![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) Iran heeft GEEN nucleaire wapens,en Iran heeft hoogstens al een beperkte ervaring in het aanmaken van afleveringsmiddelen.. b) Hoewel het al van 1944/45 geleden is dat een eerste kernwapen tot ontploffing is gebracht(in de woestijn,door de VS),is het maken ervan nog steeds geen trivialiteitje. Het recentste "lid" van de kernclub,Pakistan,bijvoorbeeld heeft vermoedelijk nog steeds geen ordentelijk kernwapen dat je effectief op het hoofd van een tegenstander kunt afleveren.Reeds enkele jaren geleden,toen Pakistan een kernproef demonstreerde(beelden van het beschadigen van een berg waren op TV te zien) waren er al de vermoedens dat het ding niet zo best marcheerde,mogelijk was niet alle gewenste materiaal in de splitsing betrokken...Ook aan de "ontplooibaarheid" van Noord-Koreaanse kernwapens wordt serieus getwijfeld. Wat ik wilde zeggen,het nadruk leggen op "programmas" om genoeg "weapons-grade" uranium of plutonium te produceren is één zaak,ik hoor echter niks over de ECHTE vooruitgang in een kernbom-programma : de ontsteker! Eenmaal ze DAT hebben,kun je je zorgen maken..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2008 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontkent u nu dat Israël kernwapens heeft???? Mens toch, u zou allicht nog het licht van de zon ontkennen. De leugens en zever die zionisten maar blijven bovenhalen zijn werkelijk niet te schatten. http://http://en.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Walgelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het heeft er allereerst al schijn van dat Iran kernwapens ontwikkelt i.t.t. wat het zegt. (Het gebruik van kernenergie voor vreedzame doeleinden.) Indien dit het geval is, gaat Iran al lijnrecht in tegen het door zichzelf getekende Non-proliferatieverdrag en heeft men sowieso een geldige reden om hun nucleaire installaties aan te vallen. Ze hebben immers dan installatie die volgens hun eigen wetten illegaal zijn. U zou dan een discussie kunnen voeren of ze nu al dan niet kernwapens aan het ontwikkelen zijn. 't Getuigt volgens mij van een enorme blijk van wereldvreemdheid als u dat gelooft. Iran is een land met gigantische oliereserves. Iran is het land dat een 'civiel-nucleaire deal' door de EU of Rusland uitgevoerd weigert. Welke zinnige 'regering' weigert een dergelijke deal als het enkel maar op vreedzame energie uit is? Conclusie: Iran wil kernwapens. Bekijken we dan de piste van een nucleair Iran. Een nucleair Iran bedreigt een nucleair Israël en vice versa. Who gives a fuck zou u kunnen denken. Gewoon een koude oorlog in het midden-oosten, zoals we er al een globale gekend hebben. Er zijn echter genoeg argumenten die de situatie er nu wel heel anders doen uitzien. De patstelling wordt niet meer civiel (communisme <-> kapitalisme) maar eerder theocratisch. Voor godsdienst doen mensen de gekste dingen, waarom dan ook niet het volledige land als martelaar laten 'sterven' als men een pak 'heidenen' kan meenemen? Bovendien kan Israël broodnodige operaties die zijn superieur bestaan verzekeren zoals de inval in Libanon, bepaalde invallen in het Gaza-strook,... ook niet meer uitvoeren wegens een constante dreiging van een nucleaire aanval door Iran. De macht van Israël verzwakt dan vanzelfsprekend en kan misschien zelfs zover afbrokkelen dat Israël ook conventioneel het onderspit dreigt te gaan lopen. Op het ogenblik dat Isräel dan aangevallen wordt door de Arabieren, worden er sowieso nukes gebruikt. Laten we Iran nu nukes ontwikkelen, dan betekent dit een feitelijke opdoeken van het non-proliferatieverdrag. Wil u atoombommen, stap eruit en lap het verdrag dan gewoon aan uw laars. Bijgevolg zullen er dan na Iran anderen komen. In de nabije toekomst misschien (wilde gokjes) Venezuela & andere Latijns-Amerikaanse landen. In een verdere toekomst: de Afrikaanse landen. Ik denk er geen tekeningetje hoeft gemaakt te worden wat er gebeurt als het primitieve Afrika de atoombom ontdekt. Idd, Aids will be over. Als Israël Iran aanvalt, dan is het misschien niet zijn bedoeling om world peace te bewerkstelligen, maar wel eerder zijn bestaan. Een geslaagde aanval kan ons indirect van veel erger -hiermee bedoel ik dan een wereld waarin elke 'soevereine staat' atoomwapens kan bezitten- behoeden in de toekomst en kan ons zo 'toekomstige' relatieve vrede brengen. U kan misschien denken dat eeuwig aanmodderen en de 'vijand' laten doen wat hij wil, een oplossing is voor wereldvrede, maar de geschiedenis heeft in dergelijke situaties ons wel andere dingen getoond. Waarbij ik hier vanzelfsprekend denk aan het systematisch iets meer overtreden van de internationale 'wetten' en 'akkoorden' door Nazi-Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het taalgebruik van de "Midden-Oosters" is nog doorspekt van "vernietigen","uitroeien","van de kaart vegen","vechten tot de dood"......
