![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Beweer jij nu dat Marokkaanse jongeren geen familie/vrienden kunnen hebben in Palestina?
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat sommige vergeten is dat in elke betoging mensen meelopen die zich geen zak interesseren in de betoging, maar wel zoveel mogelijk dingen willen kapot slaan. Dit noemt men Hooligans. En die vind je in elke grote betoging.
Het enige verschil is het succes van de politie om hen tegen te houden. En voor de mensen die hun ruit gesneuveld is => verzekering Zijt trouwens blij dat het geen studentenprotest zoals in Parijs was. Er zouden een paar smeulende autowrakken staan ipv een paar auto's met gebroken ruitjes. Een aantal jaren geleden was ik als student op studiereis naar Parijs net toen die studentenprotesten bezig waren. Ik kan je verzekeren dat het geen pretje is om met een groep medestudenten naar architectuur te gaan zien wanneer je constant gevolgd en gestopt wordt door combi's en politieagenten die elke groep studenten als verdachten aanzien. Gelukkig was dat aan het einde van onze reis en hebben we gewoon onze reis ingekort en naar huis gegaan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 januari 2009 om 14:01. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
1) gewoon de kosten op kap van de verzekering afschuiven is te gemakkelijk. De miserie om papieren in te vullen, auto laten herstellen verzekeringspremie die omhoog gaat is niet iets om schamper over te doen. 2) het is niet omdat het in Parijs erger was, dat dit niet vervelend is voor de betrokkenen, of dat de vandalen vrijuit moeten gaan.
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar het om gaat is dat de modale Vlaming dit meer dan kotsbeu is en dat dergelijke uitspattingen van krapuul (hoe zou je het anders kunnen omschrijven?) niet door de beugel kunnen. Dat jij dan hun frustratie begrijpt, is voor mij onbegrijpelijk. Is dit dan een vrijgeleide om zomaar alles kort en klein te slaan...? Wel, wat zou JIJ er van denken als ik eens jouw autoruiten kom uitgooien en persoonlijke bezittingen kom vernielen? Ik zal dan als excuus aanbrengen dat het mijn frustratie is die mijn daden rechtvaardigen. Mijn frustratie t.o.v. de blinde, alles in de doofpot stoppende, als faits-divers omschrijvende tolerantie die mensen zoals jij erop na houden. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
We moeten trachten te begrijpen - inzicht hebben in - de mechanismen die tot dergelijk gedrag leiden. Begrijpen in de betekenis van inzicht, zoals een chirurg tracht te begrijpen hoe kanker ontstaat, of een geoloog tracht te begrijpen hoe een aardbeving ontstaat. En dan moeten we vaststellen dat migranten zich gediscrimineerd voelen (of ze het effectief ook zijn is nog een andere kwestie): minder kans op een (vaste) job, steevast verwezen naar TSO en BSO, verwezen naar (bijna)ghettowijken, regelmatig uit discotheken en fuifzalen geweerd. Voeg daarbij het beeld dat hun "broeders" in Palestina, Irak en Afganistan als konijnen worden afgeschoten, en je hebt een dodelijk cocktail. Of neem de stemmen voor het VB. Hoe zou jij je voelen als je in Borgerhout woont, en je beseft dat 30 % (of hoeveel haalt het VB daar?) van je buren/collega's stemmen op een partij dat duidelijk tegen jou is? Zou jij je nog thuis voelen tussen je buren? Geeft dat het recht om te rellen? Neen. Maar het verklaart het wel gedeeltelijk. Naja verklaren. Echt logisch is het niet. Het is even logisch als een verkrachtingsslachtoffer dat aan zelfverminking doet. Het is niet echt logisch, maar het komt wel vaak voor. enfin, het zijn een aantal aanzetten.
|
|
|
|
#48 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als u niet uit eerste hand weet wat hun motivatie is, dan is het 'begrijpen' van hun 'frustratie' ronduit onnozel. En dat opmerken, daar is niets aanvallends aan. Of dacht u werkelijk dat Berbers, die zelfs met hun eigen volk geen enkele affiniteit meer hebben, zich het lot van Palestijnen aantrekken? Droom dan rustig verder, maar ik vrees dat het ontwaken ooit hard zal aankomen.
|
|
|
|
#49 |
|
Minister-President
|
De nieuwjaarscadeau van de allochtone jongens hebben we gisteren in Borgerhout alvast gekregen. Voorbode voor wat er in 2009 volgen gaat? Misschien eindelijk eens het jaartal waarin de 'linkse kerk' gaat inzien dat de huidige vormen van tolerantie puur vergif zijn en zich als een boemerang terug in het gelaat van de samenleving zullen slaan. Vele allochtonen vragen zelf niet liever dan een einde te maken aan het knuffelbeleid, maar daar wil de politiek correcte 'linkse' intellectuele bourgeoisie uiteraard niet van weten. Hopelijk haalt er dit keer geen enkele partijvoorzitter het 'op z'n hoofd' zoals vorig jaar ons Bettina om met 'een vodke' op de nieuwjaarsreceptie te gaan staan, dit is een kaakslag voor die vele allochtone vrouwen die wel de moed hebben zich los te rukken van de vrouwonvriendelijke 'traditionalismen' en tegelijk voor h**r worden uitgemaakt.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Parlementslid
|
Niet inzien dat de beweegredenen van het krapuul dat vernielingen heeft aangericht in Borgerhout niets te maken hebben met het Palestijns-Iraëlisch conflict, is nu eenmaal uiterst naïef en onnozel. Mijn reactie is dus hoegenaamd niet beledigend bedoeld, het is een loutere vaststelling.
|
|
|
#53 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister
|
Citaat:
Die van de inbreker in mijn huis (en nog 20 anderen) die het helemaal niet erg vind wat hij doet: "ze zijn toch verzekerd". Of de moordenaar die tegen de weduwe van zijn slachtoffer zegt: "Mens, zeur niet, hij had toch een prima levensverzekering?". En in beide gevallen hebben we niet met daders te maken maar met slachtoffers van de maatschappij. Slachtoffer van zich gediscrimineerd voelen, verslaafd aan verdovende middelen, weinig tot geen kans op een baan, altijd maar steun moeten trekken, moeten wonen in achterstandswijken, uit discotheken geweerd worden etc.. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 1 januari 2009 om 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Parlementslid
|
Misschien moet u dan eerst maar eens het verschil tussen 'een mening' en 'een feit' leren kennen. Dan hoeft u zich niet zo snel aangevallen te voelen. Wat ik hier aanhaal zijn feiten, vastgesteld op het terrein. geen meningen. Meningen houd ik voor mezelf, van keiharde feiten die ik zelf heb onderzocht, mag iedereen mee profiteren. Geen gezwam in de ruimte, kennis op gedaan in de eerste lijn.
|
|
|
#58 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor sommigen lijkt het sneuvelen van een autoruit gelijk te staan met de ondergang van onze samenleving.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 januari 2009 om 16:02. |
|||
|
|
|
|
|
#59 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: