Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2009, 16:12   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het liberalisme is ontstaan naar aanleiding van de Verlichting. Dat is de neorenaissance.
Awel dat zei ik toch he, de vroege middeleeuwen dus.

Ik heb het over ons fameuse Liberale he. Er zijn geen gotere koninklijke hieltjes likkers dan die en dat kanje moeilijk meegaan met je tijd noemen he. Echt middeleeuws dus. Helemaal niet meer van deze tijd. Het mankeert er alleen nog aan dat ze nog in een barbeteus zouden rondlopen met pruiken op met pijpenkrullen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:15   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Awel dat zei ik toch he, de vroege middeleeuwen dus.
Middeleeuwen = 500-1500 n.chr.
Neo-renaissance = 1800-1900 n.chr.
Citaat:
Ik heb het over ons fameuse Liberale he. Er zijn geen gotere koninklijke hieltjes likkers dan die en dat kanje moeilijk meegaan met je tijd noemen he.
Zij noemen zich liberaal, maar zijn dat geenszins. Liberalisme =/= OpenVLD
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:38   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Middeleeuwen = 500-1500 n.chr.
Neo-renaissance = 1800-1900 n.chr.

Zij noemen zich liberaal, maar zijn dat geenszins. Liberalisme =/= OpenVLD
Figuurlijk gesproken he, dus middeleeuws. Ook evenzeer Open VLD. Daarbij, ik zou wel eens willen weten waarvoor die" Open" eigenlijk staat. Weten ze dat zelf eigenlijjk wel? Of is dat zoiets van als een kind mazar een naam heeft?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 maart 2009 om 16:40.
Oud 5 maart 2009, 17:40   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Figuurlijk gesproken he, dus middeleeuws. Ook evenzeer Open VLD. Daarbij, ik zou wel eens willen weten waarvoor die" Open" eigenlijk staat. Weten ze dat zelf eigenlijjk wel? Of is dat zoiets van als een kind mazar een naam heeft?
gij zijt ook niet éen van de slimsten he

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 maart 2009 om 17:40.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 17:49   #45
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

FDW heeft nooit beweerd dat 30% VB kiezers naar LDD verloren zijn.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 18:11   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Het is niet omdat er niets strafbaar instaat dat het allemaal waar is hé.
Wat je zegt is juist. Maar wat er in staat is wel allemaal juist hoor. Wees maar zeker dat de andere partijen er als de pinken zouden bij zijn, mochten er leugens in staan.

En me dunkt, jij ook.

Het VB-krantjes is weldegelijk het meest betrouwbare krantje van Vlaanderen. Precies omdat ze de meest gecontroleerde krant is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 18:14   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
gij zijt ook niet éen van de slimsten he
heb ik nooit beweert, maar als gij dan wel een van de slimste bent, leg het me dan eens uit. Waarvoor staat die "open" dan?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 maart 2009 om 18:15.
Oud 5 maart 2009, 18:16   #48
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Ik zie het bedrog niet als men niet regeert met een partij die 25% van de stemmen haalt.
Het bedrog zit 'm in het feit dat men wél regeert met partijen die geen 25% halen.

Citaat:
In andere landen gebeurt het toch ook dat een bepaalde partij 40% van de stemmen haalt en dat die uiteindelijk niet in de coalitie zit en dit is dan omdat er een meerderheid kan gevormd worden door partijen die denken in die combinatie meer programmapunten te kunnen realiseren dan in een samenwerking met een partij waar ze minder mee gemeen hebben.
Dat is juist, maar in ons land is dat niet zo. In ons land is het omdat men onderling en vooraf heeft afgesproken om niet met het Vlaams Belang samen te werken.

Citaat:
Het resultaat van het cordan sanitair is dat het VB zich in een slachtofferrol kan steken.
En terecht ook. Ze zijn ook slachtoffer.

Citaat:
De fout die men gemaakt heeft is ooit te spreken over een cordon sanitair (misschien wel om de franstaligen gerust te stellen 20 jaar geleden ofzo) men had gewoon moeten zeggen dat ze met iedereen onderhandelen en dan op basis van het programma een regering vormen. Dan was er ook nooit een regering met het VB geweest en was de slachtofferrol minder uitgesproken.
Men had geen open kaart mogen spelen volgens u? Tjah? Qua kiezersbedrog kan dat wel tellen vind ik.

Paulus.
Oud 5 maart 2009, 18:20   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat je zegt is juist. Maar wat er in staat is wel allemaal juist hoor. Wees maar zeker dat de andere partijen er als de pinken zouden bij zijn, mochten er leugens in staan.

En me dunkt, jij ook.

Het VB-krantjes is weldegelijk het meest betrouwbare krantje van Vlaanderen. Precies omdat ze de meest gecontroleerde krant is.

Paulus.
Inderdaad, daar staan geen leugens in, oogstuitzonderlijk een spijtige vergissing, in tegenstelling tot andere kranten. In andere kranten staat maar een ding in dat niet gelogen is, en dat is de prijs..
Oud 5 maart 2009, 18:26   #50
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard De Vlaamse media zijn laf en verdraaien moedwillig publicaties van VB

Er is een interview verschenen van F. De Winter in het Nederlandse tijdschrift "De Pers" (zie hieronder)

http://www.depers.nl/buitenland/288971/ ... onent.html

In dit artikel zegt Filip heel duidelijk: volgens de peilingen -30% achteruitgang voor VB. In het artikel van HLN wordt beweerd dat
Filip De Winter himself dit zegt. Het verschil is immens in interpretatie, ook te lezen in de vele reacties onder het artikel.
De hoernalisten doen toch al wat ze kunnen om VB in een ongunstige positie te plaatsen, te demoniseren.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... #reactions

En hier wat Filip himself vandaag op zijn weblog schrijft:

"Kwakkel van de week
gepubliceerd op 05/03/2009 op FilipDewinter.be

Een Nederlands journalist vraagt me in een interview hoeveel procent het Vlaams Belang verliest aan LDD. Ik antwoord dat het allemaal wel meevalt, want dat op basis van peilingen en studies bij de vorige verkiezingen slechts 30% van de LDD-kiezers ex-Vlaams Belang-kiezers waren.

