![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zijn er vervolgingen en veroordelingen maar of die cijfers openbaar zijn, dat denk ik niet. Wel bleek dat vluchthuizen vol met moslima's zitten, wat aangeeft dat vooral daar problemen zijn met vormen van geweld wat vaak zich baseert op traditioneel culturele religieuze achtergrond, waar u niets over weet? Hoe hypocriet kun je wezen. |
|
|
|
|
|
|
#482 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens welke wet is het dan wel strafbaar om bezwaren te uiten tegen een bepaalde seksuele oriëntatie en daartoe een beroep te doen op psychische hulp? Ik zal u het antwoord geven: geen enkele. Anders was Demir niet op de proppen gekomen met haar wetsvoorstel. Ik citeer eventjes: Citaat:
Let op de zin: "Nu is daar geen wetgeving over." En het adagio in de rechtspraak luidt: "Geen wet, geen voorschrift". Dus, vrijheid. Kortom, uw beschuldiging als zou ik me boven de wet zetten, snijdt geen hout. Er is immers geen wet die bepalend in deze is. |
||
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U gooit weer eens zaken door elkaar. |
|
|
|
|
|
|
#484 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel lees ik uit een parlementaire vraag een heel ander verhaal: 10-19% Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wet op gendergelijkheid ( zie hieronder ) spreekt u tegen. Wat is discriminatie? We spreken van discriminatie wanneer een persoon of een groep die over een bepaald kenmerk beschikt, omwille van dit kenmerk op een minder gunstige manier wordt behandeld dan personen die niet over dit kenmerk beschikken. Het gaat dan over een gelijkaardige situatie waarin het enige verschil tussen de groepen of personen het al dan niet bezitten van dit kenmerk is. De antidiscriminatiewetgeving beschermt verschillende kenmerken, ook wel ‘beschermde criteria’ genoemd. Het Instituut heeft als opdracht om te waken over de naleving van vier criteria: geslacht, zwangerschap/moederschap, geslachtsverandering, genderexpressie/genderidentiteit. Vormen van discriminatie Verschillende vormen van discriminatie zijn opgenomen in de antidiscriminatiewetgeving: Directe discriminatie: wanneer in een vergelijkbare situatie een direct onderscheid wordt gemaakt tussen personen omwille van hun geslacht, zwangerschap of gender. Indirecte discriminatie: wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze personen met een beschermd criterium bijzonder benadeelt ten opzichte van anderen die dit criterium niet bezitten en er geen wettelijke rechtvaardiging is. Intimidatie: ongewenst gedrag dat verband houdt met het geslacht of een ander kenmerk en tot doel heeft om de waardigheid van een persoon aan te tasten en om een bedreigende, vijandige, beledigende, vernederende of kwetsende omgeving te creëren. Seksuele intimidatie: intimidatie waarvan het verbale, non-verbale of fysieke gedrag een seksuele connotatie heeft. Opdracht geven tot discriminatie: elke handelwijze die iemand de opdracht geeft om een persoon, groep, gemeenschap, … te discrimineren op grond van geslacht, zwangerschap of gender. Aanzetten tot discriminatie: een persoon die in het openbaar of in aanwezigheid van getuigen door verbaal of non-verbaal gedrag anderen aanzet tot discriminatie, haat, geweld of segregatie van een persoon of groep omwille van geslacht, zwangerschap of gender. U zult zeggen" wie geen hand krijgt wordt niet benadeeld" maar dat is niet wat de wet als uitgangspunt neemt. U heeft dus ongelijk. Nu, over de populatie in vluchthuizen. Niet enkel CAW's verwijzen door, evengoed OCMW's of andere organisaties waaronder politie. Bovendien worden de meesten geregistreerd onder de Belgische nationaliteit, omdat ze een identiteitskaart hebben en ingeschreven zijn in het bevolkingsregister. Tweede nationaliteit wordt NIET GEREGISTREERD bij opname in een vluchthuis dus zeggen uw cijfers niets. |
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijkt u eventjes na wat de bron is waaruit ik citeer? |
|
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus, neen, er is geen sprake van een wetsovertreding wanneer ik, als man, u, als vrouw, geen hand geef. De reden is trouwens simpel: ik moet mij op geen enkele wijze verantwoorden waarom ik u geen hand geef. Dat behoort tot mijn persoonlijk aanvoelen. |
