Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 18:40   #481
Henry Wilder
Burger

Henry Wilder's schermafbeelding

Standaard Hoofddoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ik las twee cijfers via internet : in 2006 zouden er 9375 gedetineerden geweest zijn in Belgie en ongeveer 4000 ervan zouden moslim zijn. Als die cijfers juist zijn, wat helpt dan dat hoofddoekje om een goed mens te zijn ? En waarom dan niet uit beschaamdheid die hoofddoek aflaten ?
Misschien helpt de hoofddoek wel want 96% van de gevangenen zijn mannen in België en die dragen nooit een hoofddoek.

ps : Als je de criminaliteitscijfers bekijkt voor vrouwen dan merk je dat moslimvrouwen in België een lagere criminaliteit vertonen dan vrouwen in het algemeen. En de criminaliteitscijfers voor vrouwen zijn al zo laaaag!
Ik denk dat het tijd wordt om te onderzoeken waarom 96% van de mensen die in de gevangenis mannen zijn (ongeacht hun religieuze identiteit). En dat we daar ook eens iets aan doen bijvoorbeeld via het onderwijs.

Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 7 augustus 2007 om 18:41.
Henry Wilder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:45   #482
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat we daar ook eens iets aan doen bijvoorbeeld via het onderwijs.
Wat ga je ze dan onderwijzen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:45   #483
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat we daar ook eens iets aan doen bijvoorbeeld via het onderwijs.
Wat ga je ze dan onderwijzen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 augustus 2007, 18:57   #484
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
www.dutch.faithfreedom.org/
www.islam-info.be/
www.maroc.nl/
www.maroc.nl/
transliteration.org
forums.marokko.nl/
www.ontdekislam.nl/
marokko.nl/

Zonder de tikfout:
lvb.net/item/

Bedoel je er iets mee? Dat ze bij ontdekislam.nl niet kunnen typen of zo?
Onwaarschijnlijk dat ze allemaal juist dezelfde fout maakten.
Degene die het eerste dit intikte maakte een fout en al die mensen copiëerden van die éne bron of van elkaar. 1 zonder tikfout: heeft die 't gecorrigeerd (dat zou ik gedaan hebben mocht ik het zien in een tekst die ik wil gebruiken) of had die een andere bron?
Vreemd dus wel: wat is de oudste, degene waar de fout 't eerste voorkomt?? .

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2007 om 19:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 19:01   #485
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

so? wat is uw punt?

verkeerde vertaling? enkel te begrijpen in het arabisch van de 7de eeuw? niemand begrijpt de taal van Allah?
of wat wil je nu zeggen?

Weet je dat op dit forum een gastje me eens ging uitleggen wat "temiffen" waren? Hij dacht dat het een arabisch woord was dat wij achterlijke kaffers toch niet snapten.

Zoek "temiffen" eens op google!

Laatst gewijzigd door circe : 7 augustus 2007 om 19:07.
Oud 7 augustus 2007, 19:30   #486
filosoof
Banneling

Standaard Noodkreet van een moslima ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
so? wat is uw punt?

verkeerde vertaling? enkel te begrijpen in het arabisch van de 7de eeuw? niemand begrijpt de taal van Allah?
of wat wil je nu zeggen?

Weet je dat op dit forum een gastje me eens ging uitleggen wat "temiffen" waren? Hij dacht dat het een arabisch woord was dat wij achterlijke kaffers toch niet snapten.

Punt? Fout naar alle waarschijnlijkheid in Nederland gemaakt (copiefout en hoogstwaarschijnlijk niet in de 7° eeuw, alles stééds opnieuw uit één enkele Nederlandse brontekst)
=> mogelijk onhandigheid of geknoei: in elk geval kritiekloos overgenomen door heel wat mensen...
Mocht het me meer interesseren zou ik eens vergelijken met andere vertalingen (Engels, Frans of Duits)om te zien wat men daar van die tekst maakte
btw, "temiffen" komt direct boven in Google.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2007 om 19:39.
Oud 7 augustus 2007, 19:37   #487
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ik las twee cijfers via internet : in 2006 zouden er 9375 gedetineerden geweest zijn in Belgie en ongeveer 4000 ervan zouden moslim zijn. Als die cijfers juist zijn, wat helpt dan dat hoofddoekje om een goed mens te zijn ? En waarom dan niet uit beschaamdheid die hoofddoek aflaten ?
1. Gedetineerden of veroordeelden? 'n Groot verschil: iedereen is onschuldig tot de rechter uitspraak deed, remember? Hoeveel vlugger dan een Vlaming wordt een allochtoon opgesloten?
2. Als die cijfers juist zijn, idd. Het cijfer gedetineerden is wel van de juiste grootteorde.

