Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2014, 11:35   #521
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dearly beloved, avenge not yourselves, but rather give place unto wrath: for it is written, Vengeance is mine; I will repay, says the Lord.

Romans 12:19
Ook niet gedacht dat je het zou snappen...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 11:42   #522
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ook niet gedacht dat je het zou snappen...
Is het jou te doen om het nieuwe evangelie volgens Marcus te "snappen" en afstand te nemen van hen die het volgens jou "niet snappen" ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 12:19   #523
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzin.
Dat is inderdaad het enige antwoord dat we van La Belgique kunnen verwachten; het is inderdaad moeilijk zijn eigen francofone grootheidswaanzin als regelrechte corrupte onzin, die er niet voor terugschrikt de elementaire mensenrechten ondergeschikt te maken aan zijn bekrompen taaltoestanden, onder ogen te zien. En waarom? Enkel en alleen omdat een francofone maffia aan de top van la Belgique zich ongestoord wil verder verrijken op de rug van alle Belgen, de franstaligen door hen onder te dompelen in een francofoon anti-Vlaams bad, want zogezegd alle leed is het gevolg van de Vlaamse numerieke meerderheid die de francofonie niets gunt (men verzwijgt natuurlijk dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun slecht beleid en dat ze die Vlaamse meerderheid al lang aan banden hebben gelegd) en de Vlamingen overdonderen ze natuurlijk met alle zonden van Israël; hun francofone bekrompenheid wordt de Vlaamse bekrompenheid, hun francofone inhaalzucht wordt het Vlaams egoïsme dat hen niets gunt.... De Vlamingen mogen nog zo verdraagzaam zijn, voor de inhaligheid van de francofonie op gebied van geld, taal, grond, het zal nooit genoeg zijn. Een vraag: kunt u mij zeggen wat de francofonie zoal opgegeven heeft om een vreedzaam bestaan van twee volkeren in België mogelijk te maken? Niets! Altijd en overal kennen ze maar één leuze, we verdedigen de francofonie. Indien Belgique niets oplevert voor de francofonie hoeft het voor hen niet meer. Ze zeggen het zelf klaar en duidelijk, nog meer bewijzen nodig?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 12:24   #524
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dearly beloved, avenge not yourselves, but rather give place unto wrath: for it is written, Vengeance is mine; I will repay, says the Lord.

Romans 12:19
Belgicisten schijnen tegenwoordig nog alleen in het Engels te communiceren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 12:27   #525
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Belgicisten schijnen tegenwoordig nog alleen in het Engels te communiceren...
Niet dat ik me met "Belgicist" aangesproken voel geef ik je hieronder de Nederlandstalige bijltekst.

Neem nooit wraak, vrienden! Laat dat maar aan God over, want Hij heeft gezegd: "Als er gestraft moet worden, doe Ik dat. Ik zal het wel betaald zetten."

Romeinen, 12:19

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 februari 2014 om 12:28.
Oud 3 februari 2014, 12:30   #526
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dat ik me met "Belgicist" aangesproken voel geef ik je hieronder de Nederlandstalige bijltekst.

Neem nooit wraak, vrienden! Laat dat maar aan God over, want Hij heeft gezegd: "Als er gestraft moet worden, doe Ik dat. Ik zal het wel betaald zetten."

Romeinen, 12:19
Wat heeft vragen om gerechtigheid met wraak te maken? Is het zo moeilijk om de Vlaamse verzuchtingen gewoon bij naam te noemen?
Oud 3 februari 2014, 12:32   #527
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat ik me met "Belgicist" aangesproken voel ...
Waarom niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 12:32   #528
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat heeft vragen om gerechtigheid met wraak te maken? Is het zo moeilijk om de Vlaamse verzuchtingen gewoon bij naam te noemen?
Welke Vlaamse verzuchtingen ?

