Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 09:25   #521
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Volgende vraag kan je je ook stellen, pleegt de martelaar géén overspel met al die maagden
ha nee, zelfs hier in dit aardse tranendal mogen ze al copuleren met "wat hun rechterhand bezit" - slavinnen (misschien ook wel mannelijke slaven?). (dat is dan buiten hun vier vrouwen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 15:18   #522
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bent de enige die een antwoord kan geven op deze vraagstelling. maar U moet niet, het is nu eenmaal privesfeer.

Ik denk dat als ik antwoord zou geven op u vraag, dat u mij toch niet zal geloven. de vraag die u stelde elke moslim mens zal zeggen ja de koran is neergezonden via de engel gabriel. Dat is iets waar wij moslims in geloven

Citaat:
Klopt, maar Uw geloof dicteerd dat je alles wat in het 14 eeuwen oude boek staat als klakkeloze waarheid moet aanvaarden.De Soera's die ik aanhaalde waren nog zeer vriendelijk om de waanzin van de Koran aan te tonen (niet dat de bijbel- oud of nieuw testament beter is).
Deze gaan erover hoe Mohamed, vrede zij met de profeet, zijn volgelingen vertelde over hoe de godsvruchtige wereldreiziger Zol-Qarnain eerst naar het uiterste westen reisde, om daar de zon te zien ondergaan in een modderige poel. En daarna naar het uiterste oosten, waar bij gebrek aan modderige poel de zon gewoon opkwam.
In het uiterste oosten kwam deze vrome moslim een volk tegen, die zeer veel last hadden van de demonen Gog en Magog. Ze vroegen Zol om hulp, en hij, als vrijgevige moslim gaf de hulp van Allah in alle voortvarendheid. Een enorme muur van ijzer en koper werd gegoten en de verschikkelijke demonen konden er niet meer door.
Ik aanvaard de waarheid met open armen. En ik geloof in Allah subhana wa tahalah.

Citaat:
Dit stuk is gegarandeerd een stuk Koran. De meer pittige stukken vind je in de hadiths, uitspraken toegeschreven aan Mohamed.
voortaan als je iets plaats, zet er ook de hadied bij.

Citaat:
Mare, ik hoop dat U voor het bidden geen ui of knoflook eet, noch tijdens het bidden in slaap valt, of het de ogen ten hemelen slaat.
De ui en knoflook geven je een bepaald mondaroma, waar Allah het zo niet mee heeft.
Het in slaap vallen tijdens het bidden geeft de duivel een leuk toilet in de vorm van de oren. (je weet wel, diezelfde duivel die in je neusholte leeft)
En uitbundig bidden met de ogen open, en dan nog niet eens de knopen in het tapijt bestuderende, awel, die ogen worden eruit getrokken (er staat helaas niet bij dat het de Iman is die het ogenrukken doet, of de niet biddende bijstanders, of goddelijk straffers van Allah).

doet men het bewust dan is hij daarvoor verantwoordelijk, doet men het onbewust dan word het hem vergeven. ook als men dit niet wist. voor de rest maak je nogmaals geen zorgen om mij. ik eet geen knoflook, ik slaap niet tijdens mijn gebed, want dan ben ik bezig met het reciteren van de koran, vervolgens ik let niet op het kleedje voor me neus, maar ik zit in me gedachten met die soera en haar betekenis.

Citaat:
U begrijpt geschreven sarcasme niet. Daar niet van. Ik maak dagelijks fouten, al was het maar een schrijffout.
Maar met moslims als buren is de aanwezigheid van katten al wat minder. 't zijn wij die die muizenvangers in huis hebben, alle 6.

nou vertel wat is er mis met die buren van je.

Citaat:
Ik maak me geen zorgen. Ik heb namelijk een akoordje met alle religies. Ik val hun goden niet lastig, als zij mij niet lastig vallen. (helaas heb ik regelmatig last van moslims die de koran A La Carte gebruiken, met de christelijke strekkingen heb ik het iets minder moeilijk in deze streek).
en ik leef volgens de 3 regels van Maddox. Die uiteindelijk strenger zijn dan de 10 geboden en de hele Sharia tesamen.
de islam kent er maar 1, het jodendom kent er 1, het christendom kent er 1. boedhisten kennen er meer. maar wat betreft lastig vallen hahaha dat zou je ook niet kunnen.

heb je last van moslims die de koran als A la carte gebruiken? maar wat betekend A la carte?

Maddox ken ik niet.
Oud 29 maart 2008, 15:26   #523
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Raf ?

Rafik?
Oud 29 maart 2008, 15:29   #524
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wette wa Dronkoers, we zullen eens een serieuze pint moeten gaan pakken, van al dit typen krijg ik dorst.

@ Undiscovered. Voor U zullen we decafinee Kami Cola of Mekka Cola voorzien, of een karaf ZamZam water.

leuk hé mensen bespotten. ik lust ten eerste geen cola. ten tweede zamzam water is het lekkerste water dat ik ooit heb gedronken, en de lekkere dadels from mekka.
Oud 29 maart 2008, 15:32   #525
undiscovered
Gouverneur

Standaard

@circe

heb je het snel gemeld? omdat ik je een *******f noemde.

daarom kreeg ik daarvoor zeker een berisping. jij zelf bent de grootste forumlid die hier het meeste onzin verkondigt. je komt met dingen zonder er een uitleg bij de vermelden, je kopieert en plakt hier het meest.

maar je staat nu op mijn negeerlijstje.
Oud 29 maart 2008, 16:13   #526
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Ik denk dat als ik antwoord zou geven op u vraag, dat u mij toch niet zal geloven. De vraag die u stelde elke moslim mens zal zeggen ja de koran is neergezonden via de engel gabriel. Dat is iets waar wij moslims in geloven
Ik ben echt blij voor U.

Citaat:
Ik aanvaard de waarheid met open armen. En ik geloof in Allah subhana wa tahalah.
Waarheid is wat iemand gelooft. Ergo de waarheid is voor ieders verschillend.

Citaat:
voortaan als je iets plaats, zet er ook de hadied bij.
Waarom zou ik niet Koran stukken hanteren? Kwestie, de hadiths zijn pas later geschreven, door mensen die zegden te weten wat de profeet allemaal gezegd heeft tijdens zijn leven. Niet meer gedicteerd door de 600 vleugelige Aartsengel Gabriël naar de Woorden van Allah.(Burkhari VI-380)

Citaat:
doet men het bewust dan is hij daarvoor verantwoordelijk, doet men het onbewust dan word het hem vergeven. ook als men dit niet wist. voor de rest maak je nogmaals geen zorgen om mij. ik eet geen knoflook, ik slaap niet tijdens mijn gebed, want dan ben ik bezig met het reciteren van de koran, vervolgens ik let niet op het kleedje voor me neus, maar ik zit in me gedachten met die soera en haar betekenis
Allah de rechtvaardige, de barmhartige, die ook de oorlogsbuit verdeeld.
maar de soera over ui en knoflook, specificeerd "rauwe ui of knoflook". U mag perfect ui en knoflook eten hoor. Alleen bent u dan niet gewenst in de moskee. Burkhari I-812 en Burkhari VII-362 363.
Trouwens, ik kan me voorstellen dat Mohamed,vrede zij met hem, in die dagen van halitosis toch de omstandigheden in zijn eerste gebedsruimtes wou verbeteren.
Spijtig genoeg was het de 7de eeuw, en was mondwater, tanden poetsen en deodorant absolut niet wijd verspreid, noch betaalbaar voor de gewone man.

Citaat:
nou vertel wat is er mis met die buren van je.
Nu niks meer. Maar dat heeft wel wat krachttermen en duidelijk stellen van wat kan en niet kan tussen buren gekost. Geen schaapje slachten en de ingewanden over de afsluiting werpen bijvoorbeeld. (Hun uitleg, Jamaar, da's voor julie waakhond. An sich prima, en vind het een goeie verklaring, maar zelfs de grootste veelvraat van hond krijgt geen volledige schaapsingewandenset opgevroten binnen de tijd dat het serieus gaat stinken)

