![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge moet een ander geen geld afpakken ge moet zorgen dat ge electricteit goedkoper kan leveren, maak hem zelf, blijkbaar is dat moeilijker dan afpakken. Voor het water dat je verbruikt betaal je maar 6% BTW, passen de watermaatschappijen de ander 15% ook bij aan de overheid. Hoe zit het met de overige energie, de brandstoffen, heeft spa-rood ook al plannen klaar om de Saoedis te verplichten hun superwinsten te herverdelen onder de belgische bevolking? (overheid). Laatst gewijzigd door alberto : 27 februari 2008 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Geen liberaal en ik voel me zeker niet in de kakker gepakt. Wel rechts. Al bij al een goede begroting. Vanwaar die commotie altijd van Feremans als er ook maar één rechtse maatregel wordt goedgekeurd. Vlaanderen is rechts beste man. Kijk naar de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nu nog dat kerncentrales niet rendabeler zijn dan windmolens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn Vlamingen allemaal kapitaalbezitters, die leven op de kap van mensen die werken? Op de eerste vraag durf ik rustig ja zeggen: er lopen hopen mensen rond met behoudsgezinde gedachten: over nationalisme, vreemdelingenangst, conservatieve opvattingen over homo's, over sex, over vrouwen, over opvoeding. Per slot van rekening gaat men zijn kinderen naar strenge scholen sturen, is de huwelijkstrouw bijna volledig en is men flamingant op een ouderwetse manier. BON! Maar rechts is voornamelijk een definitie die ik hanteer over: ben je iemand die van uitbuiting leeft, dat normaal vindt, je grote privileges verdedigt. Ben je met andere woorden iemand die leeft van het werk van anderen, die rente beurt, huur ontvangt van tientallen gebouwen, die leeft van de opbrengst van aandelen en obligaties en andere inkomsten die niet uit arbeid komen. Door in te spelen op de conservatieve reflex van vele Vlamingen (waar ik me overigens nogal weinig van aantrek...) probeert een minderheid van de bevolking, via de rechtse partijen ECONOMISCH rechtse regeringen te vormen. Deze minderheid heeft zoveel poen (meer dan de helft van alle poen!) en zoveel inkomsten (sinds vorig jaar meer dan de helft van ALLE inkomsten!) dat ze de media beheersten, de kranten bezitten, televisiezenders leiden, en de partijen domineren die rechts zijn. Indien je nu zegt: Vlaanderen is rechts, dan wil ik wel weten of je nu echt gelooft dat de meerderheid van Vlaanderen leeft op de kap van de minderheid of omgekeerd. Het eerste kan niet hé? Dus: het kan me niet bommen hoe conservatief de mensen zijn in hun persoonlijk leven, in hun opvattingen over Got en Gat. Wat me interesseert is wat ze denken over Geld. Van de drie grote G's, GOD, GAT EN GELD is de laatste het belangrijkste in de politiek. En daar vraag ik jou: is Vlaanderen nu niet GENEUKT door de regeringsvorming, die de RIJKEN bevoordeeld (de schatrijken he!) en de gewone, werkende mensen in de steek laat? En doe met je GOD en je GAT wat je wil: het kan me oprecht geen reet schelen, beloofd! Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 februari 2008 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Als men professor is en zijn vrouw is hoofd van het OCMW, dan zou men toch mogen denken dat zo'n koppel na een jaar of twintig toch wat kapitaal zou verzameld hebben...
Of misschien doen ze het zoals de sossen ![]() ![]() En als ze geld nodig hebben ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 februari 2008 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel kinderen heb jij? (kunnen we jouw rekening eens opmaken...) Er zal gelachen worden, na jouw beschuldigingen door de mensen die ons kennen.... Maar enfin: een slechte reputatie (met daaraan gekoppeld dat je nog eens schatrijk bent!) blijkt in ons land positief te worden ingeschat: een slechte reputaite hou je, een goede ben je blijkbaar rap kwijt ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() "beroep doen op het collectief" (om de eigen zak eerst te vullen) ![]() ![]() 't was ook niet heel subtiel he sippie Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 februari 2008 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 februari 2008 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Sorry, ik wist niet dat je kinderloos was
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Windmolens zijn minder rendabel omdat ze niet kunnen worden gemonopoliseerd. Een windmolentje hier, eentje daar wil zeggen dat je er geen vat op hebt. Natuurlijk heeft men er iets op gevonden: ze zouden LELIJK zijn (hoogspanningsdraden zijn MOOI) en moeten daarom in PARKEN, in de zee! Dan heb je dus weer een monopolie.... Om rendabel te zijn moet je je prijs kunnen opdrijven, concurentie uitsluiten! en daarom zijn we nu allemaal gefopt en is een kerncentrale rendabel... voor de PROFITEURS! voor de bevolking zijn ze: - duur - op lange termijn peperduur - een globaal risico voor de gezondheid geen definitieve oplossing (gebrek aan grondstoffen, eerder dan aan petroleum!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ben je natuurlijk een grootbezitter dan is het FEEST: de notoire intrestaftrek blijft vrolijk aangehouden, Reynders en zijn mede fêtards waren al smekkend hun speeksel aan het binnehouden, zo smaakte deze regeringsverklaring! Misschien dient u zich eens te informeren over de notionele intrestaftrek en de effecten op de economie in de plaats van plastische superlatieven te zoeken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is gemakkelijker 1 euro los te krijgen van 100.000 "onnozelaars" dan 100.000 euro van één kapitalist ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het niveau is nooit hoog geweest, dus naar beneden kan het moeilijk ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |