Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 22:24   #41
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Daar gaan we weer, de vlaming is de botte boer die de nederlanders maar zit uit te schelden en de nederlanders ocharme zijn weer het slachtoffer en de goedheid zelve.
man man, de belgenhater komt het weer eens vertellen zenne.
En de Belgische franstaligen passen dezelfde tactiek toe...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:26   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tja, de Vlamingen doen dan ook nooit moeite om hun zaak (zaken) aan iemand uit te leggen. Proberen hun nationalisme evenmin te onderbouwen. Probeer als anderstalige maar eens degelijke informatie vast te krijgen daarover.
De slogans zijn nog altijd die van twintig jaar geleden.

Kijk naar de aanpak van andere volkeren: die maken keer op keer analyses van "de nieuwe situatie" en passen hun discours aan. Verfijnen die ook en gaan op zoek naar theoretische onderbouwing van hun standpunten.

Als Vlaams-nationalist moet je kunnen uitleggen waarvoor jouw nationalisme staat.

Tegelijkertijd kan je er niet naast, zoals Spinoza aangeeft, dat heel wat Vlamingen heel snel naar een scheldwoordenboek grijpen wanneer ze te maken krijgen met iemand met andere eigenschappen zoals taal, huidskleur, cultuur...

Vorige week zei ik nog tegen een buitenlandse gesprekspartner dat "Vlaanderen een mentale revolutie" nodig heeft.
Maak van die 'mentale revolutie' een 'culturele revolutie' en ik kan mij zonder probleem bij de opmerkingen in dit bericht aansluiten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:31   #43
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Spinoza, ik ben toevallig een halve Nederlandse. Ik heb een deel van mijn leven in Nederland gewoond en ik kan je verzekeren dat er een enorm gore Vlamingenhaat of Belgenhaat leeft in Noord-Brabant (waar ik gewoond heb en nog steeds familie heb wonen). De haat komt echt van 2 kanten hoor ! Je wilt echt niet weten hoe zwaar ik gepest ben geweest, en hoe ergerlijk en racistisch heel wat opmerkingen van vrienden en buren van mijn familieleden overkomen als ik eens op bezoek ben.

Dat de expats zo negatief over Vlamingen doen is louter te wijten aan een steeds opnieuw aangescherpt vooroordeel dat je in de "vreemde" pers kunt terugvinden. Met deze pers bedoel ik de journalisten die in Brussel gevestigd zijn en voor buitenlandse media werken. Zij lepelen de Vlamingen-haat van onze eigen journalisten maar al te graag op !

En het argument dat Vlaanderen fascistisch zou zijn... 1 woord... REX.
Helaas kennen de expats en buitenlandse correspondenten de Belgische geschiedenis niet, en zullen zij bij het uiten van dat woord nietsbegrijpend de schouders ophalen.
Of jouw familie doet aan Belgenhaat/Vlamingenhaat of je hebt merkwaardige vrienden of je hebt een teer zieltje, maar ik woon in het westen van Noord-Brabant en er is hier geen spoor te bekennen van enig vorm van haat jegens Belgen of Vlamingen. Wel veel onbegrip voor de politieke situatie in België. Het is eerder zo dat een Vlaming ieder woord van kritiek van een Nederlander heel zwaar laat doorwegen. Moge er Noord-Brabanders zijn die zich laatdunkend over Vlaanderen uitlaten, komt dat misschien omdat ze in b.v. Antwerpen tijdens het uitgaan of stadten zeer negatief zijn behandeld.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:32   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het rapport van de Europese commissie (veel allochtonen, geen kleurlingen(for the record)) mat de mening van werkgevers.

Het is daarom dat zelfverklaarde anti-racisme bolwerken zo wit zijn. Ondanks hun mondeling beleden strijd tegen veronderstelde racisten in de krochten van de samenleving wordt er voor elke nieuwe vacature systematisch uit het witte linkse netwerk geput.

Ik vind dat een prachtig staaltje hypocrisie.
Hallo Eberhard,

strooi maar eens flink wat zout in deze wonde.

Het is dringend nodig.

Ook bleekscheten moeten leren.

