Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Prostitutie: moet dit onder controle worden gehouden
Ja. 12 42,86%
Neen. 12 42,86%
Geen idee. 4 14,29%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2013, 11:57   #481
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Allé nu niet onnozel doen he, het werd uitgelegd, er is iets mis mee omdat er nu eenmaal linken zijn met georganiseerde criminaliteit.
Alice. Ik weet ook wel dat er een door mannen georganiseerde misdaad bestaat waar hoofdzakelijk vrouwen het slachtoffer van zijn. Seks is nog altijd een goede bron van financiële inkomsten, zowel voor de vrouwelijke prostituee, als de mannelijke pooier.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 december 2013 om 12:07.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 12:05   #482
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nee, vrouwen die hopen promotie te maken door een affaire te beginnen, is niet gelijk aan prostitutie, ze heeft vrijwillig seks zonder duidelijk omlijnde vorm van beloning die overeengekomen is
Een affaire beginnen om promotie te maken is toch een vorm van prostitutie, of niet ?
Oud 16 december 2013, 12:10   #483
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, mannen neuken evengoed om hoger geplaatste vrouwen zover te krijgen dat ze hogerop geraken, denk maar aan de politiek!
Aan de politiek ? Heb je daar voorbeelden van ?
Oud 16 december 2013, 12:16   #484
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, er zijn mannelijke prostituees, voor homo's en voor vrouwen, vooral in het buitenland hopen plaatselijke schoonheden, man of vrouw, zo aan een verblijfsvergunning binnen Europa te geraken. Dat is dan weer wel prostitutie, want het doel is enkel verblijf in Europa, daar worden lelijke mensen voor geneukt dus dat " vrijwillig" mag met pak zout!
Die Belgische mannen die zich willen prostitueren om buitenlandse mannen aan een verblijfsvergunning te helpen zullen we maar als een theoretisch hersenspinsel van feministen beschouwen.
Oud 16 december 2013, 12:46   #485
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad Effect.
Het is aan de volwassenen om reacties van nog steeds leerplichtige forumleden zoals Six en Nietzsche in te kaderen. Pubers moeten ernstig worden genomen, zo hoort dat, en zeker als je pubers in huis hebt. Het kan echter niet zijn dat die pubers een volwassen debat verkloten. En wat ik nu vaststel is dat pubers Six en Nietzsche zich vooral interessant willen maken met wat pseudo-intellectueel gepalaver en voetfoto's van volwassen vrouwen , terwijl ze hoogstwaarschijnlijk slechts aan hun trekken komen door de hand aan zichzelf te slaan
Het wetenschappelijk interessante van deze doelgroep is het pseudo-intellectueel gepalaver. Maar dit zou het volwassen debat niet mogen bederven. Want, die volwassenen haken af.
Ik zou het zo gemeen niet gezegd hebben. Laten we het erop houden dat ervaringsdeskundigen er soms een andere mening over hebben dan mensen die enerzijds maagd zijn of anderzijds nooit naar een prostituee zijn geweest.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 13:56   #486
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik zou het zo gemeen niet gezegd hebben. Laten we het erop houden dat ervaringsdeskundigen er soms een andere mening over hebben dan mensen die enerzijds maagd zijn of anderzijds nooit naar een prostituee zijn geweest.
Effect. Je hoeft pubers en adolescenten niets kwalijk te nemen als ze geen jarenlange ervaring hebben met seks. Per definitie niet. Ze kunnen moeilijk een partner hebben die ze na jaren uit eentonigheid ruilen voor seks met iemand anders die er liever voor betaald wordt.
Pubers en adolescenten, hoe slim ze zich ook willen voordoen, zijn nu eenmaal onervaren.
Over jij en je partner die geen probleem hebben met seks met hoeren kan breeddenkend worden over gepraat. Om iemand gelijk of ongelijk te geven zou je je met beiden moeten kunnen praten.
Neen dus. Je kan pubers en adolescenten zoals Six en Nietzsche en co niets verwijten, ook al citeren ze uit de schoolboekjes. Ze zijn zoals ze zijn binnen hun leeftijdsgroep.
Oud 16 december 2013, 14:36   #487
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Effect. Je hoeft pubers en adolescenten niets kwalijk te nemen als ze geen jarenlange ervaring hebben met seks. Per definitie niet. Ze kunnen moeilijk een partner hebben die ze na jaren uit eentonigheid ruilen voor seks met iemand anders die er liever voor betaald wordt.
Pubers en adolescenten, hoe slim ze zich ook willen voordoen, zijn nu eenmaal onervaren.
Over jij en je partner die geen probleem hebben met seks met hoeren kan breeddenkend worden over gepraat. Om iemand gelijk of ongelijk te geven zou je je met beiden moeten kunnen praten.
Neen dus. Je kan pubers en adolescenten zoals Six en Nietzsche en co niets verwijten, ook al citeren ze uit de schoolboekjes. Ze zijn zoals ze zijn binnen hun leeftijdsgroep.
Ik neem hen niks kwalijk hoor ik was net hetzelfde op mijn leeftijd.

