![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen jong ik ben ondertussen al in berust
En het waarom ? Ach ja ik mag me ook eens amuseren Citaat:
Er was nog ergens een vis en die kreeg het gekke idee om niet alleen op 't land te springen maar plots rechtop te gaan lopen ... en weet ge : dat wezen zag dat het goed was en noemde zichzelf mens zo moeilijk is dat toch ni ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() Nu begon de vis al rechtop te lopen???
Eerlijk praha, heeft U gedronken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vissen niet zouden kunnen ademen ? - Afrikaanse longvis De Afrikaanse longvis leeft in rivier- en moerasgebieden in Afrika. Hij kan goed overleven in droge gebieden en ook in stilstaand water met weinig zuurstof. Longvissen hebben uitstulpingen van de darm die werken als een paar ‘longen’. Ze kunnen daarom boven water zuurstof opnemen door lucht te happen. dat vissen niet zouden kunnen kruipen ? - vliegende poon dat vissen nooit beide eigenschappen vertonen ? - slijkspringer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En praha, na hoeveel jaar kunnen die vissen lucht happen? Ze kunnen zelfs overleven door zich in te graven in de grond als er geen water in de rivier is! Straf he! Maar bekijkt U het beestje zijn voorouders ook eens, ze reiken tot 450 miljoen jaar terug. Hoe zijn de nakomelingen ervan vandaag uit? Maar wacht, nu ga ik evolutie niet begrijpen en zijn er enkele hetzelfde gebleven en een andere tak zowat verder hun gang gegaan, waarop andere takken hun weg gingen? Zoals de homo erectus naar homo sapiens? Wat zeggen de observaties? Grote tegenstrijdigheden he... Maar jij weigert daar iets aan bij te dragen en quote er overheen alsof het er niet stond... Zijn wij een hybride of een verbeterde versie van de homo erectus? Hoe komt dan dat er nog longvissen leven??? Laatst gewijzigd door Peche : 15 mei 2014 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw boomstam zal je bedoelen ? het immers jouw fetish
Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euheumzzz
post #477 Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Jij maakt immers de statement... niet ik ten 2de heb ik in een vorige respons je ergens gelijk gegeven maar dan in zin dat die instincten er nog wel zijn maar ergens voor 99% op non-actief staan dus we merken ze niet zo goed meer op Citaat:
Een simpel trial & error voldot niet volgens jou en je sprak in pseudo-wetenschappelijke termen over drijvende energie ed Misschien heb je het kind (ID ) niet bij naam genoemd maar dat is het dan ook Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 20:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je citeert, refereert naar, redeneert en slikt blijkbaar blindelings het gezever van die 'jullie' dat maat jou op vlak van dit topic een 'jullie' Mag het even ? trouwens hoeveel keren heb je nu zelf al niet gesteld dat wij maar blindelings de stroom evolutionisten volgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je het verschil en dat ik daar niet naast de kwestie sprak? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
OK zulke recensies zijn niet absoluut, maar geven wel een kijk op dit enigma. Of ga jij nu eens je kaarten op tafel gooien, wat is instinct voor jou en hoe maakt de tiktaalik voor jou een tussensoort? (nu smijt ik dingen door elkaar, maar je laat essentiele zaken ook open ![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En welke deur opent alcohol dan? Ik heb het vroeger veel gedronken, er zijn er geen open gegaan. Ik zou het nog geloofd hebben dat we afstammen van vissen... Maar mijn thee stelt het toch dik in vraag, levert noch het sluitend antwoord. Wel ligt het er vingerdik op dat het Design de Creator zelve is. En ook U bent een design in het design, en die cellen in u zijn ook een design die zich bewust vormen tot wie ge zijt... Of hoe kunnen we de cell anders noemen dan een "design"? God is een oneindige reeks aan microwezentjes!!!! Laatst gewijzigd door Peche : 15 mei 2014 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry hoor ... volgens mij reageerde jij op een post van Klein Licht :
Citaat:
Citaat:
Waar zou dat vandaan komen ? En omdat nu net niet alles zo duidelijk is op foto's ( zeker vroeger niet ) en ook niet uit tissue werkt men met illustraties. Lijkt me logisch... doet men voor andere zaken ook maar hier is voor één of andere bizarre reden plots taboe Maar als je wilt en tenminste als het zinvol is kan je nog een dozijn foto's krijgen hoor van andere zaken wat denk je van een dooierzak ? Citaat:
Die beesten bestaan nu Levend bewijs dat zo'n organisme dus mogelijk is. Bewijs dat er ooit zoiets bestaan heeft ? neen niet echt ... wel een sterke aanwijzing daarvoor bewijs dat dat beestje ( zijn rechtstreekse voorganger ) de link tussen beide was ? Neen Moet dat Neen ! Citaat:
Je schijnt hier de evolutietheorie te willen ontkrachten door te stellen dat er soms wel en soms niet afdoende verandering voor jou is. Eerder een bevestiging lijkt me dat. Citaat:
Het heeft alleen nogal weinig zin als je al vooraf je dogma's stelt Bovendien ... misschien besef je dat niet heel goed ... ik ben ook maar een leek en geen deskundige Citaat:
De juiste kwestie zou zijn : ALS jij vind dat die beesten al lang uitgestorven hadden moeten zijn dan kan jij misschien eens vertellen WAAROM die beesten uitgestorven hadden moeten zijn. Het duidt maar weer eens op het totaal verkeerd beeld dat ge van de theorie hebt. ...er is geen richting, Peche Het is niet omdat die beesten ( de voorlopers ervan )een half miljard geleden ook al aanwezig waren dat ze daarom nu uitgestorven hadden moeten zijn. En het is ook niet omdat jij geen verschil ziet tussen een moderne longvis en eentje van een hal miljard jaar geleden dat er geen verschil zou zijn. ...maar ik begrijp je ergernis... Je bedoelt in feite dat je wou dat die beesten uitgestorven waren ![]() Laatst gewijzigd door praha : 15 mei 2014 om 20:39. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De theorie stelt enkel dat er evolutie is door het beschreven mechanisme. ... maar blijkt dat je dat nog steeds niet goed vat. Had darwin dus zijn observaties elders gedaan ( zegge planeet xyz ) dan was het misschien een totaal andere stamboom geweest in zijn tijd En die stamboom is datgene wat men vooropstelt uit de data en steeds weet te verfijnen... en die is al gebleken wat te veranderingen ondergaan te zijn. Jouw (en jullie) grote misverstand is onder andere dat als er wat mis zou zijn met die stamboom die theorie plots als een pannenkoek in elkaar zou vallen. ...dat is dus niet zo Dat bedoelde ik dus met jouw fetish |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() yaarggh,,, gij ziet alles anders!!! Doe je dit nu expres man?
![]() En snapt ge de tegenstrijdigheid nu niet??? De homo erectus is niet uitgestorven he, die is homo sapiens geworden. Dus er lopen geen homo erectussen meer rond, die zijn nu homo sapiens. Maar als de vissen die aan land komen transformeren tot salamanders, waarom zouden wij daar nog een levend bewijs van kunnen zien dan? Die zijn al reeds getransformeerd dus levende bewijzen zeggen niets. Dan zegt de theorie, je hebt verwanten die hun eigen kant gaan en anderen die in hun originele vorm blijven. Maar dan grijpen ze voorbeelden zoals krokodillen, paarden, zebra's, ... die dus haaks slaan op de observaties zoals de kikkers en longvissen 450 en 300 miljoen jaar geleden. Daar boven op, we hebben Neandethaler in ons DNA... Is de transformatie dan het gevolg van mutaties door gevolg van evolutie, of door het kruisen van soorten? Dat je dan een leek bent en het niet invullen kan, tot daar aan toe... maar wat zit gij mij dan gedurig te beoordelen gast? |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een gemiddeld mens dit : Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men had dus gelijk : id ( of d in jouw geval ) is de oude wijn in nieuwe vaten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is meer dan een beschreven mechanisme en observatie... Ik volg de observaties enigszins, maar iedereen zal moeten toegeven dat resistenties en zelf selecteren op een petrishdish niet aansluit op dat boek. Dat is geen fetish, was er IETS dat er wel op wees, had dat hier anders al lang in vet cusief uitgesmeerd gestaan. En nogmaals, ik zeg niet dat ze daarmee als een pannenkoek in elkaar zou vallen. Maar laat die studenten zelf die antwoorden zoeken in plaats van ze antwoorden van buiten te doen leren. En wanneer men met vragen over "Origins" komt, dan is het de grote taboe die snel onder de mat geveegd moet worden. Zelfs jij veegt het onder de mat, wat nogmaals praha: ik erken evolutie in de termen die jij hierboven omschrijft. Maar gaan we even origins bespreken? Of ga je weer ontwijken... |
|
![]() |
![]() |