Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 18:36   #41
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In WAL heeft men inderdaad geen probleem met Vlamingen die komen helpen.

Ik hou mijn hart vast voor de eerste brand in VL en FRanstaligen die moeten helpen. Ik hoor de kritiek nu al. ZE zullen alles verkeerd gedaan hebben.

Hopelijk heb ik ongelijk.
Zou dat misschien niet al gebeuren? Ik denk wel dat Voeren voor een stuk afhankelijk is van Franstalige korpsen bij grote branden.
Oud 4 december 2008, 19:00   #42
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

en dan? is het omdat sommige vlamingen (ik weet heus wel dat niet iedereen vlaams nationalist is) geen belgicisten zijn, dat het daarom niet meer kan dat brandweerkorpsen elkaar gaan helpen... dat heeft toch TOTAAL NIKS met politiek te maken, het is er zelfs niet eens mee gerelateerd. Waarom dit dan ook bij 'staatsinrichting' staat... kweet et nie

Enfin... deze draad trekt op niks... het enige doel ervan is weer eens proberen de boel op te hitsen, waarvoor mijn dank azert! Mensen zoals jij overtuigen vlamingen elke dag waarom ze beter nationalist worden
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 4 december 2008 om 19:00.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 19:00   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Heerlijk als azert weer zijn vijandbeeldjes van de Vlamingen zit brouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 20:01   #44
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In WAL heeft men inderdaad geen probleem met Vlamingen die komen helpen.

Ik hou mijn hart vast voor de eerste brand in VL en FRanstaligen die moeten helpen. Ik hoor de kritiek nu al. ZE zullen alles verkeerd gedaan hebben.

Hopelijk heb ik ongelijk.
Jongske gij zit met serieuze problemen,geraakt ge er niet uit of zo?
Ik ben vlaming maar ik wil u gerust helpen hoor,hoe hebt ge het liefst dat ik u in de grond klop? met uwe kop eerst of met uw voeten?
Ik zal u juist op de grens van vlaams en waals-brabant zetten,bv. op de plaats waar de corridor naar Brusel moet komen,zodat de Brandweer niet verkeerd kan rijden!

Ik bedoel maar azert dat ook mij het cynisme niet vreemd is,en dat ge altijd wel iets vind om mensen belachelijk te maken.
Oud 4 december 2008, 21:24   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Zou dat misschien niet al gebeuren? Ik denk wel dat Voeren voor een stuk afhankelijk is van Franstalige korpsen bij grote branden.
Ja, toen de Luiksgezinden nog aan de macht waren, was er een samenwerkingsverbond met enkele naburige Waalse gemeenten. Dat leidde evenwel tot een aanzienlijke klachtenlijst: 't bleek immers dat die brandweerlieden Nederlandstalige inwoners van Voeren niet begrepen en ook geen pogingen deden om hen te begrijpen.

Vandaar dat de huidige bewindsploeg ook afspraken heeft gemaakt met enkele Nederlandse gemeenten in de buurt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 21:43   #46
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Een beetje naar de wedstrijd Club Brugge tegen Valencia gekeken op de RTBF.
De verslaggever Rodrigo Beenkens was erg trots om te zeggen dat er ook in Franstalig BE heel veel supporters zijn van Blauw-Zwart. Het scheelde niet veel of hij riep uit Vive la Belgique - Leve België!
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 21:50   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verslaggever Rodrigo Beenkens was erg trots om te zeggen dat er ook in Franstalig BE heel veel supporters zijn van Blauw-Zwart. Het scheelde niet veel of hij riep uit Vive la Belgique - Leve België!
En? Zijn de belgicisten weer eens zo radeloos dat het voetbal de toetssteen is geworden voor het Belgisch nationalisme?

Trouwens, wist u dat er zelfs supportersclub in België bestaan van Britse clubs? Zijn die Belgische supporters dan Britten of zo? Of moeten we daar politieke conclusies uit trekken?
Oud 4 december 2008, 21:53   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat er in Limburg ook veel supporters zijn voor PSV, so?
Oud 4 december 2008, 21:58   #49
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Zijn de belgicisten weer eens zo radeloos dat het voetbal de toetssteen is geworden voor het Belgisch nationalisme?

Trouwens, wist u dat er zelfs supportersclub in België bestaan van Britse clubs? Zijn die Belgische supporters dan Britten of zo? Of moeten we daar politieke conclusies uit trekken?
Ik heb het al gezegd; wat uit VL komt stinkt niet in Wallonië. Behalve hier en daar een Limburgse supporter voor Standard en fun in Dardennen, hoor ik voor de rest vooral afgeven op de luie Walen.
Oud 4 december 2008, 22:09   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het al gezegd; wat uit VL komt stinkt niet in Wallonië. Behalve hier en daar een Limburgse supporter voor Standard en fun in Dardennen, hoor ik voor de rest vooral afgeven op de luie Walen.
Tja, als u dringend toe bent aan een gehoorapparaat hoort u natuurlijk slechts selectief.

