Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2020, 06:14   #481
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Samengevat: Jan kan geen twee zaken tegelijk.
Jan is laaaaang niet de enige. 700 dagen zonder fatsoenlijke fed. regering bewijst véél méér dan geen twee zaken tegelijk kunnen doen. De selectieve blindheid van de belgische nationalisten is opvallend.
Oud 30 augustus 2020, 06:18   #482
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Handen wassen in de onschuld prachtig is het.

Bewijzen deze mails dat Jan Jambon wél op de hoogte was van zaak-Chovanec?

In het artikel valt te lezen:

Dat klinkt ontzettend eigenaardig want dan zou je kunnen gaan denken dat het een geplande actie was en dat die man dood moest om de één of andere duistere reden.

Die 'vrienden' van de man hoe zijn die daar binnengekomen en wie gaf ze de toelating het allemaal even op te nemen?

Klopt van géén kanten héél die zaak en daar is een ferm reukje aan.
Citaat:
Ik wens de aandacht te trekken op het feit dat een deel van de interventie door vrienden van de betrokkene met een smartphone werd gefilmd en waarschijnlijk doorgegeven aan de Slovaakse televisie.

Over welke beelden gaat het?
Die aan de luchthaven of die van in de cel?

Mijn gevoel is dat het hier gaat over de beelden in de luchthaven.

Die van de politiecel waren toen, volgens mij, niet ter beschikking.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 06:48   #483
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Over welke beelden gaat het?
Die aan de luchthaven of die van in de cel?

Mijn gevoel is dat het hier gaat over de beelden in de luchthaven.

Die van de politiecel waren toen, volgens mij, niet ter beschikking.
Als een deel van de interventie gefimd werd bestaat dat deel zo goed als zeker uit beelden uit de publieke delen van de luchthaven. De vragen van 10 miljard zijn: wie speelde de beelden uit de cel door aan de echtgenote van het slachtoffer van de politie van Charleroi, waarom komen de beelden uit de cel uitgerekend NU boven water in de media, en wat is er de dieper liggende bedoeling van?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2020 om 06:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 06:51   #484
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als een deel van de interventie gefimd werd bestaat datdeel zo goed alszeker uitbeelden uit de publieke delen van de luchthaven. De vragen van 10 miljard zijn: wie speelde de beelden uit de cel door aan de echtgenote van het slachtoffer van de politie van Charleroi, waarom komen de beelden uit de cel uitgerekend NU boven water in de media, en wat is er de dieper liggende bedoeling van?
Ofwel zaten die beelden in het gerechtelijk dossier en zijn deze via de advocaat van de echtgenote naar buiten gekomen, ofwel werden deze beelden inderdaad doorgespeeld met de bedoeling iemand te kakken te zetten.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 30 augustus 2020 om 06:51.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 06:53   #485
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een deel van de interventie gefimd werd bestaat dat deel zo goed als zeker uit beelden uit de publieke delen van de luchthaven. De vragen van 10 miljard zijn: wie speelde de beelden uit de cel door aan de echtgenote van het slachtoffer van de politie van Charleroi, waarom komen de beelden uit de cel uitgerekend NU boven water in de media, en wat is er de dieper liggende bedoeling van?
Wellicht is Jan vergeten de beelden gekregen te hebben ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 06:56   #486
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de beelden uit de cel destijds voor wie dan ook ter beschikking waren geweest hadden de media ern volmaakt zeker geen gras overlaten groeien om er hele balen garen uit te spinnen!
Die beelden waren toendertijd dus NIET in omloop, noch ter beschikking van welke betrokkenen dan ook! Ze werden om welbepaalde redenen uitgerekend NU geloosd. Als we weten door wie, weten we ook waarom ze NU circuleren ipv in de periode dat "slappe Jan" er op had kunnen reageren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2020 om 07:03.
Oud 30 augustus 2020, 07:02   #487
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1;9434154[B
]Wellicht[/B] is Jan vergeten de beelden gekregen te hebben ?
Geen mens vergeet dergelijke beelden. Ook slappe Jan niet. En al zeker niet toen hij er iets mee had kunnen doen.
Je zou je beter afvragen wie er belang bij had om beelden van de politie in Charleroi met nazistische inslag in de onderste schuif te moffelen.
Oud 30 augustus 2020, 07:24   #488
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen mens vergeet dergelijke beelden. Ook slappe Jan niet. En al zeker niet toen hij er iets mee had kunnen doen.
Je zou je beter afvragen wie er belang bij had om beelden van de politie in Charleroi met nazistische inslag in de onderste schuif te moffelen.
dat is bijzaak, of in belgische context van gener tel

