![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stop ermee vandaag. Allemaal nog een prettige avond
![]()
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Flipkens heeft toch wel gewonnen voor een keertje zeker!
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goeiedag aan alle vrienden en vriendinnen
![]()
![]() |
#566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom houden mijn buren me altijd op als ik eens flink wil kuisen? Laat efkes uw neus zien en opeens staat één buurman daar, efkes daarna nog 3 anderen en ik sta daar met mijn emmerke in de hand en kan niet voortdoen
![]() Mijn schuld niet dat mijn huishouden nooit opgeruimd geraakt!
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben echt benieuwd naar de volgende matchen van Wickmayer en Flipkens.
Ik wed dat ze verliezen maar toch duim ik ervoor dat ze winnen. Tweestrijd ...
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand antwoordt? Ik wou anders alle forumleden die on-line zijn uitnodigen op het middageten. Maar vermits niemand naar mijn draadje kijkt, kan ik niemand uitnodigen
![]() Eigen schuld, dikke bult! Smakelijk aan mezelf ![]()
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie volgt er nu ook tennis...
![]()
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat komt ervan als men ooit een vrijerke heeft gehad dat geobsedeerd was door tennis ...
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Weer een bitcoin uitgespaard ![]()
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot straks!
![]() |
#573 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hups, nog eens een postje doen...
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Atomen bestaan uit ruimteschepen*, waarin triljoenen super-intelligente micro**wezens wonen.
*Mij is wel eens verweten dat het woord: ruimteschip niet goed zou wezen. Maar een beter woord heb ik nog niet mogen vernemen. **Let wel dat micro hier betekent: klein in het algemeen en niet 1/1000.000ste deel. Dat laatste is zinloos, want dat is geen precieze maat, maar een verhouding. En in verhouding tot de mens is dat veel te groot. En andere termen, zoals: nano, pico, femto, atto, zepto en yocto zijn ook niet goed bruikbaar, omdat ik niet precies weet hoe klein die microwezentjes zijn. Maar ik schat ze in de buurt van 10^-22 millimeter. Yocto-wezentjes (10^-24) als 10^24ste deel van de mens zou dan een goeie benadering zijn. Maar laat ik het maar gewoon op: micro houden en in het midden laten hoe klein ze precies zijn. Je lichaam is een volk van microwezens. Alle materie bestaat uit atomen. Ook ons lichaam is opgebouwd uit atomen. En die atomen bestaan uit ruimteschepen. En in die atomen wonen de superintelligente microwezens. Dus ons lichaam is eigenlijk een volk van microwezens. En ook het hele heelal is een immens grote cultuur van de microwezentjes. Dat wil zeggen: in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2014 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een inwendige oneindige reeks van culturen.
Maar in die lichamen van die microwezens zitten natuurlijk ook weer atomen*, die uit ruimtescheepjes** bestaan, waarin ook weer (nog veel kleinere) mini-microwezentjes wonen en in die mini-microwezentjes zitten weer nog veel en veel kleinere atomen die uit nog veel hoger ontwikkelde ruimtescheepjes bestaan, met daarin de super-mini-micro-wezentjes, enzovoort, als een inwendige oneindige reeks van steeds kleinere, maar ook steeds hogere culturen in de microkosmos. *Het zijn dan wel steeds verder ontwikkelde atomen van een steeds hogere cultuur, waarbij je dan kunt afvragen of het woord: atoom dan nog op zijn plaats is, maar omdat we niet beter weten moeten we het maar voorlopig met dit woord doen. **Evenmin weet ik of die nog veel kleinere ruimtescheepjes nog wel ruimtescheepjes mogen heten, maar omdat ik dat niet weet laat ik dat ook maar zo. http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2014 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eeuwige evolutie.
Die oneindige reeks van culturen vormt het ruimtelijke bestaan van een eindeloos evolutionair proces, die wel een begin heeft (bij ons), maar geen einde. Dus die reeks van culturen is niet statisch, maar dynamisch, oftewel: doorloopt zichzelf in de tijd.* *Dit zou je nog het beste kunnen vergelijken met een film, die helemaal op een filmrol staat, dus al aanwezig is, maar zichzelf bij het afspelen doorloopt. Dus het statische en dynamische gaan dan samen. Alleen bij die reeks culturen is het niet zo dat alles helemaal exact vast staat. Er is dan sprake van variatie, zoals ook het leven zich steeds weer herhaalt van geboorte naar dood in eindeloos vele variaties. http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2014 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verloop van de evolutie.
Die evolutie gaat aldus: de eerste cultuur ontwikkelt zich naar het niveau van de tweede en de tweede naar de derde en de derde naar de vierde, enzovoort. En die eerste cultuur zijn wij, en daarom gaan wij het heelal in met onze ruimteschepen om in de toekomst op de maan en andere planeten te gaan wonen en nog veel later naar andere sterren te reizen met het uiteindelijk doel het heelal om te bouwen tot een volledige ruimtevaartcultuur door alle bestaande sterren en planeten om tot bouwen tot ruimteschepen in de vorm van macroatomen.* Aldus wordt de microkosmos herhaald in het groot, dus "verschuift" onze cultuur een fase verder van één naar twee, dus naar die van de microkosmos, maar dan in het groot als een macrocultuur. De tijd daarvoor is ongeveer een quintiljard jaar (10^33). http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2014 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De atoomtheorie als deel van een nog veel groter systeem.
*Omdat dit proces zich eindeloos herhaalt, zou je kunnen vermoeden dat daar dan ook weer een extra ontwikkeling in zit, als deel van een nog groter systeem. Dit was een heel goed idee van Wout uit Haarlem. Hoe dat dan weer in elkaar zit, dat zou ik dan niet weten. Misschien heeft dat iets te maken met extra dimensies. Dus het zeker niet zo dat ik met deze atoomtheorie zou menen alles te weten. Nee, want achter elke nieuwe ontdekking schuilen altijd weer nieuwe problemen en nieuwe mogelijkheden en oplossingen. http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
Het is allemaal heel eenvoudig als je maar je best wilt doen. In wezen is het heel eenvoudig, maar dat is met alle dingen zo als je het eenmaal begrijpt. Zo was het vroeger voor de mensen heel moeilijk voor te stellen dat de aarde rond zou zijn en was een zaak van de grootste geleerdheid, maar nu leren de kinderen het al op de lagere school. Niemand wil mij geloven. Niemand wil mijn atoomtheorie geloven, laat staan begrijpen en ik denk dat dat komt omdat de mensen zich niet voor kunnen stellen dat het heelal zo oneindig is, niet als een primitieve uitwendige oneindigheid (daar zijn we wel aan gewend), maar als een inwendige oneindigheid van steeds hogere culturen. Hoe kleiner, hoe fijner! Niet een heelal van dode dingen, maar een heelal van levende wezens, eigenlijk: wezentjes! Niet in het grote zit de oneindige macht van het heelal, maar in het kleine. Hoe kleiner, hoe fijner. - Hoe kleiner, hoe fijner en hoe beter het in elkaar steekt. http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html
![]() |
![]() |