![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Er wordt geluistert?????, maar niet voldoende!!
men zou ook eens kunnen luisteren wat kansarmen echt vragen. luistern naar hulpverleners en opbouwwerkers dat wordt allang gedaan. die denken het woord te doen voor de kansarmen. luisteren naar kansarmen zelf, ne hoor ze stinken, zijn vuil, lomp, lui, ezv. ik werk voor en met hen, en dit vanuit mijn ervaring. ook ik heb op staat geleeft. ook ik heb in opvangcentras gezeten. ik zag dat na twee maan uit het opvangcentrum en in een eigen woonst, de t'huislozen weer in een opvangcentum terecht komen. meestal kan de t'huisloze niet wennen aan het alleen zijn. ik ben al 5j aan het werken aan een soort school om te leren leven. leren samen leven, want dat is niet zo van zelfsprekent. samenleven heeft veel voordelen voor de zwakere in onze samenleving. Gedeelde huur, Gedeelde verwarmingkosten, Gedeelde voedingkosten en het belangrijkste niet meer alleen zijn. O.K. ik weet wel dat samen wonen niet wil zegen dat je niet meer eenzaam kan zijn. maar het is een stap. ik zoek nog naar mensen om dit op te zeten. armen echt helpen is armen begrijpen en ondersteunen. (niet bestrijden) werk komt op de laatste plaats, eerst huisvesting, gezondheid, cultuur ( om zich goed in zijn vel te voelle) begrip erkenning, aanvaarding en respekt voor wie ze zijn en van waar ze komen, dat hor ik te weinig. denk aan de kansarmen. LUCAS GHYSELS Ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting. [email protected]
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden. men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is ondemocratisch om anderen uit te sluiten. Eigen volk eerst wil zeggen dat je eerst de Vlamingen aan de beurt laat komen en dan pas mensen van andere volkeren. Terwijl ik vind dat iedereen gelijk is en gelijk behandelt moet worden.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() vooral moest hij een beetje rechts denken, wie weet schrijft hij ook rechts ![]() ze zou beter een kookboek schrijven... voor beginners ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ere-burgemeester hebben? En ze komen uit alle politieke partijen behalve ... het Vlaams Blok. Volgens jouw logica (?) zijn dus al die ere-burgemeesters dom geweest om de titel te aanvaarden, want ze hebben Vlaanderen duidelijk gemaakt dat alle politieke partijen behalve het Vlaams Blok ondemocratisch zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Onderscheid maken gebeurt vaker onbewust dan bewust. Als iemand bijvoorbeeld gaat soliciteren naar een baan bij een of ander bedrijf en onze gewoonten niet respecteert (bijv. een hoofddoek draagt op de werkvloer) of onze taal gebrekkig spreekt, zal hij veel minder vlug aangenomen worden. Dat noem ik geen discriminatie, maar een logisch gevolg van een gebrekkige aanpassing aan de cultuur waarin je leeft en woont. Als je de taal spreekt en goed bent aangepast en de nationaliteit hebt overgenomen, behoor je tot het 'eigen volk' en geniet je alle rechten. Noem het geen discrimatie als er gevraagd wordt je aan te passen. Dat is een noodzakelijke voorwaarde om in een maatschappij te functioneren. Doe je dat niet, val je naast de samenleving. (Vlaams Blokkers, verbeter mij waar nodig, dit is zoals ik jullie theorie heb begrepen) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aanpassing is inderdaad een noodzakelijke gegeven om te functioneren in onze maatschappij. Maar daarom moeten ze van mij nog niet hun hoofddoek uitdoen. Dit zijn twee dingen die iedere buitenlander voor zichzelf moet uitmaken. Dat zijn niet wij die daarover moeten beslissen.
Wat dat solliciteren betreft dat is volledig de strategie van het bedrijf. Dat heeft weinig met de maatschappij te maken. Iemand die zich weinig of te langzaam aanpast mag daarom niet uitgesloten worden van noodzakelijke dingen zoals werk. Ergens in een bedrijf waar communicatie niet noodzakelijk is mogen ze zo iemand niet uitsluiten als hij het Nederlands niet goed machtig is.
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
beste ik heb een kleine vraag voor u ,u zegt dt u niet bent voor een onafhankelijk vlaanderen maar toch moet vlaanderen eerst komen in al u puntjes dit alles kan niet zonder dat vlaandren onafhankelijk is wallonie en vlaandreen botsen en dat zal zo blijven zolang belgie bestaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Blokster Vicky
Wat nu met uw petitie ? Of had u gehoopt dat Jurgen naar het BLOK kwam? Vele ondertekenaars zijn in hun hemd gezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Al 1385 mensen hebben de petitie getekend tegen de censuur van ZwartOfWit.
Lijkt mij al een zeer mooi aantal en bewijst nog maar eens hoeveel mensen (natuurlijk zijn er dat in het echt véél meer) zich achter Jurgen zetten voor de vrijemeningsuiting die met grote proporties door de paarse knoeiers aan hun laars worden gelapt! Samen met het Vlaams Blok vormen alle ondertekenaars en democratici één Blok tegen de grote dictators van paars en hopelijk zal op 13 juni hun dictatuur uiteenspatten en zal de enige Vlaamse Volkspartij in Vlaanderen zege vieren. Laten we maar hopen en dromen dat deze senario snel werkelijkheid zal worden!!
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |