Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2008, 02:37   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vreemd dat je hier de 'vrijheid van mening' niet hoog in het vaandel draagt..
Voor de rest wilt rechts over alles kunnen praten. Men moet over de vreemdelingeproblematiek durven praten, geen koppen in het zand steken...maar als het dan eens over iets anders gaat...oh nee, dan mag er niet over gediscussieerd worden?
oh, maar dat is lange niet alles waar niet mag over gesproken worden
in feite berust 'rechts' zich één en al op taboes in de meer ruimere zin van dat woord
dit was er één... euthanasie is er bv eentje, maar het gaat veel verder dan dat
in principe hebben ze over meest uiteenlopende onderwerpen vastgewortelde veronderstellingen waar verder niet aan mag geroerd worden

wat doen ze dan precies met zaken waar de collectieve maatschappij het er al lang over eens is dat er over te praten valt ?
precies, onder de noemer vrije meningsuiting duwen ze elk gesprek netjes terug in die verder onbespreekbare hoek waar ze het hebben willen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 08:29   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
18 maanden cel voor verkrachting twee meisjes
De Brusselse correctionele rechtbank heeft de 38-jarige Farid B. vandaag veroordeeld voor de verkrachtingen van twee meisjes tot een gevangenisstraf van vier jaar, waarvan achttien maanden effectief en de rest met uitstel. De meisjes waren tien jaar op het ogenblik van de feiten.

Lid met chocoladegeur
Tien jaarDe feiten vonden plaats in Brussel, tussen 4 september 2003 en 13 juli 2005. De beklaagde nodigde de meisjes uit bij hem thuis. Hij blinddoekte de slachtoffers en liet hen raden welke snoepjes hij hen gaf. In het begin ging het om snoepjes met een chocoladegeur, maar nadien reikte hij zijn lid aan de kinderen aan. De kinderen wisten hoe de man te werk ging, maar ze bleven hem bezoeken, omdat ze cadeaus van hem kregen.

Bizar onderzoek
Het gerechtelijk onderzoek werd op een bizarre manier opgestart. De vader van één van de meisjes, die op de hoogte was gebracht van de situatie, stapte namelijk naar de beklaagde en eiste van hem 6.000 euro, in ruil voor zijn stilzwijgen. Vervolgens diende Farid B. zelf een klacht in voor poging tot oplichting.

De beklaagde moet 6.500 euro storten op een rekening voor de dochter van de vader die geld eiste van de dader. (belga/eb)
.................................................. ...................
Dutroux heeft idd pech van Belg te zijn.
Die achttien maand is toch voor die vader zeker? En dienen pedo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 08:46   #43
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die kinderen blijven er naar toe gaan 'omdat ze cadeautjes' kregen...
Lijkt me een geval van vrijwillige transactie...
Healey is helemaal gek aan het worden...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 08:58   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet dat ik goed praat wat deze kerel heeft gedaan, maar zijn straft staat wel in vergelijking met wat hij heeft gedaan.

Hij is namelijk een kinderlokker en misbruiker, maar in juridische termen is er dus geen sprake van verkrachting, want verkrachting betekend in juridische termen iemand tegen zijn wil dwingen tot sexuele handelingen. Iets waar hier geen sprake van was, daar de meisjes zelf en vrijwillig naar hem gingen, zonder enige dwang van hem.

En wie denkt dat Dutrou een veel te zware straf heeft gekregen in verhouding met andere kinderlokkers, moet eerst maar eens goed beseffen dat Dutrou geen kinderlokker is, maar een massa-ontvoerder en massa-moordenaar, die zijn luste bot vierde op zijn ontvoerde minderjarige gevangenen.

Dutrou heeft dus een hele reeks opeenvolgende misdaden begaan tegenover zijn slachtoffers. Hij was zelfs niet eens verlegen om 2 jonge tieners gewoon de honger en dorst dood te laten sterven om zichzelf te beschermen tegen het gerecht. Als het nodig had geweest, dan had hij ook zijn laatste slachtoffers gewoon die zelfde dood bezorgd om zijn eigen vege lijf te redden.

Dutrou en Fourniere zijn dus helemaal niet te vergelijken met kinderlokkers, daar het hun ergste misdaden niet het misbruik van kinderen is, maar de massa-moorden van vrouwlijke tieners.

