![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze twee zijn undercover zeker
![]()
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, dat is dus de Franste stelling, de laïcité. Daar staat de Angelsaksische visie tegenover die stelt dat de overheid juist de uitdrukking en een afspiegeling moet zijn van de bevolking. Blijkbaar gaan de Noren (niet geheel onlogisch) mee in die Angelsaksische aanpak. Er valt voor beide visies wel wat te zeggen.
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nu even ernstig.
Uw levensovertuiging laat niet toe om met islamieten te handelen. Moet je dan het "gezag" van zo voddenkopje respecteren of kan je een ander agent(e) eisen om uw zaak te behartigen of u te verbaliseren?
![]() |
#44 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat kan mij dat schelen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 60 tot 70% van de Antwerpse flikken heeft openlijk sympathie voor het VB. Ik vind dat een veel groter probleem dan het dragen van een hoofddoek in Noorwegen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je problemen hebben sprecifiek met moslims en niet - ik zeg maar wat - met agenten die een bril dragen, of linkshandig zijn? Waarom zo'n stampei maken over een Noorse beslissing, die enkel belang heeft in Noorwegen? Zijn de Noren plots niet meer baas in eigen land?
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal uw "afspiegeling van de bevolking dan ook bedoelen dat in Brussel +50% vreemdelingen bij de pliesie werken en in de gevangenissen + 50% moslims, in de Westhoek geen marokkanen behalve ingeweken franse algerijnen uit "Noord-Frankrijk"? Welke "afspiegeling" mag ik verwachten aan de Vlaamse kust tijdens de zomermaanden? en inderdaad... wat als mijn geloof me verbied om te luisteren naar een hoofddoek?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is "moslim" een aangeboren afwijking? dat wist ik niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien luisteren naar de persoon die eronder zit?
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en IK moet me door zo iemand laten bekeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
tja, indien je dat getal met een link of bron kan staven, moeten we maar eens nagaan hoe dit komt. zijn flikken genetisch geprogrammeerd om vb-aanhanger te zijn? Of zijn ze dat geworden door het veelvuldig contact met verrijkers?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je mag toch nog wel voor uzelf uitmaken of je al dan niet contact wil, in om het even welke vorm dan ook, met dergelijke individuen? Of zijn we al niet meer baas over eigen mening?
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"moslim" kan je niet vergelijk met "brildragend" of "linkshandig" he? ie mensen geloven dat zij de enige echt god aanbidden en al de anderen zijn ongelovig en dus slecht. D�*t is het probleem. hoe kan ik ervan uitgaan dat zo iemand mij eerlijk en onbevooroordeeld en onpartijdig zou behandelen? en wat de noren doen, is idd hun zaak. Maar als je ziet dat heel westelijk europa mag genieten van ht gedrag van onze islam-verrijkers en als je ziet hoe men daar hier en in de rest van europa mee omgaat, zou het wel eens snel ons probleem ook kunnen worden. Wat zal het volgende zijn? Want dat er een volgende komt is zeker. Ik zeg u, nee sterker, ik voorspel u, dat als we zo doorgaan, dat binnen dit en 50 jaar men hier homo's gaat opknopen en slagers met varkensvlees in de toog, lyncht.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 14 april 2009 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agitatie; je schiet met dat luisteren niet erg veel op..omdat iemand met hoofddoek uiteraard zelf redenen aanvoert om de hoofddoek te dragen en dat mag. We zijn een land met grote individuele vrijheden; die kun je niet ineens afschaffen omdat er mensen zijn met een gedachtengoed wat volslagen haaks staat op de samenleving.
Want ook dat mag; je mag tegen homo's zijn, vinden dat vrouwen zichzelf moeten bedekken omdat kuisheid hun zaak is en niet van mannen, je mag vinden dat je solidair moet zijn met broeders en er onderscheid moet zijn; tussen moslims en niet moslims. Dat mag allemaal: omdat wij die vrijheid van gedachte en mening kennen en dit dus ook voor moslims geldt als burgers van een land. Maar betekent dit dan ook dat je mensen die duidelijk voor dit gedachtengoed kiezen moet toelaten in openbare ambt? Het antwoord daarop moet duidelijk zijn; neen! Omdat dit staat voor ongelijkheid, solidariteit met eigen groep naar voren schuift, vrouwen in een ongelijke positie zet en rechten van minderheden niet garandeert. En ook; iemand die meent dat je zonder hoofddoek niet kan werken is geen persoon die ook ruimte biedt voor enige andere identiteit dan moslim. Die persoon zegt duidelijk" ik ben moslim en dat is mijn identiteit steeds en overal; ook als werknemer. Zo iemand kan en mag geen functie uitoefenen waarbij je homo's met dezelfde rechten moet benaderen als broeder Mohammed, waar je vrouwen die verkracht werden moet verder helpen zonder te oordelen over hun uiterlijk of gedrag en status, waar je mogelijk tegen broeders moet optreden bij huiselijk geweld, agressie en geweld of waar je steeds en overal gelijkheid moet toepassen als basis voor je functie. Want zo iemand zegt al bij aanwerving; dat is niet mijn overtuiging! Dat mag; maar dan geen werk in openbare dienst. Want stel ik wordt verkracht; dan wil ik geen agente met hoofddoek vanwege haar overtuigingen. Stel mijn zoon wordt in mekaar geslagen door jonge allochtonen; dan wil ik geen agente met hoofddoek. Stel mijn dochter krijgt met steaming te maken; dan moet ik mijn verhala vertellen tegen iemand die zelfs in uniform al heeft aangegeven voor een leer te staan die toestaat mij ongelijk te behandelen? Dan kun je evengoed militanten van de harde lijn bij het Vlaams belang in dienst nemen; met de Vlaamse leeuw op hun hoofd gedrappeerd. Dat moet dan ook kunnen... Het weren van moslima's die zonder hoofddoek geen functie kunnen uitoefenen , omdat hun God dit zegt bieden geen garantie ook in andere omstandigheden niet te handelen volgens de geboden van hun God. Moslima's die wel willen werken zonder hoofddoek en zoals alle collega's gewoon hetzelfde uniform dragen nemen die attitude niet aan; dus is er geen enkel bezwaar hen aan te nemen. Moslima's met hoofddoek in openbare functie zijn een bedreiging voor de pijlers van de Europese cultuur en geen afspliegeling van diversiteit! NIet omdat het moslima's zijn maar vanwege hun hoofddoek wat ookal zijn het individueel aardige vrouwen wel staat voor een totaal onaceptabele levensvisie; vanuit Westers oogpunt.Ik vind iedere uiting dat dit gedachtengoed gelijkwaardig zou zijn bedreigend tegenover vrouwen, homo's en ongelovigen. Dus neen aan vrouwen in openbare dienst met hoofddoek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals een racist zich niet kan ontrekken aan het gezag van een zwarte agent, zal het feit van ambtenaar in functie primeren over uw afkeuren van hoofddoekjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() velen hier zouden eens wat meer moeten buitenkomen en de dingen zelf ervaren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een argument dat in de Angelsaksische wereld aan belang wint, is dat (allochtone en autochtone) vrouwen op de arbeidsmarkt sowieso al gedsicrimineerd worden (equalpayday) en dat je hen dus moet helpen door een aantal barrières weg te ruimen. Voor vrouwen en meisjes uit islamculturen is het probleem nog groter omdat ze vaak ook moeten opboksen tegen hun familie/man als ze buitenshuis willen werken. Dat gebeurde een generatie of twee, drie geleden overigens ook in onze cultuur nog. Een hoofddoek is op dat moment voor die vrouw geen barrière maar juist een brug, het vergemakkelijkt het buitenshuis werken/studeren en het vergroot voor die vrouwen dus de actieradius en dus de integratie.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 april 2009 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 april 2009 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat hebben die vrouwen jou verteld?
![]() |