Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2008, 01:44   #481
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
De bijgewerkte SS is nu één S, maar nog altijd geen gotische S zoals de rest van het opschrift. Waarschijnlijk omdat de schilder op dat ogenblik 2.8 promille alcohol in zijn bloed had.

De siegrune - zoals de S hier afgebeeld staat boven de inkomdeur van De Beest, was ondermeer het embleem van de Hitlerjugend, meer bepaald van het Jungvolk (HJ van 10 tot14 jaar).

Misschien moeten we de uitbater van De Beest erop wijzen dat het verboden is om aan minderjarige neonazi's alcohol te schenken?
Ze hadden er veel beter Axelle Red op geschilderd want dat ziet er mij ook een ferme beest uit.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 01:49   #482
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kladschilder van dienst heeft het opschrift van De Beest bijgewerkt.

Bovenste foto op 23 juli / onderste een dag later op 24 juli.

De bijgewerkte SS is nu één S, maar nog altijd geen gotische S zoals de rest van het opschrift. Waarschijnlijk omdat de schilder op dat ogenblik 2.8 promille alcohol in zijn bloed had.

Nog niet goed hé, hij had er een gele S van moet maken
Oud 27 juli 2008, 01:57   #483
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben nieuwsgierig genoeg om zelf ooit eens een pint te zijn gaan pakken in de Leeuw van Vlaanderen en toen ik daar enkele jaren geleden binnenliep hingen de fotos van de collabos er boven de toog. Nog langer geleden (in de VU-tijd) ben ik zo ook eens gaan kijken in "den Egmont" in de Dansaertstraat en "toevallig verloren gelopen" tot een zaaltje op de 1ste of 2de verdieping en daar hingen dezelfde fotos toen.
Ik ben dus absoluut niet verwonderd over die SS geschiedenis.
Op die vergadering van oostfrontoudstrijders in 't Alpheusdal in Berchem waar minister Sauwens (ex VU-er)absoluut wou aan deelnemen waren de VB top en Jambon toch ook aanwezig?
In wat voor middens dat jij je allemaal ophoud. Wees maar voorzichtig, straks hangt er jou foto ook nog tussen. Ik ben daar nog nooit geweest hoor. Maar ja, ik ben dan ook een echte Vlaamsnationalist he.
Oud 27 juli 2008, 02:08   #484
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
..............
Misschien moeten we de uitbater van De Beest erop wijzen dat het verboden is om aan minderjarige neonazi's alcohol te schenken?
"Afhankelijk van de consequenties", zou ik dan willen opperen.
Oud 27 juli 2008, 02:16   #485
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In wat voor middens dat jij je allemaal ophoud. Wees maar voorzichtig, straks hangt er jou foto ook nog tussen. Ik ben daar nog nooit geweest hoor. Maar ja, ik ben dan ook een echte Vlaamsnationalist he.
Valt wel mee hoor; ik ben altijd al in merkwaardige établissementen verdoold geraakt, bijvoorbeeld nog omstreeks het jaar 2000 in het café-gedeelte van het Haagse kraakpand "De Blauwe Aanslag"; niet ongezellig, hoewel je de muizen kon ruiken waarover men mij ter plekke informeerde dat er inderdaad een invasie van gaande was.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Blauwe_Aanslag
Oud 27 juli 2008, 05:34   #487
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dat er hier extremisten verzamelen had ik al opgemerkt, ik zie gewoon niet in waarom men hier zoveel mgoelijk het Vlaams nationalisme probeert bij te betrekken.
Omdat die extremisten waar jij het over hebt, zich ook Vlaams-nationalisten heten. Ook die kerels van Blood & Honour Vlaanderen vinden dat van zichzelf. Blijkbaar mis jij een stukje geschiedenis. Heeft jouw moeder je nooit verteld dat duizenden Vlaams-nationalisten tijdens WOI en WOII met de Duitsers collaboreerden? Samenwerkten met de bezetter en zelfs de wapens opnamen tegen eigen volk.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 05:42   #488
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Omdat die extremisten waar jij het over hebt, zich ook Vlaams-nationalisten heten. Ook die kerels van Blood & Honour Vlaanderen vinden dat van zichzelf. Blijkbaar mis jij een stukje geschiedenis. Heeft jouw moeder je nooit verteld dat duizenden Vlaams-nationalisten tijdens WOI en WOII met de Duitsers collaboreerden? Samenwerkten met de bezetter en zelfs de wapens opnamen tegen eigen volk.
Leon Degrelle ken je niet dan? En die was ook niet alleen hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 05:44   #489
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik ben er van de week uit nieuwsgierigheid binnen gewipt

