Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2020, 08:19   #501
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens welingelichte bronnen zou dat rapport alleen vertellen dat een man in een cel zichzelf trachtte te verwonden, en dat de politie tussenbeide was gekomen om hem te kalmeren. Later bleek dat de man een hartaanval had gekregen. Dat er mogelijk een verband was tussen het politieoptreden en de hartaanval, zou niet uit dat verslag blijken.

“We werden erop gewezen dat er een gerechtelijk onderzoek liep”, zegt Jambon. “Het was op dat moment geen zaak voor Binnenlandse Zaken. Wij moesten ons daarbuiten houden.”

Ontmoeting met ambassadeur

Na het overlijden van Chovanec had ambassadeur Vallo op 2 maart een ontmoeting met twee leden van het kabinet-Jambon. Niet met Jambon zelf, want die was in het buitenland.

Die ontmoeting kwam er wel op 30 mei. “Inderdaad. Uit het opzoekingswerk dat we de afgelopen dagen hebben verzet, blijkt dat ik de man heb ontmoet”, erkent Jambon nu. “Maar ik kan mij het gesprek niet meer herinneren. Het gebeurde immers één dag na de aanslagen op (nvdr waaronder twee politieagentes) drie mensen in Luik.”

“Op 30 mei werd die aanslag opgeëist door Islamitische Staat”, zegt Jambon. “Meteen na mijn korte ontmoeting met de ambassadeur ben ik samen met premier Charles Michel (MR) naar Luik vertrokken. Ik kon de ambassadeur niet méér vertellen dan dat het onderzoek nog liep. Dat verklaart wellicht waarom ik me dat gesprek nu, twee jaar later, niet meer kan herinneren.”

Tel één en één eens bij elkaar, dat zal niet drie zijn zoals jij hier zit te verkondigen, dat is nog altijd twee.
Waarom spendeer je nog één woord aan het ontkrachten van de beschuldigingen uit Het Oosten? Je weet toch al langer dan vandaag dat alle N-VA-ers opgejaagd wild zijn voor de forummer die niet van zijn eerste "vergeetachtigheid" gebarsten is?
Oud 30 augustus 2020, 08:21   #502
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens, alleen het feit al dat hij zich niet het bezoek niet meer kon herinneren van de Slovaakse ambassadeur, doet ernstige vragen rijzen over de bekwaamheid en/of de ernst waarmee Jambon heel deze zaak heeft aangepakt (er stierf wel een mens in een politiecel...) Het is trouwens niet de eerste keer dat Jambon (foute) uitschuivers doet.
kan jij je nog herinneren wat je allemaal deed 2,5 jaar geleden ?
het is niet Jambon die toen een fout maakte: het was de politie van laag tot hoog + Geens. Maar ja, die is overal "mee bezig".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:22   #503
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom spendeer je nog één woord aan het ontkrachten van de beschuldigingen uit Het Oosten? Je weet toch al langer dan vandaag dat alle N-VA-ers opgejaagd wild zijn voor de forummer die niet van zijn eerste "vergeetachtigheid" gebarsten is?
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:25   #504
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn er jammerlijk in mislukt.
Jambon en N-VA is hierdoor dus niet beschadigd ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:25   #505
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mens, alleen het feit al dat hij zich niet het bezoek niet meer kon herinneren van de Slovaakse ambassadeur, doet ernstige vragen rijzen over de bekwaamheid en/of de ernst waarmee Jambon heel deze zaak heeft aangepakt (er stierf wel een mens in een politiecel...) Het is trouwens niet de eerste keer dat Jambon (foute) uitschuivers doet.
Als jij me mens moogt noemen, mag ik u jongen noemen hé.

Maar jongen toch, u heeft er totaal geen benul van welke diplomaten, regeringsleiders en mensen van aanzien, een minister over de mat krijgt.

29 mei is er een aanslag in Luik, waarbij twee mensen, die onder de verantwoordelijkheid van Jambon vielen en nog een burger, het leven lieten.

30 mei, vlak vooraleer Jan met Charles naar Luik zou vertrekken, komt die diplomaat langs, Jan kon hem niet meer vertellen dan: "Het onderzoek loopt" hij wist trouwens ook niet meer van de zaak (sumier politieverslag waarin letterlijk stond dat de Slovaak een hartaanval gekregen had en overgebracht werd naar het ziekenhuis). Dat de aandacht van de minister op dat ogenblik gefixeerd is op de aanslag, die opgeëist werd door IS, is menselijk en zelfs de plicht van de minister van BIZ.

Maar wat baat onze uitleg en wat baten de feiten, u heeft uw mening gevormd (hetgeen uw goed recht is) maar verkondig het dan niet als waarheid. Het maakt u zo oneindig klein.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 augustus 2020 om 08:27.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:28   #506
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het.
Oud 30 augustus 2020, 08:29   #507
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Integendeel zelfs.
Oud 30 augustus 2020, 08:30   #508
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Handen wassen in de onschuld prachtig is het.

Bewijzen deze mails dat Jan Jambon wél op de hoogte was van zaak-Chovanec?

In het artikel valt te lezen:

Dat klinkt ontzettend eigenaardig want dan zou je kunnen gaan denken dat het een geplande actie was en dat die man dood moest om de één of andere duistere reden.

Die 'vrienden' van de man hoe zijn die daar binnengekomen en wie gaf ze de toelating het allemaal even op te nemen?

Klopt van géén kanten héél die zaak en daar is een ferm reukje aan.

op de beelden van de interventie op de tarmac is duidelijk te zien dat die vanuit het vliegtuig genomen zijn
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:33   #509
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel zelfs.
Dit débacle opgeteld met dat van Zaventem en Maelbeek heeft de man onherstelbare schade toegebracht.

Opgelet: hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken. Als dat een troost mag zijn.
Oud 30 augustus 2020, 08:34   #510
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit débacle opgeteld met dat van Zaventem en Maelbeek heeft de man onherstelbare schade toegebracht.

Opgelet: hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken. Als dat een troost mag zijn.
ja, hij had maar niet in die cel op de slovaak moeten gaan knuppelen
Oud 30 augustus 2020, 08:37   #511
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ja, hij had maar niet in die cel op de slovaak moeten gaan knuppelen
én het Brussels gespuis vroegtijdig vrijlaten voor een fait divers met wat Kalasnikovs...
Oud 30 augustus 2020, 08:50   #512
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar jongen toch, u heeft er totaal geen benul van welke diplomaten, regeringsleiders en mensen van aanzien, een minister over de mat krijgt.

29 mei is er een aanslag in Luik, waarbij twee mensen, die onder de verantwoordelijkheid van Jambon vielen en nog een burger, het leven lieten.

30 mei, vlak vooraleer Jan met Charles naar Luik zou vertrekken, komt die diplomaat langs, Jan kon hem niet meer vertellen dan: "Het onderzoek loopt" hij wist trouwens ook niet meer van de zaak (sumier politieverslag waarin letterlijk stond dat de Slovaak een hartaanval gekregen had en overgebracht werd naar het ziekenhuis). Dat de aandacht van de minister op dat ogenblik gefixeerd is op de aanslag, die opgeëist werd door IS, is menselijk en zelfs de plicht van de minister van BIZ.

Maar wat baat onze uitleg en wat baten de feiten, u heeft uw mening gevormd (hetgeen uw goed recht is) maar verkondig het dan niet als waarheid. Het maakt u zo oneindig klein.
Ik ga er niet te veel woorden meer aan verspillen.

Jan Jambon als Minister vn Buitenlandse zaken kreeg uit verschillende hoeken duidelijke signalen dat er iets grondig mis was in heel die zaak. Hij deed er niets mee. Het is pas toen de bom bartste dat hij als enig argument had: “ik herinner mij dat niet”. Moeilijk te geloven gezien de voorgeschiedenis in deze kwestie.

En zelfs moest het waar zijn, pleit dit niet voor de bekwaamheid en de ernst van deze betrokken minister en zijn kabinet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 augustus 2020 om 08:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 08:55   #513
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga er niet te veel meer woorden aan verspillen.

Jan Jambon als Minister vn Buitenlandse zaken kreeg uit verschillende hoeken duidelijke signalen dat er iets grondig mis was in heel die zaak. Hij deed er niets mee. Het is pas toen de bom bartste dat hij als enig argument had: “ik herinner mij dat niet. Moeilijk te geloven gezien de voorgeschiedenis in deze kwestie.
Het Waals gerecht kreeg uit verschillende hoeken beelden van een zéér verontrustende interventie, en deed er niets mee, ze 'vergaten' van dit ten gronde aan te pakken...

Het had eens op Vlaams grondgebied moeten gebeuren....
De Waalse politieke partijen blijven in deze zaak zééér stil, enkel de vlamingen willen elkaar weer afmaken

Laatst gewijzigd door edwinp : 30 augustus 2020 om 08:56.
Oud 30 augustus 2020, 09:04   #514
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord op die vraag wordt misschien, voor een deel, gegeven via de volgende peiling. Tot dan kan je alleen maar gissen, en jezelf tot in tsjaka-maka proberen te overtuigen van je grote belzieke gelijk.

Wat de zelfverklaarde "kwaliteitsmedia" en hun op de politiek correcte pensee unique gefixeerde doel betreft, verkies ik de verspreiding van "het ware geloof" met de nodige kilo's zout te nemen. Zonder sensatie, indoctrinatie, gissen, onrust en verdeeldheid zaaien, komt er immers geen brood op de plank voor de Belzieke media en hun politieke sponsors. Uiteraard betaald met de centen van hun doelgroep.
Oud 30 augustus 2020, 09:05   #515
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Het Waals gerecht kreeg uit verschillende hoeken beelden van een zéér verontrustende interventie, en deed er niets mee, ze 'vergaten' van dit ten gronde aan te pakken...

Het had eens op Vlaams grondgebied moeten gebeuren....
De Waalse politieke partijen blijven in deze zaak zééér stil, enkel de vlamingen willen elkaar weer afmaken
DE Vlamingen?
Welke Vlamingen?
Oud 30 augustus 2020, 09:08   #516
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord op die vraag wordt misschien, voor een deel, gegeven via de volgende peiling. Tot dan kan je alleen maar gissen, en jezelf tot in tsjaka-maka proberen te overtuigen van je grote belzieke gelijk.

Wat de zelfverklaarde "kwaliteitsmedia" en hun op de politiek correcte pensee unique gefixeerde doel betreft, verkies ik de verspreiding van "het ware geloof" met de nodige kilo's zout te nemen. Zonder sensatie, indoctrinatie, gissen, onrust en verdeeldheid zaaien, komt er immers geen brood op de plank voor de Belzieke media en hun politieke sponsors. Uiteraard betaald met de centen van hun doelgroep.
In het beste geval is hij onbekwaam. In het slechtste geval een leugenaar en aanstichter van een doofpotoperatie.
Oud 30 augustus 2020, 09:15   #517
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er niet te veel woorden meer aan verspillen.

Jan Jambon als Minister vn Buitenlandse zaken kreeg uit verschillende hoeken duidelijke signalen dat er iets grondig mis was in heel die zaak. Hij deed er niets mee. Het is pas toen de bom bartste dat hij als enig argument had: “ik herinner mij dat niet”. Moeilijk te geloven gezien de voorgeschiedenis in deze kwestie.

En zelfs moest het waar zijn, pleit dit niet voor de bekwaamheid en de ernst van deze betrokken minister en zijn kabinet.
Foutje. Minister van Binnenlandse zaken natuurlijk.

Jambon en zijn kabinet hebben gewoon gefaald, hoe men het ook bekijkt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 09:26   #518
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foutje. Minister van Binnenlandse zaken natuurlijk.

Jambon en zijn kabinet hebben gewoon gefaald, hoe men het ook bekijkt.
Ik vrees dat de echte partijslaven dat niet zullen willen inzien.

Het zij zo.
Oud 30 augustus 2020, 09:42   #519
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook in de 'alternatieve' vendeliers-media schrijft men Jan Jambon richting de afgrond. Het editoriaal van hoofdredacteur Pieter Bauwens leest als één lange aanklacht. https://doorbraak.be/jambon-nva-druk/
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 10:04   #520
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die mensen(Jambon en co) krijgen genoeg centen in hun pollen om IEDERE zaak met de meeste zorg te behandelen.
Zoals gewoonlijk met de N-VA spelen ze vollen bak in op emotie om de aandacht te verleggen. Een traantje hier, een overslaande stem daar. Bovendien hadden ze ongetwijfeld een slechte jeugd, gediscrimineerd als 'Vlaming' waardoor ze de rechts-extremistische toer opgingen, en moeten we ze verschonen.
In heel deze zaak is wat mij betreft het straal liegen ontoelaatbaar.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be