Oud 29 mei 2009, 23:30   #45
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het rapport van de Europese commissie (veel allochtonen, geen kleurlingen(for the record)) meette de mening van werkgevers.
Allochtonen, inderdaad.
Wat die werkgevers daar echter over zichzelf zeiden is geen mening, maar een bekentenis.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 23:47   #46
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Of jouw familie doet aan Belgenhaat/Vlamingenhaat of je hebt merkwaardige vrienden of je hebt een teer zieltje, maar ik woon in het westen van Noord-Brabant en er is hier geen spoor te bekennen van enig vorm van haat jegens Belgen of Vlamingen. Wel veel onbegrip voor de politieke situatie in België. Het is eerder zo dat een Vlaming ieder woord van kritiek van een Nederlander heel zwaar laat doorwegen. Moge er Noord-Brabanders zijn die zich laatdunkend over Vlaanderen uitlaten, komt dat misschien omdat ze in b.v. Antwerpen tijdens het uitgaan of stadten zeer negatief zijn behandeld.
Vermoedelijk zal het dan door hun voorbeeldig gedrag geweest zijn dat ze zo heus behandeld werden
De meeste nederlanders zoals de meeste belgen zijn ondertussen wel wat verder en heerst er nu eerder een goede haat/liefde verhouding. Verschillen blijven we altijd wel hebben maar een beetje toenadering is voor alle partijen enkel gunstig.
En dat is net het verschil tussen Vlamingen en Walen; er groeit steeds meer een kloof tussen de 2 gemeenschappen. Spijtig maar het is nu eenmaal een feit.

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 29 mei 2009 om 23:49.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 23:58   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen allemaal facisten?
Dan moeten ze in Wallonië ons bloedgeld vast niet?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 00:07   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Vlaanderen allemaal facisten?
Dan moeten ze in Wallonië ons bloedgeld vast niet?
Dat argument wordt te weinig uitgespeeld.

Collaborateurs verdienen het ook hard te worden aangepakt.

Oud 30 mei 2009, 00:14   #49
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Wij Vlamingen zouden stoppen met onszelf te beliegen en onze nazi-helmen opzetten. We dienen op te komen voor onze ware aard.
Goesting da ik heb om ooit zo door de Rand-gemeenten te stappen.
http://www.youtube.com/watch?v=rh0sbpJJ4pM
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 01:08   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel veel onbegrip voor de politieke situatie in België.
En dat komt mijn beste doordat ze in nederland maar niet kunnen begrijpen dat belgië ongeacht de meerderheid er nederlands spreekt het landsbestuur destijds volledig in francofone handen was.....

Ik ben gedeeltelijk van nederlandse afkomst, en zelfs ik krijg het niet uitgelegd aan mijn nederlandse famillie hoe het komt dat een meerderheid desondanks het bestaan van belgië zolang heeft moeten vechten om als gelijkwaardig erkend te worden....

Het komt gewoon omdat men bij jullie nooit in een gelijkwaardige situatie hebt verkeerd....

Mijn eigen tante,een halve nederlandse qua afkomst die na de dood van mijn grootmoeder destijds werd meegenomen en opgevoed in het luikse aangezien mijn groottante met een luikenaar was getrouwd,en die haar volstrekt tweetalig heeft opgevoed...

Wel mijn beste,mijn tante heeft nooit nederlands tegen ons gesproken, zo klein als we waren.....
We moesten maar weten dat de taal van moliere véél belangrijker voor haar was ,dan te pogen de ukjes destijds in een taal toe te spreken die zij nét zo goed machtig was....

En dat is dan famillie.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 mei 2009 om 01:09.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 01:26   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Allochtonen, inderdaad.
Wat die werkgevers daar echter over zichzelf zeiden is geen mening, maar een bekentenis.
Een allochtoon heeft in de praktijk geen reet aan de lipservice van de zelfverklaarde anti-racisme bolwerken.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 mei 2009 om 01:32.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 01:32   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of jouw familie doet aan Belgenhaat/Vlamingenhaat of je hebt merkwaardige vrienden of je hebt een teer zieltje, maar ik woon in het westen van Noord-Brabant en er is hier geen spoor te bekennen van enig vorm van haat jegens Belgen of Vlamingen. Wel veel onbegrip voor de politieke situatie in België. Het is eerder zo dat een Vlaming ieder woord van kritiek van een Nederlander heel zwaar laat doorwegen.
Amen.

De geinstitutionaliseerde Hollanderhaat in Belgie (waar naar schatting slechts de helft van de Vlamingen intrapt) is in omgekeerde vorm in Nederland niet aanwezig.
Erger het was vaak onverschilligheid tegenover het lieflijke Vlaanderen. Wilders (virtueel de grootste partij in Nederland) heeft recentelijk de knuppel in het hoenderhok gegooid: HERENIGING!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 01:32   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een allochtoon heeft in de praktijk geen reet aan lipservice van de zelfverklaarde anti-racisme bolwerken.
Sla nog maar wat spijkers met koppen, Eberhard.