Citaat:
de islam kent er maar 1, het jodendom kent er 1, het christendom kent er 1. boedhisten kennen er meer. maar wat betreft lastig vallen hahaha dat zou je ook niet kunnen.
Allah, God en Jaweh zouden dezelfde zijn nietwaar. De Profeet, aangespoord door de Aartsengel Gabriël (jawel, die superchirurg die Mohameds ingewanden heeft gewassen met Zam Zam water, en gouden flesjes met wijsheid in Mohamed leeggoot, Burkhari I-345) heeft toch duidelijk gemaakt dat de Joden en Christenen dezelfde god aanbidden, helaas volgens gecorrumpeerde of verouderde regels.
Wat betreft Boedhisten. Die hebben geen religie, maar een levensbeschouwing, hun voorgedaan door Boedha. Die nooit pretendeerde een goddelijk geinspireerde profeet te zijn, maar gewoon een man die introspectief naar de zin van het leven zocht, en dat heeft verwezelijkt op zijn manier. Ergo, je kan perfect Boedhist zijn die aspecten van de Hindoe goden aanvaard.

En ik vind het een schitterende afspraak, Ik kan de goden niet lastigvallen. Awel, dat zij mij dan ook met rust laten. Helaas luisteren hun volgelingen soms niet al te goed.

Citaat:
Heb je last van moslims die de koran als A la carte gebruiken?
Zekers.
Citaat:
maar wat betekend A la carte?
Zoals in een restaurant, je kiest uit een heel menu een paar gerechten, die je lekker vind. Als je per ongeluk een gerecht niet lekker meer vind, neem je dat niet meer.

Citaat:
Maddox ken ik niet.
Houden zo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maddox

De 3 regels van maddox staan hier nog niet bij.
Maar om U een plezier te doen.
1) Niks doen bij iemand anders wat je zelf niet graag hebt. Ik word niet graag bestolen, dus steel ik niet.
2) Niet betrapt worden. Je mag alles doen, zolang je niet betrapt word. Wel oppassen met regel 1.
3) Behulpzaam zijn. Indien iemands acties je beinvloeden, wil dat zeggen dat die persoon dat graag heeft. Ergo, Regel 1 werkt ook andersom. Een dief wil bestolen worden, een moordenaar vermoord, een verkrachter verkracht.
Wel oppassen met regel 2.

Citaat:
Leuk hé mensen bespotten. ik lust ten eerste geen cola. ten tweede zamzam water is het lekkerste water dat ik ooit heb gedronken, en de lekkere dadels from Mekka.
Sorry dat U dat ziet als Spot. Ik bedoelde het als aanvaarding van de restricties die uw geloof oplegd.
Oud 29 maart 2008, 16:18   #527
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@circe

heb je het snel gemeld? omdat ik je een *******f noemde.

daarom kreeg ik daarvoor zeker een berisping. jij zelf bent de grootste forumlid die hier het meeste onzin verkondigt. je komt met dingen zonder er een uitleg bij de vermelden, je kopieert en plakt hier het meest.

maar je staat nu op mijn negeerlijstje.
Negeerlijstje is o zo out.
Er zijn hier enkele leden wiens bloed ik zou kunnen drinken (figuurlijk dan) maar negeerlijstjes vind ik maar flauw.
Trouwens als je een berisping krijgt dan zal ze wel verdiend zijn volgens de richtlijnen van dit forum. (ik ben niet voor die regels maar regels zijn regels en die zijn er om nageleefd te worden. ik ben zelf als meerdere malen geband van marokko.nl om in mijn ogen dwaze redenen maar het zijn hun regels).
Oud 29 maart 2008, 16:51   #528
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Negeerlijstje is o zo out.
Er zijn hier enkele leden wiens bloed ik zou kunnen drinken (figuurlijk dan) maar negeerlijstjes vind ik maar flauw.
Trouwens als je een berisping krijgt dan zal ze wel verdiend zijn volgens de richtlijnen van dit forum. (ik ben niet voor die regels maar regels zijn regels en die zijn er om nageleefd te worden. ik ben zelf als meerdere malen geband van marokko.nl om in mijn ogen dwaze redenen maar het zijn hun regels).

ow dus jij was een m.nl lid. en marokko.nl moet naar het afvoerputje.

maar wat was jou nick dan op m.nl?
Oud 29 maart 2008, 17:03   #529
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben echt blij voor U.
oke

Citaat:
Waarheid is wat iemand gelooft. Ergo de waarheid is voor ieders verschillend.

dat zou kunnen.

Citaat:
Waarom zou ik niet Koran stukken hanteren? Kwestie, de hadiths zijn pas later geschreven, door mensen die zegden te weten wat de profeet allemaal gezegd heeft tijdens zijn leven. Niet meer gedicteerd door de 600 vleugelige Aartsengel Gabriël naar de Woorden van Allah.(Burkhari VI-380)
Je hebt Bukhari/Muslim/Abou dawoed. dat zijn hadith die betrouwbaar zijn. maar je hebt ook hadid die via via te horen kreeg.

Citaat:
Allah de rechtvaardige, de barmhartige, die ook de oorlogsbuit verdeeld.
maar de soera over ui en knoflook, specificeerd "rauwe ui of knoflook". U mag perfect ui en knoflook eten hoor. Alleen bent u dan niet gewenst in de moskee. Burkhari I-812 en Burkhari VII-362 363.
Trouwens, ik kan me voorstellen dat Mohamed,vrede zij met hem, in die dagen van halitosis toch de omstandigheden in zijn eerste gebedsruimtes wou verbeteren.
Spijtig genoeg was het de 7de eeuw, en was mondwater, tanden poetsen en deodorant absolut niet wijd verspreid, noch betaalbaar voor de gewone man.
ja maar ik heb het niet zo met knoflook, ui gebruik je bij warme gerechten. hoeft niet maar kan wel. ik vind het terrecht een persoon moet wat tegen de stank doen, het geloof vind het ongepast dat een persoon stinkt en er niet wat aan doet.

ik ben ook blij dat je voor je gebed de rituele wassing kan uitvoeren voor het gebed.

Citaat:
Nu niks meer. Maar dat heeft wel wat krachttermen en duidelijk stellen van wat kan en niet kan tussen buren gekost. Geen schaapje slachten en de ingewanden over de afsluiting werpen bijvoorbeeld. (Hun uitleg, Jamaar, da's voor julie waakhond. An sich prima, en vind het een goeie verklaring, maar zelfs de grootste veelvraat van hond krijgt geen volledige schaapsingewandenset opgevroten binnen de tijd dat het serieus gaat stinken)
je moet lief tegen je buren zijn, en die moeten lief tegen jou zijn. ik heb Hollandse buren en ik vind ze heel erg oke. ik heb een omaatje naast me als buurvrouw. en ik noem haar altijd oma. helaas is die vrouw dement geworden en haar gezondheid is heel erg achteruit gegaan.

Citaat:
Allah, God en Jaweh zouden dezelfde zijn nietwaar. De Profeet, aangespoord door de Aartsengel Gabriël (jawel, die superchirurg die Mohameds ingewanden heeft gewassen met Zam Zam water, en gouden flesjes met wijsheid in Mohamed leeggoot, Burkhari I-345) heeft toch duidelijk gemaakt dat de Joden en Christenen dezelfde god aanbidden, helaas volgens gecorrumpeerde of verouderde regels.
Wat betreft Boedhisten. Die hebben geen religie, maar een levensbeschouwing, hun voorgedaan door Boedha. Die nooit pretendeerde een goddelijk geinspireerde profeet te zijn, maar gewoon een man die introspectief naar de zin van het leven zocht, en dat heeft verwezelijkt op zijn manier. Ergo, je kan perfect Boedhist zijn die aspecten van de Hindoe goden aanvaard.
Uit interesse heb ik de Koran, het Oude - en het Nieuwe Testament gelezen. De boeken van de Islam, Jodendom en het Christendom. Er is maar één conclusie: alledrie komen voor 95% overeen! Slechts in nuances verschillen ze van elkaar. Jammer genoeg treden die nuances naar voren omdat dit juist de verschillen en helaas ook de symbolen van deze religies zijn. Wat mij het meest opviel is het feit dat in de Koran staat, dat indien je een volwaardige Moslim wilt zijn, je ook moet geloven in het Oude - en het Nieuwe Testament! Sterker nog, ook dien je te geloven in de boeken en profeten die daarvoor waren, tot aan Adam en Eva toe. Islam betekent letterlijk vrede; vrede met de medemens, het milieu, je gezondheid en alles wat je dierbaar is en waar je respect voor dient te hebben. Islam verbiedt alles wat slecht voor je is en moedigt vrede, vergiffenis en samenleven in harmonie aan. Natuurlijk heeft de Islam ook zijn scherpe kanten. Slechts in de context van zelfverdediging wordt geweld toegestaan. Dat zie je ook in de Jodendom en Christendom. Zelf vind ik dat helemaal niet vreemd, al keur ik geweld af. Wat er nu in Nederland en in de rest van de wereld gebeurt, heeft andere achterliggende redenen dan een 'gewelddadige Islam': · sinds 1400 jaar is de Islam alleen maar gegroeid · de Islam is het enige geloof in de wereld die blijft groeien · alle andere religies zijn aan het inkrimpen Dit zijn feiten met bron: boek van Samuel P. Huntington, The clash of Civilizations.

Citaat:
En ik vind het een schitterende afspraak, Ik kan de goden niet lastigvallen. Awel, dat zij mij dan ook met rust laten. Helaas luisteren hun volgelingen soms niet al te goed.

Citaat:
Zoals in een restaurant, je kiest uit een heel menu een paar gerechten, die je lekker vind. Als je per ongeluk een gerecht niet lekker meer vind, neem je dat niet meer.
kan.

Citaat:
Houden zo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maddox

Citaat:
De 3 regels van maddox staan hier nog niet bij.
Maar om U een plezier te doen.
1) Niks doen bij iemand anders wat je zelf niet graag hebt. Ik word niet graag bestolen, dus steel ik niet.
2) Niet betrapt worden. Je mag alles doen, zolang je niet betrapt word. Wel oppassen met regel 1.
3) Behulpzaam zijn. Indien iemands acties je beinvloeden, wil dat zeggen dat die persoon dat graag heeft. Ergo, Regel 1 werkt ook andersom. Een dief wil bestolen worden, een moordenaar vermoord, een verkrachter verkracht.
Wel oppassen met regel 2.

maar dat staat toch ook in de islam, niet stelen, lief tegen elkaar zijn, niet liegen, behulpzaam zijn, elkaar stimuleren etc,
Sorry dat U dat ziet als Spot. Ik bedoelde het als aanvaarding van de restricties die uw geloof oplegd.

oke
Oud 29 maart 2008, 17:31   #530
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ow dus jij was een m.nl lid. en marokko.nl moet naar het afvoerputje.

maar wat was jou nick dan op m.nl?
Was, ik ben nog steeds lid. Was telkens een tijdelijke 14daagse ban.
Mijn nick verschilt niet zoveel van deze hier.
Ben je daar ook lid ofzo.
Oud 29 maart 2008, 17:41   #531
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Was, ik ben nog steeds lid. Was telkens een tijdelijke 14daagse ban.
Mijn nick verschilt niet zoveel van deze hier.
Ben je daar ook lid ofzo.

Nee
Oud 29 maart 2008, 17:45   #532
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee
Vroeger was ik daar een regelmatige poster, maar sinds enkele "nutjobs" het nodig vonden om (doods)bedreigingen te uiten per mail en pm, ben ik er een tijdje mee gestopt. Voor de rest kan je daar boeiend debat voeren.
Oud 29 maart 2008, 17:46   #533
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit interesse heb ik de Koran, het Oude - en het Nieuwe Testament gelezen. De boeken van de Islam, Jodendom en het Christendom. Er is maar één conclusie: alledrie komen voor 95% overeen! Slechts in nuances verschillen ze van elkaar. Jammer genoeg treden die nuances naar voren omdat dit juist de verschillen en helaas ook de symbolen van deze religies zijn. Wat mij het meest opviel is het feit dat in de Koran staat, dat indien je een volwaardige Moslim wilt zijn, je ook moet geloven in het Oude - en het Nieuwe Testament! Sterker nog, ook dien je te geloven in de boeken en profeten die daarvoor waren, tot aan Adam en Eva toe. Islam betekent letterlijk vrede; vrede met de medemens, het milieu, je gezondheid en alles wat je dierbaar is en waar je respect voor dient te hebben. Islam verbiedt alles wat slecht voor je is en moedigt vrede, vergiffenis en samenleven in harmonie aan. Natuurlijk heeft de Islam ook zijn scherpe kanten. Slechts in de context van zelfverdediging wordt geweld toegestaan. Dat zie je ook in de Jodendom en Christendom. Zelf vind ik dat helemaal niet vreemd, al keur ik geweld af. Wat er nu in Nederland en in de rest van de wereld gebeurt, heeft andere achterliggende redenen dan een 'gewelddadige Islam': · sinds 1400 jaar is de Islam alleen maar gegroeid · de Islam is het enige geloof in de wereld die blijft groeien · alle andere religies zijn aan het inkrimpen Dit zijn feiten met bron: boek van Samuel P. Huntington, The clash of Civilizations.
en allemaal in vlekkeloos nederlands

