Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2009, 18:04   #521
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
1. Dat is geen kwestie van durven. De negationismewet is racistisch, discriminerend, censurerend, ondemocratisch.

2. Het VB had ze inderaad niet mogen goedkeuren, maar dat verandert niets aan het feit dat er geen reden is om het VB als de fascistenpartij te bestempelen, alsof de rest democratisch zijn.

3. Anderzijds is het geen evidentie om tegen deze wet te stemmen. Een "neen" zou immers het perfecte, zij het ongegronde, excuus geweest zijn om het VB openlijk en definitief als negationistische nazi-partij te bestempelen.
alsof dat nog nodig was.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 18:11   #522
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
alsof dat nog nodig was.
Die had ik echt niet zien aankomen.

Voor de machtshebbers is het alleszins wel nog nodig. In hun eeuwige machtshonger (waarvan de kiesdrempel en het cordon rechtstreeks de ondemocratische gevolgen zijn), kunnen ze immers elk excuus gebruiken om hun grootste concurrent zo lang mogelijk aan de zijlijn te houden. Zelfs wanneer ze de negationismewet goedkeuren en zich zo officieel uitspreken tegen negationisme, gaat het volgens sommige Pietjes nog om een negationistische nazi-partij...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 18:17   #523
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

3. Anderzijds is het geen evidentie om tegen deze wet te stemmen. Een "neen" zou immers het perfecte, zij het ongegronde, excuus geweest zijn om het VB openlijk en definitief als negationistische nazi-partij te bestempelen.
Dat was inderdaad de bedoeling van de wet.

"Men" had gedacht dat het VB ging tegenstemmen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 1 april 2009 om 18:17.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 19:19   #524
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die had ik echt niet zien aankomen.

Voor de machtshebbers is het alleszins wel nog nodig. In hun eeuwige machtshonger (waarvan de kiesdrempel en het cordon rechtstreeks de ondemocratische gevolgen zijn), kunnen ze immers elk excuus gebruiken om hun grootste concurrent zo lang mogelijk aan de zijlijn te houden. Zelfs wanneer ze de negationismewet goedkeuren en zich zo officieel uitspreken tegen negationisme, gaat het volgens sommige Pietjes nog om een negationistische nazi-partij...
Een wet goedkeuren en "officiële" uitspraken doen wordt waardeloos als men zich achteraf niet navenant gedraagt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 19:24   #525
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een wet goedkeuren en "officiële" uitspraken doen wordt waardeloos als men zich achteraf niet navenant gedraagt.
marketing en pr naar de buitenwereld om aanvaardbaar "over te komen",niet meer dan dat
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 19:38   #526
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En toch heeft Dewinter gelijk dat er iets mank loopt. Vandaag te lezen op DS dat er ondanks de migratiestop er in 2007 toch nog 67.000 immigranten binnenraakten en vooral door gezinshereniging. We kunnen dus al raden van waar en met welke religie deze komen. Kan Belgie dat nog financieel en ruimtelijk aan? Zo krijg je voortdurend een nieuwe golf ongeintegreerden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 19:45   #527
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
je bent vergeten dat Dewinter graag vroeger bloemetjes ging gaan neerleggen ter ere van SS'ers.
1. De meeste Waffen SS'ers valt niet veel te verwijten, of alleszins niet meer dan de gemiddelde Wehrmacht, Russische of Geallieerde soldaat. De Waffen SS is vooral een handige zondebok geweest voor zowel de geallieerden als de Duitsers zelf.

2. Ik heb geen last van iemand die een paar bloemen op een graf gaat leggen, of iemand die bij hem thuis mijmert over "de goeie ouwe tijd" <sic>. U blijkbaar wel. Vraag is wie er dan intolerant is... want bovenstaande kan louter als een 'thought' crime bekeken worden, een échte misdaad is het natuurlijk niet.