't was een smakelijke pint, gedronken op de gezondheid van pitje
Iedereen die daar een pint gaat drinken weet nu naar welk 'ideaal' zijn contributie gaat: naar eigen volk eerst plus 'ietskes meer': Bloed & Bodem, raszuiverheid, Mijn Eer is Trouw, één volk één leider één rijk, deportatie, gevangenis, concentratiekampen, gaskamers, moord, massamoord enz. Dat zit allemaal verweven in die dubbele siegrune, het embleem van de SS van Himmler, Mengele, Eichmann en de rest van de criminele bende..

Had niemand geprotesteerd tegen dat symbool, had het daar volgend jaar nog op gestaan. Tegen de uitbater zou ik willen zeggen: met de adem van justitie (het recht!) in uw nek is het nu een enkele S geworden, maar uw boodschap is goed aangekomen, we zullen ze niet vergeten...
Oud 27 juli 2008, 05:45   #490
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Leon Degrelle ken je niet dan? En die was ook niet alleen hoor.
Volgens mij is Degrelle nooit in De Beest geweest, tenzij incognito.
Oud 27 juli 2008, 06:01   #491
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is Degrelle nooit in De Beest geweest, tenzij incognito.
Precies. Maar jij lijkt enkel Vlaamse collaborateurs te kennen. De beweging van Degrelle was niet bepaald marginaal in aantal te noemen. Ik ken je, Roskam.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juli 2008, 07:19   #492
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies. Maar jij lijkt enkel Vlaamse collaborateurs te kennen. De beweging van Degrelle was niet bepaald marginaal in aantal te noemen.
Je hebt zeker gelijk om ook de Waalse collaboratie te vernoemen. Die was trouwens veel gewelddadiger dan de Vlaamse. Onlangs kwam over de Franstalige collaboratie een interessant boek op de markt getiteld: 'Te wapen voor Hitler. Gewapende collaboratie in Franstalig België 1940-1944', door Flore Plisnier. Als je het nog niet in je boekenkast hebt staan, moet je het zeker aankopen of lenen in de bibliotheek. Zie hier een boekbespreking op de website van het weekblad Humo.

Laatst gewijzigd door roskam : 27 juli 2008 om 07:23.
Oud 27 juli 2008, 07:41   #493
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt zeker gelijk om ook de Waalse collaboratie te vernoemen. Die was trouwens veel gewelddadiger dan de Vlaamse. Onlangs kwam over de Franstalige collaboratie een interessant boek op de markt getiteld: 'Te wapen voor Hitler. Gewapende collaboratie in Franstalig België 1940-1944', door Flore Plisnier. Als je het nog niet in je boekenkast hebt staan, moet je het zeker aankopen of lenen in de bibliotheek. Zie hier een boekbespreking op de website van het weekblad Humo.
Heb er een bloemlezing uit gelezen in Knack. Daar heb ik Humo niet voor nodig.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juli 2008, 07:49   #494
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. Maar jij lijkt enkel Vlaamse collaborateurs te kennen. De beweging van Degrelle was niet bepaald marginaal in aantal te noemen.
Met dat verschil dat het hier niet gaat over de Waalse collaboratie. Het één praat trouwens het ander niet goed.

Waar het hier om gaat is het feit dat er in deze topic bitter weinig Vlaams-nationalisten - die hier nochtans goed vertegenwoordigd zijn - zich hebben gedistantieerd van het op zijn minste bedenkelijke en/of suggestieve S-teken. Integendeel, interpretaties, goedpraterij en Calimero klaagzangen zijn weer de gebruikelijke taktieken die worden gehanteerd.

D�*�*r gaat het over!

