Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 11:32   #41
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom een marxistische visie identiteitsloos hoeft te zijn. NSV weet volgens mij goed genoeg dat die stelling een slogan is. Of kennen ze daar Meervoud en consoorten niet meer?
Ik hoop dus op een prachtig artikel vanuit Meervoud dat aantoont hoe marxisme en volksnationalisme wel samengaan. Een artikel dat de rest van radikaal-links wegblaast.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:36   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik hoop dus op een prachtig artikel vanuit Meervoud dat aantoont hoe marxisme en volksnationalisme wel samengaan. Een artikel dat de rest van radikaal-links wegblaast.
Maar beste Metternich, Antoon Roossens heeft dat al jaren geleden gedaan. En, ondermeer, de Basken doen dat al vijftig jaar in de praktijk...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:40   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar beste Metternich, Antoon Roossens heeft dat al jaren geleden gedaan. En, ondermeer, de Basken doen dat al vijftig jaar in de praktijk...
maar internationaal, nee ik bedoel globaal gezien, stelt het marxisme met nationalistische inslag niks voor ten opzichte van het geheel van het marxisme, of vergis ik me daarin ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:40   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
jammer, er is zoveel om voor te betogen en dan draait de NSV-betoging weer rond een onderwerp waar heel veel studenten niets van begrijpen. Nu ja, ik ken de berichtgeving toch al van die avond: "Extreem-links en extreem-rechts hebben betoogd in Leuven, er zijn 200 mensen opgepakt en er zijn 6 ruiten gesneuveld van banken. Na de betogingen zijn er nog enkele schermutselingen geweest met de autoriteiten."

Er is eigenlijk geen boodschap nodig eh
Ook al ben ik geen NSV-liefhebber, hiermee ben ik het dus niet eens. Ten eerste, het is niet omdat veel studenten er, naar jou mening uiteraard, "niets van begrijpen" dat dit thema niet aangeroerd moet worden. Net wel, me dunkt.
Wat "begrijpen" heel veel studenten van het conflict in Gaza?
Ten tweede, dat in de media de berichtgeving gekleurd zal zijn en heel simplistisch hoeft niemand er toch van te weerhouden te betogen? Of laat jij je agenda en handel en wandel bepalen door wat de media er van zal maken?

Wil NSV betogen? Doe het gewoon.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 6 januari 2009, 11:41   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar internationaal, nee ik bedoel globaal gezien, stelt het marxisme met nationalistische inslag niks voor ten opzichte van het geheel van het marxisme, of vergis ik me daarin ?
Ja, daarin heb je gelijk. De "frustratie" die wij hier daarmee hebben, heb ik elders ook zien terugkomen. Krek hetzelfde tussen Basken en Spanjaarden, bijvoorbeeld.
Oud 6 januari 2009, 11:44   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daarin heb je gelijk. De "frustratie" die wij hier daarmee hebben, heb ik elders ook zien terugkomen. Krek hetzelfde tussen Basken en Spanjaarden, bijvoorbeeld.
herkenbare frustratie,

t is dezelfde frustratie die ik krijg wanneer ik moet vaststellen dat de Vlaamse Beweging er niet echt in slaagt links progressief volwaardig te incorporeren ...
Oud 6 januari 2009, 11:44   #47
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al ben ik geen NSV-liefhebber, hiermee ben ik het dus niet eens. Ten eerste, het is niet omdat veel studenten er, naar jou mening uiteraard, "niets van begrijpen" dat dit thema niet aangeroerd moet worden. Net wel, me dunkt.
Wat "begrijpen" heel veel studenten van het conflict in Gaza?
Ten tweede, dat in de media de berichtgeving gekleurd zal zijn en heel simplistisch hoeft niemand er toch van te weerhouden te betogen? Of laat jij je agenda en handel en wandel bepalen door wat de media er van zal maken?

Wil NSV betogen? Doe het gewoon.
Ik kan je hierin volgen, maar wat wint NSV er bij? Nieuwe leden? naambekendheid? Respect?

Dat denk ik niet, als je zoveel energie steekt in het organiseren van een betoging (want ik denk dat daar wel heel wat energie ingaat) dan kun je dat beter doen op een manier dat je boodschap overkomt en niet gewoon om te kloppen op de linksen...want dat is toch uiteindelijk het resultaat? Voor ALS hetzelfde, welke boodschap geven zij? "Wij zijn tegen NSV en wij slaan er op" dus het resultaat? Een gevecht...daarvoor komen de meesten toch? En de boodschap of die nu goed is of niet komt toch niet over.
Oud 6 januari 2009, 11:47   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je hierin volgen, maar wat wint NSV er bij? Nieuwe leden? naambekendheid? Respect?

Dat denk ik niet, als je zoveel energie steekt in het organiseren van een betoging (want ik denk dat daar wel heel wat energie ingaat) dan kun je dat beter doen op een manier dat je boodschap overkomt en niet gewoon om te kloppen op de linksen...want dat is toch uiteindelijk het resultaat? Voor ALS hetzelfde, welke boodschap geven zij? "Wij zijn tegen NSV en wij slaan er op" dus het resultaat? Een gevecht...daarvoor komen de meesten toch? En de boodschap of die nu goed is of niet komt toch niet over.
een gevecht ?
ach kom ,dat is er al in jaren niet meer geweest ...
of je moet links op zijn bakkes zien krijgen door de oproerpolitie ook al als een gevecht gaan bestempelen
Oud 6 januari 2009, 11:50   #49
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een gevecht ?
ach kom ,dat is er al in jaren niet meer geweest ...
of je moet links op zijn bakkes zien krijgen door de oproerpolitie ook al als een gevecht gaan bestempelen
da's een beetje optimistisch

