Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 10:32   #41
Perikles
Vreemdeling

Standaard

Dit debat heeft aan het imago van BDW geen afbreuk gedaan. BDW blijft de beste debater/spreker onder de huidige generatie politici. En wij Vlamingen houden nu eenmaal van de underdog
Perikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 10:51   #42

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik denk dat jij één van de weinigen bent met deze mening . Jij denkt blijkbaar maar al te graag, dat uw persoonlijke mening die van anderen ook is. De commentaren spreken u althans over de volledige lijn tegen.
Vander Kelen is afgegaan als een gieter, en hoe langer de inquisitie hoe gekkere bekken de inquisiteur begon te trekken. Ze hebben zich lelijk mispakt, om de heel eenvoudige reden dat de ondervragers geen inhoudelijke argumenten hebben om de staatshervorming tegen te houden.
Natuurlijk geef ik hier mijn eigen persoonlijke mening.. sorry maar geeft u dan de mening van anderen en niet uw mening ??

Wat Vander Kelen betreft zie mijn vorige mail.. Zijn vragen waren inderdaad (zoals gewoonlijk) ondermaats en weinig zaaks. Daarentegen waren de vragen van een François De Brigode, een Johanne Montay en voornamelijk Bertrand Henne wel "to the point". Maar misschien beheerst u niet voldoende het Franse taaleigen ???

Verder begrijp ik ook niet wat uw zinnetje "dat de ondervragers geen inhoudelijke argumenten hebben om de staatshervorming tegen te houden" hier komt doen.

U schijnt de bedoeling van het programma "Répondez �* ma question" nog altijd niet te snappen... Het is aan de ondervraagde politicus (en niet aan de journalisten) argumenten naar voor te brengen en dit op een precieze, eerlijke en bevattelijke wijze, zoals uitdrukkelijk in het begin van de uitzending werd gezegd... Het is de politicus die op de rooster wordt gelegd en niet de journalist..
alter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:01   #43

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perikles Bekijk bericht
Dit debat heeft aan het imago van BDW geen afbreuk gedaan. BDW blijft de beste debater/spreker onder de huidige generatie politici. En wij Vlamingen houden nu eenmaal van de underdog
Is BDW dan een "underdog" d.i. degene die altijd verliest, die in de hoek zit waar de klappen vallen (van Dale)...
Oud 10 oktober 2008, 11:19   #44
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alter Bekijk bericht
U schijnt de bedoeling van het programma "Répondez �* ma question" nog altijd niet te snappen... Het is aan de ondervraagde politicus (en niet aan de journalisten) argumenten naar voor te brengen en dit op een precieze, eerlijke en bevattelijke wijze, zoals uitdrukkelijk in het begin van de uitzending werd gezegd... Het is de politicus die op de rooster wordt gelegd en niet de journalist..
als dat de bedoeling is, antwoorden krijgen van een politicus, waarom doen ze dan alle moeite om hem niet die antwoorden te laten geven?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:42   #45
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
als dat de bedoeling is, antwoorden krijgen van een politicus, waarom doen ze dan alle moeite om hem niet die antwoorden te laten geven?
Oud 10 oktober 2008, 11:50   #46
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gisteren heb ik 't grootste deel van de uitzending rechtstreeks bekeken. Gewoon schrikwekkend hoe weinig objectief die Franstalige journalisten waren: heel aanvallend en op bepaalde ogenblikken zelfs ronduit arrogant en agressief. Er was heel duidelijk een vooropgesteld doel: DW demoniseren, ongeacht wat de man ook antwoordde. Ik vond het geheel dan ook heel zwakjes. Niet door DW, maar wel door het weinig hoge journalistieke gehalte van de betrokken ondervragers.
Ik heb het ook toevallig gezien en deel je mening. Na een half uur kon ik het niet meer aanzien. Mijn maag keerde van zoveel arrogantie en onbeschoftheid.
Het ergst van al vond ik de houding van Luc Vanderkelen : je moet het maar doen jezelf zo op een plateau presenteren als Flamand de service, als nuttige idioot van dienst.

Het tegenovergestelde zou ondenkbaar zijn : een Mangain of Milquet die in door een franstalige hoofdredacteur in het Nederlands op de rooster gelegd wordt in een debatprogramma op de VRT. Ondenkbaar gewoon.

Wat moeten ze in hun vuistje lachen met die nuttige Vlaamse idioot de service.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:54   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Ik heb het ook toevallig gezien en deel je mening. Na een half uur kon ik het niet meer aanzien. Mijn maag keerde van zoveel arrogantie en onbeschoftheid.
Het ergst van al vond ik de houding van Luc Vanderkelen : je moet het maar doen jezelf zo op een plateau presenteren als Flamand de service, als nuttige idioot van dienst.

Het tegenovergestelde zou ondenkbaar zijn : een Mangain of Milquet die in door een franstalige hoofdredacteur in het Nederlands op de rooster gelegd wordt in een debatprogramma op de VRT. Ondenkbaar gewoon.

Niet overdrijven. Ik vond het allemaal vrij beschaafd. Over de vooringenomenheid van de franstaligen, daar valt wel wat voor te zeggen. Maar dat weet men dan ook als men het interview aanvaardt. Mensen die vaker naar discussies kijken op de RTBF, weten dat het daar vaak een kakafonie is van je gewelste en dat me mekaar meer dan eens probeert af te maken. Maar... daarna gaat men samen een pint pakken.

Laatst gewijzigd door system : 10 oktober 2008 om 12:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:00   #48

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Het is niet de bedoeling van "zo maar" antwoorden te krijgen : nogmaals verwacht wordt dat deze antwoorden precies, eerlijk, beknopt en correct zijn, geen rond-de-pot draaierij of lang politiek betoog...

Bekijk toch nog maar eens opnieuw de uitzending, dan merkt u wel dat de journalisten BDW wel degelijk laten uitspreken.. Tel bvb ook eens het aantal onderbrekingen en bijkomende vragen dan komt u tot een heel ander besluit. Dat de journalisten hem tot de orde roepen als hij de vraag wil ontwijken of als hij rond de pot wil beginnen draaien is heel normaal.. Het behoort tot de regels van het spel ..

Maar natuurlijk, als u politiek geëngageerd bent, is het wellicht niet mogelijk dat u de intellectuele eerlijkheid kan opbrengen om dit in te zien..

Vergeet a.u.b. niet deze uitzending is geregistreerd en ze is derhalve zeer gemakkelijk te analyseren en te controleren...
Oud 10 oktober 2008, 12:00   #49
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Kan de server niet vinden

Laatst gewijzigd door bentje : 10 oktober 2008 om 12:00.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:14   #50
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dit gewoon niet fair. Je kunt op bepaalde vragen gewoon geen goed antwoord geven, veel van die vragen moet je gewoon in een context zien...beetje een triestig programma
Oud 10 oktober 2008, 12:20   #51

Standaard

Citaat:

Juist daarom is het onzin dat BDW zich tot een dergelijke spelletje leent.. Weinig politiekers zullen zich aan een dergelijk scenario wagen en weinigen kunnen dit aan.. Het is te riskant indien men niet "absoluut" tweetalig is (d.i. in het Frans "denkt" en "telt") en dit zijn er zeer weinigen .. Gezegd moet echter worden dat BDW een zeer verdienstelijk Frans spreekt.. maar dit is niet voldoende om een dergelijk programma te overleven..

Niet alleen Vander Kelen is de Vlaamse idioot van dienst...
Oud 10 oktober 2008, 12:34   #52
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom is het onzin dat BDW zich tot een dergelijke spelletje leent.. Weinig politiekers zullen zich aan een dergelijk scenario wagen en weinigen kunnen dit aan.. Het is te riskant indien men niet "absoluut" tweetalig is (d.i. in het Frans "denkt" en "telt") en dit zijn er zeer weinigen .. Gezegd moet echter worden dat BDW een zeer verdienstelijk Frans spreekt.. maar dit is niet voldoende om een dergelijk programma te overleven..

Bart deed het meer dan behoorlijk en hield heel goed stand in de mediatieke inquisitie-lynch-partij. Lees er maar de commentaren op na op het programma op de websiete van iRteebee-if...De franstalige kijkers verwoorden hun stijgend respect voor Bart en hun afkeer van de zwakke journalisten ...
Ook op de fora van de franstalige kranten dezelde commentaren.

Soms gebruiken ze mooie metaforen : de mooiste vond ik : BDW is als een brok graniet waar zelfs een journalistieke tsunami geen vat op heeft .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 10 oktober 2008 om 12:57.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:34   #53
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet de bedoeling van "zo maar" antwoorden te krijgen : nogmaals verwacht wordt dat deze antwoorden precies, eerlijk, beknopt en correct zijn, geen rond-de-pot draaierij of lang politiek betoog...
de vragen waren dan ook precies, eerlijk, beknopt en correct. En objectief. Niet vooringenomen. Er werden geen woorden in de mond gelegd.

Juist ja.

Citaat:
Maar natuurlijk, als u politiek geëngageerd bent, is het wellicht niet mogelijk dat u de intellectuele eerlijkheid kan opbrengen om dit in te zien.
Laat persoonlijke oprispingen aan mijn adres maar achterwege
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:36   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

BDW zit in mijn top vijf van beste Vlaamse debaters van de afgelopen 20 jaar.

Op deze uitzending heeft hij evenwel een beginnersfout gemaakt...ik weet niet hoe het komt maar deze fout maakt hij normaal NOOIT.
Hij heeft namelijk het tempo dat hij helemaal in het begin volledig naar zich toetrok gaandeweg afgegeven (vermoeidheid??).
Eerste regel in een debat: het is úw tempo en niet dat van de pit bulls.
Bekijk maar eens een interview van ouwe gouwe Louis Tobbac.
Hij kan een debat volledig naar zijn hand zetten zonder ook maar één zinnig ding te zeggen: klasse!
In een normaal debat kan je je herpakken...in een andere taal is dat zoveel moeilijker...
Maar toch vind ik dat BDW goodwill bij de Vlamingen gescoord heeft.
Hij heeft ook hopelijk geleerd nooit meer in een andere taal in debat te gaan tegen drie vooringenomen journalisten-tegenstrevers.
De RTBF zijn meesters in ondertiteling en dubbing...laat ze dat maar bewijzen..

Een klotedebater als de zoon van big loulou (Michel) maakt zo'n fout nooit.
Mediatraining?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 oktober 2008 om 12:37.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:37   #55
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vermoed dat BDW niet op de hoogte was van de format van dit programma.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:38   #56
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat BDW niet op de hoogte was van de format van dit programma.
Inderdaad...die indruk had ik ook...
Oud 10 oktober 2008, 12:54   #57
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de aflevering compeet kunnen zien op internet en vind het bewonderenswaardig hoe Bart Dewever zijn mening verdedigde. Respect hiervoor.

Het programma mag dan wel een nieuwe stijl hebben van de direkte vraag- direkt antwoord, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er wat teveel moeite gedaan is om hem in het hoekje te drijven - wat, spijtig voor hen, totaal niet lukte - integendeel.
De gezichten van de vragenstellers zijn de moeite om es door een gedragswetenschapper te laten analyseren.

De Terzake samenvatting tracht ook al op ludieke wijze de geloofwaardigheid van Bart Dewever te kraken, duidelijke vorm van partijdigheid als ge het mij vraagt.

Hij dient de Vlaamse zaak enorm en mijn stem blijft hij krijgen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:59   #58
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik heb de aflevering compeet kunnen zien op internet en vind het bewonderenswaardig hoe Bart Dewever zijn mening verdedigde. Respect hiervoor.

Het programma mag dan wel een nieuwe stijl hebben van de direkte vraag- direkt antwoord, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er wat teveel moeite gedaan is om hem in het hoekje te drijven - wat, spijtig voor hen, totaal niet lukte - integendeel.
De gezichten van de vragenstellers zijn de moeite om es door een gedragswetenschapper te laten analyseren.

De Terzake samenvatting tracht ook al op ludieke wijze de geloofwaardigheid van Bart Dewever te kraken, duidelijke vorm van partijdigheid als ge het mij vraagt.

Hij dient de Vlaamse zaak enorm en mijn stem blijft hij krijgen.
Tiens, komen er dan federale verkiezingen aanzetten?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 13:06   #59
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Dat zou wel es goed kunnen, weet u misschiens met zekerheid dat die er niet zullen komen

Maar wat ik bedoelde is dat ik mij goed kan vinden in wat Bart Dewever zegt en dat hij dan ook mijn stem blijft krijgen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 13:06   #60
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zei poisson niet, ze zei: "hij blijft mijn stem krijgen"

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be