Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 17:14   #481
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik weet het, het staat u niet aan, maar de realiteit dwingt me dat allemaal te zeggen. Ikzelf vind niets uit, of wat dacht u. De werkelijkheid dient zich zo bij me aan. Ik hoef daar maar uit te putten. Niets is gemakkelijker dan de realiteit te beschrijven.
u negeert vooral veel. Het is hier al verschillende keren gevraagd om te reageren op stukken uit de letterlijke brief van de commissaris. Helaas blijft het dan altijd oorverdovend stil en geraakt u niet verder dan wat roepen, schermen met de vlaamse regering en herposten van de link van de vrt.

Als je dan toch gelijk hebt, waarom antwoord je dan gewoon niet op die vragen met de letterlijke quotes uit de brief?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:16   #482
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij zijt hier degene die spartelt, he.

"mijnen auto is niet afgekeurd door de keuring"

"als ge uw remmen laat repareren, uw koplampen bijregelt, het CO gehalte in uw uitlaat terug binnen de normen krijgt, dan moogt ge U aanbieden voor een nieuwe keuring. Wij stellen U voor van naar garage Vanthienpondt te gaan hier 300 meter verder, of anders naar concessiehouder Klompenberge in het centrum van de stad. Zoniet kan U ook zelf de reparaties doorvoeren"

"mijnen auto is niet afgekeurd. ze hadden enkel wat vragen over mijn koplampen"

"mijnen auto is niet afgekeurd, het volstaat dat ik hem ga repareren wat ik niet ga doen, en dan kan ik terug naar de keuring"

"mijnen auto is niet afgekeurd"

tralalalalaaaa
Ik ga hem niet laten repareren, ik ga eens een goed gesprek aan met de directie van het keuringscentrum.
Oud 6 januari 2012, 17:16   #483
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de Commissie het mapje van NVAer-Muyters maar niet opeist. Hij heeft de Vlaamse begroting begroot op een groei van 1.8%...! Sorry, maar daar moet ge toch een echt kalf voor zijn.

Als heel het VOKA (*) vol zit met die kastaars...

(*)
U weet wel, de baas van de NVA.

Bij de opmaak van de begroting in september werden de cijfers van het planbureau gehanteerd, die uitgingen van een groei van 1,6 %. Ook zijn er buffers ingebouwd. Ik denk dat het vernoemde kalf van Mozes dus elders moet gezocht worden.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:17   #484
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga naar VRT redactie, videozone, en klikken op

bekijk de afzonderlijke fragmenten
Europa heeft nog vragen(!) bij Belgische begroting

En vooral: goed luisteren aub.

Jij mag hier eens lezen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188
Oud 6 januari 2012, 17:17   #485
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het, het staat u niet aan, maar de realiteit dwingt me dat allemaal te zeggen. Ikzelf vind niets uit, of wat dacht u. De werkelijkheid dient zich zo bij me aan. Ik hoef daar maar uit te putten. Niets is gemakkelijker dan de realiteit te beschrijven.
Man toch, jij weet nog niet wat de werkelijkheid is als je erover struikelt.
De feiten zijn duidelijk. De federale begroting ligt op zijn gat. 2 miljard tekort. Dat is zowat 20%. Goed werk meneer DeCroo en meneer Beke. Staatsmannen van kust mijn voeten. Broekventjes ja, gerold door Di Rupo. Die 5 % groei aan de inkomstenbelasting waar jij ook nog nooit een zinnig antwoord op weten formuleren is daar ook een voorbeeld van. En dan nu een zielig artikel in den Humo publiceren dat de N-VA geen goede studiedienst heeft. Dit heeft die studiedienst toch maar mooi voorspeld.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:17   #486
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Vind dat we nog hardet moesten besparen en dat wij als werknemers en werklozen nog harder in de tang genomen moeten worden zodat de rijken nog rijker kunnen worden en er eindelijk eens een rechtvaardige samenleving kan gebouwd worden.
Hoe meer belastingen voor de armen, hoe minder voor de rijken, hoe meer overproductie en werkloosheid hoe liever ik het heb.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:18   #487
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt volledig

De federale begroting is (nog) niet goedgekeurd door Europa, en zoals het er nu voorstaat zal ze niet goedgekeurd worden.
Mits een weekendje doorwerken om 1.2M tot 2M extra te vinden misschien wel.

Waarom dan niet van de eerste keer degelijk werk afleveren?
Kunnen ze dat niet?
Willen ze dat niet?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:18   #488
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aasgier Bekijk bericht
Nogmaals;

Europa keurt de begroting (nog) niet af. Ze maant aan/vraagt. Al mogen de woorden van Rehn niet misbegrepen worden. Want vergis u niet. Dat geld die 'bevroren' zou worden is niet zomaar een voetnoot. Het is de eerste sanctie in de preventieve fase van Europa. Dat houdt met andere woorden in dat Europa de begroting gewoon afkeurt. Met andere woorden, België staat op de rand van een gefaalde begroting. De keuze is dus nu snel nog bijsturen of gesanctioneerd worden.

Ik merk dat sommigen dit zomaar af doen als even informeren. Zij dwalen echter en hebben bovendien geen kaas gegeten van Europees Recht. Ik zou zelfs durven zeggen dat ze daarvoor een 0/10 verdienen.

Volgens mij probeert de regering nu te doen alsof er niets aan de hand is 'ze gaan het even gaan uitleggen aan Europa'. Maar ondertussen zal ze Europa vanalles beloven en extra gaan besparen om zo een blaam te vermijden. Ik weet natuurlijk niet in welke mate Europa in dit verhaal zal meegaan.

Echter, over het groeipercentage valt Europa nog niet zo hard, maar vooral over de structurele overschatting van allerlei inkomsten. Als dat geen slecht beleid is weet ik het ook niet meer. Overigens, het is mogelijk om op (deel)statelijk niveau te foefelen zodat de gegevens die Eurostat binnenkrijgt niet kloppen. Dat is eerder met Griekenland gebeurt (wat ook deels geweten was) en diezelfde economen die voor Griekenland waarschuwden doen dit ook voor België.
Even mee onderstrepen!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 6 januari 2012 om 17:19.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:20   #489
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
u negeert vooral veel. Het is hier al verschillende keren gevraagd om te reageren op stukken uit de letterlijke brief van de commissaris. Helaas blijft het dan altijd oorverdovend stil en geraakt u niet verder dan wat roepen, schermen met de vlaamse regering en herposten van de link van de vrt.

Als je dan toch gelijk hebt, waarom antwoord je dan gewoon niet op die vragen met de letterlijke quotes uit de brief?
Ach, het is net zoals bij de federale regering: niet willen of niet kunnen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:20   #490
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet eens een andere plaat of CD op. Want het liedje wordt nu wel wat eentonig. Wees eens flink, span u in, overtref uzelf! Kom eens eindelijk met een degelijk antwoord. Want die hoop begint bij mij te vervliegen.
Wie het durft zeggen.
U heeft maar één plaatje.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188

Laatst gewijzigd door guido 007 : 6 januari 2012 om 17:20.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:21   #491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Bij de opmaak van de begroting in september werden de cijfers van het planbureau gehanteerd, die uitgingen van een groei van 1,6 %. Ook zijn er buffers ingebouwd. Ik denk dat het vernoemde kalf van Mozes dus elders moet gezocht worden.
Jaja, dat weet de hond thuis ook. Maar de Federale regering heeft die bijgesteld. Maar dat kalf van een Muyters leunde achterover en zag dat het goed was.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 januari 2012 om 17:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:23   #492
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zet eens een andere plaat of CD op. Want het liedje wordt nu wel wat eentonig. Wees eens flink, span u in, overtref uzelf! Kom eens eindelijk met een degelijk antwoord. Want die hoop begint bij mij te vervliegen.
Ik moet geen antwoorden formuleren, dat moet u net doen. Jij bent in het defensief, maar je slaagt er niet jezelf te verdedigen.
Zwakjes, zeer zwakjes. Je zou beter je ongelijk toegeven. Wij hadden gelijk. Punt aan de lijn.
Ik hoef me voor jou zelfs nog niet in te spannen, zo zwak zijn uw antwoorden. En als het op eentonigheid aankomt dan span je zelf de kroon met uw eeuwige "Olijke Bart".
Dus neem uw eigen raad ter harte :
Wees eens flink, span u in, overtref uzelf! Kom eens eindelijk met een degelijk antwoord. Want die hoop begint bij mij te vervliegen.
Wat trouwens al op het randje is van op de man spelen. Maar ik gebruik uw eigen woorden tegen u. Dan mag het. Maar ik verzoek u vriendelijk om niet te schelden en deze lijn van verdediging niet verder te zetten. Het driehoekje lonkt.
Oud 6 januari 2012, 17:24   #493
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ga hem niet laten repareren, ik ga eens een goed gesprek aan met de directie van het keuringscentrum.
Of nog het keuringsbedrijf geeft groen licht maar raadt ten zeerste aan om de voorbanden te vervangen.

