Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2010, 12:47   #481
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als je de discussie volledig naleest zie je dat ik er geen probleem van maak dat hier het AN als standaardtaal gebruikt wordt. In tegendeel. Ik wil enkel bewijzen dat die Vlamingen die i.v.m. de Franstaligen de mond vol hebben over 'de morele verplichting zich te moeten aanpassen aan de plaatselijke taal en cultuur' indien ze in Vlaanderen gaan wonen diezelfde verplichting zelf vergeten zijn indien ze zelf in een andere regio binnen Vlaanderen gaan wonen. Lees maar eens na hoe denigrerend over die plaatselijke taal geschreven word en welke redenen (toevallig dezelfde die sommige Franstaligen gebruiken om geen Nederlands te hoeven leren) men vindt om zich niet aan te passen en de integratie te bevorderen.
Krijgen jullie dan officiële gemeentedocumenten in het Limburgs ? En maken jullie politieagenten hun PV's op in het Limburgs ? Indien dat in Limburg ook in het AN zou gebeuren dan raakt jouw vergelijking dus geen kant en nog minder wal, want het gaat hem immers om de communicatie tussen burger en overheid.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 08:52   #482
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Krijgen jullie dan officiële gemeentedocumenten in het Limburgs ? En maken jullie politieagenten hun PV's op in het Limburgs ? Indien dat in Limburg ook in het AN zou gebeuren dan raakt jouw vergelijking dus geen kant en nog minder wal, want het gaat hem immers om de communicatie tussen burger en overheid.
Er bestaan in België geen documenten in het Limburgs.
Maar het mondeling contact zal altijd in het Limburgs gebeuren. Ook met de officiële instanties zoals gemeentebestuur en politie. Ik hoorde van mijn zonen dat hun collega's op het werk stomverbaasd waren toen zij hen Limburgs hoorden praten terwijl ze naar de gemeentelijke diensten belden. Blijkbaar is dat voor sommigen ongewoon.
De regiotaal is gebruikelijk, tenzij de persoon die tegenover mij staat de taal niet machtig is. Dan schakel ik zonder probleem over naar AN.

Het gaat mij over inburgering door 'respect voor de plaatselijke cultuur en taal' waarover men het hier zo dikwijls heeft.
In het geval van de weigering om woningen te verkopen aan Franstaligen gaat het ook niet over het feit of het contact met de overheid in het Nederlands of Frans zal gebeuren. Het gaat over het privéleven van de kandidaat kopers.

Mijn vergelijking klopt dus wel degelijk.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 april 2010 om 08:57.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be