Bovendien bent u zonder twijfel ook nog eens behoorlijk hypocriet want adepten van andere massamoordenaars als Mohammed of Stalin mogen van u ongetwijfeld wel hun vrije gang gaan, is het niet?

Edit: ik bedoel hiermee geenszins dat ik Dewinter als een neo-nazi zie. Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik zie dat niet in zijn doen en laten. Ik denk zelfs dat hij allesbehalve een neo-nazi is, gezien die veelal erg anti-joods zijn en de Islam als een bondgenoot beschouwen.

Bovendien kan ik persoonlijk perfect het onderscheid maken tussen het Duits leger van de 2e WO en het politieke systeem. Anderen kunnen dat blijkbaar niet.

Of om het zo te zeggen: Ik heb niks met Adolf Hitler of Nazi Duitsland. Het Duitse leger van WO II daarentegen interesseert me wel. Hoe een middelgroot land bijna de wereld op zijn knieën kreeg. Het militaire genie van een Guderian of Von Manstein. Het pathos van de Luftwaffe en zijn 'Experten'... De o-zo-verschrikkelijk 'coole' Duitse uitrusting. Wat zou ik graag pakweg een ME-262, Königstiger of een stuk kleinschaliger zelfs maar een 'eenvoudige' FG-42 in mijn bezit hebben

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 april 2009 om 20:00.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 20:06   #528
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
. Zelfs wanneer ze de negationismewet goedkeuren en zich zo officieel uitspreken tegen negationisme, gaat het volgens sommige Pietjes nog om een negationistische nazi-partij...
Oh had je iets anders verwacht? Het gaat hier om mensen wiens ego niet toelaat om hun eigen ongelijk toe te geven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 20:47   #529
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar predikt het VB dan negationisme?
De zelfverklaarde democraten prediken ondertussen de dictatuur wel rustig verder. Kijk bvb maar wat er met de EU grondwet/het verdrag is gebeurd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 april 2009, 20:49   #530
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Oh had je iets anders verwacht? Het gaat hier om mensen wiens ego niet toelaat om hun eigen ongelijk toe te geven.
Ik denk dat het voornaaste probleem ligt bij het dogma "Het VB heeft altijd ongelijk, zelfs wanneer het gelijk heeft".
Oud 2 april 2009, 08:41   #531
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect moet je verdienen, niet claimen.
Heb niet de indruk dat jouw moslimvriendjes het hier mee eens zijn.

Laatst gewijzigd door Antoon : 2 april 2009 om 08:41.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 08:49   #532
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect moet je verdienen, niet claimen.
Alleen, niet iedereen die het verdient krijgt het, en niet iedereen die het krijgt, verdient het.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 08:52   #533
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar predikt het VB dan negationisme?
De zelfverklaarde democraten prediken ondertussen de dictatuur wel rustig verder. Kijk bvb maar wat er met de EU grondwet/het verdrag is gebeurd.
ik de hoofden van de Belgicisten waarschijnlijk.
Oud 2 april 2009, 08:58   #534
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zou het niet eerder zo zijn dat het neer komt op hard roepen over een ander omdat ze over hun zouden zwijgen, zo een mannier om je zelf wit te wassen terwijl je in werkelijkheid veel erger bent.

Alles wat het VB in zijn programa voert is oer slecht maar in tussen hebben de regerende partijen er al wel 80% van in uitvoering gebracht.

Dat cordon, dat is succes gegarandeerd.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 april 2009 om 08:59.
Oud 2 april 2009, 17:46   #535
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zie geen probleem met de Chinezen die zich hier gevestigd hebben.
Marx en Engels hebben ooit voorspeld dat een kapitalistisch China het einde van het kapitalisme in Europa en Amerika zou betekenen en de emigratie van miljoenen Chinezen. (Misschien is het daarom dat de PVDA China tot op vandaag blijft steunen.) Vergeet nooit dat China ooit al een grootmacht is geweest.