Dan kijken we er niet achter en maar staan twee maand later langs de pechstrook met een lekke band en een maand later nog eens.

Zo ook met de begroting, suggesties naast zich neerleggen en koppig verder doen en dan nu een eerste maal problemen en dan in februari nog een. Maar ja , we hebben nog steeds gelijk...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:24   #494
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat weet de hond thuis ook. Maar de Federale regering heeft die bijgesteld. Maar dat kalf van een Muyters leunde achterover en zag dat het goed was.
Minister Muyters zag dat de groeiprognose niet was wat het planbureau eerst geraamd had.
Minister Muyters heeft onmiddellijk gezegd dat er extra bespaard moet worden of dat er extra inkomsten moeten komen.
Minister Muyters heeft een begrotingscontrole gepland in februari.
Minister Muyters had vorig jaar een overschotje ondanks Dexia.
Oud 6 januari 2012, 17:25   #495
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hond van Het Oosten? Kalf van Muyters? Het lijkt hier wel fabeltjeskrant.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:26   #496
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aasgier Bekijk bericht
Het is dus zover;

"‘Onze berekeningen kloppen’, overtuigde Vanackere. ‘Maar tijdens de volgende begrotingscontrole, in februari, gaan we op zoek hoe we die verlaagde prognose kunnen compenseren. Tussentijds zullen we ongeveer een miljard euro bevriezen." Uit de Standaard Online.

Zogezegd hebben ze gelijk maar ze gaan extra maatregelen nemen en een miljard bevriezen. Met andere woorden. Europa geeft niet toe en keurt de begroting af. Preventieve fase; waarborg bevriezen van 0.2 - 0.4 % BNP. Dit miljard ligt daar perfect tussen.

We zitten nog niet met een 'boete' maar vergis u niet. Dit is een gebuisde begroting voor Europa.
Nog eens even mee onderstrepen!! Het Oosten/system kan l*llen zo veel hij wil: De ingediende begroting is prutswerk. Dat komt ervan als je dat zoals Van Ackere meent op enkele blaadjes A4 te kunnen doen!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:26   #497
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Vind dat we nog hardet moesten besparen en dat wij als werknemers en werklozen nog harder in de tang genomen moeten worden zodat de rijken nog rijker kunnen worden en er eindelijk eens een rechtvaardige samenleving kan gebouwd worden.
Hoe meer belastingen voor de armen, hoe minder voor de rijken, hoe meer overproductie en werkloosheid hoe liever ik het heb.
zwakjes hoor. Die belastingsregering daar heeft u 9/10 zelf voor gestemd.
Werklozen moeten werk zoeken en daarmee basta. En iemand die werkt moet net minder belast worden, maar dat kan alleen als de werkloosheid significant daalt.
Oud 6 januari 2012, 17:26   #498
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik moet geen antwoorden formuleren, dat moet u net doen. Jij bent in het defensief, maar je slaagt er niet jezelf te verdedigen.
Zwakjes, zeer zwakjes. Je zou beter je ongelijk toegeven. Wij hadden gelijk. Punt aan de lijn.
Ik hoef me voor jou zelfs nog niet in te spannen, zo zwak zijn uw antwoorden. En als het op eentonigheid aankomt dan span je zelf de kroon met uw eeuwige "Olijke Bart".
Dus neem uw eigen raad ter harte :
Wees eens flink, span u in, overtref uzelf! Kom eens eindelijk met een degelijk antwoord. Want die hoop begint bij mij te vervliegen.
Wat trouwens al op het randje is van op de man spelen. Maar ik gebruik uw eigen woorden tegen u. Dan mag het. Maar ik verzoek u vriendelijk om niet te schelden en deze lijn van verdediging niet verder te zetten. Het driehoekje lonkt.

Zèèg, als er nu iemand op de man heeft gespeeld, dan bent u het toch in uw vorig antwoord. U beseft het misschien niet, maar u stelt zich vaak zeer hypocriet op.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:26   #499
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer werd die dan opgemaakt? Anders eens aan de hond vragen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:27   #500
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw plaat blijft hangen en u gaat het gaat niet over de vlaamse begroting maar over de federale.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be