Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 17:41   #481
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Richt daar beter een eigen zondagsschool of zoiets voor op; per slot van rekening verwacht (en waardeer) ik ook geen dildo in de étalage van een bakkerswinkel.
Dat jij persé een negatief waardeoordeel wil bevestigen aan homoseksualiteit is jouw probleem Willem, maak er niet het probleem van de homo's, de kinderen, de leerkrachten of de hele maatschappij van.
Oud 24 mei 2007, 17:53   #482
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dat homofoob gedrag is typisch rechts-conservatief-religieus... En of dat nu in Europa (Polen-katholiek), het midden-oosten (Iran-moslim) of in de Caraïben (Jamaica-rastafari) maakt geen bal uit - het blijft verwerpelijk.

Maar waarom moet jij nu met moslims afkomen - d�*t had niets met de discussie te zien!
Het moeten niet altijd moslims zijn. Er is ook nog Cuba waar ze homosexuelen in de gevangenis steken. Misschien niet zo erg als wat Iran ermee uithaalt maar toch stukken erger dan Polen. Nochtans horen we daar nooit over.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 17:59   #483
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Wie ontkent er nu dat dit ook evenzeer opgaat voor moslimlanden?

Dat homofoob gedrag is typisch rechts-conservatief-religieus... En of dat nu in Europa (Polen-katholiek), het midden-oosten (Iran-moslim) of in de Caraïben (Jamaica-rastafari) maakt geen bal uit - het blijft verwerpelijk.

Maar waarom moet jij nu met moslims afkomen - d�*t had niets met de discussie te zien!
Inderdaad, het heeft er nooit iets mee te maken.
Men ontkent het niet, maar men praat er nooit over. Dat heet dan respect voor vreemde culturen.
'Dat homofoob gedrag is typisch rechts-conservatief-religieus'. Dat zullen ze graag horen in Afrika en de moslimlanden.
Maar sorry, dat heeft niets met deze discussie te zien. Never en nooit.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:00   #484
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
In de streek van Polen waar ik die drie maanden heb geleefd (Zuid-Oost-Polen), kende niemand ook maar één homosexueel. Toen ik vertelde dat ik een goede lesbische vriendin heb (ikzelf ben mannelijk, ter verduidelijking), waren de Polen vooral nieuwsgierig omdat ze gewoon zelf zo niemand kennen. Niet één moment heb ik enige intolerantie bij hun gemerkt. Dit zowel tav bijvoorbeeld homosexuelen als tav bijvoorbeeld skinheads (die ook ter discussie gekomen zijn). Dat is een wereld van verschil met ons eigen land waar zowel links als rechts elkaar niet kunnen luchten en waar iedereen als ideologische eilandjes de andere in zekere zin bevecht.

De afwezigheid van homosexualiteit in de Poolse samenleving in combinatie met hun tolerantie tav homosexuelen illustreert dan ook meteen dat het grote percentage van homosexualiteit in West-Europa wel degelijk het gevolg is van het cultiveren van deze levensstijl oftewel "reclame" voor homosexualiteit, zoals sommigen het noemen. Ook bij de lesbiennes in mijn omgeving (om één of andere reden lijk ik die aan te trekken) krijg ik niet het gevoel dat het gaat om een aangeboren eigenschap, integendeel.

Gezien ik verschillende lesbische mensen persoonlijk ken (waaronder mijn beste vriendin op mijn partner na), zie ik niet in hoe ik van homofobie kan beschuldigd worden. Het is niet omdat je afwijst dat homosexualiteit een natuurlijk en normaal verschijnsel is, dat je onverdraagzaam bent.

Homosexuelen zijn veel sneller geneigd tot pedosexualiteit dan heterosexuele mannen. Het is dan ook niet toevallig dat een bekend Amerikaans propagandafilmpje uit de jaren '50 dat jongetjes waarschuwde voor homosexuelen het eigenlijk had over pedoseksuelen.

Zo werd het vroeger alleszins beschouwd. Ik zie geen reden waarom wij het plots niet meer als een psychische aandoening moeten beschouwen.

