![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is je goed recht; alhoewel ik niet goed zie wat je niet gelooft of waarom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo Rudy; wat geloof je waarom niet?
Als je iets zegt moet je ook uitleg kunnen geven niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar mij het om gaat. Ik probeer niet de problemen te ontwijken. Ik probeer wel te vermijden dat m'n eigen kinderen het leven ingaan met een negatieve ingesteldheid. Dat negatieve merk ik hier maar al te vaak op het forum. Voor wie amper de leeftijd heeft om na te denken over kinderen heb ik nog begrip. Iedereen is jong geweest. Van iemand als u verwacht ik andere antwoorden. Iets genuanceerder, pragmatischere voorstellen ook. Alice, ik zal eerlijk toegeven. Soms ben ik jaloers op wie in een wijk woont rond een kerktoren waar nauwelijks iemand weet wat buiten hun provincie gebeurt. De meesten van mijn familie aan zee weten van niet beter en kunnen zich het multicultureel gedoe in Mechelen niet voorstellen, ook al gaan ze jaarlijks als autochtone toerist naar marokko. Juist, dat theoretisch model over integratiegedoe is niet voor morgen. Je hebt gelijk. Ik echter probeer vriendelijk te blijven tegen iedereen. Ik stel ook wel vast dat een autochtone vriendin hebben iets gemakkelijker is dan Marokkaanse. Er valt veel te zeggen. Ik vind onderwijs en gelijke kansen voor iedereen cruciaal, van kapitaal belang, als voorwaarde om op eenzelfde frequentie te kunnen praten. Vooral dat onderwijs. Domme mensen zijn vogels voor de kat, ook al zijn die katten racisten. En als je dom blijft en op de koop toe van vreemde origine bent ben je sowieso een vogel voor de kat. Ik probeer voor iedereen goed te doen, zonder naiëf te zijn. Ik heb ondertussen de laatste vier jaar wat geleerd als het over godsdiensten en multiculturaliteit gaat. Ook al kreeg ik al eens het deksel op mijn neus. Maar ik geloof er nog wel enigszins in. Groetjes, R. Laatst gewijzigd door Rudy : 22 mei 2008 om 22:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is me nog steeds niet duidelijk wat je waarom niet gelooft; tenzij je denkt dat ik ergens onder een kerktoren woon!
Niet dus; wel in een multiculturele wijk. Maar daar haal ik de mosterd niet; wel bij jaren professionele ervaring rond beeldvorming, dialoog tussen diverse groepen allochtonen- autochtonen onderling en het beleid op diverse vlakken. Ik heb ervaring in werken met o.a radicale organisaties maar dus evengoed met hangjongeren of verschillende Marokkaanse of Turkse strekkingen. Mocht ik niet uitgaan van gelijkwaardigheid dan doe je dat werk niet hoor; zeker weten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet er nog zand zijn?
Citaat:
Rotterdam geeft moslimschool wéér laatste kans donderdag 22 mei 2008 De omstreden islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam krijgt van de gemeente nog één kans om orde op zaken te stellen. Voor 14 juli moet het schoolbestuur een verbeterplan presenteren en ook aantonen dat de kwaliteit van het onderwijs echt is verbeterd. Dat zegt de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk (CDA) van Onderwijs. Als de school dat niet voor elkaar krijgt, zal hij ouders gaan afraden kinderen naar deze school te sturen. Vorige week besloot Geluk de gemeentelijke subsidie aan de school tijdelijk stop te zetten en een openstaande huurschuld van 200.000 euro te vorderen. Op de moslimschool is van alles mis: er staan onbevoegde docenten voor de klas en de kwaliteit van examens en leerlingenzorg is ver onder de maat. 'Zeer zwak' De onderwijsinspectie heeft de school beoordeeld als ‘zeer zwak’, het laagste kwaliteitsniveau van Nederland. Volgens de inspectie is de situatie op Ibn Ghaldoun, ondanks eerdere kritische rapporten, alleen maar verslechterd. Geluk heeft niet de bevoegdheid de school te sluiten, maar zegt daar ook niet op uit te zijn. ‘We willen dat de leerlingen goed onderwijs krijgen.’ Mekkareizen De school kwam vorig jaar in het nieuws toen bleek dat de school 1,2 miljoen euro aan subsidie onrechtmatig had besteed, onder meer aan Mekkareizen. Door Claudia van Zanten http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...742/index.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar geen nood, er zijn nog andere scholen: Een voorbeeld van pesten door allochtonen jongeren. Citaat: Citaat:
http://sexinthecityofantwerp.skynetb...4281867/pesten
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims hebben hier geen kommentaar te geven op wat wij doen of niet doen, en wij hoeven dat ook niet te doen in hun landen. Onze Europese landen moeten zich dringend beginnen afvragen hoe ze dat probleemvolk weer buiten krijgen, het gaat nu al jaren de slechte kant op, wachten tot het te laat is is krimineel tov de eigen bevolking... De stemmenwinst die bepaalde partijen nastreven met op hun buik te kruipen voor mensen die hier niet thuis horen zal ze later héél zuur opbreken, ze zijn bezig met zichzelf te vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben wel akkoord met het feit dat scholen eigenlijk niets met welke godsdienst dan ook te maken moeten/mogen hebben. In 2008 stuur je je kinderen niet naar school om door een of andere godsdienst gemanipuleerd te worden maar om andere redenen. Zo ver zijn we dus nog niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Begin je nu weer over vroeger??? Is dat niet er dik over. Wij leven nu. Wij willen nu onze vrijheid behoiuden. probeer dat nu eens in te zien dat de islam vrijheden afneemt, verworven rechten afneemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks van aantrekken, de arme man/vrouw kan er verder ook niet aan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat eerste zou misschien beter zijn.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 25 mei 2008 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat zo dik erover. Vandaar dat hij niet antwoord op mijn laatste vragen. Hij ziet in dat we nu leven en niet 100 den jaren geleden. Ik vind het zo jammer dat hij het woord filosofie "misbruikt". Ik heb zoveel prettige gesprekken gehad met echte filosofen. Natuurlijk wel van deze eeuw. ![]() |
|
![]() |
![]() |