Dutrou verdiend voor mij zelf de hongerdood en Fourniere de marteldood, dat zijn de straffen die in vergelijking staan met hun misdaden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 10:14   #45
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
De veroordeling is volkomen terecht (en mijns inziens te licht), maar de vergelijking met Dutroux gaat totaal niet op: Dat was niet alleen pedofilie, maar verkrachting met geweld, moord en ontvoering. Nogal logisch dat daar een veel strengere straf voor wordt uitgesproken...
als ik nog een beetje van de Belgische wet weet dan is het dat seks met personen minder dan 16 automatisch verkrachting is. Of er al dan niet geweld, verbaal of psychologisch, gebruikt wordt is niet ter sprake
Als ik dan zie wat de pc allemaal uit hun mouw schudden om de wandaden van (weeral eens) één van hun beschermelingen te verdoezelen, dan is het niet enkel walging dat me opwerpt maar een zeer diepe verachting. Mensen die zelfs kinderen offeren om hun multiculturele droom in stand te houden

Laatst gewijzigd door rookie : 23 januari 2008 om 10:19.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 10:21   #46
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Kinderen zijn geen volwassenen.
Hangt af van waar op de wereld je woont..
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 10:22   #47
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vooruit, blij dat ge toch al doorhebt dat het geen argument is (dit is dan ook geen discussie), maar een uiting van verachting voor uw waanzinnige ideologie die u hier aan de schandpaal doet nagelen. Over pedofilie discussieert men niet en men gebruikt dus ook geen argumenten. Wat mij betreft zouden mensen met zo'n gedachtegoed aan de volkswil onderworpen mogen worden, maar dat is een andere kwestie.
Pedofilie =/= pedoseksualiteit.
Oud 23 januari 2008, 11:37   #48
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Healey is helemaal gek aan het worden...
Nu weten we gelijk wat voor ène dat hij is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 11:44   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waarom er een straf moet zijn?
Is het werkelijk onmogelijk dat het vrijwillig was?
ja, kinderen hebben geen wilsbeschikking volgens de wet.

plus kinderen zijn te naïef om dit te kunnen beslissen. jij werkt niet met kinderen zeker?
Oud 23 januari 2008, 11:47   #50
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

plus kinderen zijn te naïef om dit te kunnen beslissen. jij werkt niet met kinderen zeker?
Je kan je afvragen of kinderen echt te naïef zijn of dat ouders te beschaamd zijn om het uit te leggen. En wat de wet zegt, kan me gestolen worden. Ieder kind kan uitmaken wat hij wil en wat niet, aldus; een eigen wil.
Oud 23 januari 2008, 11:56   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Je kan je afvragen of kinderen echt te naïef zijn of dat ouders te beschaamd zijn om het uit te leggen. En wat de wet zegt, kan me gestolen worden. Ieder kind kan uitmaken wat hij wil en wat niet, aldus; een eigen wil.
neen, een kind dat dit niet, niet volgens de wet, niet volgens iedereen die maar een beetje met kinderen werkt. ze zijn véél te beïnvloedbaar en moeten beschermd worden.
Oud 23 januari 2008, 12:08   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
in feite berust 'rechts' zich één en al op taboes in de meer ruimere zin van dat woord
Godzijdank is het goedpraten van pedofilie nog steeds een taboe. Vrije meningsuiting is niet gelijk aan pedofilie en het verdedigen ervan, laat dat duidelijk zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 12:09   #53
Heftruck

Standaard

Citaat:
neen, een kind dat dit niet, niet volgens de wet, niet volgens iedereen die maar een beetje met kinderen werkt. ze zijn véél te beïnvloedbaar en moeten beschermd worden.
Hoera, autoriteitsargumenten.

Ja, kinderen zijn beïnvloedbaar en naief. Volwassenen ook. Zowat alle mensen zijn dat. Als jij kinderen wil voorstellen als willoze, keuzeloze robots, dan is dat jouw zaak.

Merk op dat ik hier niet pleit voor of tegen pedoseksualiteit. Ik wens daar geen normatieve uitspraken over te doen. Ik probeer wel het punt te ondersteunen dat sommige kinderen wel degelijk op jonge leeftijd bezig zijn met seksualiteit (Die kinderen ooit al eens beziggehoord? Hoe was je zelf? Hoe waren je leeftijdsgenootjes?) en dat dat doodnormaal is.

Ik zie hier veel meer de taboes en de waarde(voor)oordelen van "volwassenen" spreken dan wat anders.
Oud 23 januari 2008, 13:06   #54
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Kinderen hechten nu eenmaal autoriteit aan wat volwassenen zeggen en doen. Daar kan je niet omheen.
Oud 23 januari 2008, 13:44   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoera, autoriteitsargumenten.

Ja, kinderen zijn beïnvloedbaar en naief. Volwassenen ook. Zowat alle mensen zijn dat. Als jij kinderen wil voorstellen als willoze, keuzeloze robots, dan is dat jouw zaak.