Ben ik daarom onverdraagzaam? Ben ik onverdraagzaam tegenover Down-syndroom-patiënten of Alzheimer-patiënten als ik zeg dat zij geestelijk ziek zijn? Betekent mijn erkenning van hun ziek-zijn dat ik hen slecht behandel?

Wat zijn jullie homo-propagandisten toch simplistische zwart-wit-denkers.

Ik heb discussies gehad met oa de vice-decaan van een privé-hogeschool, met informatici, een lerares Engels en haar omgeving, een stelletje tienermeisjes en een groepje marginalen. Kortom, het gaat hier om verschillende lagen van de Poolse bevolking. Voeg daar aan toe wat je ervaart door met mensen om te gaan of door gewoon rond te kijken, en je krijgt een behoorlijk volledig beeld van de mentaliteit in de regio.

Het is niet omdat iemand conservatief is, dat hij onverdraagzaam is. Het is niet omdat iemand onverdraagzaam is, dat hij conservatief is. Conservatisme houdt in dat je vasthoudt aan oude waarden en normen en dat je decadente stromingen wilt tegenhouden. Tolerantie houdt in dat je mensen in hun eigenwaarde laat, ongeacht wie ze zijn en wat ze doen. Beide zijn perfect te combineren, evenals veel "linkse" "progressieve" mensen vaak extreem intolerant zijn (tov mensen met andere ideeën).

Inderdaad. Hoe kun je van vrijheid spreken, wanneer je nergens de mogelijkheid hebt om je kinderen op te laten groeien zonder al te veel slechte invloeden, om je deur ongesloten achter te laten, om te parkeren zonder te betalen, om een authentiek dorpsleven te ervaren, etc.? Vroeger was dit vanzelfsprekend....
Beste kijkbuiskinderen, hier volgen nog even een overzicht van de laatste nieuwtjes uit het Grote Dierenbos :

In Polen zijn geen homo's, alleen op de kijkbuis, en de mensen zijn er heel verdraagzaam tegenover de homo's (die er niet zijn). Homo's houden erg veel van kindertjes, dat weet elk dier van het Dierenbos. Verder zijn alle joden in de kampen gestorven van een overdosis zonneschijn aan de rand van hun zwembad, en tenslotte was alles vroeger beter en mooier. Vroeger, toen alle dieren nog spraken, en toen men overal mocht parkeren.

En nu oogjes toe en snaveltjes dicht. Da-ag!

Naam: uil.jpg
Bekeken: 102
Grootte: 8,1 KB
Oud 24 mei 2007, 18:02   #485
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Die polen moeten geen les geven over homosexualiteit.

Gewoon die Polen een link naar deze site geven is meer dan genoeg.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:04   #486
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het moeten niet altijd moslims zijn. Er is ook nog Cuba waar ze homosexuelen in de gevangenis steken. Misschien niet zo erg als wat Iran ermee uithaalt maar toch stukken erger dan Polen. Nochtans horen we daar nooit over.
Goal
Oud 24 mei 2007, 18:42   #487
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dat jij persé een negatief waardeoordeel wil bevestigen aan homoseksualiteit is jouw probleem Willem, maak er niet het probleem van de homo's, de kinderen, de leerkrachten of de hele maatschappij van.
Ik denk dat jij oneerlijk bent.
Oud 24 mei 2007, 18:44   #488
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij oneerlijk bent.
En mag ik ook weten waarom je dat denkt, of behoort dat tot de persoonlijke levenssfeer?
Oud 24 mei 2007, 19:14   #489
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En mag ik ook weten waarom je dat denkt, of behoort dat tot de persoonlijke levenssfeer?
Om de manier waarop je tot het uiterste probeert een discussie om te buigen tot persoonlijke ruzie(s); niet mijn hobby dus ik geef je voortaan geen antwoord meer.

Om te voorkomen dat ik mij in de toekomst vergis maak ik je voor mij onzichtbaar middels de negeertoets.
Oud 24 mei 2007, 19:17   #490
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om de manier waarop je tot het uiterste probeert een discussie om te buigen tot persoonlijke ruzie(s); niet mijn hobby dus ik geef je voortaan geen antwoord meer.