In het gepubliceerde interview met de Nederlandse krant depers.nl is dus het antwoord op de vraag “Hoeveel verliest het Vlaams Belang aan LDD?” dan ook “Volgens de peilingen 30% van de stemmen”. In de Belgische pers luidt het “Dewinter vreest verlies van 30% aan Dedecker”. Einde verhaal…

Wat de Belgische pers bovendien niet citeert:
(…) Laten we eerst de verkiezingen afwachten. (…) LDD is geboren als protestpartij, een soort light-versie van het Vlaams Belang. Maar ze pleit nu voor open immigratie; verzet zich niet tegen de islamisering en pleit voor het behoud van België. We hopen dat de kiezers voor het origineel gaan.
“Dedecker is het schoothondje dat tegen de benen van de traditionele partijen pist. Ik ben de pitbull die in hun kuiten bijt.”
Oud 5 maart 2009, 18:26   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bedrog zit 'm in het feit dat men wél regeert met partijen die geen 25% halen.

Paulus.
En dat de kleinste snotpartij, die dikwijls amper de kiesdrempel haalde, wanneer ze betrokken wordt bij de regering, met haar handje vol kiezers de stomste eisen kan opleggen onder het dreigement anders de regering te doen vallen. Van een democratie gesproken, dan toch een van kust men botte zene!!!!
Oud 5 maart 2009, 18:27   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flauwe zever wat betreft betrouwbaarheid. Die VB-krant is pure politieke propaganda. Aan de lezer(s) om te beslissen hoever die propaganda betrouwbaar is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 18:34   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Flauwe zever wat betreft betrouwbaarheid. Die VB-krant is pure politieke propaganda. Aan de lezer(s) om te beslissen hoever die propaganda betrouwbaar is.
Natuurlijk. Als ge de tekortkomingen van de andere belicht en bekritiseerd, zelfs al is dat 100% de zuivere waarheid, dan is dat altijd puur propaganda he Pietje? Zo is het toch he?

Maar vroeg of laat, is het niet deze verkiezingen dan de volgende of de volgende of de daaropvolgende, maar ooit pietje krijgen jullie dat in jullie eigen gezicht en dan worden het traantjes lossen.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 maart 2009 om 18:40.
Oud 5 maart 2009, 18:38   #54
Shadowke

Standaard

Citaat:
betrouwbaarder alvast dan de 'tradionele' (je moet ni ver zoeken tot welke partijen deze media nog altijd behoort) Belgische media.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 18:41   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Als ge de tekortkomingen van de andere belicht en bekritiseerd, zelfs al is dat 100% de zuivere waarheid, dan is dat altijd puur propaganda he Pietje? Zo is het toch he?
Idd, maar dat hoeft niet altijd de waarheid te zijn. Zorgen dat een zo groot mogelijk publiek de gepropageerde boodschap "slikt", is de bedoeling van zulke propaganda.
Oud 5 maart 2009, 18:43   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
betrouwbaarder alvast dan de 'tradionele' (je moet ni ver zoeken tot welke partijen deze media nog altijd behoort) Belgische media.
Ik zie niet in waarom. Politieke propaganda heeft niet tot doel de waarheid te vertellen, enkel tot doel zoveel mogelijk volk die gevoerde propaganda te doen geloven.
Oud 5 maart 2009, 18:44   #57
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, maar dat hoeft niet altijd de waarheid te zijn. Zorgen dat een zo groot mogelijk publiek de gepropageerde boodschap "slikt", is de bedoeling van zulke propaganda.
Mochten er leugens in staan, wees maar zeker dat de andere partijen er als de pinken zouden bij zijn, om het aan te klagen.
En me dunkt, jij ook.

Ik acht er hier zelfs een paar bekwaam om er een thread over op te starten.

Helaas, zo blijkt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 maart 2009 om 18:45.
Oud 5 maart 2009, 18:46   #58
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom. Politieke propaganda heeft niet tot doel de waarheid te vertellen, enkel tot doel zoveel mogelijk volk die gevoerde propaganda te doen geloven.
Dat is juist. En dat doet je het best met de waarheid toch?

Paulus.
Oud 5 maart 2009, 18:46   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en slikken, dat is een eigenschap die de Vlamingen op het lijf geschreven is. We slikken al meer dan 170 jaar jullie leugens en bedrog en valse beloftes,. Dat kan tellen he.
Oud 5 maart 2009, 18:47   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mochten er leugens in staan, wees maar zeker dat de andere partijen er als de pinken zouden bij zijn, mochten er leugens in staan.

En me dunkt, jij ook.

Ik acht er zelfs een paar bekwaam om er een thread over op te starten.

Helaas, zo blijkt.

Paulus.
In de politiek is het niet de bedoeling om "de waarheid" te vertellen, enkel de waarheid die je als partij kwijt wil. En dat is voor het VB niet anders.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be