|
|
|
|
|
|
#488 | ||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
|
|
|
|
|
#489 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedere keer wanneer meisjes of vrouwen verplicht worden om een hoofddoek te dragen, worden hun rechten geschonden. Want de wet hier verplicht geen enkele vrouw daartoe. Wie denkt dat meisjes in de pubertijd massaal en spontaan die keuze maken, dient een eigen agenda maar niet die van vrouwenrechten. Iedere keer wanneer een meisje of vrouw wordt voorgehouden dat gehoorzaamheid haar oplegt om de keuze van een partner niet vrij en zelfstandig te maken wordt het recht op vrije partnerkeuze geschonden. De wet garandeert die vrijheid, evengoed voor jongens en mannen, toch trouwt de meerderheid van moslims met partners die familie kiest uit thuislanden. Evengoed geldt dit voor vrije toegang tot de arbeidsmarkt waar mannen geen toestemming voor moeten geven, of toegang tot publieke ruimte dus bepalen waar je vrouw wel of niet mag gaan schendt dit recht. Bestaat er dus een gigantisch spanningsveld tussen normen en waarden die de samenleving centraal zet en wat het moreel kader vanuit religies voorschrijft? Ja, iedere discussie over vrouwen wel of niet ene hand geven, hoofddoeken steeds en overal, boerkini's of artsen weigeren getuigt daarvan. Dat was de essentie van mijn betoog en dat blijft overeind, daar krijgt u maar geen speld tussen. Waarvan akte wordt genomen, denk dat u nu op uw buik de discussie verlaat. Nog maar eens; wetten zijn ergens op gebaseerd, normen en waarden binnen lokale samenlevingen. Wie dat principe niet kent hoort in het onderwijs niet thuis. Punt andere lijn. Uw aanmatigende toon binnen deze discussie hangt mijn keel uit, wanneer u inhoudelijk niet te zeggen heeft, wat doet u hier dan. |
|
|
|
|
|
|
#490 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#491 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We spreken van discriminatie wanneer een persoon of een groep die over een bepaald kenmerk beschikt, omwille van dit kenmerk op een minder gunstige manier wordt behandeld dan personen die niet over dit kenmerk beschikken. Het gaat dan over een gelijkaardige situatie waarin het enige verschil tussen de groepen of personen het al dan niet bezitten van dit kenmerk is. Dus wel, punt andere lijn. Het kenmerk van die persoon is het vrouw zijn, dat hier nog discussie over moet zijn |
|
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door kwantum : 29 december 2018 om 20:42. |
|
|
|
|
|
|
#494 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij, van jouw kant, zult het heel erg vinden, mocht een overgroot deel van de Vlamingen zijn gedacht over holebi's moeten verloochenen. Waarmee ik maar wil zeggen dat je aan het roepen zijt in de woestijn. Zo heel alleen. Overtuigd van je heilige gelijk, maar zo alleen. En goed wetende dat die houding, die ook aangenomen wordt - zij het wat terughoudender - een van de drie grote domeinen is die het verschil maakt met de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#495 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb geen kinderen , maar mocht een van kinderen LGBTQ zijn , so be it !! Mij maakt het geen moer uit wie LGBTQ is , zoiets maakt die persoon niet psychisch gestoord !! Zij die hen uitschijten en naar de hel wensen , die zijn wel psychisch van lotje koekoek !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 december 2018 om 01:07. |
|
|
|
|
|
|
#496 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zouden zij bereid zijn mee te gaan naar een niet-gelovige of atheïstische bijeenkomst ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#497 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
VOLKOMEN mee eens !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom werd/wordt Aaron Berger dan niet veroordeeld? |
|
|
|
|
|
|
#499 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij is trouwens niet echt duidelijk waarom u hier de N-VA ter sprake brengt. |
|
|
|
|
|
|
#500 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht dat het geval zijn, dan moet ik toch noodgedwongen concluderen dat u de Belgische wetgeving niet kent. Totaal niet. |
|
|
|
|