wat we nu gaan doen is diene jamben es deftig door de stront trekken
Oud 30 augustus 2020, 07:39   #489
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De familie van het slachtoffer heeft recht op de inzage van het dossier.
Ik weet niet of er kopieën gemaakt mogen worden van het papier of van de beschikbare beelden.
Oud 30 augustus 2020, 07:40   #490
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ofwel zaten die beelden in het gerechtelijk dossier en zijn deze via de advocaat van de echtgenote naar buiten gekomen, ofwel werden deze beelden inderdaad doorgespeeld met de bedoeling iemand te kakken te zetten.
Dat laatste is zeker zo.
Zeker omdat dit moment gekozen werd.
Oud 30 augustus 2020, 07:41   #491
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht is Jan vergeten de beelden gekregen te hebben ?
Het gerecht, de politie en Crembo verklaarden dat Jan de beelden nooit kreeg.
Oud 30 augustus 2020, 07:42   #492
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Jan had er niets bij te winnen om ook maar iets in den doofpot te stoppen.
Oud 30 augustus 2020, 07:43   #493
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
dat is bijzaak, of in belgische context van gener tel

wat we nu gaan doen is diene jamben es deftig door de stront trekken
Ze zijn er jammerlijk in mislukt.
Oud 30 augustus 2020, 07:46   #494
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Jan had er niets bij te winnen om ook maar iets in den doofpot te stoppen.
INTEGENDEEL! Hij had er een hoop mee kunnen winnen om het nazi-etiket dat Franstalig Belgique de Vlaams-nationalisten zo graag op kleeft af te schudden, EN het naar HEN door te schuiven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2020 om 07:47.
Oud 30 augustus 2020, 08:03   #495
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat beweert hier ook niemand. Maar slappe Jan deed zijn job niet naar behoren. Hij sprak zich herhaaldelijk tegen (zegt hij eigenlijk zelf) en komt over als een niet bekwame bewindvoerder. Daar gaat het over.

En na Theo Francken is hij de tweede onbekwame NVA-politieker die ferme steken laat vallen. Over Weyts zullen we maar zwijgen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 augustus 2020 om 08:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:05   #496
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
INTEGENDEEL! Hij had er een hoop mee kunnen winnen om het nazi-etiket dat Franstalig Belgique de Vlaams-nationalisten zo graag op kleeft af te schudden, EN het naar HEN door te schuiven.
Zo had ik het zelfs nog niet bekeken. Goed gezien!
Oud 30 augustus 2020, 08:08   #497
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat beweert hier ook niemand. Maar slappe Jan deed zijn job niet naar behoren. Hij sprak zich herhaaldelijk tegen (zegt hij eigenlijk zelf) en komt over als een niet bekwame bewindvoerder. Daar gaat het over.
Volgens welingelichte bronnen zou dat rapport alleen vertellen dat een man in een cel zichzelf trachtte te verwonden, en dat de politie tussenbeide was gekomen om hem te kalmeren. Later bleek dat de man een hartaanval had gekregen. Dat er mogelijk een verband was tussen het politieoptreden en de hartaanval, zou niet uit dat verslag blijken.

“We werden erop gewezen dat er een gerechtelijk onderzoek liep”, zegt Jambon. “Het was op dat moment geen zaak voor Binnenlandse Zaken. Wij moesten ons daarbuiten houden.”