Het is natuurlijk gemakkelijker om in een volkomen a-historisch universum als het uwe te leven en dan zulke ongefundeerde uitspraken te doen... Liberale luchtverkoper!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 17:54   #536
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Waarom moeten jij en die andere neocon-klaplopers steeds weer gaan oordelen wat er in de rest van de wereld nu maar eens moet gaan gebeuren?!? Waarom moet per sé de liberaal-westerse chaosmaatschappij steeds weer als "het beste" opgedrongen worden aan de rest van de wereld?!?

Antwoord: omdat je imperialistisch denkt en handelt.
(als vervolg op mijn vorige bericht)

De geopolitieke strekking rond het Sino-Amerikaanse conflict is in enkele jaren tijd volledig verdrongen door deze neocon-kliek, terwijl China een véél grotere en reële bedreiging is voor al wat "westers" is (natuurlijk niet voor de apatride financiële kliek die de baas is in het Westen).

Heel het neocon-gedoe is één groot afleidingsmanoeuvre in functie van de Amerikaans-zionistische kliek.
Oud 2 april 2009, 18:04   #537
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Marx en Engels hebben ooit voorspeld dat een kapitalistisch China het einde van het kapitalisme in Europa en Amerika zou betekenen en de emigratie van miljoenen Chinezen. (Misschien is het daarom dat de PVDA China tot op vandaag blijft steunen.) Vergeet nooit dat China ooit al een grootmacht is geweest.

Het is natuurlijk gemakkelijker om in een volkomen a-historisch universum als het uwe te leven en dan zulke ongefundeerde uitspraken te doen... Liberale luchtverkoper!
Van mij mag China een grootmacht worden. Ik ben ook absoluut niet bang voor communisme, hoewel ik het natuurlijk liever niet zie gebeuren. Communisme heeft ook zijn goede kanten. Alleen is het praktisch onuitvoerbaar.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 18:10   #538
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Heb niet de indruk dat jouw moslimvriendjes het hier mee eens zijn.
Religie heeft onverdiend respect nodig om te blijven bestaan. Het heeft namelijk geen bewijs voor haar veronderstellingen. Daarom dat een religie met veel regels zoals de Islam extra veel respect opeist. Volstrekt logisch gedrag, ironisch genoeg.
Oud 2 april 2009, 20:16   #539
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van mij mag China een grootmacht worden. Ik ben ook absoluut niet bang voor communisme, hoewel ik het natuurlijk liever niet zie gebeuren. Communisme heeft ook zijn goede kanten. Alleen is het praktisch onuitvoerbaar.
Van mij mag China ook een grootmacht worden, net zoals Iran en Rusland, maar NIET ten koste van mijn eigen volk en land.

Ge weet niet waarover ge spreekt, dat heb ik al gezegd. Als ons onderwijs niet gesubsidieerd was, dan waren nitwits als gij nu al lang in een Chinese sweatshop aan het werken. D�*t zijn de geneugten van de kapitalistische politiestaat van de 21ste eeuw.
Oud 2 april 2009, 20:22   #540
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Van mij mag China ook een grootmacht worden, net zoals Iran en Rusland, maar NIET ten koste van mijn eigen volk en land.

Ge weet niet waarover ge spreekt, dat heb ik al gezegd. Als ons onderwijs niet gesubsidieerd was, dan waren nitwits als gij nu al lang in een Chinese sweatshop aan het werken. D�*t zijn de geneugten van de kapitalistische politiestaat van de 21ste eeuw.
Gaan we de persoonlijke tour op?

Geloof maar dat mijn ouders genoeg geld hebben om privé onderwijs te kunnen betalen. Maar vanwaar die arrogante toon van u die telkens terug komt in uw berichten? U voelt zich zo zelfverzekerd van uw eigen intellectuele superioriteit dat u niet eens meer de moeite neemt fatsoenlijk te reageren.

Het enige wat ik daar op kan zeggen is; doe vooral waar je zin in hebt, maar klaag niet als je wordt afgedaan.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 april 2009 om 20:25.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be