ps: het vetgedrukte is niet waar denk ik het judaïsme blijft ook groeien...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:51   #534
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vroeger was ik daar een regelmatige poster, maar sinds enkele "nutjobs" het nodig vonden om (doods)bedreigingen te uiten per mail en pm, ben ik er een tijdje mee gestopt. Voor de rest kan je daar boeiend debat voeren.
mja zeker?
Oud 29 maart 2008, 17:56   #535
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
en allemaal in vlekkeloos nederlands

ps: het vetgedrukte is niet waar denk ik het judaïsme blijft ook groeien...

Ja hoor. Ook ik bak er wat van als het echt moet

Judaisme? geef me daarvan de desbetreffende percentage.
Oud 29 maart 2008, 18:06   #536
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Ook ik bak er wat van als het echt moet
right...

Citaat:
Judaisme? geef me daarvan de desbetreffende percentage.
je hebt toch gelijk: http://www.smh.com.au/articles/2002/...712942028.html
srry
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:10   #537
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
right...

je hebt toch gelijk: http://www.smh.com.au/articles/2002/...712942028.html
srry
Dat werd tijd.
Oud 29 maart 2008, 18:21   #538
undiscovered
Gouverneur

Standaard

-

Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 maart 2008 om 18:22.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:22   #539
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Uit interesse heb ik de Koran, het Oude - en het Nieuwe Testament gelezen. De boeken van de Islam, Jodendom en het Christendom. Er is maar één conclusie: alledrie komen voor 95% overeen!
Uiteraard. Het gaat om drie keer dezelfde godsdienst maar met steeds een andere ultieme profeet. Voor christenen is dat Jezus, voor de moslims is dat Mohammed (hoewel ze Jezus ook als profeet beschouwen - maar niet de belangrijkste) en de joden geloven dat de ultieme profeet nog niet op het wereldtoneel is verschenen.

Citaat:
Slechts in nuances verschillen ze van elkaar. Jammer genoeg treden die nuances naar voren omdat dit juist de verschillen en helaas ook de symbolen van deze religies zijn.
Dat is heel jammer. Vooral - in mijn ogen dan - omdat die individuele verschillen gelinkt zijn aan de profeet in kwestie die meer gewicht krijgt toebedacht dan de uiteindelijke boodschap van Jahweh, God of Allah. In het Christendom is dat wat getemperd door het feit dat Jezus een vrij passieve sekteleider was en daardoor bij Christenen meer de nadruk ligt op de 10 geboden die Mozes van God kreeg, maar bij de Islam gaat het om een krijgsheer in een tijd en locatie waar beschaving ver zoek waren. Die blinde fixatie op die 5% van dat geloof dat enkel wordt gekenmerkt door wat die profeet uitbazelde, dat is net wat me stoort aan de Islam. Misschien niet in woorden, maar dan wel in daden heb ik de indruk dat de gemiddelde moslim meer belang hecht aan Mohammed dan aan Allah. Aangezien Jahweh, God of Allah dezelfden zijn, lijkt het mij raar waarom zowat enkel de Islam zodanig het (bijvoorbeeld nogal vrouwonvriendelijke) maatschappijbeeld zoals door strijdheer Mohammed gedicteerd in de 7e eeuw nog wil volgen. Jezus heeft ooit gezegd dat als men je slaat op een wang, je dan je andere wang moet aanbieden. Ik ken persoonlijk zo goed als geen christenen die er nog maar aan zouden denken om zoiets te doen. Het duidt op het feit dat die profeten ook maar mensen van hun tijd en met hun rariteiten zijn. Jezus was een voorloper van de hippies, Mohammed was een krijgsheer in ruwe tijden.