Oud 3 februari 2014, 12:54   #529
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke Vlaamse verzuchtingen ?
Alle Belgen gelijk voor de wet zonder previleges voor franstaligen waarvoor de basisrechten van de andere Belgen moeten wijken..
Oud 3 februari 2014, 13:08   #530
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad het enige antwoord dat we van La Belgique kunnen verwachten; het is inderdaad moeilijk zijn eigen francofone grootheidswaanzin als regelrechte corrupte onzin, die er niet voor terugschrikt de elementaire mensenrechten ondergeschikt te maken aan zijn bekrompen taaltoestanden, onder ogen te zien. En waarom? Enkel en alleen omdat een francofone maffia aan de top van la Belgique zich ongestoord wil verder verrijken op de rug van alle Belgen, de franstaligen door hen onder te dompelen in een francofoon anti-Vlaams bad, want zogezegd alle leed is het gevolg van de Vlaamse numerieke meerderheid die de francofonie niets gunt (men verzwijgt natuurlijk dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun slecht beleid en dat ze die Vlaamse meerderheid al lang aan banden hebben gelegd) en de Vlamingen overdonderen ze natuurlijk met alle zonden van Israël; hun francofone bekrompenheid wordt de Vlaamse bekrompenheid, hun francofone inhaalzucht wordt het Vlaams egoïsme dat hen niets gunt.... De Vlamingen mogen nog zo verdraagzaam zijn, voor de inhaligheid van de francofonie op gebied van geld, taal, grond, het zal nooit genoeg zijn. Een vraag: kunt u mij zeggen wat de francofonie zoal opgegeven heeft om een vreedzaam bestaan van twee volkeren in België mogelijk te maken? Niets! Altijd en overal kennen ze maar één leuze, we verdedigen de francofonie. Indien Belgique niets oplevert voor de francofonie hoeft het voor hen niet meer. Ze zeggen het zelf klaar en duidelijk, nog meer bewijzen nodig?
Ach mens, nogmaals, u verkoopt klinkklare onzin. U papegaait cliché-beelden na die u ergens hebt opgeraapt en die in uw politieke kraam passen.Ik zal het dan maar nog eens herhalen. De Vlamingen werden in en door België één der rijkste bevolkingsgroepen van Europa, ja zelfs misschien van heel de wereld!!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2014 om 13:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 13:21   #531
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Niet dat ik me met "Belgicist" aangesproken voel
Met Vive La Belgique als 'naam'. Een mens kan zich wel eens vergissen zo, nietwaar?
Oud 3 februari 2014, 13:23   #532
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach mens, nogmaals, u verkoopt klinkklare onzin. U papegaait cliché-beelden na die u ergens hebt opgeraapt en die in uw politieke kraam passen.Ik zal het dan maar nog eens herhalen. De Vlamingen werden in en door België één der rijkste bevolkingsgroepen van Europa, ja zelfs misschien van heel de wereld!!
De Vlamingen zitten dankzij de Belgische Noord-Zuid-transfers nu wel met de hoogste belastingen en laagste pensioenen van West-Europa.

En als dank voor zoveel financiële solidariteit hebben de Franstaligen Brussel volledig verfranst en zijn ze nu volop bezig aan de verfransing van de Vlaamse Rand .

Is het dan verwonderlijk dat de Vlamingen weg willen van deze verarmende en verfransende Belgische staats structuur?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 13:24   #533
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlamingen werden dank zij de investeringen van de Belgische maffia, die het land België regeren en inderdaad met de steun van het land Belgique en dank zij hun niet te onderschatten eigen inzet inderdaad één van de rijkste bevolkingsgroepen van Europa tot grote verrijking, niet alleen van Vlaanderen zelf, maar van heel Belgique en ook van zijn aandeelhouders zelf. Ter zelfder tijd, in eerste instantie waarschijnlijk om de francofonie te paaien, maar later als een heel winstgevende nevenactiviteit voor die maffia, werd sociaal België verder uitgebouwd. Wat in het begin inderdaad een sociaal verantwoorde aanwinst was, werd al vlug een goed draaiende inkomstenbron voor diezelfde maffia. Vooral in het zuiden werd het sociale geld aan deuren en vensters uitgegooid, Vlaanderen mocht smeken om terughoudendheid, het antwoord was neen. Resultaat, jaarlijks betalen alle Belgen nu hun onderbroek aan de maffia aan intresten op intresten op intresten op die Belgische staatschuld. En vreemd, niet, bij de laatste regeringsvorming, is het niet de politiek van de door u zo bezongen goed draaiende Vlaamse economie, maar de katastrofale uitgavenpolitiek van het alles behalve sociale zuiden dat heel Belgique, ook het door die politiek rechtstreeks naar de afgrond gevoerde Vlaanderen, verder gaat leiden. Kunt u mij zeggen waarom?

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 februari 2014 om 13:33.
Oud 3 februari 2014, 13:27   #534
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie.
Oud 3 februari 2014, 13:28   #535
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Naast de kwestie.
Feiten zijn nu eenmaal feiten. Ook al hoort u dat blijkbaar niet zo graag.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2014 om 13:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 13:30   #536
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle Belgen gelijk voor de wet zonder previleges voor franstaligen waarvoor de basisrechten van de andere Belgen moeten wijken..
Dit staat ingeschreven in de grondwet. Waarom stap je niet naar het grondwettelijk hof met je "verzuchtingen " ?

Oud 3 februari 2014, 13:32   #537
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Is het dan verwonderlijk dat de Vlamingen weg willen van deze verarmende en verfransende Belgische staats structuur?
Ik heb veel respect voor mensen die besluiten om elders hun fortuin na te jagen. Naar waar trek jij naar toe ?

Oud 3 februari 2014, 13:38   #538
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten zijn nu eenmaal feiten. Ook al hoort u dat blijkbaar niet zo graag.
Dat geld inderdaad voor het katpotbelaste Vlaanderen, ondanks dat het vroeger zoveel rijkdom heeft opgebracht voor la Belgique. Feiten zijn feiten, maar u wenst u liever te houden bij de sirenezang van die prachtige zo verdraagzame maar in feiten zo aardsbekrompen en egoïstische staatsfrancofonie.
Oud 3 februari 2014, 13:39   #539
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u mij zeggen waarom?
Zeg zelf eens waarom.

Oud 3 februari 2014, 13:40   #540
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Vlamingen zitten dankzij de Belgische Noord-Zuid-transfers nu wel met de hoogste belastingen en laagste pensioenen van West-Europa.
Als jij gelooft dat de belastingen verminderen als de transfers stoppen geloof jij nog in politici.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be