Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wie van de misdadigers verdient de doostraf?
Alle betrokkenen die op de hoogte waren van de feiten - allen zijn ze verantwoordelijk voor moord, want dit was een collectieve actie 6 19,35%
Alleen de criminele bazen van GlaxoSmithKline en de marketeers 1 3,23%
De bazen, de marketeers en de academici die zich lieten omkopen, terwijl ze objectief moesten zjin 4 12,90%
De investeerders, de bazen, de marketeers en de bureaucraten 1 3,23%
Niemand, ik ben altijd tegen de doodstraf, maar ben in dit geval wel voor levenslang 2 6,45%
Niemand, ik ben tegen de doodstraf en wil de straf in dit geval beter analyseren op basis van duidelijker feiten 13 41,94%
Ander 4 12,90%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 05:27   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Akkoord, maar dat veronderstelt wel een complete ommekeer van onze maatschappij, waar sociale relaties duurzaam zijn, minder stress heerst, mensen naar elkaar luisteren, enzo... klinkt allemaal melig, maar dat zou een revolutionaire ommekeer zijn.

Want nu werkt ons systeem zo dat ouders wier kinderen niks mankeert, denken dat hun kind abnormaal is.

(Zie Panorama vorige week over ADHD pillen).

Ik geloof ook dat veel puber-problemen (om bij Seroxat als middel voor jeugddepressies te blijven), normaal niet zouden voorkomen in een traditioneel geordende maatschappij, waar pubers vrij in de natuur kunnen doen wat ze willen.

Maar onze maatschappij laat die ruimte niet, met als gevolg allerlei frustraties bij jongeren (en ouderen, zie gezinsdramatjes, stress, depressies, burnout, etc...).

Mensen zijn eigenlijk niet gemaakt om in grote abstracte, anonieme, asociale urbane omgevingen te leven.

Onze breinen zijn nog teveel gewend aan ons nomadisch, kleinschalig bestaan vanuit de oertijd.

Ik geloof wel in de Wetenschap, en de ontdekkingen in de neurologie zijn fantastisch. Maar die Wetenschap moet dan wel objectief blijven, en zichzelf niet verkopen aan het gemakkelijke, criminele kapitaal.
Volgens welke traditie dan wel?
Er zijn zoveel tradities op de wereld...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:22   #42
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "afhankelijkheid" en "afkickproblemen" werden trouwens ook onder de mat geveegd door GSK, en ook deze leugens zijn nu onderwerp van het criminele onderzoek.
BS beste C2C. Wil je stoppen met het product, dan moet je dat afbouwen. DAt moet de huisarts duidelijk uitleggen (al een tijdje). Als niet gewaarschuwd is voor de gevolgen van het plots stoppen, wie is dan in de fout gegaan?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:41   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar goed, aan wat had je gedacht?
Ik zou hier kunnen vertellen over mijn eigen huisarts en mijn gebruik van antidepressiva. Maar dat past niet in een topic waarin de doodstraf wordt geëist voor pharmaproducenten.

Nu ja, lul rustig verder hoor.
Oud 21 februari 2008, 09:44   #44
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Nog chance dat we u hebben.
Misschien verdien ik wel de doodstraf. We kunnen dat pollen.
Oud 21 februari 2008, 09:50   #45
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie mijn ogen en oren willen geloven, dan kan ik ze gerust staven.
Mijn mama werkte bij een dokter. De man ging ieder jaar gratis op reis als je begrijpt wat ik bedoel ...
Leuk detail: zelf stond zijn huis vol van de Echinaforce kruidenpreparaten van Dr. Vogel en dergelijke. Ik denk niet dat hij zelf één echt medicijn in huis heeft.
1. vertel me eens hoe het bedrijf kan weten hoeveel die huisdokter van een bepaald product heeft voorgeschreven?

2. Aan de snoepreisjes/beloningen is paal en perk gesteld door de wetgevende macht. Vroeger was dit schering en inslag, tegenwoordig heb je zelfs toelating nodig om een koffiemok te geven.
Oud 21 februari 2008, 09:54   #46
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel vrouwen zijn er al gestorven door directe of indirecte gevolgen van het nemen van de pil? Terwijl dit toch in grote getale blijft geslikt worden.
Bewijzen pls.

Citaat:
Rilatine is ook een medicijn met een kwalijke reputatie. Er zijn ook medicijnen in omloop waar droogjes "de dood" als bijwerking opstaat.
droogjes? Elke gekende bijwerking, hoe miniem die ook voorkomt, moet in de publieke bijsluiter vermeld worden. Wettelijk bepaald.