Als gelovige lijkt het me juister om de rol van die profeten te milderen naar wat ze zijn: de visies op die ene god volgens die ene persoon. Het hele boekje aan regels dat je moet volgen om een goed moslim of christen of jood te zijn, is gewoon te belachelijk voor woorden omdat dat alles komt van 1 persoon die BEWEERT ofwel de zoon van god te zijn ofwel beweert de belangrijkste profeet ervan te zijn. En om de dingen in perspectief te plaatsen: de "heilige" plaats Mekka is de plaats waar Mohammed ooit is verjaagd omwille van zijn "verkondigingen". Hij heeft die plaats later gewoon met een leger veroverd. Klinkt niet echt als een profeet die het goed kon uitleggen.

Citaat:
Wat mij het meest opviel is het feit dat in de Koran staat, dat indien je een volwaardige Moslim wilt zijn, je ook moet geloven in het Oude - en het Nieuwe Testament! Sterker nog, ook dien je te geloven in de boeken en profeten die daarvoor waren, tot aan Adam en Eva toe.
Dat zou maar eerlijk zijn. Joden, Christenen en Moslims hangen dezelfde godheid aan. Enkel de ultieme profeet verschilt of ontbreekt. Net bij die profeten en hun regeltjes krijg ik de kriebels.

Ik ben trouwens ongelovig. Of niet helemaal, want ik ben eigenlijk een agnost. In mijn visie kan je niet weten of er een god is of niet. Maar het bestaan van zoiets immens en raars als het universum laat die optie wel open. Dus ik ben ook geen atheist.

Citaat:
Islam betekent letterlijk vrede;
Dat hoor ik vaak. Volgens anderen zou het weer "onderwerping" betekenen. Als ik vandaag de dag moslims bezig zie, dan denk ik eigenlijk aan alles behalve vrede, eigenlijk. En dan spreek ik niet enkel over Al-Quada of zo. Elk woordje over de Islam kan je bedreigingen opleveren. Ik mag dan ongelovig zijn, maar ik tolereer godsdiensten wel als dat mensen zin aan hun leven kan geven. Maar aan de Islam wil ik wel eventjes zeggen: "grow up... de 7e eeuw is voorbij".

Citaat:
vrede met de medemens
Dat is heel mooi, maar daar zie ik in de praktijk niet veel van.

Citaat:
het milieu, je gezondheid
Ik moet zeggen dat de Islam momenteel een hele sterke positie heeft omdat de landen die van oudsher islamitisch zijn, heel de wereld voorzien van fossiele brandstoffen. Niet bepaald bevorderlijk voor het milieu en de gezondheid van de mens.

Citaat:
en alles wat je dierbaar is en waar je respect voor dient te hebben. Islam verbiedt alles wat slecht voor je is en moedigt vrede, vergiffenis en samenleven in harmonie aan.
Net daarom vraag ik me af waarom de marrokanen en in mindere mate de Turken hier totaal niet integreren. Ze willen aparte zwemuurtjes, aparte kerken. Ze eisen dat kruisbeeldjes worden verwijderd (maar zijn dan ontstemd als ze als loketbediende ook hun hoofddoek moeten laten) en als wat islamitische asielzoekers hier een kerk bezetten dan verwijderen of vernietigen ze meteen alle katholieke symbolen in die kerk. Samenleven in harmonie... laat me nu alsjeblieft niet lachen.

Citaat:
Natuurlijk heeft de Islam ook zijn scherpe kanten. Slechts in de context van zelfverdediging wordt geweld toegestaan. Dat zie je ook in de Jodendom en Christendom.
Voor het christendom kan ik dat moeilijk beamen... toch niet vanuit de boodschap van Jezus. Maar de katholieke kerk heeft ooit ook een kwalijke rol gespeeld die meer met politiek en macht had te maken dan met oog voor wat Jezus predikte. Wat betreft de Joden kan ik niet spreken. Ik ken hun 5% van het geloof niet genoeg. Ik hoor dat gedoe over zelfverdediging (wat Jezus compleet vreemd was trouwens... zie mijn citaat hogerop) wel van moslims die ik ken. Ik denk niet dat het gedrag van marrokaanse jongeren op straat en in zwembaden en dergelijke van die aard zijn dat je dat zelfverdediging kan noemen. Leegloperij en je eigen vrouwen verpakken in textiel terwijl je in openbare zwembaden niet van de locale vrouwen kan afblijven heeft niets meer te maken met zelfverdediging.