Er zijn al jaren aan een stuk gevechten tussen politie, links, rechts. Niet meer zo sterk als vroeger, maar toch ieder jaar zijn er gevechten. Zeker in Leuven.
Oud 6 januari 2009, 11:51   #50
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
herkenbare frustratie,

t is dezelfde frustratie die ik krijg wanneer ik moet vaststellen dat de Vlaamse Beweging er niet echt in slaagt links progressief volwaardig te incorporeren ...
Misschien omdat kleinlinks de Vlaamse Beweging te "conformistisch-burgerlijk-hegemonisch" vind?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:52   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Misschien omdat kleinlinks de Vlaamse Beweging te "conformistisch-burgerlijk-hegemonisch" vind?
dat zou kunnen, alhoewel ze het 'paria-gehalte' toch ook wel moeten inzien, me dunkt zo ...
Oud 6 januari 2009, 11:53   #52
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zou kunnen, alhoewel ze het 'paria-gehalte' toch ook wel moeten inzien, me dunkt zo ...
Dat veronderstelt dat U kleinlinks associeert met "paria" en dat zullen ze zeker niet appreciëren.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 januari 2009 om 11:54.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:54   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet NSV per se daar iets bij winnen? Nieuwe leden, naambekendheid en respect kunnen doelen zijn van gerichte campagnes en misschien nevendoelen van betogingen en dergelijke.

Citaat:
Dat heb je zelf niet allemaal in de hand. En wat betekent dat dan? Niet betogen, wegblijven uit het straatbeeld? Dan haal je zeker niks. Links moet er maar voor zorgen dat het zelf sterk genoeg is om zelf beter de mensen te bereiken.
Oud 6 januari 2009, 11:57   #54
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet NSV per se daar iets bij winnen? Nieuwe leden, naambekendheid en respect kunnen doelen zijn van gerichte campagnes en misschien nevendoelen van betogingen en dergelijke.
Ik vind het een verspilling van energie als je er niks mee bereikt

Citaat:
Dat heb je zelf niet allemaal in de hand. En wat betekent dat dan? Niet betogen, wegblijven uit het straatbeeld? Dan haal je zeker niks. Links moet er maar voor zorgen dat het zelf sterk genoeg is om zelf beter de mensen te bereiken.
Nee, op een andere manier betogen, en links staat redelijk sterk hoor tijdens anti-NSVbetogingen
Oud 6 januari 2009, 11:57   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
da's een beetje optimistisch

Er zijn al jaren aan een stuk gevechten tussen politie, links, rechts. Niet meer zo sterk als vroeger, maar toch ieder jaar zijn er gevechten. Zeker in Leuven.
de laatste twee keer dat ik er was waren er idd kat en muisspelletjes en gevechten tssn links en de politie (met gewonden bij beiden)

maar tussen rechts en links zelf ??

ik kan me zo herinneren dat er een anarchist het cafee op t ladeuzeplein opzocht waar we na de betoging binnenzaten ... die man werd uitgelachen, da's alles ... en op t moment dat ie er uiteindelijk toch één gevonden had die op zijn provocaties wou ingaan, werd die linkie winkie vriendelijk maar cordaat weggejaagd door andere nsv'ers.

geloof me, als er één klacht kan zijn die weegt op de efficientie van de Vlaamse Beweging, is het het gebrek aan bereidheid tot geweld !
Oud 6 januari 2009, 11:57   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn, bescheiden, mening heeft de Vlaamse Beweging in eerste instantie een nieuw register nodig, wat een aantal breuken inhoudt met het achterliggende discours dat er totnogtoe geweest is. Een discours dat op zich uiteraard zinvol geweest is, anders zou Vlaanderen vandaag niet staan waar het staat.

Er is een nieuwe dynamiek nodig en, volgens mij, kan een vernieuwd register dat meebrengen.
Oud 6 januari 2009, 11:59   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat veronderstelt dat U kleinlinks associeert met "paria" en dat zullen ze zeker niet appreciëren.
ook net als de vlaamse beweging ... zien zij dat zelf niet in denk je ?
Oud 6 januari 2009, 11:59   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een verspilling van energie als je er niks mee bereikt
Ach, dan ben jij toch geen erfgenaam van de Tijlen en Nele's...

Citaat:
Nee, op een andere manier betogen, en links staat redelijk sterk hoor tijdens anti-NSVbetogingen
Is er een andere manier? Welke? En dat links redelijk sterk staat... en wat dan nog?
Oud 6 januari 2009, 12:00   #59
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de laatste twee keer dat ik er was waren er idd kat en muisspelletjes en gevechten tssn links en de politie (met gewonden bij beiden)

maar tussen rechts en links zelf ??

ik kan me zo herinneren dat er een anarchist het cafee op t ladeuzeplein opzocht waar we na de betoging binnenzaten ... die man werd uitgelachen, da's alles ... en op t moment dat ie er uiteindelijk toch één gevonden had die op zijn provocaties wou ingaan, werd die linkie winkie vriendelijk maar cordaat weggejaagd door andere nsv'ers.

geloof me, als er één klacht kan zijn die weegt op de efficientie van de Vlaamse Beweging, is het het gebrek aan bereidheid tot geweld !
ik ben geen voorstander van geweld en ik keur het af, dus voor mij geldt dit niet
Oud 6 januari 2009, 12:01   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn, bescheiden, mening heeft de Vlaamse Beweging in eerste instantie een nieuw register nodig, wat een aantal breuken inhoudt met het achterliggende discours dat er totnogtoe geweest is. Een discours dat op zich uiteraard zinvol geweest is, anders zou Vlaanderen vandaag niet staan waar het staat.

Er is een nieuwe dynamiek nodig en, volgens mij, kan een vernieuwd register dat meebrengen.
sexyness !!! dat is er nodig !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be