Ontmoeting met ambassadeur

Na het overlijden van Chovanec had ambassadeur Vallo op 2 maart een ontmoeting met twee leden van het kabinet-Jambon. Niet met Jambon zelf, want die was in het buitenland.

Die ontmoeting kwam er wel op 30 mei. “Inderdaad. Uit het opzoekingswerk dat we de afgelopen dagen hebben verzet, blijkt dat ik de man heb ontmoet”, erkent Jambon nu. “Maar ik kan mij het gesprek niet meer herinneren. Het gebeurde immers één dag na de aanslagen op (nvdr waaronder twee politieagentes) drie mensen in Luik.”

“Op 30 mei werd die aanslag opgeëist door Islamitische Staat”, zegt Jambon. “Meteen na mijn korte ontmoeting met de ambassadeur ben ik samen met premier Charles Michel (MR) naar Luik vertrokken. Ik kon de ambassadeur niet méér vertellen dan dat het onderzoek nog liep. Dat verklaart wellicht waarom ik me dat gesprek nu, twee jaar later, niet meer kan herinneren.”

Tel één en één eens bij elkaar, dat zal niet drie zijn zoals jij hier zit te verkondigen, dat is nog altijd twee.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 augustus 2020 om 08:09.
Oud 30 augustus 2020, 08:13   #498
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En na Theo Francken is hij de tweede onbekwame NVA-politieker.
De hyporcrieten die Jan afrekenen op zichzelf tegenspreken vergeten voor het gemak dat de hele politieke elite van Belgique, plus haar vvorsten kunnen afgerekend worden op zichzelf tegenspreken, en zelfs op BEWEZEN leugens.
Oud 30 augustus 2020, 08:17   #499
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens welingelichte bronnen zou dat rapport alleen vertellen dat een man in een cel zichzelf trachtte te verwonden, en dat de politie tussenbeide was gekomen om hem te kalmeren. Later bleek dat de man een hartaanval had gekregen. Dat er mogelijk een verband was tussen het politieoptreden en de hartaanval, zou niet uit dat verslag blijken.

“We werden erop gewezen dat er een gerechtelijk onderzoek liep”, zegt Jambon. “Het was op dat moment geen zaak voor Binnenlandse Zaken. Wij moesten ons daarbuiten houden.”

Ontmoeting met ambassadeur

Na het overlijden van Chovanec had ambassadeur Vallo op 2 maart een ontmoeting met twee leden van het kabinet-Jambon. Niet met Jambon zelf, want die was in het buitenland.

Die ontmoeting kwam er wel op 30 mei. “Inderdaad. Uit het opzoekingswerk dat we de afgelopen dagen hebben verzet, blijkt dat ik de man heb ontmoet”, erkent Jambon nu. “Maar ik kan mij het gesprek niet meer herinneren. Het gebeurde immers één dag na de aanslagen op (nvdr waaronder twee politieagentes) drie mensen in Luik.”

“Op 30 mei werd die aanslag opgeëist door Islamitische Staat”, zegt Jambon. “Meteen na mijn korte ontmoeting met de ambassadeur ben ik samen met premier Charles Michel (MR) naar Luik vertrokken. Ik kon de ambassadeur niet méér vertellen dan dat het onderzoek nog liep. Dat verklaart wellicht waarom ik me dat gesprek nu, twee jaar later, niet meer kan herinneren.”

Tel één en één eens bij elkaar, dat zal niet drie zijn zoals jij hier zit te verkondigen, dat is nog altijd twee.
Maar mens, alleen het feit al dat hij zich niet het bezoek niet meer kon herinneren van de Slovaakse ambassadeur, doet ernstige vragen rijzen over de bekwaamheid en/of de ernst waarmee Jambon heel deze zaak heeft aangepakt (er stierf wel een mens in een politiecel...) Het is trouwens niet de eerste keer dat Jambon (foute) uitschuivers doet.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:18   #500
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gerecht, de politie en Crembo verklaarden dat Jan de beelden nooit kreeg.
Daarover zwijgt men nogal in de media.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be