Citaat:
Medicijnen worden meestal ook op een veel kleinere en minder diverse groep proefpersonen getest dan de uiteindelijke gebruikersgroep wordt.
Je kan moeilijk een potentieel nieuw geneesmiddel testen op miljoenen patienten vooraleer het officieel op de markt komt. Daarom dat het steekproefgewijs gebeurd. Hoe, samenstelling, representeerbaarheid, allemaal wettelijk bepaald.

Citaat:
Hier en daar hoor je ook wel al eens geruchten dat eerst de pil wordt uitgevonden, en daarna pas de ziekte.
Lol. Dus de meeste ziekten zijn uitgevonden door de farma-industrie?
Oud 21 februari 2008, 10:01   #47
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Soms vraag ik me af of de term "geneeskunde" hier nog van toepassing is.

I.v.m. generische medicijnen heb ik ook al gehoord dat sommige dokters en apothekers patiënten wijsmaken dat deze middelen slechter zouden zijn, terwijl de actieve stof, dosering en toedieningswijze exact hetzelfde zijn. Ze maken de mensen dus wijs dat een merknaam het verschil uitmaakt...
Alles hangt af van de biobeschikbaarheid. Je kan perfect dezelfde actieve stof, dezelfde dosering en toedieningswijze hebben, toch kunnen ze een groot verschil geven qua biobeschikbaarheid. Omdat de hulpstoffen van groot belang zijn voor het vrijgeven van de actieve stof. Dus ja, merknamen en generische geneesmiddelenen kunnen sterk verschillen van elkaar, en meestal geldt "hoe goedkoper, hoe slechter die biobeschikbaarheid". Ik heb gehoord dat de wetgever daar iets aan ging doen (genre: eenzelfde biobeschikbaarheid eisen dan het origineel), maar weet niet in hoeverre dit al doorgevoerd werd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Die kruidenpreparaten van dr. Vogel zijn niet eens kruidenpreparaten! Homeopatische zgn. medicijnen zijn gewoon niet meer dan geschud water, met eventueel wat alcohol toegevoegd, als bewaarmiddel!

Om je een voorbeeld te geven van welke woekerwinsten zo'n firma maakt die homeopathische middelen op de markt brengt. Om te stoppen met roken geeft men bv. Nicotiana tabacum D12. Men neme een moedertinctuur van tabak, gewoon een aftreksel op alcohol dus, men verdund dit 10x met water en schudt dit vervolgens met een kloppende op- en neergaande beweging minstens 40 keer. Men komt nu een D1. Verdun nog eens 10x met water en herhaal, men bekomt een D2. Zo gaat men voort tot een D12, en vergeet vooral de kloppende beweging niet tijdens het schudden, zo komt de "energie" (wat dat ook moge wezen) in het middel.

Als je zo eens een rekensommetje maakt, kan je van 10 ml al-dan-niet actief extract 100,000,000,000,000 ml "Nicotiana tabacum D12", water dus, maken. Verpakken in flesjes van 30 ml en voor 10 euro 't stuk bij de apotheek verkopen. Kassa!
Homeopathie heeft denk ik uitsluitend een placebo-effect. Als mensen veel geld willen betalen voor een placebo, dan is dat hun goed recht. Maar laat anderen daar aub, eventueel via de mutualiteiten, voor opdraaien
Oud 21 februari 2008, 10:01   #48
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar inderdaad. Artsen worden nogal in natura verwend als ze bepaalde medicijnen veelvuldig voorschrijven. Spijtig. Wat nogmaals bewijst dat een dokter ook zo zwak kan zijn als de doodnormale mens. Niets nieuws onder de zon.
tegenwoordig nog maar een hardnekkige mythe, die moeilijk uit te roeien is.
Oud 21 februari 2008, 10:04   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar heel de medische sector krijgt wel cadeautjes wanneer ze bepaalde medicijnen pushen, zelfs al zijn die schadelijk of al zijn generische geneesmiddelen net zo goed en stukken voordeliger.

Vergeet niet dat dokters en apothekers geen idealisten zijn hé. Dat zijn meestal middenstanders - kruideniers en poujadisten.

Ik heb mijn huisdokter ontslagen omdat hij het niet aankon dat er gesproken werd over de mogelijkheid dat sommige klachten psychosomatisch zijn; dat was gewoon een pillendumper, die geen enkel menselijk aanvoelen bezat.

Er mag in de huisartsen-opleiding wel eindelijk terug eens gewezen worden op de Eed van Hypocritus - ge weet wel, die eed die zegt dat geneeskunde bestaat om te dienen en het goede te doen; niet om geld uit mensen te kloppen.

