![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() bedankt,tegendradigaard,het is toch maar normaal dat men zomin mogelijk voor iets wil betalen,om nog iets over te houden,zeker omdat we weer meer belastingen moeten betalen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Aaah, stadsgenote, ik ben blij da we van de SOmer verlost zijn zenne! Beter is het er weliswaar nie opgeworden, maar ne racinger als burgemeester? No thanks. BTW, ge moet die topic is lezen waarinstaat wat er gisteren is behandeld geweest op de gemeenteraad. Dan weet ge waarvoor WIJ betalen hier in Mechelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Laat ons een beetje nadenken: de banken moeten een dienstverlening gratis leveren (geldafhaling).
Waarom moeten wij dan betalen als wij een stem uitbrengen op een ploiticus voor de partijfinanciering. Met die 1,25 euro voor de partijfinanciering die mijn stem kost (ik spreek nog niet van de rest van de partijfinanciering), kan ik ruim 20 keer geld afhalen per jaar.(0,06 euro per afhaling bij Fortis). Ik geef verdomme nogal wat liever mijn geld aan Fortis dan aan een politieke partij. Van Fortis krijg ik er een dienst voor, van een ploitieke partij krijg ik er niets voor. Dat de leden van een partij daar maar zelf voor betalen.
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() maar ze hebben ons wel gelokt met een gratis dienstverlening en nu moet ge echt voor alles betalen,zelfs voor mijn uittreksels die ik regelmatig zelf ga halen.ongevraagd een ongevallenverzekering die alleen maar telt als ge overlijdt tengevolge van een ongeval en dan krijgen de nabestaanden het saldo van uw zichtrekening waar ik telkens bokkensprongen mee moet uithalen om rond te komen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Met punt B ben ik het volledig eens. Het privé initiatief en de vrije markt economie zijn niet gediend met de rode betutteling ...
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou als bankier ook niet meer praten met Freya.
Eerst en vooral zijn er banken die de kosten in kwestie niet aanrekenen. Iedere burger kan zich dus, als hij dat wil, tot die bank wenden. Er is dus geen noodzaak om tussen te komen in de tarificatie. Zelf zal ik mij nooit tot die bank wenden, daarvoor heb ik genoeg ervaring opgedaan tijdens mijn loopbaan. Het is dan ook normaal dat ik de aangerekende kosten betaal. Freya kan trouwens heel gemakkelijk de banken aanzetten tot het afschaffen van die kosten: elke bankier die die kosten niet aanrekent moet geen belasting betalen op zijn automaten. Banksys kan dan een ristorno krijgen voor de belastingen die zij op hun automaten betalen naar gelang het aantal verrichtingen uitgevoerd door cliënten van banken die geen kosten aanrekenen. Het gaat dus om iets anders: Freya wil ons allemaal de indruk geven dat zij ons kosten zal doen besparen. Zij zou, indien zij verstandig genoeg was, ook wel weten dat als de kosten op die dienstverlening verdwijnen ze op een andere plaats zullen opduiken. Toch eigenaardig dat die kosten nu worden aangerekend en vroeger niet. Toen kon men die kosten immers dragen met de winsten die men haalde uit de handel in vreemde valuta. Die bestaat nu enkel nog marginaal. De meeste omzettingen zijn zijn weggevallen door het invoeren van de Euro. (En dat geldt niet alleen voor de biljetten, dat geldt voor alle verrichtingen)
![]() |
#48 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn rekeningen in Luxemburg ? Tot nader order heb ik er geen en als ik genoeg geld heb mag mijn bankier in Zwitserland mijn rekeningen beheren. So what ? Zal je er last van hebben ? Etisch beleggen of beleggen in bepaalde industrietakken daar beslis je zelf over in samenspraak met je bankier. Wat een typische ongefundeerde pseudointellectuele cliché prietpraat verkondig je toch.