Citaat:
Zelf vind ik dat helemaal niet vreemd, al keur ik geweld af. Wat er nu in Nederland en in de rest van de wereld gebeurt, heeft andere achterliggende redenen dan een 'gewelddadige Islam': · sinds 1400 jaar is de Islam alleen maar gegroeid · de Islam is het enige geloof in de wereld die blijft groeien · alle andere religies zijn aan het inkrimpen Dit zijn feiten met bron: boek van Samuel P. Huntington, The clash of Civilizations.
Groeit de Islam of worden niet-Islamieten afgeslacht zoals nu in Darfur gebeurt?

End note: open hier eens een draadje over in het juiste subforum. Wil gerust met je in discussie gaan, maar we zitten hier echt in het verkeerde subforum (mijn excuses aan Dronkoers)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 20:33   #540
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Je hebt Bukhari/Muslim/Abou dawoed. Dat zijn hadith die betrouwbaar zijn. maar je hebt ook hadid die via via te horen kreeg.
Hola hola. Wat aanvaard je dan wel van de heilige islamitische geschriften?
De Hadiths zijn in de 11de eeuw gestopt, omdat de wildgoei van "ik heb gehoord van" uitleg de spuigaten overliep, en de toenmalige schriftgeleerden hebben er dan een bepaald punt achter gezet; alles voor dat punt is een heilig schrift, en alles daarna gewoon menselijk en niet toe te schrijven aan Mohamed of Allah.

Citaat:
ja maar ik heb het niet zo met knoflook, ui gebruik je bij warme gerechten. Hoeft niet maar kan wel. Ik vind het terecht een persoon moet wat tegen de stank doen, het geloof vind het ongepast dat een persoon stinkt en er niet wat aan doet.

ik ben ook blij dat je voor je gebed de rituele wassing kan uitvoeren voor het gebed.
Smaken verschillen, maar ik ben dol op knoflook. En ja, na het eten van knoflook is een mondgeurbehandeling aangewezen.
Maar om daarvoor een verplichting van Allah, de rechtvaardige over te gooien, vind ik een beetje bij de haren getrokken.
Hetzelfde voor oksel en kruisgeuren. Een beetje is zelfs lekker, maar als het bruine miasma uit de kleren sijpelt, vind ik het teveel van't goeie.

En een rituele wassing. Er zijn nog vele andere momenten dat dat "moet" gebeuren. Ik probeer me nog steeds voor te stellen hoe een godvruchtige moslim in Mohameds groep na een geslaagde overval, sorry religieuze reiniging van een groep heidenen, en bijkomend genieten van de vrouwelijke oorlogsbuit zich kon reinigen.

Citaat:
Je moet lief tegen je buren zijn, en die moeten lief tegen jou zijn. ik heb Hollandse buren en ik vind ze heel erg oke. Ik heb een omaatje naast me als buurvrouw. En ik noem haar altijd oma. Helaas is die vrouw dement geworden en haar gezondheid is heel erg achteruit gegaan.
Hoe lief kan je zijn voor buren die slachtafval in je tuin gooien? Ik heb het uitdrukkelijk gevraagd dat niet meer te doen. Voor dezelfde moeite had ik er de politie bij kunnen halen.
Eneuh, onze buurman en buurjongens zeggen steevast een "Bonjour, ça va?", maar ma, "extra ma" en "tante" zie je gewoon in elkaar krimpen als ze me gewoon zien paseren. En niet omdat ik hun zou afblaffen. Neen, ik denk integendeel, stel je voor dat ik vriendelijk zou zijn en dat hun buren het zouden zien, de schande voor de familie....

Citaat:
Het is ook duidelijk. In de begin periode van Mohameds opkomst als Profeet, rechtvaardigheid weze zeker, was het duidelijk, het oude en nieuwe testament zijn gewoon verouderde gecorrumpeerde handleidingen, en de joden en Christenen moeten gewoon de nieuwe handleiding van Allah, de genadige, de Koran, zoals gedicteerd door de Aartsengel Gabriel gaan volgen.

Maar ik stel me vragen bij het groeiratio van de Islam. Probeer maar eens in Iran geen Moslim te zijn. Of in Darfur.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be