boven je hoofd is volgens mij een basisrecht. maar het wordt overgelaten aan de vrijemarkt. je weet wel, vraag en aanbod. ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar dat is misschien een andere discussie. Leegstand zorgt voor een relatieve schaarste langs de aanbodzijde. De vraag naar een woning in Leuven is bijzonder groot. Gevolg: enorme prijsstijging. Dat is het zuivere economische gevolg van leegstand.

Citaat:
Juist. Tegenwoordig hebben gemeentebesturen de gekste verklaringen voor hun zaak. In het Nederlandse Sluys bv staat er een oud kloosterpand leeg, omdat het ze zou spoken
.
Iedereen die Leuven een klein beetje kent, weet dat het ST-pietersziekenhuis een grote schande is. 30jarige twist tussen OCMW en KUL. Omdat de KUL de zever beu was en plaats nodig had, hebben ze maar Gasthuisberg gebouwd en systematisch alle diensten van St-pieter overgeplaatst. St-pieter heeft trouwens wel als ziekenhuisgediend. 1van de drie nieuwe vleugels is een tijd gebruikt geweest. de twee anderen... tja die staan leeg. Het zijn net de twee vleugels aan de straatkant die nooit zijn gebruikt.
Anders moet je eens naar leuven komen. ene drinken op de oude markt en daarna gaan we eens kijken naar deze schande. het ligt amper op 200meter van de oude markt, dus ver moeten we er niet voor gaan.

Citaat:
Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. Anderzijds heb ik geen bewijzen dat Blood en Honour terroristen zijn. Tot nu toe hebben ze nog geen aanslag gepleegd. Krakers zijn in mijn ogen ook niet meteen terroristen, eerder oproerkraaiers. Van B&H kan men misschien hetzelfde zeggen, maar tot nu toe hebben ze in ons land nog geen gewelddaden gepleegd. Ze hebben enkel concerten georganiseerd.
Terroristen zijn in mijn ogen mensen die er helemaal over zijn en die met de bommen beginnen rond te lopen. Zijn we akkoord dat deze een minderheid zijn.
ik ben links, ik hou van voetbal. maar ik gruwel van elke vorm van geweld. Een echte pacifist. Ik distancieer mij dan ook van hooligans en linkse relschoppers. B&H waren tot aan hun tanden gewapend en hadden zeer concrete plannen. die lijken mij potentieel gevaarlijker dan een linkse rat met een steen. maar soit.

Citaat:
Op televisie heb ik gezien dat ze ook kaalhoofdigen oppakten. Ik geloof eerder dat het uiterlijk bedriegelijk is. Men heeft ook extreem linksen met kaalgeschoren hoofd en extreem rechtsen met lang haar.
Alles op de politie steken gaat wel ver. Het is ook de houding die meespeelt. Als een agent je benaderd en je reageert pissed, is het logisch dat hij je meeneemt, ook al ben je niet de geviseerde persoon.
ze wandelden gewoon over de bondgenotenlaan. ze zagen dat er mensen werden opgepakt en gefouilleerd. ze versnelden hun pas om dat ze daar niet bij betrokken wilden geraken. blijkbaar was dat provoceerend genoeg...
Oud 25 juni 2007, 13:41   #472
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, eigenlijk niet, de krakers waarmee ik erover heb gepraat vinden dit voor het merendeel contraproductief en belachelijk.
Niemand weet wie het gedaan heeft.
Het merendeel, maar toch niet allemaal, anders zouden ze geen autos beginnen fikken. Maar we weten idd allemaal dat verantwoordelijkheid nemen nu eenmaal niet de sterkste kant van anarchistjes is. Hypocrieten en lafaards, dat zijn het.
Oud 25 juni 2007, 13:42   #473
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus zullen ze ook niet veroordeeld worden. Dit doet wel niks af van het feit dat ze wel degelijk verantwoordelijk zijn.
Dat kun je natuurlijk nietweten.
(Maar oké, de schijn is er wel naar.)
Oud 25 juni 2007, 13:45   #474
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Het merendeel, maar toch niet allemaal, anders zouden ze geen autos beginnen fikken.
Het lijkt er inderdaad heel hard op dat anarchisten voor de brandjes verantwoordelijk zijn, als dat zo is, is het gewoon belachelijk. Maar tot nu toe is er geen bewijs voor.

Citaat:
Maar we weten idd allemaal dat verantwoordelijkheid nemen nu eenmaal niet de sterkste kant van anarchistjes is. Hypocrieten en lafaards, dat zijn het.
Nee, dat weten we niet allemaal.
Oud 25 juni 2007, 13:45   #475
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het merendeel, maar toch niet allemaal, anders zouden ze geen autos beginnen fikken. Maar we weten idd allemaal dat verantwoordelijkheid nemen nu eenmaal niet de sterkste kant van anarchistjes is. Hypocrieten en lafaards, dat zijn het.
zegt de stoere man op een anoniem forum
Oud 25 juni 2007, 13:46   #476
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog steeds geen bewijs hoor...
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:59   #477
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
nog steeds geen bewijs hoor...
steek uw hoofd maar in de zandbak.
Oud 25 juni 2007, 14:00   #478
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
zegt de stoere man op een anoniem forum
Wat heeft dit met verantwoordelijkheid nemen te maken? Ik neem altijd mijn verantwoordelijkheid. Ik werk, ik betaal belastingen, ik zorg voor mijn gezin, ik leef niet op de kap van anderen en ik steek geen auto's in de fik.
Oud 25 juni 2007, 14:08   #479
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit met verantwoordelijkheid nemen te maken? Ik neem altijd mijn verantwoordelijkheid. Ik werk, ik betaal belastingen, ik zorg voor mijn gezin, ik leef niet op de kap van anderen en ik steek geen auto's in de fik.
Dat laatste zijn mss 10 krakers/anarchisten.
Dat voorlaatste geldt al helemaal niet voor de overgrote groep betogers.

Krakers/anarchisten zijn evenzeer mensen die werken en een gezin hebben als iedereen.
En natuurlijk zijne r daar ook werklozen, studenten, brandweervrijwilligers, etc. bij.
Oud 25 juni 2007, 14:14   #480
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat laatste zijn mss 10 krakers/anarchisten.
Dat voorlaatste geldt al helemaal niet voor de overgrote groep betogers.

Krakers/anarchisten zijn evenzeer mensen die werken en een gezin hebben als iedereen.
En natuurlijk zijne r daar ook werklozen, studenten,brandweervrijwilligers, etc. bij.
Brandweervrijwilligers erbij .... dat zou men kunnen noemen "de kat op het spek binden".

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be