![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is daar precies waar de kern van het geschil/verschil ligt. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat iemand blij kan zijn met de dood van een kind, ook al is het een kind van ''de vijand''. Ik vond jouw bericht niet ''walgelijk'' zoals jij hierboven schrijft, ik begrijp het gewoonweg niet. Zeker niet van jou. Kort geleden, in de draad over het kind van die VB-er schreef je iets wat leek op: ''De vader is misschien fout maar van kinderen blijf je af''. Zo is het. En dan nu ''Niks mis mee''? Of Oblique: ''Die vrijheidstrijdster verdient een standbeeld''? Kan ik echt niet rijmen. Daarnaast is er toch echt een wezenlijk verschil tussen oorlog en deze laffe daad van deze vrouw die het NIET deed uit verdediging maar uit pure haat en daarmee haar menselijkheid definitief verloor. Ik begrijp oorlog, ik begrijp raketbeschietingen, ik begrijp zelfs haat. Een woedende Palestijnse menigte die twee Israelische politieagenten gevangen neemt en vervolgens lyncht begrijp ik - in de betekenis van begrijpen, niet van goedkeuren - door alle emoties die daarbij loskomen. Strijders die militairen doden, ik begrijp het allemaal. Maar deze vrouw heeft doelbewust, kil en berekenend, een burgerdoel uitgezocht waar veel kinderen komen, misschien die kinderen zelfs wel in de ogen gekeken. Ze werd niet bedreigd, niet gedwongen. Ze heeft willens en wetens kinderen en onschuldige burgers vermoord. Geen militairen, geen politieagenten, en niet ten gevolge van oorlogshandelingen. Welk verschil is er met Breivik? Welk onmens keurt zoiets goed? En toch gebeurt het. Op dit forum. Want het zijn nu eenmaal ''maar kinderen van zionisten'' en de laffe moordenaars ''verdedigden'' zichzelf''. ''De zionisten doen nu eenmaal hetzelfde''. Fout! En je weet het. Het lijkt er niet eens op. En dán beginnen mensen zich af te vragen of het verschil ooit tot sommige mensen doordringt of op zijn minst of het moreel kompas oóit gaat werken bij hen. De één verwoordt dat beschaafd, zoals nynorsk, de ander lomp en platvloers, zoals ratatosk. Jullie? Ik post daar amper. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noteer dat je het een goed vooruitzicht vind dat heel het midden oosten plat genuked word, zodat je daar alle olie kan pikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan mogen de Palestijnen nog tonnen dynamiet en spijkers rond jonge mensen binden, en alle stalen buizen die ze kunnen verkrijgen tot Qassam raketten ombouwen en dat alles richting Israël sturen. En ja, U vind dat niet eerlijk, want die verrekte zionisten hebben de betere wapens. So, we zijn hier even totale oorlog aan't bespreken, geen spelletje scrabble. Het recht van de sterkste is het enige wat echt telt, al de rest van de "rechten" zijn het gevolg van afspraken en leugens. Citaat:
Er zijn verschillende dingen die Israël kan doen om't gezeik te laten stoppen. 1) stoppen met bestaan en de infrastructuur aan de Palestijnen (en hun broodheren, de Syrische toplui ,alswel de iraanse Ayatollahs) geven. We gaan even de andere kant op kijken hoe het met de gewone man op't straat zal vergaan. 2) Palestina terug de tijd in bombarderen, zo in de periode dat de eerste eencelligen colonies begonnen te vormen. 3) De Palestijnen het hun toegewezen gebied injagen. Namelijk Trans-Jordanië, nu gevoegelijk Jordanië genaamd, een gematigd moslimland, waar een stelletje armoezaaiers, relschoppers en extremistische bietekwieten niet gewenst zijn. Geen enkele is lief of mensvriendelijk, maar het zijn wel "oplossingen". Natuurlijk, oplossen in koningswater is ook een oplossing. Maar hoe wilt U een anti-Islamitisch systeem zoals Democratie het probleem laten oplossen?
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry , maar wanneer Israel met raketbeschietingen op bewoont gebied begint weten ze vooraf ook zeker dat er kinderen zullen sterven !! Toch doen zij het willens en wetens!! En met zelfverdediging heeft het niets te maken. Dat is een onzin claim die iedere aanvallende partij altijd kan maken. Er is geen moreel verschil. De kinderen zijn allemaal even dood. Het verschil dat er bestaat zit vooral in de mogelijkheden die beide partijen hebben om aan te vallen of zichzelf te verdedigen. Palestijnen kunnen geen 'moreel verantwoorde' luchtaanvallen uitvoeren of met een officieel staatsleger aanvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die zich welbewust in een school of restaurant laten ontploffen, waar specifiek veel kinderen zitten MIKT op kinderen en wenst zoveel mogelijk leed te berokkenen. Net zoals de andere muzelmaanse aanslagen er persé op gericht zijn zoveel mogelijk doden te veroorzaken en niet zoals ETA of IRA eerder of materiele schade te focussen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 oktober 2011 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je weet nooit waar dat ding beland. Vandaar dat er bij de 12000 afgevuurde pretraketten per ongeluk 10 doden gevallen zijn. "Specifiek gericht op kinderen" in restaurants. Jaja, die belachelijke propaganda zal je nog niet aan de straatstenen kunnen verkopen. Jaja, ETA en IRA, da zijn de goei terroristen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb al filmpjes op JoeToep gezien waarin je kan zien dat de israeli's op het allerlaatste moment beslissen om hun helicopters niet te laten schieten op hun doelwit omdat er net teveel onschuldige omstaanders in de buurt waren.
Ondanks dat het een operatie betrof waaraan ze maanden met undercovers hadden gewerkt om een bepaald doelwit te localiseren. Net het tegenovergestelde van wat de Palestijnen, Taliban, Jihadstrijders en bij uitbreiding �*lle moslims in een gewapend conflict doen, die wachten lievr nog wat, tot er wat meer onschuldig volk in de buurt is, voor ze toeslaan. Kwestie van waar voor hun geld te krijgen zeker? islam = vrede. My ass. En hoe langer hoe meer niet-islamieten beginnen het door te hebben. Nu de moslims nog en we kunnen eindelijk aan een wereldwijde verlichting beginnen te denken.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 21 oktober 2011 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
|
![]() Het betere nadenken ......
![]() |
#490 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() Op de joden word nochthans genoeg gekapt op dit forum !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
atmosphere, dit is nu precies waar het over gaat. Ook u begint ineens over Israel en raketbeschietingen op bewoond gebied maar daar gaat deze draad niet over. Het gaat er niet om welke ''kant'' wát doet. U rechtvaardigt kindermoord door te zeggen dat ''de andere kant'' het ook doet. Maar er IS wat mij betreft geen enkele rechtvaardiging voor kindermoord, ook niet als ''de andere kant'' het ook zogenaamd doet. Een vrouw die lacht als blijkt dat ze acht in plaats van drie kinderen heeft gedood is kwaadaardig, diabolisch is een beter woord. Deze draad ging over het feit dat zo iemand wordt vrijgelaten en als heldin vereerd in plaats van als de laffe moordenares - die ze is - terechtgesteld. Het ging daarbij (nog) niet eens over ''zijden'' of ''kanten''. Dit had gewoon beaamd kunnen worden door sommige forummers zonder dat ze verraad hadden gepleegd aan hun ''goede zaak''. Je mag er toch van uitgaan dat het een universele waarde is dat kindermoord wordt veroordeeld door beschaafde mensen. En dat er zeker niet wordt gegniffeld of gelachen of goedgepraat ''omdat de andere kant'' het óók schijnt te doen. Dat is nu eenmaal een andere discussie. ''Wij zijn monsters omdat onze vijand zich naar onze mening ook gedraagt als een monster'' is geen legitieme argumentatie. Ieder mens heeft zelf de keuze of ie mens blijft of monster wordt. Maar ik weet niet wie ik de grootste monsters vind. Degenen die moorden of degenen die de moorden vergoeilijken en goedpraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Banneling
|
![]() Die vuurpijlen richten geen schade aan. Het is een noodkreet om te zeggen:
Stop met die onmenselijke gruwelijke illegale bezetting die al decennia duurt en het stelen van grond. Geef ons vrijheid en waardigheid. Het disproportioneel geweld en de bijhorende oorlogsmisdaden valt op geen enkele wijze gerechtvaardigd te worden. Dat gaat verder dan "verdedigen" tegen onnozel onbeduidende vuurpijltjes. Laatst gewijzigd door Oblique : 22 oktober 2011 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.... tjah?! Stop daar dan eens eindelijk mee, zou ik zeggen. Dat is niet de goede manier om noodkreten te uiten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stop dan eindelijk eens met de bezetting, zou ik zeggen. NIETS rechtvaardigd dat. Laatst gewijzigd door Oblique : 22 oktober 2011 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 oktober 2011 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe was het ginds trouwens heel de tijd dat Egypte Gaza "bezette"? Hetzelfde als in Jordanië dat ondertussen 75% van het Palestijnse mandaatgebied "bezet"? Of wist je dat weer niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Banneling
|
![]() De bezetter moet zijn muil houden en incasseren voor het leed die aandoet. Alles is een gevolg van.
|
![]() |
![]() |