Ik noem het de zoveelste gemiste kans om het Vlaams-nationalisme te ontdoen van dergelijke symbolen. Blijkbaar valt het wel óf nog steeds heel moeilijk om als één gemeenschappelijk front te zeggen "Dit kan niet!". Trek dan zelf je conclusies over het feit waarom er nóg steeds associaties worden gemaakt.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 juli 2008 om 07:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 07:53   #495
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Met dat verschil dat het hier niet gaat over de Waalse collaboratie. Het één praat trouwens het ander niet goed.

Waar het hier om gaat is het feit dat er in deze topic bitter weinig Vlaams-nationalisten - die hier nochtans goed vertegenwoordigd zijn - zich hebben gedistantieerd van het op zijn minste bedenkelijke en/of suggestieve S-teken. Integendeel, interpretaties, goedpraterij en Calimero klaagzangen zijn weer de gebruikelijke taktieken die worden gehanteerd.

D�*�*r gaat het over!

Ik noem het de zoveelste gemiste kans om het Vlaams-nationalisme te ontdoen van dergelijke symbolen. Blijkbaar valt het wel óf nog steeds heel moeilijk om als één gemeenschappelijk front te zeggen "Dit kan niet!". Trek dan zelf je conclusies over het feit dat er nóg steeds associaties worden gemaakt.
Laten we even optekenen dat de uitbater er zelf ook niet gelukkig mee was toen er werd op gewezen. Ik vermoed dat de schilder hier meer zijn plezier mee heeft gehad dan de rest.

Ik moet zelfs toegeven dat ik zelf bij de eerste foto's niet had opgemerkt dat er een dunne lichtjes minder donkere laag was in die S.

Voor de rest quote ik Nynorsk hier even in vrije stijl: "aan het roepen tegen een laagje verf".

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juli 2008, 07:54   #496
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Calimero
Soms denk ik dat linksen geen ander woord meer kennen dan "Calimero". Moeten boeiende gesprekken zijn in linkse middens.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juli 2008, 07:58   #497
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het hier om gaat is het feit dat er in deze topic bitter weinig Vlaams-nationalisten - die hier nochtans goed vertegenwoordigd zijn - zich hebben gedistantieerd van het op zijn minste bedenkelijke en/of suggestieve S-teken.
Dan moet je deze topic toch dringend herlezen. Het is niet omdat velen de belachelijke heksenjacht tegen het S-teken aan de kaak stellen, dat ze die domheid goedkeuren.

Laatst gewijzigd door Duym : 27 juli 2008 om 08:01.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 07:59   #498
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we even optekenen dat de uitbater er zelf ook niet gelukkig mee was toen er werd op gewezen.
Zever in pakskes. Geen zinnig mens die dat gelooft.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 07:59   #499
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we even optekenen dat de uitbater er zelf ook niet gelukkig mee was toen er werd op gewezen.
De uitbater werd pas ongelukkig toen de Politie voor zijn gevel stond, foto's trok en een proces-verbaal opmaakte. Zodra de Politie weg was, pakte hij zijn verfborstel en overschilderde het SS-embleem. Niet eerder dus.

Zie ook hier in HLN: 'Zaakvoerder loog over nazi-symbool op Antwerps café.'

Laatst gewijzigd door roskam : 27 juli 2008 om 08:01.
Oud 27 juli 2008, 08:01   #500
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat linksen geen ander woord meer kennen dan "Calimero". Moeten boeiende gesprekken zijn in linkse middens.
Deze topic, die zelfs niet eens zou mogen "bestaan" is één grote klaagzang, mijn beste. Er wordt hier vergoeilijkt en geinterpreteerd dat het niet mooi meer is. Voor iemand die, zoals ik, vrij neutraal tegenover de Vlaamse onafhankelijkheid staat is het heel opvallend!
Citaat:
Ik noem het de zoveelste gemiste kans om het Vlaams-nationalisme te ontdoen van dergelijke symbolen. Blijkbaar valt het nog steeds heel moeilijk om als één gemeenschappelijk Vlaams-nationalistisch front te zeggen "Dit kan niet!".
Ik neem hier geen woord van terug.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be