![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() U bent erover begonnen dus het is aan U om een bron te geven:
Voorwaarden 1. Nationaliteit Je bent: * Belg, staatloze, erkende politiek vluchteling, onderdaan van een lidstaat van de EU, vreemdeling ingeschreven in het bevolkingsregister. 2. Leeftijd Je bent: * Ouder dan 18 jaar of * Jonger dan 18 jaar én: o Ontvoogd door huwelijk; o Zwanger; o Kinderen ten laste. http://www.ocmw.antwerpen.be/ Niks over wachttijd! ![]() ![]() ![]() Nu jij!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Op deze site kan U een en ander nalezen....
Maar iets over apparte/hogere uitkereingen op basis van 'allochtoon zijn' kan ik helaas voor ons Vlaams Belangertje NIET vinden! http://www.abvv.be/code/nl/fram019.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Bentje stelt immers dat voor de berekening van de werkooshgeidvergoeding voor autochtonen andere voorwaarden gelden dan voor allochtonen.... helaas heeft hij dit niet met een objectieve bron kunnen aantonen! Dit is immers (het vinden van objectieve bronnen) niet zo moeilijk want deze info is heel overzichtelijk te vinden op de site van de RVA! Bentje stelt ten onrecht en volkomen uit de lucht gegrepen dat een autochtoon in tegenstelling tot een allochtoon 6 maanden wachttijd heeft alvorens in aanmerking te kunnen komen voor OCMW steun... Bentje post zulke dingen OPZETTELIJK en hij weet dat dit niet zo is! Waarom? Bentje is fanatiek lid van een bepaalde Vlaams extreem rechtse partij. Officiëel neemt deze afstand van racistische standpunten.... maar door toedoen van van mensen als Bentje vallen de maskers af en komt het ware gelaat boven, namelijk >> HAAT ZAAIEN op basis van pertinente leugens! Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvinneke,
wil je me nu aantonen dat iemand die is afgestudeerd en niet onmiddellijk job vindt, géén wachttijd moet doorlopen alvorens een uitkering te kunnen krijgen? Ik weet dat mijn kinderen eerst een wachttijd hadden voordat ze konden doppen, maar bedoel je nu dat ze onmiddellijk naar het ocmw hadden kunnen stappen? Hier wil ik wel eens meer over weten dan!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de website van de RvA kan men de wachttijd uitrekenen! Daar gaat het niet over....... Maar Bentje stelde dat autochtonen een wachttijd van 6 maanden hebben voor OCMW steun en allochtonen niet!! Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Wat mij vaak stoort in dergelijke discussies is dat de Vlaamse werkgever door bepaalde media steevast wordt afgeschilderd als zijnde de grote racistische boeman die omwille van pure haat en een duivels karakter, elke kans aan die vele talentvolle, gedisciplineerde en gemotiveerde allochtonen volledig ter kwader trouw wenst te ontzeggen.
Een werkgever denkt echter enkel in termen van rendement en nooit in termen van rassen. Als een ondernemer merkt dat het aanwerven van bepaalde mensen een daling in het rendement teweegbrengt, dan zullen deze mensen een veel kleinere kans hebben om aan een job te raken. Indien een ondernemer een constante in deze daling merkt bij een bepaalde bevolkingsgroep, dan zal deze groep gemeden worden en dan is dat niet omwille van plat racisme maar wel omwille van de opgelopen ervaringen met deze bepaalde groep. Ik heb vroeger ook veel verschillende 'rassen' in dienst gehad en het verschil tussen pakweg Afrikanen en Aziaten is treffend op het vlak van rendement. Niet dat ik iets had tegen Afrikanen en hun minder gedisciplineerde, relaxe manier van werken, wat wellicht eigen is aan hun cultuur maar met zulke tradities houd je in ons land simpelweg geen bedrijf draaiende. Het is trouwens de overheid die, met de enorme loonlast, juist aanmoedigt om minder productieve arbeidskrachten die niet voldoende renderen, zoveel mogelijk te weren. Het is een ietwat vicieuze cirkel aan het worden. Omwille van ons enorm voordelige sociale systeem, is de druk op de werkende mensen en de werkgevers enorm toegenomen om in de financiering van dat systeem te blijven voorzien. Hierdoor wordt van werknemers verlangd dat ze nog harder, productiever en meer gaan werken zodat het voor de personen die initieel al niet meekonden, in de toekomst nog moeilijker gaat worden om hun wagon aan onze 'snelheidstreineconomie' te koppelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch weer iets van nonkel Ebenezer uit de Congo met z'n luie negers.... terwijl hij zelf constant in een hangmat Scholl aan 't zuipen was en gene klop deed.... ![]() Misschien iets voor een nieuw topic: Negers zijn luier dan Aziaten.... ![]() VB'ers zullen in hun element zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verlof??? Dan zijn er toch betere bestemmingen.... prijs/kwaliteit Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Als alle partijen het over één ding hartroerend eens zijn, dan is het wel dit: het verschil tussen werken en niet werken is in België verwaarloosbaar. Nog frappanter is dat de een werkende soms slechter wegkomt dan een niet werkende. Alle partijen mogen het hierover eens zijn, de remedies die ze vooropstellen verschillen natuurlijk (met alle partijen dan bedoel ik niet alleen politiek partijen maar ook de vakbonden, de werkgeversorganisaties, ...). De vooropgestelde remedies situeren zich tussen de lonen verhogen en de vervanginkomens verminderen in volume en/of tijd. Los van de remediërende aspecten blijft er de berekening dat -bij de lage looncategorieën- het verschil tussen werken en niet werken erg klein (soms negatief) is, logisch dat de arbeidsstimulans binnen deze loonscategorie even klein (soms negatief) is. Dit heeft geen uitstaans met ideologie, het is een kwestie van rekenen. Verder is het een mathematisch gegeven dat het leeuwendeel van de immigranten enkel op competenties kunnen bogen die slechts toegang geven tot de laag betaalde jobs. Dat deze groep niet behept is met een aandrift werken, is dus ook een mathematisch gegeven. Nogmaals, dit heeft niets met ideologie te maken, ook niet met een schuldvraag, het is gewoon een kwestie van rekenen.
En terwijl we nu toch aan het rekenen zijn: een bedrijf leiden is net zo goed een kwestie van rekenen; een bedrijf zal rationeel zijn of niet zijn. Een bedrijfsleider kan zich hoogstens metafysische hobby’s permiteren, op de bedrijfsvloer geldt de ratio. Wie hieraan twijfelt, moet maar ijveren voor een subforum ten behoeve van Madame Soleil. En nu we toch bezig zijn over de ratio kan het geen kwaad om er op te wijzen dat racisme zo irrationeel is als de neten. Ik wil maar zeggen: wie denkt dat een bedrijf zich irrationele fantasietjes �* la racisme kan veroorloven, mag de discussie verder zetten in het subforum van Madame Soleil. Natuurlijk zijn er (bijvoorbeeld) de exploten van de poortenfabrikant die geen Marokkanen bij zijn installateurs wenste. Hiermee kwam hij zijn klanten tegemoet, waarvan hij vermoedde dat ze een negatief beeld over Marokkanen levendig houden. Nu kunnen we discuteren over wie schuld heeft aan dit negatieve beeld, buiten discussie staat dat voor alle (niet ingevulde) jobs-voor-laag-geschoolden, een contact met de klanten primordiaal zou zijn. En de oplossing, Oswald? hoor ik hier en daar. Ik blijf ze schuldig. Ik weet het ook niet. Wellicht zullen de werkenden nog een heel poos de niet werkenden moeten onderhouden. Tijdens de Nachtwacht zag ik ooit een debat waaraan Forum van Etnische en Culturele Minderheden, Staf Nimmegeers en iemand van het VBO (of zo) deelnamen. ’t Is inderdaad al een tijd geleden, maar ik herinner mij nog goed dat het Forum van Etnische Minderheden toen stelde dat “het veel geld en moeite zou kosten om de migranten op de werkvloer te krijgen”. Het is duidelijk dat die moeite niet meer hoeft door de import van capabele werkkrachten uit Polen etc. Meteen wordt duidelijk dat het blijkbaar de moeite niet meer loont om te investeren in de opleiding van tienduizenden werklozen, waaronder de helft van immigranten. Zo te zien zijn ze veroordeeld tot een bestaan als sociale ballast. Blijft de vraag: vinden ze dit erg? Ik weet het niet. Wel weet ik dat de mensen die werken voor een laag loon het wel erg vinden. Voorts weet ik dat veel arbeiders hierdoor voor het VB stemmen. Blijft de vraag: kunnen we ze het kwalijk nemen? En dan heb ik het nog niet eens over het Mattheuseffect gehad. En nu: googelen naar het trefwoord “mattheuseffect”. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat is precies de ellende: de ongelimiteerde werkloosheidsuitkering. Ik heb er ook eens van geprofiteerd, VIJF jaar lang. Ben geloof ik 2x opgeroepen voor klote- en/of onbestaande jobs, en dan weer naar huis gehuppeld. Kwam mij wel goed uit, want ik wilde tijd om mijn kind op te voeden. Maar toch. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ga je nog wat komedie spelen over onze franstalige profiteurs die nog moeten wennen aan het feit dat ze niet meer zomaar op hun wenken bediend worden in hun profitariaatsstaat! België een land ? Waar haal je het! Wat je hieruit kunt afleiden is dat de Vlamingen die situaties meer en meer beu zijn. Nu dat nog aan onze politiekers hun verstand brengen... Laatst gewijzigd door andev : 12 september 2008 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er hier lieden toestromen die door bepaalde "firma's" zogezegd eventjes hebben gewerkt, kort nadien "ontslagen" worden en in orde zijn om aan hun profitariaatsleventje te beginnen zonder hier ooit echt gewerkt te hebben of wat voor bijdrage ook hebben geleverd.... daar heb jij, onlangs nog, nooit van gehoord waarschijnlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent U een racist! Heb ten minste het lef te zeggen dat U een racist bent!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we niet als normaal moeten aanvaarden is dat vreemdelingen die hier zomaar ongevraagd binnenwaaien "na een zekere tijd" recht hebben op vanalles waar onze eigen "echte" Belgen jaren hebben voor gestreden en gewerkt en belastingen hebben betaald om die mogelijkheden in hun maatschappij te krijgen en in te richten... en dat die hier zomaar worden rondgestrooid voor lieden die hier nooit een klop hebben gedaan of een euro hebben betaald! Eens binnen zitten ze veilig! De kans dat ze weer buiten vliegen is veel te klein, en onze multiculidioten staan er dan nog moord en brand bij te schreeuwen! En eens binnen beginnen ze dan de rest van hun familie binnen te loodsen die we dan ook maar moeten onderhouden. En daarbovenop gaan ze dan nog van ons eisen dat wij ons aan hen aanpassen, met hun "islambarbarij" en andere zaken... De Ondergang van het Avondland... door de inval van de nieuwsoortige barbaren van de Nieuwste Tijden. Is het dat wat later in de geschiedenisboekjes zal staan? Stop toch met komedie spelen! |
|
![]() |
![]() |