Dat geeft een goeie 'sound'.

Laatst gewijzigd door djimi : 30 mei 2009 om 01:32.
Oud 30 mei 2009, 11:56   #54
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Ach spreek je met buitenlanders die in het buitenland wonen over dit "conflict".
Dan heeft een groot deel begrip voor de vlaamse "eisen".
Meer zelfs, sommige hopen gewoon dat we die "Frenchies" laten vallen als een baksteen.
Expats hier zijn vooral gefocust op de franse media hier. Ze hebben allemaal wel een frans gehad op school of bij de EU. Dus zo gaan de leugens er gemakkelijk in.
Leg je dat allemaal uit aan onafhankelijk buitenstaanders, dan lachen ze met die franstaligen.
Je moet aan een engelstalige amerikaan gewoon vragen hoe hij zich voelt bij de spaansstalige invasie in het zuidwesten van de VS. en dan leg je vlaams-brabant.
Oud 30 mei 2009, 11:59   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ach spreek je met buitenlanders die in het buitenland wonen over dit "conflict".
Dan heeft een groot deel begrip voor de vlaamse "eisen".
Meer zelfs, sommige hopen gewoon dat we die "Frenchies" laten vallen als een baksteen.
Expats hier zijn vooral gefocust op de franse media hier. Ze hebben allemaal wel een frans gehad op school of bij de EU. Dus zo gaan de leugens er gemakkelijk in.
Leg je dat allemaal uit aan onafhankelijk buitenstaanders, dan lachen ze met die franstaligen.
Je moet aan een engelstalige amerikaan gewoon vragen hoe hij zich voelt bij de spaansstalige invasie in het zuidwesten van de VS. en dan leg je vlaams-brabant.
Ik ben er vorig jaar tussen pot en pint zelfs eens op vijf minuten in geslaagd de Vlaamse verzuchtingen te verkopen aan Fransen op vakantie in Vlaanderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:05   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Manneken Pis, dat is onze Al-Aqsa Moskee!

Oud 30 mei 2009, 22:54   #57
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Klassiek geval van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet : ik recapituleer even :

- De VS, met zijn het Zuiden en zijn anti-zwarte houding, de nog steeds onderdrukte zwarten.
- UK en Noord-Ierland
- Spanje en Baskenland
- Friesland en Nederland
- Zuid-Africa en zijn zwarte bevolking
- Australië en zijn aboriginals

enz enz enz. Het is natuurlijk makkelijk om anderen met de vinger te wijzen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 23:07   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Maar ja, om die expats aan te pakken is de Vlaming te laf natuurlijk. Liever voor hen de rode loper uitrollen, en ondertussen wat zeuren over de moslims...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 23:18   #59
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Frankrijk ,en de Franse taal , heeft meer invloed en prestige dan Vlaanderen in de wereld , en de franstalige Belgen profiteren daarvan . Anti-Vlaamse propaganda , waaraan ook sommige Nederlanders meedoen, doet de rest.
Het feit dat de franstaligen zich met genoegen in de slachtoffer-modderpoel wentelen ( we worden gediscrimineerd door fascisten ) , is ook niet vreemd aan die sympatie en dat medeleven.
Ik lees ook meermaals: "wat een racisten, want de fascistische partij VL. Blok/Belang haalt er 25% van de stemmen". Nu ja, 't is te zien wat men een fascistische partij noemt hé. Ik zou graag hebben dat men eens een vergelijkende studie maakt tussen de standpunten van het VL. Belang en pakweg de Republikeinse partij in de VS. Ik denk dat er velen raar zouden kijken, want de uitslag zou wel es kunnen zijn dat laatstgenoemde er als veel rechtser uit zou komen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 23:45   #60
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik lees ook meermaals: "wat een racisten, want de fascistische partij VL. Blok/Belang haalt er 25% van de stemmen". Nu ja, 't is te zien wat men een fascistische partij noemt hé. Ik zou graag hebben dat men eens een vergelijkende studie maakt tussen de standpunten van het VL. Belang en pakweg de Republikeinse partij in de VS. Ik denk dat er velen raar zouden kijken, want de uitslag zou wel es kunnen zijn dat laatstgenoemde er als veel rechtser uit zou komen.
VB is ongeveer op niveau van de Democraten zou ik zeggen , van Obama dus...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be