![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
logistiek onze havens Zeebrugge, Terneuzen, Gent, Antwerpen, Breskens, Rotterdam, Amsterdam , Delfzeil (en ik vergeet er waarschijnlijk nog zoals Brussel) zijn letterlijk de poort tot Europa. Langzaam maar zeker groeit er bij iedereen het besef dat samenwerking voordeliger is dan heilloze concurrentie. In logistieke bedrijven die o�*nafhankelijk van hun operationele vestigingen gewoonlijk in Rotterdam of Antwerpen gevestigd zijn werken overigens sinds mensenheugenis managers, middenkaders en experten van zowel Noord- als Zuidnederlandse nationaliteit op zeer pragmatische wijze samen. Het is trouwens vanzelfsprekend dat de "milieulobby" andere belangen verdedigt dan de "industrie" - nationalisme van de oude stempel heb je daarbij echt niet nodig (kan je missen als kiespijn).
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb net Buitenhof bekeken. Was een leuke, interessante en gelijk ook luchtige uitzending zonder al te zwaar gedoe. Vooral het gezegde ''Het Nederlands is mijn Vaderland'', vond ik erg mooi gezegd. Het was dan wel een rip-off, maar dat mag de pret niet drukken. Economisch gezien moet het zelfs voor de grootste paddestoel duidelijk zijn. We moeten als kleine Westeuropese Lage Landen samenwerken of anders het voor eens en altijd afleggen tegen de opkomende economiën in Oost-Europa en Azië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn tante woont in een dorpje aan de monding van de Westerschelde. En als je die hoort vertellen over wat voor soort capriolen schepen daar soms uithalen, dan vraag je je echt af hoe lang de haven van Antwerpen nog kan blijven groeien. Maakt het voor mensen die zuchten onder overlast en vervuiling echt uit of het ten bate is van hun buurman, de stad, de provincie, het land of Europa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Rotterdam ligt niet veel dichter bij de kust als Antwerpen, waarbij Antwerpen nog het voordeel heeft op Rotterdam dat er een enorme estuarium naar de haven leidt, waar Rotterdam een klein riviertje moeizaam moet uitbaggeren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Estuarium Als de Westerschelde nou ook eens flink wordt uitgebaggerd, dan hebben we ook nog eens gratis zand voor de jaarlijkse zandsuppleties aan de Noord-hollandse kust. Hondsbossche zeewering en zo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsbossche_Zeewering Elke hollander zou verlekkerd moeten gaan kijken bij 'gratis zand'. ![]() Laatst gewijzigd door eric v68 : 11 mei 2008 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar dat je zo goed weet dat het niet ondertiteld wordt en de acteurs zo goed verstaanbaar terwijl je er nooit naar kijkt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zie de uitzending van 11/5 :
UITZENDING GEMIST
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant debat. Jammer dat die inhoudsloze Maya er bij zat. Was toch wel een stoorzender...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist ineens weer waarom ik altijd zo'n beetje zware fan van Vermeersch geweest ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() ik zie het altijd bij een vriend van mij als ik langsga...
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Weet je wat zo jammer is, dat we het eigenlijk nooit hebben over wat we SAMEN hebben. En dan heb ik het niet alleen over economische cijfertjes zoals opgetelde BBP's enzo...maar we vergeten zo vaak om positief te staan tegenover wat we beiden hebben. Uh...Nederland heeft Rembrandt..en Van Gogh...en Vlaanderen heeft Rubens. Maar samen hebben we Rembrandt, Van Gogh en Rubens om maar een voorbeeld te noemen. Met de gezamelijke 'hebbetjes'' kunnen we ons vol trots conformeren aan omringend en grotere landen. Werkelijk een rol spelen in hoe de geschiedenis van Europa zal gaan verlopen. Apart zal die rol stukken kleiner zijn. Voor Nederland is het gevaar om een onbeduidend aanhangsel te worden van de grootmachten kleiner dan Vlaanderen, maar ik ben bang dat we, ondanks het feit dat we onze eigen regeringen hebben, onze onafhankelijkheid straks slechts een schijnproduct zal blijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() in feite was het een rethorische vraag hoor. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brabant is Brabant (of het nu "Nederlands B" of Vlaams B of Waals B is) en Limburg is en blijft Limburg. Dan mag je wel beweren dat de huidige bewoners of gebruikers van die grondgebieden al lang zijn ingeweken of zo, toch blijft het bepaalde kenmerk de dominante sfeer. Misschien niet direct voelbaar voor degenen die er wonen (hoe? wat? waar?) maar wèl héél duidelijk voelbaar voor de niet-bewoners. De sfeer in Limburg is helemaal anders dan die in West Vlaanderen bijvoorbeeld. En de Antwerpse Kempen leunt meer bij Limburg aan hoe verder je naar het oosten gaat. het wordt tijd dat men daar eens terug rekening mee houdt in plaats van te blijven veronderstellen dat de maatschappij, het gemeenschappelijke leven en de omgang met elkaar "maakbaar" is. Ik leef evenmin in Noord Afrika als dat ik in Zuid-Frankrijk woon. Ook niet als ze in Brussel vinden dat ik dat maar moet denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Je hebt gelijk. Ondanks het feit dat ik in het Brabantse deel woon van een grensgebied tussen de provincie Zuid-Holland en Noord-Brabant en er hier een grote inwijkelingenstroom vanuit vooral Zuid-Holland is geweest in dit gebied, blijf je duidelijk het verschil in mentaliteit merken. Echte brabanders zijn totaal anders dan echte hollanders. Er zijn zelfs generaties van inwijkelingen die nog steeds die echte kenmerken hebben. Ik zeg wel eens tegen iemand ''dat of dit wat u doet/vind/zegt is typisch iets van boven de sloot (de Maas)'' en dat wordt dan ook 9 op de 10 keer beaamd.
Ik merk ook dat Hollanders en Brabanders goed samen kunnen leven! Ondanks dat wij als Brabo's wel eens sneren naar die Bovensloters! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Zeg, wat doen trouwens al die Zuid-Nederlanders, Vlamingen en Belgen trouwens vandaag op dit forum? Wij in Nederland hebben 2de pinksterdag, maar jullie hebben toch Pinksteren in Oktober?!?!?! Sinterklaas in April en Moederdag eind december?
Ik dacht trouwens dat jullie niet aan 2e Pinksterdag, 2e Paasdag en 2e Kerstdag deden. Of zitten jullie achter de computer in de Baas z'n tijd een beetje te lallen met elkander? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben hier ook 2de pinksterdag en ja ik lig in mijn tuin, maar het is regelmatig te warm dus dan kom ik even binnen forummen. 2de kerstdag? denk het niet. enkel de feesten die per definitie op zondag vallen hebben een "tweede".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Jullie hebben veel te veel vrije dagen. Eenmaal geknecht door het Hollandsche volk zullen we jullie wel eens een paar daagjes verlof afnemen. Als jullie dan werken, dan kunnen de Hollanders een paar extra daagjes uitrusten.
|
![]() |
![]() |