Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2009, 22:51   #481
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Meer foto's van Agust�* Esparducer over de Catalaanse betoging in Brussel van 7 Maart 2009 : http://www.facebook.com/album.php?ai...7525629&page=2
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:44   #482
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht

Meer foto's van Agust�* Esparducer over de Catalaanse betoging in Brussel van 7 Maart 2009 : http://www.facebook.com/album.php?ai...7525629&page=2
3 �* 4000 mensen. En dan is het laatste cijfer optimistisch geschat. Ver, zeer ver van de geplande 10.000. U mist er 6 tot 7000.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2009 om 16:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:48   #483
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Er waren er zeker zesduizend.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:50   #484
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
3 �* 4000 mensen. En dan is het laatste cijfer optimistisch geschat. Ver, zeer ver van de geplande 10.000. U mist er 6 tot 7000.
dat kunnen onmogelijk 3 �* 4000 mensen zijn system op die foto.
minimum 8.000
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:52   #485
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Zijn die cijfers zo belangrijk dan? Het doel was 10.000. Dat is niet gehaald, en dan?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 17:53   #486
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat kunnen onmogelijk 3 �* 4000 mensen zijn system op die foto.
minimum 8.000
De foto', daar staan er nog geen 2000 op. U weet niet wat 1000 mensen zijn. zeker? De VRT sprak over: "ondanks de ambitieuze betrachtingen, daagden er maar 3000 op". Van mij krijgt u er nog 1000 bij. Om alle twijfels weg te nemen. Dus 4000 in totaal. De manifestatie van de Post een paar dagen later of vroeger, hadden er bijna zoveel als u: 2000 personen.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2009 om 17:56.
Oud 18 maart 2009, 18:15   #487
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is zever. Ik was er bij, jij niet. Ik heb minstens zesduizend geteld.
Oud 18 maart 2009, 18:35   #488
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is zever. Ik was er bij, jij niet. Ik heb minstens zesduizend geteld.
Juist, u was erbij. En u hebt ze geteld. Op uw vingers zeker. Het verwondert me dat u er geen 8000 geteld hebt. Of 9000. Als we moeten doorgaan op schattingen van de mensen die verknocht zijn aan een betoging om te weten hoeveel aanwezigen er waren, dan krijgen we optimale objectieve cijfers. Dat is gegarandeerd zeker.
Oud 18 maart 2009, 21:40   #489
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De foto', daar staan er nog geen 2000 op. U weet niet wat 1000 mensen zijn. zeker? De VRT sprak over: "ondanks de ambitieuze betrachtingen, daagden er maar 3000 op". Van mij krijgt u er nog 1000 bij. Om alle twijfels weg te nemen. Dus 4000 in totaal. De manifestatie van de Post een paar dagen later of vroeger, hadden er bijna zoveel als u: 2000 personen.
De betoging was een mooi succes. Weinigen zijn in staat om verschillende duizenden mensen van alle leeftijden 1.200 KM ver te laten betogen waarbij de vliegtuig en busticketjes door de betogers zelf opgehoest moesten worden . In Barcelona zelf hebben de Catalaanse autonomisten en regionalisten ook betogingen georganiseerd. In 2007 bv. Toen werd er gesproken van een half miljoen betogers. Dus het idee van meer zelfbestuur en autonomie leeft wel degelijk sterk bij de Catalaanse burgers.

Ooh ja wist je dat de vakbonden voor de betoging van De Post quota opleggen aan hun afdelingen om ervoor te zorgen dat het beoogde aantal betogers aanwezig is? Dat de vakbonden daarvoor ook de transportkosten tot 10 eur de man terugbetaalden? Dat de vakbonden ook voor gratis lunch zorgden? Alleen mensen van zeer slechte wil en bukkend onder een gigantische vooringenomendheid maken van die op niets slaande vergelijkingen zoals u doet. Zelfs moesten er 100.000 Catalanen in Brussel hebben betoogd zou u blijven zeggen dat het een mislukte betoging is. Uw argumenten zijn al even doordacht als een pakje margarine waarvan de versheidsdatum al lang is overschreden.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 18 maart 2009 om 21:49.
Oud 18 maart 2009, 22:40   #490
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De betoging was een mooi succes. Weinigen zijn in staat om verschillende duizenden mensen van alle leeftijden 1.200 KM ver te laten betogen waarbij de vliegtuig en busticketjes door de betogers zelf opgehoest moesten worden . In Barcelona zelf hebben de Catalaanse autonomisten en regionalisten ook betogingen georganiseerd. In 2007 bv. Toen werd er gesproken van een half miljoen betogers. Dus het idee van meer zelfbestuur en autonomie leeft wel degelijk sterk bij de Catalaanse burgers.

Ooh ja wist je dat de vakbonden voor de betoging van De Post quota opleggen aan hun afdelingen om ervoor te zorgen dat het beoogde aantal betogers aanwezig is? Dat de vakbonden daarvoor ook de transportkosten tot 10 eur de man terugbetaalden? Dat de vakbonden ook voor gratis lunch zorgden? Alleen mensen van zeer slechte wil en bukkend onder een gigantische vooringenomendheid maken van die op niets slaande vergelijkingen zoals u doet. Zelfs moesten er 100.000 Catalanen in Brussel hebben betoogd zou u blijven zeggen dat het een mislukte betoging is. Uw argumenten zijn al even doordacht als een pakje margarine waarvan de versheidsdatum al lang is overschreden.

Neen, wat zou ik nu tegen een betoging in Brussel van de Catalanen hebben. Ik zeg alleen dat de VRT het aantal deelnemers schatte een 'drieduizendtal'. Ik doe er 1000 bovenop. In ieder geval de 10.000 beoogde deelnemers waren in de verste verte nog niet bereikt. Dat zijn de feiten. Als u er meer deelnemers op wil plakken, u doet maar. U moogt er voor mijn part 15.000 op plakken.
Oud 18 maart 2009, 22:41   #491
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen, wat zou ik nu tegen een betoging in Brussel van de Catalanen hebben. Ik zeg alleen dat de VRT het aantal deelnemers schatte een 'drieduizendtal'. Ik doe er 1000 bovenop. In ieder geval de 10.000 beoogde deelnemers waren in de verste verte nog niet bereikt. Dat zijn de feiten. Als u er meer deelnemers op wil plakken, u doet maar. U moogt er voor mijn part 15.000 op plakken.
je moet de VRT niet geloven system.
die kunnen niet tellen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 22:56   #492
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je moet de VRT niet geloven system.
die kunnen niet tellen.
Dat zijn niet de cijfers van de VRT maar van de politie.
Oud 18 maart 2009, 23:11   #493
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn niet de cijfers van de VRT maar van de politie.
Maakt eigenlijk niets uit. Het kwam op de VRT. Maar dan nog. De politie heeft een zeer grote ervaring in het schatten van grote massa's mensen(het kan ook moeilijk anders na al die jaren). Eerder ietwat aan de lage kant misschien. En daarom deed ik er nog 1000 aanwezigen bij. Dus 4000 aanwezigen. En dan moogt u goed tevreden zijn.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2009 om 23:13.
Oud 18 maart 2009, 23:18   #494
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, u was erbij. En u hebt ze geteld. Op uw vingers zeker.
Laat koppen tellen nu toevallig een job zijn die ik de afgelopen weken regelmatig heb moeten doen, en ik heb meermaals complimenten gekregen omwille van mijn accuraatheid.

Met andere woorden, ik was er bij en ik kan het dus beter weten dan jij.

Citaat:
Als we moeten doorgaan op schattingen van de mensen die verknocht zijn aan een betoging om te weten hoeveel aanwezigen er waren, dan krijgen we optimale objectieve cijfers. Dat is gegarandeerd zeker.
Als we daarentegen moeten doorgaan op wilde gokken van mensen die er niet waren én bovendien een starre ideologische aversie hebben van de betoging in kwestie, gaan we uiteraard wél optimale objectieve cijfers krijgen zeker
Oud 19 maart 2009, 09:50   #495
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat koppen tellen nu toevallig een job zijn die ik de afgelopen weken regelmatig heb moeten doen, en ik heb meermaals complimenten gekregen omwille van mijn accuraatheid.

Met andere woorden, ik was er bij en ik kan het dus beter weten dan jij.

Als we daarentegen moeten doorgaan op wilde gokken van mensen die er niet waren én bovendien een starre ideologische aversie hebben van de betoging in kwestie, gaan we uiteraard wél optimale objectieve cijfers krijgen zeker
Als ik moet kiezen tussen jarenlange geroutineerde objectieve tellers zoals de politie en vooringenomen tellers zoals u, dan weet ik toch wie ik zou kiezen.
Oud 19 maart 2009, 09:59   #496
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nog altijd ruzie aan het maken over de cijfers? Wat is het nut daarvan?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 10:03   #497
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als ik moet kiezen tussen jarenlange geroutineerde objectieve tellers zoals de politie en vooringenomen tellers zoals u, dan weet ik toch wie ik zou kiezen.
Haha! Die zit! Eindelijk eens een opmerking van System waarvan ik kan toegeven dat ze pertinent is. Dat gebeurt ook niet veel!
Nu wat ik wel vreemd vind is dat voor dat de betoging plaatsgevonden heeft er via Belga al op basis van de politie het bericht van 3000 werd gecommuniceerd. O.a. in De Morgen stond er enkele dagen voor de betoging al dat op basis van politiecijfers er 3000 betogers gingen zijn. Dus het is best mogelijk dat de VRT gewoon die cijfers is blijven citeren zelfs na de betoging en zonder dat die cijfers bijgesteld werden op een geactualiseerde schatting. Eventueel kunnen we gewoon schrijven dat er tussen de 3000 (volgens de politie) �* 7000 betogers (volgens de organisatoren) waren. Maar die 3000 is dus mogelijk de schatting van de politie gedaan voordat de betoging werkelijk plaatsvond. Dus wie weet heeft Pelgrim toch gelijk!

In alle geval er waren verschillende duizenden betogers (tussen 3 en 7.000) en het was objectief gezien een succes gezien de meer dan 1.200 km die het gros van de betogers moesten afleggen. De drie Catalaanse betogers (waarvan een vrouw van + 60 jaar) die mij mij thuis hebben overnacht hadden anderhalve dag zitten doorrijden om tot hier in Brussel te geraken. En 2 dagen daarna deden ze het traject in tegenovergestelde richting. En de benzine kwam allemaal uit hun eigen zak. Ik zie mij dat niet doen, eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 19 maart 2009 om 10:08.
Oud 19 maart 2009, 10:03   #498
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geen flauw idee eigenlijk.

Ik denk dat ik system maar gewoon ga negeren, mijn tijd kan wel nuttiger besteed worden dan proberen eh
Oud 19 maart 2009, 10:15   #499
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha! Die zit! Eindelijk eens een opmerking van System waarvan ik kan toegeven dat ze pertinent is. Dat gebeurt ook niet veel!
Nu wat ik wel vreemd vind is dat voor dat de betoging plaatsgevonden heeft er via Belga al op basis van de politie het bericht van 3000 werd gecommuniceerd. O.a. in De Morgen stond er enkele dagen voor de betoging al dat op basis van politiecijfers er 3000 betogers gingen zijn. Dus het is best mogelijk dat de VRT gewoon die cijfers is blijven citeren zelfs na de betoging en zonder dat die cijfers bijgesteld werden op een geactualiseerde schatting. Eventueel kunnen we gewoon schrijven dat er tussen de 3000 (volgens de politie) �* 7000 betogers (volgens de organisatoren) waren. Maar die 3000 is dus mogelijk de schatting van de politie gedaan voordat de betoging werkelijk plaatsvond. Dus wie weet heeft Pelgrim toch gelijk!

In alle geval er waren verschillende duizenden betogers (tussen 3 en 7.000) en het was objectief gezien een succes gezien de meer dan 1.200 km die het gros van de betogers moesten afleggen. De drie Catalaanse betogers (waarvan een vrouw van + 60 jaar) die mij mij thuis hebben overnacht hadden anderhalve dag zitten doorrijden om tot hier in Brussel te geraken. En 2 dagen daarna deden ze het traject in tegenovergestelde richting. En de benzine kwam allemaal uit hun eigen zak. Ik zie mij dat niet doen, eerlijk gezegd.
Akkoord: tussen de 3000 en de 7000, ja. Zoals ik zei: 4000. Eb dat is een voorzichtige optimistische schatting. Maar goed.
Oud 19 maart 2009, 10:16   #500
system
Banneling

Standaard

Citaat:
geen flauw idee eigenlijk.

Ik denk dat ik system maar gewoon ga negeren, mijn tijd kan wel nuttiger besteed worden dan proberen eh
Doe dat. Dat is het gemakkelijkste. Dan hoeft u niet meer op netelige vragen te antwoorden.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2009 om 10:17.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be