Wist u dat ik, als overtuigd Vlaamsgezinde, graag een dagje Wallonië aan doe en, o wat een verschrikking, dat ik graag Ardense worst eet en nog veel liever het traditionele grote Ardense boerenbrood...

Kortom, stop eens met uw fantasiewereldje op ons los te laten. Als u graag vijandbeelden creëert, koop dan wat tinnen soldaatjes.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 december 2008 om 22:11.
Oud 4 december 2008, 22:18   #51
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als u dringend toe bent aan een gehoorapparaat hoort u natuurlijk slechts selectief.

Wist u dat ik, als overtuigd Vlaamsgezinde, graag een dagje Wallonië aan doe en, o wat een verschrikking, dat ik graag Ardense worst eet en nog veel liever het traditionele grote Ardense boerenbrood...

Kortom, stop eens met uw fantasiewereldje op ons los te laten. Als u graag vijandbeelden creëert, koop dan wat tinnen soldaatjes.

Je houdt ook van alle streken hé.
Je zit vaak in Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Wallonië, Schotland, Nederland enz...
Oud 4 december 2008, 22:22   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je houdt ook van alle streken hé.
Je zit vaak in Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Wallonië, Schotland, Nederland enz...
Neen, ik zit niet vaak in Ierland of Schotland. En al evenmin in Oostenrijk of Zwitserland. Zoals al veel eerder gezegd heb ik in Oostenrijk familie wonen en onze jaarlijkse grote vakantie gaat bijna steeds door in Zwitserland.

Ik kan wel vaak in Nederland (minimum om de twee weken een keer) en mijn vrouw als ik durven wel eens een dagje Wallonië als uitwaai nemen.
Oud 4 december 2008, 22:25   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik zit niet vaak in Ierland of Schotland. En al evenmin in Oostenrijk of Zwitserland. Zoals al veel eerder gezegd heb ik in Oostenrijk familie wonen en onze jaarlijkse grote vakantie gaat bijna steeds door in Zwitserland.

Ik kan wel vaak in Nederland (minimum om de twee weken een keer) en mijn vrouw als ik durven wel eens een dagje Wallonië als uitwaai nemen.
vindt plaats Jan, vindt plaats.

Laatst gewijzigd door azert : 4 december 2008 om 22:26.
Oud 4 december 2008, 22:44   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het werkwoord "doorgaan" kan in ons AN ook in de betekenis gebruikt voor een handeling die herhaaldelijk plaats vindt of voortduurt. Daar onze vakantie in Zwitserland een vaste traditie is, kunnen we gerust zeggen dat die "doorgaat".
Oud 4 december 2008, 22:50   #55
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werkwoord "doorgaan" kan in ons AN ook in de betekenis gebruikt voor een handeling die herhaaldelijk plaats vindt of voortduurt. Daar onze vakantie in Zwitserland een vaste traditie is, kunnen we gerust zeggen dat die "doorgaat".
inderdaad, als je het zo bekijkt.
Toch niet met de CM naar Zwitserland hoop ik.

Heb het 1 keer meegemaakt. Een hoop Vlamingen die in Zwitserland zijn maar precies doen alsof ze in VL in een Vlaams hotel verblijven.
Oud 4 december 2008, 22:52   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb het 1 keer meegemaakt. Een hoop Vlamingen die in Zwitserland zijn maar precies doen alsof ze in VL in een Vlaams hotel verblijven.
Neen, wij huren bij een Zwitserse familie - die ondertussen ook onze vrienden zijn geworden - een vakantiehuis. In de zomervakantie kun je het aantal buitenlanders tegenwoordig trouwens op een enkele hand tellen. Het Zwitsers zomertoerisme heeft het vandaag de dag echt wel moeilijk.
Oud 4 december 2008, 22:55   #57
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Citaat:
uw posts op deze pagina bevatten geen enkel deftig inhoudelijk argument of iets dat eigenlijk bijdraagt aan deze 'discussie'... doe ons een lol en ga ergens anders de mensen 'plezieren' met uw aanwezigheid :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 4 december 2008 om 22:57.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 22:58   #58
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Het Zwitsers zomertoerisme heeft het vandaag de dag echt wel moeilijk.
Behalve CM geloof ik.
Die mensen gaan op vakantie; maar willen eigenlijk in VL blijven.
Oud 4 december 2008, 22:59   #59
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
uw posts op deze pagina bevatten geen enkel deftig inhoudelijk argument of iets dat eigenlijk bijdraagt aan deze 'discussie'... doe ons een lol en ga ergens anders de mensen 'plezieren' met uw aanwezigheid :/
Wat je niet aanstaat, is dus onzin.
Oud 4 december 2008, 23:05   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve CM geloof ik.
Ook niet, daar de CM overweegt om haar vastgoed in Zwitserland te verkopen en uit te wijken naar andere oorden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be