Laatst gewijzigd door Effect : 16 december 2013 om 14:37.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 18:05   #488
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dát zou nu eens de uitvinding van de eeuw zijn ... een certificaat of prostituees vrijwillig hun job uitvoeren. Daar gaat mijn stem naar.
http://www.focus.de/politik/deutschl...d_1153237.html

Het lijkt me dat ze in Duitsland vooral de bordelen scherper willen controleren, en de zgn. flat-rate clubs verbieden. Dat zijn clubs waar je inkom betaalt voor een bepaalde tijd, en in die tijd ga je met zoveel prostituées op de kamer als je wilt. De klant betaalt die meisjes verder niets, alles zit in de inkomprijs. Dat schurkt naar mijn mening wel heel dicht aan tegen uitbuiting. Bovendien zijn er blijkbaar clubs waar je een "met condoom" en "zonder condoom" inkom hebt. Dat is dus al helemaal waanzin.

Ik ben absoluut voorstander om prostitutie vrij te houden, en enkel de mistoestanden aan te pakken, en dit lijkt me duidelijk zo een mistoestand. Wie daar binnen stapt als klant gaat volgens mij wel degelijk bewust daarvan profiteren.

Als dat de verstrenging in aanmaak is dan lijkt het me een redelijke en verstandige maatregel.

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 december 2013 om 18:05.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:03   #489
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dát zou nu eens de uitvinding van de eeuw zijn ... een certificaat of prostituees vrijwillig hun job uitvoeren. Daar gaat mijn stem naar.
Een certificaat ? Precies alsof ieder met plezier zou moeten opstaan om naar het werk te gaan.
Oud 16 december 2013, 19:35   #490
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Fransen hebben van prostitutie een politiek statement gemaakt. Meningen kunnen nogal verschillen.

Wat is er mis met prostitutie ?
Zolang dat prostitutie uit vrije wil is, is daar compleet niks mis mee. Sex is even natuurlijk als eten en drinken. Een hoer staat wat dat betreft op een vergelijkbaar niveau als een kok of een cafébaas.

Bovendien vormen ze een broodnodig ontladingskanaal voor sexueel gefrustreerden. Het zou me wel eens benieuwen te weten wat er zou gebeuren met het aantal sexuele delicten (aanrandingen van de eerbaarheid, (groeps)verkrachtingen, sexueel geweld binnen het huwelijk, etc...) indien men van dag op dag alle prostitutie zou kunnen wegtoveren.

Ik denk dat prostituees een belangrijke maatschappelijke functie vervullen. Het is niet voor niets het oudste beroep ter wereld.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:36   #491
six
Banneling

Standaard

Ik ga de vraag die ik eerder stelde eens herhalen:

Hoe zou je reageren als je ontdekte dat je zus, dochter, of partner een prostituee was of is?

Iets anders is oeverloos gepalaver.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:40   #492
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Hoe zou je reageren als je ontdekte dat je zus, dochter, of partner een prostituee was of is?

Ik vind het nogal verbazingwekkend dat jij zo,n vraag stelt .

Hoe weet je nu hoe je zou reageren als je zulke zaken nog nooit hebt meegemaakt?

En kom nu niet met "het is hypothetisch" . Want dan zou je de vraag anders moeten stellen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:42   #493
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind het nogal verbazingwekkend dat jij zo,n vraag stelt .

Hoe weet je nu hoe je zou reageren als je zulke zaken nog nooit hebt meegemaakt?

En kom nu niet met "het is hypothetisch" . Want dan zou je de vraag anders moeten stellen.
Het is hypothetisch.
Duidelijk voor het kleinste kind behalve ...
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:42   #494
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zus / meerderjarige dochter : geen probleem mee zolang haar partner daar geen probleem mee heeft, of zolang ze geen partner heeft. Enige voorwaarde is dat ze het uit vrije wil doet.

Partner : wél een probleem mee. Niet omdat ik het beroep an sich afkeur, maar omdat ik persoonlijk niet ruimdenkend genoeg ben om het een plaats te geven in onze relatie. Ik vind het dan ook een typisch beroep voor vrijgezelle vrouwen of voor vrouwen met een partner die er wel voor open staat.

Om op de vraag van de peiling bovenaan deze topic te antwoorden : Ja, het is iets wat opgevolgd moet worden, in die zin dat men blijvend alert moet blijven voor gedwongen prostitutie.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:43   #495
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Het is hypothetisch.
Duidelijk voor het kleinste kind behalve ...
Hypothetische vragen zijn vaak erg onzinnig in discussies.

En six is intelligent genoeg om in te zien waarom, jij niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:46   #496
six
Banneling

Standaard

Het is niet hypothetisch, vandaar.
Oud 16 december 2013, 19:49   #497
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Zus / meerderjarige dochter : geen probleem mee zolang haar partner daar geen probleem mee heeft, of zolang ze geen partner heeft. Enige voorwaarde is dat ze het uit vrije wil doet.

Partner : wél een probleem mee. Niet omdat ik het beroep an sich afkeur, maar omdat ik persoonlijk niet ruimdenkend genoeg ben om het een plaats te geven in onze relatie. Ik vind het dan ook een typisch beroep voor vrijgezelle vrouwen of voor vrouwen met een partner die er wel voor open staat.

Om op de vraag van de peiling bovenaan deze topic te antwoorden : Ja, het is iets wat opgevolgd moet worden, in die zin dat men blijvend alert moet blijven voor gedwongen prostitutie.
2

Gezond verstand, het valt hier gelijk op.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 19:58   #498
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een vraag die destijds aan scholieren binnen zeer christelijke milieus zou kunnen worden gesteld. Die vraag wordt tegenwoordig niet meer gesteld op risico het deksel op de neus te krijgen en het antwoord te krijgen dat het jou en mijn zaken niet zijn, of de vraag of je wel zeker bent dat je moeder zich nooit heeft geprostitueerd.

Sorry Six. Je reactie is niet zinloos maar wel inherent aan een scholierenomgeving.
Oud 16 december 2013, 20:00   #499
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht

Goed gezegd. bravo
Oud 16 december 2013, 20:06   #500
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een vraag die destijds aan scholieren binnen zeer christelijke milieus zou kunnen worden gesteld. Die vraag wordt tegenwoordig niet meer gesteld op risico het deksel op de neus te krijgen en het antwoord te krijgen dat het jou en mijn zaken niet zijn, of de vraag of je wel zeker bent dat je moeder zich nooit heeft geprostitueerd.

Sorry Six. Je reactie is niet zinloos maar wel inherent aan een scholierenomgeving.
Ik weet niet wat je hebt maar er bestaat vast iets tegen op voorschrift.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be