Om te voorkomen dat ik mij in de toekomst vergis maak ik je voor mij onzichtbaar middels de negeertoets.
Ah dus daar dient die negeerknop voor, nu weet ik het eindelijk : om niet per ongeluk te reageren op bijdragen van mensen waarop je eigenlijk niet wil reageren. OK, so long dan Willem!
Oud 24 mei 2007, 23:33   #491
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah dus daar dient die negeerknop voor, nu weet ik het eindelijk : om niet per ongeluk te reageren op bijdragen van mensen waarop je eigenlijk niet wil reageren. OK, so long dan Willem!
Hij hoort u niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 23:46   #492
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is nèt een beetje te doorzichtig, Willem... Als je geen argumenten meer hebt, kan je dat ook gewoon toegeven hoor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 23:57   #493
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is nèt een beetje te doorzichtig, Willem... Als je geen argumenten meer hebt, kan je dat ook gewoon toegeven hoor.
Dat is het punt niet en ik dacht dat je me inmiddels iets beter kende. Gewoon geen zin in einde/oever/nutte/zin-loos welles-nietes en zulks nog minder op ruzie-toon. Je bent gauwer van mij af dan van je wijf(m/v), hoor.
Oud 25 mei 2007, 01:22   #494
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het punt niet en ik dacht dat je me inmiddels iets beter kende. Gewoon geen zin in einde/oever/nutte/zin-loos welles-nietes en zulks nog minder op ruzie-toon. Je bent gauwer van mij af dan van je wijf(m/v), hoor.
'k vrees dat dat het punt wel is...
dat doe jij meer dan eens

je zei dat ie 'oneerlijk' was nadat hij tegen jou zei dat je persé een 'negatief waardeoordeel' wou doordrukken
gezien de totaal irrelevante post #401 ( of beter de manier waarop je dat daar uitdrukte ... de relevantie hangt af van de verdere consequent zijn) en dit uitgerekend als antwoord dienende op zijn post #397, vind ik dat niet volledig onterecht dat ie dat zei
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 02:00   #495
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
'k vrees dat dat het punt wel is...
dat doe jij meer dan eens

je zei dat ie 'oneerlijk' was nadat hij tegen jou zei dat je persé een 'negatief waardeoordeel' wou doordrukken
gezien de totaal irrelevante post #401 ( of beter de manier waarop je dat daar uitdrukte ... de relevantie hangt af van de verdere consequent zijn) en dit uitgerekend als antwoord dienende op zijn post #397, vind ik dat niet volledig onterecht dat ie dat zei
Dat mag je best vrezen/vinden hoor.
Oud 25 mei 2007, 06:35   #496
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je er een beetje te veel achter zoekt. Ik ken maar weinig mensen op dit forum die zo goed hun kalmte kunnen bewaren als Doki. Ik zie helemaal geen ruzie-toon in zijn berichten, alleen af een toe een milde vorm van sarcasme. Dan zijn er toch wel anderen op dit forum... Echte ruziestokers houden het overigens meestal niet zo lang vol op dit forum. Eén van de ergsten onder hen werd overigens pas (hopelijk voorgoed) geband.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:22   #497
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat je er een beetje te veel achter zoekt. Ik ken maar weinig mensen op dit forum die zo goed hun kalmte kunnen bewaren als Doki. Ik zie helemaal geen ruzie-toon in zijn berichten, alleen af een toe een milde vorm van sarcasme. Dan zijn er toch wel anderen op dit forum... Echte ruziestokers houden het overigens meestal niet zo lang vol op dit forum. Eén van de ergsten onder hen werd overigens pas (hopelijk voorgoed) geband.
Ik ga niet afgeven op mensen, laat hooguit, voor volledigheid en duidelijkheid, even weten dat ik iemand (na voldoende nadenken) onder de mij rust gevende negeertoets heb geparkeerd en kom daar niet op terug.

Of een persoon dat ja of nee uitlegt als een navolging verdienend advies is geheel diens eigen vrijheid.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 mei 2007 om 15:24.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be