![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oeps, zoals sommigen. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Parlementslid
|
Hoe kan een mens nu weten dat
1. de wereld of universum geschapen is... bewijs? 2. en god heeft dit gedaan? hoe weet jij dat... stond je erbij misschien? man man man |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hilarisch!
|
|
|
|
#46 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in Zijn werken. Zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn waarneembaar voor het verstand.' - Romeinen 1:19-20 |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Gouverneur
|
Waar heb je mij eerder betrapt op dergelijke gedachten?
|
|
|
#55 |
|
|
Dat opperwezen word blijkbaar met de minuut geboetseert naar eigen smaak.
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Iedere gelovige boetseert god naar zijn verbeelding. En daarom is God zeer polyvalent.
Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2008 om 21:48. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
Idd!
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
Waar rook is, is soms wel op één of andere manier een beetje vuur. Als er beweerd wordt, dat ]iedere gelovige god boetseert naar zijn verbeelding, en God voor die reden zeer polyvalent is, dan zitten daar een aantal bruikbare woorden in die uitspraak.
Om te beginnen wil ik 'gelovige' door mens vervangen. Ieder mens gelooft. Zoals we fysisch overwegend uit water bestaan, zo bestaan we mentaal overwegend uit geloof. Geloven dat G-d niet bestaat is ook een vorm van geloof. De slimste atheïsten begrijpen dat, maar durven daar in het openbaar niet voor uit te komen, uit vrees hun populariteit te verliezen in de eigen peer group. Ik corrigeer dus: "Ieder mens boetseert ... Hier zit ik al strop. Schrijf ik G-d of schrijf ik God. Voor de Joden is het meestal G-d, voor de rest voor zover ik de mensen tegenkom, is het God. Voor mij stelt G-d meer voor dan God, de term betekent meer, heeft meer inhoud. Ik vermoed dat dit voor Joden die hun religie serieus nemen ook het geval is. We zitten hier met een heterogeen publiek, mensen vanuit diverse levensbeschouwelijke hoeken. Daarom ga ik kiezen voor G-d/God. Dus wordt het: "Ieder mens boetseert G-d/God naar zijn eigen verbeelding. Voor die reden is ... Hier zit ik alweer strop. Voor die reden is G-d niet polyvalent. God is onveranderlijk, verandert niet naargelang ik of iemand anders ernaar kijk. Wij hebben geen invloed, wij bepalen niet. Wij zijn het die bepaald worden, en slechts in beperkte mate kunnen vatten wat ons bepaalt. Daarom pas ik de uitspraak alweer aan: "Ieder mens boetseert G-d/God naar zijn eigen verbeelding. Voor die reden is het beeld dat wij van God hebben ... Is polyvalent het aangewezen woord? Misschien wel, maar ik had toch liever divers gebruikt. Om iedereen tevreden te stellen: "Ieder mens boetseert G-d/God naar zijn eigen verbeelding. Voor die reden is het beeld dat wij van God hebben polyvalent, divers." Tja, vertel mij over jouw God, dan ken ik jou. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Minister-President
|
Voor sommigen hier kan de Kerk echt niets goeds doen. Aan de ene kant willen ze dat de Kerk financieel op haar eigen poten moet staan, en aan de andere kant kritiseren ze dit initiatief vanwege de Kerk om wat extra binnen te rijven. En nergens lees ik dat mensen verplicht worden om in een klooster of abdij te overnachten. Totaal vrije keuze. Dus, wat is jullie probleem eigenlijk?
Mijn enige probleem is dat er een oneerlijke concurrentie gevoerd wordt en er geen zwartwerk noch belastingsvrij inkomen mag toegelaten worden. Laatst gewijzigd door longhorn : 16 juli 2008 om 22:46. |
|
|
|