![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook mee eens. Maar doe dan wel minder hypocriet, of stoer, en zeg dit dan onmiddellijk. Het enige wat bij jou nog ontbreekt is de bewering dat ouders van vondelingen absoluut geen ariërs kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nochtans is Duitsland nu net het land waar er veel vondelingenschuiven aanwezig zijn. Het is dan ook nog steeds op geen enkele manier bewezen dat de beschikbaarheid van een vondelingenschuif voor minder kindermoorden en/of -verwaarloezing zou zorgen, ook al beweren de voorstanders dat. Ik vrees dan ook dat mensen die een kind achterlaten in een vondelingenschuif zelden of nooit dezelfde personen zijn dan degenen die hun kind doden en/of verwaarlozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Dit toont gewoon aan dat vondelingenschuiven totaal hun doel voorbij schieten. Iets wat mij alles behalve verbaast. Het doel van de vondelingenschuif is niet anders dan een poging om het illegale te legitimeren. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Die ouders intereseren me geen bal, het welzijn van die kleine primeert. De oorzaak waarom bepaalde ouders zoiets doen kan zeer uitlopend liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Dat is niet de reden waarom ik er zo tegen ben. Mijn probleem met vondelingenschuiven is dat ik nog steeds betwijfel of het werkelijk levens red. Want niemand weet wat er anders met de baby's die daar worden achtergelaten zou zijn gebeurd. Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat een vondelingenschuif het aantal gedode of gedumpte baby's doet afnemen. Ik vrees gewoon dat het vooral mensen aantrekt die anders een betere oplossing hadden gevonden. Zoals het afstaan voor adoptie of het uiteindelijk toch zelf opvoeden.
Laatst gewijzigd door Edina : 3 januari 2008 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Daar gaat het mij helemaal niet om. Zo'n vondelingenschuif is mi alles behalve in het belang van kind en ouders. Het zou gewoon veel makkelijker moeten zijn voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn om hun kind af te staan voor adoptie. bijvoorbeeld door discrete bevallingen mogelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er maar één vondelingenschuit is terwijl men overal kinderlijkjes vind in uw geliefde vuilniszakken. Indien men dit project steunt, het uitbreidt over het hele land en reclame voor maakt dan zal je zien dat er veel minder vuilniszakken met pasgeboren in bloeddoordrenkte onschuldige bab's gevonden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder dat vaders de vrucht kunnen erkennen en recht hebben omtrent de gezondheidstoestand van de vrucht of ongeboren kind (vb. bij opname van de moeder in een instelling). Op die wijze vergroot je de kans dat de vader van het kind betrokken kan raken in de opvoeding van het kind in plaats van allerlei wegen te stimuleren waar de kind-vader band vaak geheel onwetend is voor beide wat uiteraard een aanslag is op heel basale mensen- kinderrechten. RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou geen pleidooi voor die schuiven. Het zegt wel veel over de behoefte aan, in het bijzonder iets over het maatschappelijk probleem. En we kunnen toch moeilijk zeggen dat we de behoefte kunstmatig aan het creëren zijn. Noodzaak dwingt. "Alles kan beter" vind ik binnen deze context maar een zachte eufemistische uitdrukking. Als morgen verplicht wordt de gleuven van brievenbussen nog eens groter te maken, 15 cm hoog, mag je misschien binnenkort wel eens een baby in de brievenbus verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En waarom niet? Welk bewijs is er dat de ouders in het geval de vondelingenschuiven niet zouden bestaan, geen betere oplossing zouden gevonden hebben? Uit welke cijfers blijkt dat vondelingenschuiven daadwerkelijk levens redden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, het is geen garantie op een gelukkig leven binnen een modelgezin. So what. Nogaals, wat is voor wanhopige ouders het alternatief ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie moet op de hoogte worden gesteld ? De overheid ? DNA-prints ? Vergeet niet dat er moeders zijn die sinds de zwangerschap nooit een dokter hebben gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 januari 2008 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Natuurlijk heeft het overlevingskansen, maar mijn punt is dat het die anders misschien (en wat mij betreft: heel waarschijnlijk) ook zou hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() Als je een poort openzet zullen er altijd zijn die erdoor willen gaan. Mogelijks dat diegene die het kind zo achterlaten niet eens een gevoel te hebben dat het een foute boel is.
In Belgie worden +/-110.000 kinderen geboren en 17.000 sterven nog voor ze geboren worden door abortus. Toen abortus illegaal was, was laatste sterftecijfer veel kleiner. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is het probleem toch opgelost. Elk gezin moet een vuilniszak voor baby's in huis hebben en liefts een vuilniszak met een flashy kleurtje. Dan kan de de 14 jarige mama haar vriendje, de 16 jarige papa opbellen dat hij de vuilniszak buiten moet zetten. met het kindje komt toch alles ok en zij zijn ervan af zonder de ouders het weten. opgeruimd staat netjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() En je punt is? Een embryo of foetus is nog geen kind. Als er iets is dat te vondeling leggen, dumpen, doden of verwaarlozen van kinderen beperkt, dan is het wel abortus. Exacte cijfers over het aantal abortussen van de tijd dat het illegaal was, bestaan er overigens vanzelfsprekend niet. Wat men wel weet is dat het aantal complicaties als gevolg van zo'n clandestiene abortussen wel degelijk veel groter was dan het aantal complicaties daarvan nu.
|
![]() |
![]() |