Merk op dat ik hier niet pleit voor of tegen pedoseksualiteit. Ik wens daar geen normatieve uitspraken over te doen. Ik probeer wel het punt te ondersteunen dat sommige kinderen wel degelijk op jonge leeftijd bezig zijn met seksualiteit (Die kinderen ooit al eens beziggehoord? Hoe was je zelf? Hoe waren je leeftijdsgenootjes?) en dat dat doodnormaal is.

Ik zie hier veel meer de taboes en de waarde(voor)oordelen van "volwassenen" spreken dan wat anders.
ja, kinderen vanaf 11-12 jaar (en sommigen vroeger) zijn met sex bezig, maar ze weten er zo weinig van dat het als volwassen bijzonder gemakkelijk moet zijn om die kinderen te laten geloven dat ze het zelf allemaal willen.

ooit al met kinderen van die leeftijd gewerkt?
Oud 23 januari 2008, 13:56   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik werk wel met kinderen... En ik zou het ook niet leuk vinden moesten mijn kinderen naar zo iemand gaan. (Zou ook maar betekenen dat ik zwaar in fout ben gegaan.)

Maar ik zie niet in waarom zo iemand veroordeeld dient te worden.

Edit: voor de duidelijkheid. Indien er geen geweld bij te pas kwam. Als dit artikel heeft verzwegen dat de kerel in kwestie ook dreigde met een vorm van geweld, is het natuurlijk een geweldsdaad en dus afkeurenswaardig. Maar dat staat er niet... Er staat dat de kinderen vrijwillig teruggingen...

Ik zie dus geen reden om die kerel te veroordelen. Volgens mij zijn jullie jaloers omdat hij wél jong vlees kan krijgen en jullie niet. (Ik ben echter beschaafd en wil geen jong vlees. Jullie daarentegen...)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 januari 2008 om 13:58.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 14:00   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Kinderen hechten nu eenmaal autoriteit aan wat volwassenen zeggen en doen. Daar kan je niet omheen.
Komende van volwassen die met hun pootjes omhoog naar de wet staren, vind ik dat niet zo'n referentie.
Zeg mannen, dat is een BELGISCHE WET, hé. Moet je daar niet tegen zijn?

Neen? Ah, als het u goed uitkomt niet? En als het u slecht uitkomt niet?

Bescherm kinderen tegen zichzelf zoveel je wilt - ik doe gezellig mee. Maar daarom moet je mensen nog niet opsluiten die er in slagen seksuele activiteiten met kinderen te doen, terwijl dat niet tegen hun zin is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 januari 2008, 14:02   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, kinderen vanaf 11-12 jaar (en sommigen vroeger) zijn met sex bezig, maar ze weten er zo weinig van dat het als volwassen bijzonder gemakkelijk moet zijn om die kinderen te laten geloven dat ze het zelf allemaal willen.
En wat is daar mis mee? 'Ze laten geloven dat ze het zelf willen'.
Ik lees: 'ze het zelf willen'. Dus ik zie het probleem niet?
Indien ze het niét zelf willen, hadde ze er weg kunnen blijven. Integendeel, ze gingen er vrijwillig naartoe...

Citaat:
ooit al met kinderen van die leeftijd gewerkt?
Ja, en daardoor kan ik met recht en rede aanhalen dat er geen noodzaak is om hen géén enkele vorm van zelfbeschikking te geven.
Oud 23 januari 2008, 14:02   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk wel met kinderen... En ik zou het ook niet leuk vinden moesten mijn kinderen naar zo iemand gaan. (Zou ook maar betekenen dat ik zwaar in fout ben gegaan.)

Maar ik zie niet in waarom zo iemand veroordeeld dient te worden.

Edit: voor de duidelijkheid. Indien er geen geweld bij te pas kwam. Als dit artikel heeft verzwegen dat de kerel in kwestie ook dreigde met een vorm van geweld, is het natuurlijk een geweldsdaad en dus afkeurenswaardig. Maar dat staat er niet... Er staat dat de kinderen vrijwillig teruggingen...

Ik zie dus geen reden om die kerel te veroordelen. Volgens mij zijn jullie jaloers omdat hij wél jong vlees kan krijgen en jullie niet. (Ik ben echter beschaafd en wil geen jong vlees. Jullie daarentegen...)
je hebt fysiek geweld en je hebt psychisch geweld, dat eerste is gemakkelijk te bewijzen, het tweede bijna nooit. kinderen kunnen niet vrijwillig teruggaan.
Oud 23 januari 2008, 14:04   #60
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn jullie jaloers omdat hij wél jong vlees kan krijgen en jullie niet. (Ik ben echter beschaafd en wil geen jong vlees. Jullie daarentegen...)
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be