![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: wie gelooft alles nog van wat ze zeggen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,08% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
35 | 72,92% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Zie het zo.
De regering zegt: ik kort de schulden af met x. Wel, nu heb ik x voor de pensioenen. Dit is toch waanzin. Je bouwt geen schulden af door te zeggen dat je morgen opnieuw het zelfde bedrag zal lenen om bv. de pensioenen te betalen. Dan bouw je niets af. En dat is de huidige toestand. Er is niets afgebouwd. Er is een spelletje gespeeld. De problemen worden voor ons uit geschoven. Meer niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() gans die regering zijn loozers, dat is nu wel duidelijk na de reacties.
Ik weet wat te doen op 13 juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Ik denk dat dit minder evident is op 13 Juni. Die die nu in de oppositie zitten zijn niet beter en zelfs diegenen die toendertijd de perverse toestand die we nu hebben grotendeels veroorzaakt hebben. Het enig alternatief is ofwel blanco of een nieuwe stem aan het woord laten.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 13 juni moeten we strategisch stemmen. Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken. Waar liggen de prioriteiten? Welke partij heeft het beste uitgangspunt voor mijn prioriteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is eerder: Ik heb schuld x, mijn inkomen is y, ik heb z voor de pensioenen, a is de groei. Ik betaal z af, mijn schuld word x-zmorgen is mijn inkomen y+a, en weegt de nieuwe lening z minder zwaar op het totaal. Dit scenario gaat op zolang mijn overheidsbudget met minder als a groeit, en de rente constant is. Vele mensen schijnen hier blijkbaar ook niet in te zien dat staatsschuld niet noodzakelijk iets slechts is.
![]() |
![]() |
#46 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De lijken zullen weer na de verkiezingen uit de kast vallen. Zoals in mei jl. voor de verkiezingen: "belastingen verlagen", onmiddellijk na de verkiezingen gingen een aantal aanslagvoeten omhoog. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Mist dus, alleen nuttig om het Paars geklungel achter weg te steken. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Zeker,iedereen die schulden heeft slaapt beter,heeft een goed sexueel leven,kan zich meer permitteren dan een ander,eet in 5 sterrenrestaurants.In feite is een rijk man een sukkelaar,die slaapt er niet van,de rekening is steeds te hoog...daarom hebben ze natuurlijk een visakaart om dat af te wimpelen op die gelukkige schuldhebbers,je moet je soms afvragen of die Belgen het niet expres doen van die rijken zo te pesten met al hun schuldenhebberij...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent een verstandig man. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Schepen
|
![]() Het is inderdaad niet allemaal zo zwart/wit, maar een land is als een grote holding. Welke aandelen zijn het meest waard na consolidatie (sinds Bazel II een must) ?
(neem aan dat de cashflow overal ietjes positief is): Holding A : schuldgraad 100 % (tov. omzet) en groeit aan 1 % Holding B : schuldgraad 50 % en groeit aan 1 % Holding C : schuldgraad 110 % maar groeit aan 30 % Er zijn nog natuurlijk andere variabelen (zoals bruto winstmarge, dus een meeting vam de overhead). Mogelijk scenario voor Belgie : Holding D : schuldgraad 100 %, negatieve groei BNP van 3 %, krimpende brutomarge (van 30 % naar 35 %). Als daarbij de depreciatie van de infrastructuur (activa) gerekend wordt (wegen onvoldoende onderhouden, R&D naar beneden, onderwijs levert te weinig ingenieurs, gerecht is hopeloos verouderd, ...) omdat er onvoldoende economische groei is, dan denk ik niet dat het er zo goed uitziet, ook al is schuldvorming een van de geschikte manieren om in de toekomst te investeren. Er is evenwel ook het principe van de 'goede pater familias'.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Partijlid
|
![]() Faillissementen van de dag (14/04/2004)
Aantal vandaag: 67 De begroting is in evenwicht, maar de ondernemingen smelten als sneeuw, ofwel failliet ofwel weg naar het buitenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Er is dus wel degelijk een onafhankelijke controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
- Vlaams-Brabantse witloofsector sinds 1985 gehalveerd. De prijs op de veilingen ligt 40 tot 50 % beneden de kostrpijs. ... De witloofsector is zeer arbeidsintensief... Commentaar : de loonkosten doen de sector de nek om, zelfs al werken hier meestal de familieleden 'gratis' mee. - DuPont schrapt 63 jobs in Belgie. Commentaar : waarschijnlijnk niet nodig indien de loonbelasting op ploegenarbeid drastisch naar beneden gaat. terwijl de vakbonden pleiten voor brugpensioen. - Vlaanderen rukt op als kenniseconomie. Commentaar : dubiueze titel. In het artikel staat Vlaanderen op de 90ste plaats. Bangalore op de 125ste. Eerste 10 plaatsen liggen allemaal in de US. Hoe zit het hier eigenlijk met de terugbetaalcapaciteit van de overheidsschuld ? Met een diensten economie gaan we het niet redden, want diensten worden geleverd aan productiebedrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
feit is en blijft het budget word gecontroleerd door een instantie buiten de belgische overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() Lees de trends van donderdag ne keer en ge zult zien dat ze het momenteel OERslecht doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is zonder meer een pluim voor onze regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Waarom we het goed doen??
OMDAT ZE DE PUT DICHTEN MET EENMALIGE OPERATIES zegt Belgacom u iets en daarvoor de verkoop van overheidsgebouwen. Die oplapping is (nog) niet aan de gang in onze buurlanden. De overheidskosten zijn nog nooit zo hoog geweest. Lange termijn visie zeker als je weet dat de vergrijzing eraan komt. Gezien de enorme staatsschuld die er al was, is het helemaal niet opportuun om zo met ons geld te verkwisten (ja waar is het eigenlijk naar toe) ??? een klein beetje gezond verstand volstaat om dit in te zien |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Juist. Alles wordt weggecammoufleerd met eenmalige operaties. Belgacom, verkoop van gebouwen, het privatiseren van alles (weldra nog de post,....)
Geloof moest je de rekening nu opmaken ons loon kan in september niet mee ruitbettald worden omdat het geld op is. (voor zij die voor de overheid werken). alles wordt vooruitgeschoven en of uitgesteld. |
![]() |
![]() |