![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Dolf sprak ook nogal afgemeten en kordaat met een zwaar accent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() bevestigt deze peiling niet wat iedereen reeds wist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Atwoord : de "ongelovige" islamieten en joden oproepen het enige waarachtige christelijke geloof aan te nemen op straffe van verbanning en verbeurdverklaring van goederen. tijdens de regering van Filips II (de spaanse furie) kan men gerust aannemen dat er nog duizenden "marokkanen" in spanje zich hebben laten bekeren en dienst genomen hebben in het spaanse leger. In een later stadium had de spaanse kroon centjes nodig en kwam men op het schitterend idee om de "bekering" van zowel joden als moren "verdacht" te vinden om deze nog in de gauwte (de rijkere althans) te kunnen onteigenen. ... Geloof jij nu echt dat als er een verovering plaats vindt dat de oorspronkelijke bevolking op slag verdwijnt ? Het spreekt vanazefl dat toen de Vandalen Spanje binnenvielen ze zich met de locale bevolking die hoofdzakelijk Grieks-Fenisisich en Romeins was vermengden. Ergens na 700 vielen de Moren binnen (eerder berbers dan arabisch/semietisch) en stichten eer een kalifaat dat ruim 700 bestond. De Franken hebben in het Noorden van Iberië altijd stand blijven houden en uiteindelijk het ganse schiereiland veroverd - het volk dat ze meebrachten was even Gallo-romeins als de Fransen en die hebben zich vermengd met de er nog steeds residerenden : Vandalen, Gallo-romeinen, Berbers, Joden, Arabieren.... Overigens : Clovis sprak nog Frankisch, de taal waarvan het Nederlands afstamt, het is bij zijn bekering en zalving tot koning van Frankenrijk dat hij behalve de religie van zijn gallo romeinse echtgenote ook haar taal overnam. Omstreeks de tijd van de verovering van Spanje door de Moren deden ook de Skandinaviërs hun intrede in Europa, zij veroverden o.m; Normandië en Siicilië en waren nog voorf de kruistochten en de invallen van de turken ook thuis in Anatolië - De huidige Slavische en Turkse bevolking op de Balkan is bijgevolg ook verwant aan de Skandinaviërs. Genetisch gezien stammen alle huiidge Europeanen af van slechts 4 "stammoeders"...
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Zou ik ook denken. Ik vind a'werpen trouwens ook niet zo'n gezellige stad. Het is precies of die mensen lopen er constant te zagen en hebben constant ruzie... Ik weet het, het zijn vooroordelen... Misschien dat ik wel anders zou praten moest ik daar wonen. Nu ja, zoals ik reeds gelezen heb, 800 stemmen kan je moeilijk een studie noemen. (anders was Gent wel de gezeligste stad geworden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de Benelux en de EU op democratische wijze door democratische regeringen tot stand gekomen zijn. Dat deze instellingen de soevereiniteit van diverse staten uitholt (zoals ook de Nato) mag U bekend zijn. Welaan : er zijn lieden zoals ikzelf die vinden dat deze evolutie naar een meer supranationale staatsvorming uiterst wenselijk is en dat gezien de Lage Landen hier een voortrekkersrol in speelden het zeker geen slecht idee zou zijn om bij wijze van exemplarisch na te volgen voorbeeld hun staatsgtruxctuur verder te integreren en de Verenigde Nederlanden herop te richten. Een dergelijke staat zou vanzelfsprekend "taalminderheden" huisvesten, zoals dat in de EU vandaag ook het geval is -overigens lopen er parallel met zulke iniitiatieven ook nog eens regionale initiatieven om bv. een soort grensoverschrijdende agglomeratie Kortrijk-Lille op te richten & zijn er initiatieven aan de Nederlands-Nordrheinwestfalen grens om ook daar tot meer integratie te komen (& een herverenigd Limburg..) Een Anschluss is helemaal iets anders...
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onbekend is onbemind : ik wil met iederen die er om vraagt al eens een wandelingeske gaan maken zelfs in het "gevaarlijke" borgorokko....
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Klopt dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pas er wel graag voor mijn auto langs de Noordersingel te parkeren (ter hoogte van Hof Ter Lo). Al meer dan genoeg ingeslagen ruiten gezien op die plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Als rasechte Antwerpenaar wil ik het volgende zeggen.
Anderen vinden ons arrogant, gewoon omdat wij niet geinteresseerd zijn in de belachelijke levensopvatting van een West-Vlaming. Alle komieken komen uit Antwerpen omdat wij een apparte manier van humor hebben en deze niet altijd door anderen wordt begrepen.( zeker niet door een West-Vlaming) Wat vind ik als Antwerpenaar van ; Een West-Vlaming ? Geestelijk staan deze nog jaren achter op Antwerpenaars - zijn goede werkers en men kan deze dus goed gebruiken als negerke voor alle werk Zij geloven nog steeds in Mijnheer pastoor en hun grootste hobby is kinderketjes maken. Een Oost-Vlaming : Vis nog vlees mentaliteit - volgelingen van Antwerpenaars en schijten op commando Limburger : Heel sympathieke mensen en goed geloofwaardig - Kan men goede zaken mee doen omdat ze niet beseffen dat ze in de zak worden gezet. Hebben mooie wijven Brusselaar ? Kan men niet uit mekaar houden, Mohammed 1,2,3,4 ,25689 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Moesten meer mensen in antwerpen er zo over denken zou antwerpen een veel beter imago hebben denk ik... Ook bij die 800 ondervraagden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Interessante uitleg, maar wat hij met de stelling "het Spaanse leger in Antwerpen bestond voor een relevant deel uit Marokkanen" te maken heeft, is volstrekt onduidelijk. Dat blijft dus aan te tonen, liefst met tekstbronnen, cijfers, getuigenissen etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik mensen uit West vlaanderen aangenaam, zeker op cafe, heb er leuke tijden mee beleefd... Limburg lijkt me een heeeel gezellige provincie, zou er zeker eens op vakantie willen gaan. Brussel, daar kom ik alle dagen om te werken. Ik vind het centrum heel gezellig, leuke restaurantjes... Mohamed ben ik er nog niet tegengekomen, wel heel veel antwerpenaren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Het probleem is dat in veel vlaamse soaps op VTM en VRT een soort Antwerps gesproken wordt alsof het om Algemeen Nederlands gaat. De gemiddelde Vlaming krijgt zo de indruk dat alle Antwerpenaren half debielen zijn of gaat meteen aan Matroesjkas denken als hij door een Antwerpenaar aangesproken wordt.
![]() |
#58 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat vind ik als Antwerpenaar van ; Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Mooie wijven hebben ze maar meestal met weinig inhoud ![]() ![]() Citaat:
![]() Conclusie: http://nl.youtube.com/watch?v=cWzY86jjVUM ![]() ![]() ![]() ik geef je een 9/10 Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 30 april 2008 om 14:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() nog zo een achterlijke zelfvoldane blokker die denkt dat ant. het centrum van de wereld is, geloof gij maar die vb mannekes die u zo bang maken gelijk ne wezel dat ge niet meer uit uw kot durft komen, sufferd...... |
|
![]() |
![]() |