Het lijkt daarin nog veel op het taalgebruik van de Europeanen van de 19e en zelfs een deel van de 20e eeuw... Ik had eigenlijk gehoopt dat dit al lang begrepen was...je kunt op taalgebruik alleen geen politiek vormen....oog om oog,tand om tand geeft misschien een kortstondige bevrediging....maar...het is gewoon een bevrediging,geen serieuze politiek ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 augustus 2008 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben er geen, zullen er binnenkort nog geen hebben, en als ze er hebben is het maar de vraag of ze zichzelf willen vernietigen door het af te vuren. Ahmadinejad lijkt me wel slimmer. Citaat:
Dick Cheney is u dankbaar! Laatst gewijzigd door Akufen : 6 augustus 2008 om 09:44. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weerleg mijn argument bij deze: waarom weigert Iran het perfect civiele programma dat de EU en Rusland al enkele keren naarvoor geschoven hebben? Waarom? Welke andere reden kan er zijn, dan de ontwikkeling van kernwapens? Citaat:
Zeer nuttig verdrag dan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is wel weer typerend dat de VS en Israël uw vijanden zijn. Blijkbaar dringt het in deze geglobaliseerde wereld niet door bij mensen zoals u dat het de US en Israël zijn die uw vrijheid handhaven. Dankzij hen kan u uw onzin (en ik de mijne) spuien. Dankzij hen geniet u nu van het internet. En dankzij hen praat u nu geen russisch en werkt u u nu niet te pletter ter meerdere eer en glorie van een volksrepubliek. Maar goed, als u zichzelf identificeert met uw broeders uit Iran (of hen toch al zeker 'minder erg' vindt dan de US en Israel) die zo humaan zijn homo's op te hangen dan heb ik mijn bedenkingen bij uw redeneringen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
McCain zingt op zijn beurt voor de gezelligheid "Bomb Bomb Iran" en is er een constante stroom van zowat alle westerse zenders die ons willen laten geloven dat Iran echt een probleem is. We hebben bovendien de middelen om het te doen, en hebben in de laatste 5 jaar getoond het te zullen doen, kost wat kost. Bovendien gebruikt de VS al enkele jaren het MEK om terroristische aanslagen binnen Iran te plegen om het land te "destabiliseren". Iedere nuchtere mens zal concluderen dat de VS een probleem vormt, niet Iran. Citaat:
Citaat:
Het totaal pakket wat Europa of Rusland aanbied zal allicht wel anders zijn van wat men ons verteld. Als ik in hun plaats was zou ik het in ieder geval ook niet aannemen. Trouwens, als dit echt om nucleaire wapens ging, waarom verkoopt het Halliburton van Cheney dan nucleaire technologie aan Iran? Citaat:
Citaat:
Het is niet voor onze veiligheid of voor democratie in de regio, vrijheid of het rooskleurig vooruitzicht van de wereld. Dit gaat puur om 'de totale oorlog' zoals het door Perle zo mooi gezegd werd. Citaat:
Citaat:
Op wekelijkse zoniet dagelijkse basis zie je overal ter wereld wetten en maatregels opduiken die zogezegd onze vrijheid moet verzekeren, onder druk van de VS. Men beloond landen via de WTO als ze de aanpak tegen drugs kopiëren van de VS aanpak die duidelijk één van de minst succesvolle is. De VS is verantwoordelijk voor een groot stuk verantwoordelijk voor Echelon dat zowat iedereen kan afluisteren. Ze installeerden dictators, creëerden terroristen, pleegden genocide, en vallen illegaal en om de haverklap landen binnen uit economisch en strategisch belang. En laten we niet vergeten dat zij degene zijn die enkele jaren terug een nieuwe wedloop naar nucleaire wapens zijn gestart door verdragen aan hun laars te lappen en te verklaren dat ze nieuwe nucleaire wapens willen aan een tempo van meer dan 100 per jaar. Ironisch dat we ons zouden moeten druk maken over 1 miezelige bom die Iran binnen 5 a 10 jaar zou kunnen hebben. Amerika is Amerika niet meer maar een groepje internationale bankiers. Degene die ervoor gezorgd heeft dat dat mogelijk was door de Federal Reserve act van 1913(?) gaf zelfs grif toe dat: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
George H.W. Bush wist vervolgens te zeggen: Citaat:
En wat een toeval dat ook die beslissingen voor een media blackout en de bedrijven op zich gecontroleerd worden door diezelfde bankiers via instanties zoals het CFR. Met de woorden van Jos Bosmans, schildert na m'n scrotum. Citaat:
Van zogauw Iran plannen heeft om acties te ondernemen die mij aanbelangen, of mede in mijn naam gebeuren, dan zal ik mij daar tegen uitspreken. Tot die tijd interesseert het mij niet. De VS daarentegen heeft al lang kenbaar gemaakt dat het zijn eigen wil zal doordringen, en vanuit de westerse media komt daar geen enkele kritische vraag op. Men laat het oogluikend toe omdat men weet dat er voor verschillende bedrijven wat aan vasthangt. Citaat:
Het verbaast mij zelfs hoe u de vervolging van homo's kunt vergelijken met wereldwijde hegemonie op de meest gruwelijke manier waarin miljoenen mensen sterven. Laatst gewijzigd door Akufen : 7 augustus 2008 om 15:47. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=31
Is dit een redelijk correcte opsomming van de wapens die aan elke kant aanwezig zijn? |
![]() |
![]() |