bron?
Oud 7 augustus 2007, 20:48   #488
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onwaarschijnlijk dat ze allemaal juist dezelfde fout maakten.
Degene die het eerste dit intikte maakte een fout en al die mensen copiëerden van die éne bron of van elkaar. 1 zonder tikfout: heeft die 't gecorrigeerd (dat zou ik gedaan hebben mocht ik het zien in een tekst die ik wil gebruiken) of had die een andere bron?
Vreemd dus wel: wat is de oudste, degene waar de fout 't eerste voorkomt?? .
Voor zover ik het kan beoordelen komt de tikfout van ontdekislam.

Er bestaan op het WWW heel wat andere vertalingen, dus niet letterlijk dezelfde als de aangehaalde, in de meest diverse talen. Een bepaalde vertaling in het Engels is terug te vinden op honderden pagina's, een andere weer op honderden andere pagina's. Van de koran zijn er nu eenmaal slechts een beperkt aantal vertalingen die dan door nogal wat anderen gekopiëerd worden.

De bekendste en waarschijnlijk meest betrouwbare vertalingen naar het Nederlands zijn die van Kramers en die van Leemhuis. Ik heb niet nagetrokken of ontdekislam een van die vertalingen gebruikt.
Oud 7 augustus 2007, 20:55   #489
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
btw, "temiffen" komt direct boven in Google.
Uiteraard! maar je hebt het weer niet gelezen hé lieverd!

"temiffen" komt uit de ISLAMITISCHE Nederlandse vertaling van de koran:

http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/4.htm

16. En als twee temiffen van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

en �*l die moslimmekes en hun suikerversie bekeerde liefkes nemen dat dus allemaal KLAKKELOOS over!

Hier op politics was er zelfs een superintelligente kwibus (The Brains) die het me even ging uitleggen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Brains
Lees: (- want God is Berouwaanvaardend):
16.En als twee temiffen(dat zijn de man en de vrouw die aan ontucht schuldig zijn) van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=37104

Gelukkig heb ik het aan die superintelligente hersens kunnen duidelijk maken (alhoewel?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Voor de domme kaffer gaat deze huismoslim ons eens duidelijk uitleggen wat het woord "TEMIFFEN" betekent...

Nemen we echter even de officieel aanvaarde engelse vertaling van het doorgeseinde boek van Allah, en wat zien we?

004.016
YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.
PICKTHAL: And as for the two of you who are guilty thereof, punish them both. And if they repent and improve, then let them be. Lo! Allah is ever relenting, Merciful.
SHAKIR: And as for the two who are guilty of indecency from among you, give them both a punishment; then if they repent and amend, turn aside from them; surely Allah is Oft-returning (to mercy), the Merciful.

In het schoon vlaams wordt dat dan:

16. En als twee temiDDen van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, God is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Of hoe een stomme tikfout (of inscanningsfout) al op slag voor sommige superintellectuelen een specifiek "arabisch"? of in elk geval onvertaalbaar en te verduidelijken woord wordt!
Het gaat hier weldegelijk enkel over mannen: Mohammed richtte zich met zijn boodschappen van Allah enkel tot mannen. Als het over vrouwen ging werd erbij gezegd dat de mannen die aan hun vrouwen moesten zeggen!

-------------
Dus nogmaals filo: wat was je probleem met die tikfout?

Laatst gewijzigd door circe : 7 augustus 2007 om 20:56.
Oud 7 augustus 2007, 21:03   #490
Banneling

Standaard

Citaat:
BTW: noch verzuurd, noch Vlamingenhater...
Dat meen je natuurlijk niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 21:03   #491
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
... Weet je dat op dit forum een gastje me eens ging uitleggen wat "temiffen" waren? Hij dacht dat het een arabisch woord was dat wij achterlijke kaffers toch niet snapten.

Circe, die is grandioos! Een goeie om spelletjes te spelen ...
Oud 7 augustus 2007, 21:07   #492
Banneling

Standaard

Citaat:
lees Nummeren 31 eens om te beginnen
Verder moet je eens op sites van amerikaanse vrijzinnigen gaan kijken: genoeg "minder fraais" in die zin uit de bijbel gesprokkeld daar.(die worden in de VS al lang aangevallen en gaan in de tegenaanval)

Waarom de Amerikanen er steeds bijsleuren Filosoof?
Omdat het te moeilijk is toe te geven dat België zo goed als geseculariseerd is en dat de doorsnee Europeaan nog nooit een bijbel van kortbij gezien heeft, laat staan gelezen heeft of zijn leven er naar inricht in tegenstelling tot moslims die dat anno 2007 wel doen op basis van de koran.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:19   #493
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamophobia

Late jaren '80, anglosaxische oorsprong
British writer and academic Kenan Malik has criticized the concept, calling it a "myth." Malik argues that the concept confuses discrimination against Muslims with criticism of Islam, and is used to silence critics of the religion, including Muslims who want to reform it.[5] Novelist Salman Rushdie and others signed a manifesto entitled Together facing the new totalitarianism in March 2006 calling Islamophobia a "wretched concept that confuses criticism of Islam as a religion and stigmatization of those who believe in it."[7]

Een pak teksten van vreemdelingenhaters en/of islamhaters citeren helpt niets...
Uw bron langs de andere kant ...

Citaat:
In 1987 Malik stood in the UK general election with support from a number of organisations, including the Revolutionary Communist Party (RCP), a small Trotskyist group. Malik wrote for the RCP's controversial magazine Living Marxism, later LM. Although the RCP has since disbanded, Malik has written for later incarnations of LM, and for its on-line successor, the British web magazine Spiked.
Heb je andere bronnen filosoof ? Liefst wat meer neutrale bronnen ?

Allez, ik bedoel maar : de VB'ers onder ons hebben ook niet pakweg Filip de Winter geciteerd als bron hier, wat je terecht als biased zou afdoen.

Maar waarom haal jij dan wel would-be politici aan ? Als je meer neutrale/niet-vooringenomen wetenschappers zou aanhalen zou ik dat tof vinden.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 02:09   #494
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Uw bron langs de andere kant ...

Heb je andere bronnen filosoof ? Liefst wat meer neutrale bronnen ?

Allez, ik bedoel maar : de VB'ers onder ons hebben ook niet pakweg Filip de Winter geciteerd als bron hier, wat je terecht als biased zou afdoen.

Maar waarom haal jij dan wel would-be politici aan ? Als je meer neutrale/niet-vooringenomen wetenschappers zou aanhalen zou ik dat tof vinden.

mvg. Sint Ignacius
Geloof me vrij: discussiëren met filosoof is zinloos.
Oud 8 augustus 2007, 02:12   #495
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Geloof me vrij: discussiëren met filosoof is zinloos.
bron?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 02:12   #496
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bron?
Zeven jaar ervaring.
Oud 8 augustus 2007, 02:17   #497
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Zeven jaar ervaring.
D'as st'raf
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 02:19   #498
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
D'as st'raf

Zo lang heb ik al een internetaansluiting en zo lang ken ik al degene die zichzelf filosoof noemt. Zo straf is dat toch niet?
Oud 8 augustus 2007, 10:24   #499
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry Wilder Bekijk bericht
Misschien helpt de hoofddoek wel want 96% van de gevangenen zijn mannen in België en die dragen nooit een hoofddoek.

ps : Als je de criminaliteitscijfers bekijkt voor vrouwen dan merk je dat moslimvrouwen in België een lagere criminaliteit vertonen dan vrouwen in het algemeen. En de criminaliteitscijfers voor vrouwen zijn al zo laaaag!
Ik denk dat het tijd wordt om te onderzoeken waarom 96% van de mensen die in de gevangenis mannen zijn (ongeacht hun religieuze identiteit). En dat we daar ook eens iets aan doen bijvoorbeeld via het onderwijs.
Dit los je niet op via het onderwijs. Misdaden tegen de menselijkheid, zoals in Oost-Congo, worden nu eenmaal door mannen gepleegd. Heeft niets met godsdienst te zien, wel om macht en vernedering.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:36   #500
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
1. Gedetineerden of veroordeelden? 'n Groot verschil: iedereen is onschuldig tot de rechter uitspraak deed, remember? Hoeveel vlugger dan een Vlaming wordt een allochtoon opgesloten?
Oeioei, ik weet nog niet zo ! Het komt zo vlug in de media dus eerder een Belg zijn parkeerboeteke laten betalen dan een allochtoon voor zijn misdrijf oppakken !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be