Zoniet, moeten er maar twee soorten dokters erkend worden: zij met een gouden plak op hun deur waarop "ik doe het alleen voor de cash", en zij die de eed nog getrouw zijn, en daar ook op worden gecontroleerd.
Welke cash? De tijd dat het overgrote deel van de huisdokters hopen geld verdiend::en, is al een tijdje achter de rug.
Oud 21 februari 2008, 11:06   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu blijkt dat Seroxat het risico op zelfmoordneigingen en zelfmoord serieus verhoogt.
De meeste antidepressiva doen dat, vooral in de afkickfaze...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 11:08   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Misschien verdien ik wel de doodstraf. We kunnen dat pollen.
C2C overdrijft graag.
Oud 21 februari 2008, 11:08   #52
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard Weet waarover u praat

Dus hier zit niemand op het forum, die reeds een echte depressie heeft door gemaakt.
Vijftien jaar geleden ben ik in een ernstige depressie geraakt, met alles erop en eraan.
En Seroxat heeft toen het leven voor mij terug draaglijk gemaakt, kom nu niet af van: "Ik heb ook een depressie gehad" want een beetje tegenslag hebben en u depressief voelen is nog lang geen depressie. Als ge zoals ik u gaat verstoppen achter de ijskast en daar uren blijft zitten alleen omdat uw vrouw toevallig bezoek heeft binnengelaten dan moogt ge over depressie spreken.
Antidepressieven dienen om het leven terug een beetje draaglijk te maken, voor die patienten die echt geen leven meer hebben.

Terug buiten komen, je kinderen terug eens vast kunnen vastpakken je vrouw kunnen liefhebben en een toekomst zien is veel belangrijker dan al die zogenaamde bijwerkingen. Een ECHTE depressie leidt tot zelfmoord ZONDER antidepresievia.

Nogmaals als je nooit in een echte depressie gezeten hebt zwijg dan in alle talen, je weet van niks.

PS. het gevaar ligt voor iedereen op de loer het is een sluipend gif, je word niet depressief op 1 dag.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 februari 2008 om 11:09.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 11:09   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nochtans neem ik dit medicijn,nieks fout aan
Dat zou ik nog zo direct niet daaruit afleiden.
Oud 21 februari 2008, 11:12   #54
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bid elke avond op uw knietjes dat het u nooit overkomt, zou ik zeggen. Als het u toch overkomt weiger dan alle depressivia, en binnen het jaar komen we met alle deelnemers van dit forum naar uw begrafenis (zelfmoord).
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 11:13   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ge moet gewoon van dieje brol afblijven. Zulke dingen moet men in het eigen hoofd oplossen, niet door het een of ander dubieus lapmiddeltje in te nemen.
De meeste gekken vinden dat gekken en zieken zichzelf moeten genezen, tenminste als ze al zelf de diagnose gesteld hebben dat ze gek en ziek zijn.
Oud 21 februari 2008, 11:14   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar veel beter door geworden,dus ziek heeft het mij zeker niet gemaakt,en daar dienen medicijnen toch voor hé eno²
Oud 21 februari 2008, 11:17   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoomer:
...als ge zoals ik u gaat verstoppen achter de ijskast en daar uren blijft zitten alleen omdat uw vrouw toevallig bezoek heeft binnengelaten dan moogt ge over depressie spreken.
En als uw familiie U in de ijskast stopt als er bezoek is, dan ook, waarschijnlijk.

Maar 't Is waar, sommige mensen genezen van antidepressieva zonder zelfmoord te plegen.

Het is een roulette.
Oud 21 februari 2008, 11:18   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ben daar veel beter door geworden,dus ziek heeft het mij zeker niet gemaakt,en daar dienen medicijnen toch voor hé eno²
Ja en je leeft zelfs nog.
Oud 21 februari 2008, 11:19   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bid elke avond op uw knietjes dat het u nooit overkomt, zou ik zeggen. Als het u toch overkomt weiger dan alle depressivia, en binnen het jaar komen we met alle deelnemers van dit forum naar uw begrafenis (zelfmoord).
Ik weet wat een depressie is. . Ik weet ook nog hoe ik eruit kwam.
Hoelang ben je al depressievrij, als ik zo vrij mag zijn?

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2008 om 11:23.
Oud 21 februari 2008, 11:22   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en je leeft zelfs nog.
Idd ik was 4 jaar geleden er bijna niet meer
Ik kan er om eerlijk te zijn niet mee lachen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be