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() @Joske
Het klopt dat wij vroeger gelokt werden toen er geen kosten aangerekend werden. Maar er is veel vernaderd. De marges van bankiers zijn fel gedaald, er is de laatste jaren een grote verschuiving van winsten uit de transformatierol van de banken (geld aantrekken bij spaarders en omzetten in kredieten) naar de winsten uit diensten (plaatsing van producten tegen commissie zoals bijvoorbeeld sicavs en euro-obligaties) Vroeger kon je alleen geld afhalen onder de blote hemel, nu kun je dat bij vele banken binnen doen zonder last van regen en kou. Die automaten moeten volledig door de bank gefinancierd worden en niet door een pool van banken zoals bij banksys. De kostprijs voor communicatie zal voor de banken sterk zijn toegenomen want meestal gebeuren de verrichtingen nu on-line in plaats van off-line zoals vroeger. De winsten uit valutering zijn grotendeels weggevallen (storting vroeger +1 dag, afhaling -1 dag intrest) enzovoort. De banken hadden hier inderdaad een betere communicatie kunnen overmaken aan hun cliënten, en dit is spijtig genoeg niet gebeurd. Voor wat de verzekering betreft: het volstaat aan uw bankier mee te delen dat u die niet wenst en men zal u verder niets meer aanrekenen. Ik vermoed dat uw rekeningsuittreksels ter beschikking blijven in de bank en dat daarvoor kosten worden aangerekend. Ik kan u echter verzekeren dat een bediende wel enige tijd zoet is met het dagelijks klassement van die uittreksels en dat die dienst dus behoorlijk wat geld kost. De andere optie is de uittreksels laten toesturen maar dan betaalt u per zending de prijs van een postzegel. Vergeet echter niet dat ook daar de dienstverlening heel wat verbeterd is. Ik kan bij mijn bank via de drukkers voor uittreksels in gans het land mijn uittreksels ophalen.
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Vergis ik mij, als ik stel dat de zwakke dollar en de onzekere beurs de banken voorzichtig hebben gemaakt. Nu ze hun grote winsten niet meer door geld en beurstransacties kunnen realiseren moet de klant er voor opdraaien.
Maar dat is natuurlijk een harde economische wet. Met verlieslatende banken zijn we nog verder van huis. Het is dus ook in ons belang die paar centen te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De banken zijn de voornaamste begunstigden aan wie we de staatsschuld afbetalen. Voor de meesten is dat puur jaarlijks inkomen nu ! Welke bank zou verlieslatend zijn ? ? ? ?
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met verlieslatende banken zijn we nog verder van huis. Het is dus ook in ons belang die paar centen te betalen.[/quote]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De banken zijn de voornaamste begunstigden aan wie we de staatsschuld afbetalen. Voor de meesten is dat puur jaarlijks inkomen nu ! Welke bank zou verlieslatend zijn ? ? ? ?[/quote] Eindelijk ! De waarheid op tafel ! De banken profiteren in ruime mate van de staatsschuld ! 250 miljard euro ![]() weet je hoeveel intrest je daarop moet betalen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Zou zo iets moeten bedragen van een kleine 34 Miljard Euro
( te verdelen onder institutionele beleggers en particulieren 4/5 zouden institutionele beleggers zijn ( banken, verzekeringen, ... ))
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Cijfers voor het jaar 2003 natuurlijk, elk jaar is het van dat!
![]() |
#56 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
En als het slechts volgens jou is dat sosse F aartsdom is, is dat gelukkig geen referentie..
![]() |
![]() |
#57 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar euhm, Anciaux een Racinger? Dat zou dan wel de eerste keer zijn.. Enneuhm, wees gerust; ik weet immers maar als te goed waar wij in Mechelen voor betalen.. Daar hoef ik geen topic voor te lezen..
![]() |
![]() |
#58 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Twistziek zijn ze bij Argenta.. gratis en voor niks.. (But then again; is dat niet bij zo-goed-als iedere verzekeringsmaatschappij?!)
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu weet ik in ieder geval waar de term "zotte Belg" vandaan komt ![]() P.S. Mocht je het niet doorhebben, [size=7]Daar bedoel ik inderdaad jou mee, Skippy[/size] ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Transparantie is goed.
De maatschappij is al ingewikkeld genoeg. De kleine man en zijn nog kleinere vrouw hebben behoefte aan transparantie. |
![]() |
![]() |