![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The Exodus is supposed to have begun in 1447 B.C., which would make Moses a contemporary of Sri Krishna. And peculiarly enough, just when Krishna led the exodus of his Yadava tribe from Mathura to Dwaraka, seemingly Moses did the same with the Jews in the Middle East. Bijna synchroniciteit op stam/natie niveau... GreetzZ Laatst gewijzigd door zeddie : 28 februari 2011 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je meent dus dat het instinct deels van buitenaf gestuurd wordt. Je hoeft daarvoor volgens mij niet gek te zijn, de oude Egyptenaren geloofden dat ook. Ze hadden daarvoor zelfs een cultus ontwikkeld van huis-tuin-en-keuken magie. Ga maar kijken bij het Museum van Oudheden in Leiden. Maar goed, dan moet je ook zeggen welk deel van ons begrip inwendig gestuurd wordt en welk deel van buiten, door magische krachten, gestuurd wordt. Je moet ook een theorie voor het instinct hebben en voor de sturende 'golven van wijsheid' die werkzaam zijn in de diepzee, op aarde en op de maan. Dat lijkt mij wel wat veel gevraagd. Ik zal het makkelijker maken met een voorbeeld: Ik zag laatst een documentaire waarin een spin een verlaten slakkenhuis als woning ging gebruiken. Daarvoor hees hij het slakkenhuis omhoog aan een stevige tak van een dorre struik. Om het slakkenhuis op te takelen spon hij twee iets uiteen lopende draden van een overhangende tak naar het slakkenhuis. Daarna ging hij beurtelings over de ene en dan over de andere draad op en neer rennen waarbij hij die draad, of een nieuwe draad, telkens twee centimeter optrok en dus korter maakte. Eerst bewoog het slakkenhuis een stukje over de grond tot onder de tak. Daarna takelde hij, in dertig of veertig runs op en neer, het slakkenhuis tot vlak onder het takje. Daar hing het vrij te bungelen. En dan kroop hij er in. Die spin had begrip van veilige huisvesting, mechanica en hijswerktuigen. Nu vraag ik mij af: waardoor werd die spin gestuurd? Als mogelijke antwoorden denk ik aan: 1) door genoten onderwijs en ervaring, 2) door aangeboren kennis en inzicht, 3) door instinct (genetica) tot deze handeling gedwongen 4) door magische krachten van buitenaf Laatst gewijzigd door Piero : 28 februari 2011 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) kennis, inzicht... Dan vertoonde ze dat inzicht ook op andere vlakken maar dat doet ze dus niet. Ze blijft in haar niche: vliegen vangen. ![]() 3) tot deze handeling gedwongen, dat is duidelijk. Inderdaad door instinct en dan komen we automatisch uit bij punt 4. Uiteraard ga ik voor optie 4. Het kan bijna niet anders. Die spin tilde dat slakkenhuis op met een bedoeling, een einddoel. Die spin kan die redenering niet maken, dus deed een externe bron dit voor haar. De spin volgt gewoon het instinct, zonder te weten wat het einddoel is. Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
|
![]() Citaat:
Dat je meent dat de spin niet weet wat het einddoel is ook een vooroordeel. Trouwens, niet alleen spinnen op het land gebruiken slakkenhuizen als woning, waterspinnen doen het ook. Ze maken zelf een huisje als er toevallig geen leeg staand pand beschikbaar is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 1 maart 2011 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spinnen als soort leren wel degelijk en ze leggen het aangeleerde gedrag genetisch vast, een prachtige illustratie van evolutie die niet alleen op biologisch vlak speelt maar ook op het gebied van gedrag en zelfs cultuur. Ooit is een verre voorouder van de spinnen begonnen met het spinnnen van een enkele draad om prooidieren te vangen. Het succes van deze techniek heeft geleid tot duizenden soorten spinnen en de meest wonderlijke webben. Wie leert de spinnen om deze perfect symmetrische webben te maken? Ook de kabouters? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ze van dat slakkenhuis het einddoel weet, dan zou ze dat ook van andere zaken moeten weten, want het is hetzelfde redeneringsvermogen, niet? Dan kun je evengoed zeggen dat een spin zit te filosoferen over het leven. Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is geen ontkrachting van evolutietheorie. Niet in het minst zelfs. Maar vertel eens Fred, hoe denk jij dat een jonge spin uit soort X weet hoe ze een web moet spinnen in een bepaalde vorm en volgens een bepaalde procedure? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 1 maart 2011 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
|
![]() .
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
|
![]() Fred heeft gelijk dat er een intelligentie achter het ontwerp van de natuur zit. Ik spreekt me niet uit over welke intelligentie dat is. Ik geloof persoonlijk niet in een god.
De materialisten (en evolutionisten) willen bewustzijn nooit in rekening nemen, want als ze moeten aannemen dat graven ze de fundering onder hun eigen theorieën weg. Als bewustzijn onafhankelijk bestaat van een fysische drager, dan staat een groot deel van heel de moderne wetenschap in zijn blootje, en niet alleen het evolutionaire , maar ook de fysica enz... Neem nu het bestaan van de aura. Door mensen die de aura kunnen waarnemen wordt deze beschreven als een zeer complex systeem van energiestromen met verschillende lagen vibraties met chakras op elk niveau. Dieren hebben ook een aura alhoewel die veel simpeler is dan die van de mens. Het bestaan van een aura is onverenigbaar met de moderne wetenschap en moderne biologie en daar strookt het natuurlijk voor de evolutionisten. De structuur van de aura wijst op een design, door een intelligentie die het menselijke ver te boven gaat. In feite wijst de complexiteit van het fysische lichaam alleen al op design, maar ze kunnen het de mensen zodanig wijsmaken dat dit door evolutie zou komen.
Laatst gewijzigd door exodus : 1 maart 2011 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
leg jij mij jouw knullige redenering eens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
|
![]() Hieronder een uitleg over hoe soorten ontstaan, vanuit het perspectief van hoger bewijstzijn gezien. Deze tekst komt van een gechannelde bron. Materialisten geloven hier niets van, maar als hoger bewustzijn en creatie van soorten bestaat, dan kan hoger bewustzijn hier over iets zeggen. Het is in vraag en antwoord vorm.
Deze tekst is zeer specifiek, m.a.w het legt uit hoe soorten gecreëerd worden en verschijnen (het kip of het ei scenario). Het uitleg die hier gegeven wordt is opmerkelijk: het is het hoger bewustzijn van de soort zelf, die zichzelf manifesteert in de fysische realiteit. De hogere realiteiten geven altijd bestaansvorm aan de lagere, zo ook onze fysische. Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 1 maart 2011 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zie je hoe mensen 'blinders' opgezet wordt! echte eye opener Hij heet : expelled no intelligence required korte beschrijving: Citaat:
Laatst gewijzigd door BlaecLeah : 1 maart 2011 om 14:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet per se. zo is er bv telepathie, visioenen, ingevingen. zaken die in het bewustzijn zijn gekomen terwijl die er eerst niet waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lijkt me logischer dan dat ze gestuurd worden ofzo. |
|
![]() |
![]() |