![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't is natuurlijk wel je moéder. ik hoop dat ik later met m'n moeder kan samenwonen als zij dat wil. of dat gaat lukken weet ik niet - zij heeft een handicap, ik ben krakkemikkig en 't zal er niet op verbeteren. m'n vader in huis nemen zie ik minder goed zitten. we zien elkaar doodgraag maar lang bij elkaar zitten leidt tot spanningen. da's ook niet de bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder is het niet echt een gebrek aan mogelijkheden in de buurt vermits ze altijd wel een taxi kan bellen als ze ergens naartoe wil. Probleem is eigenlijk dat ze niet zo veel interesses meer heeft, zeker niet buitenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogal egoistisch om zoiets van je kind te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Omgaan met leeftijdsgenoten (op die leeftijd) is niet zo evident als het wordt uitgesproken. Sommige mensen leggen gemakkelijk contact ... anderen niet. Ons ma is eerder van die laatste soort. Komt er bij dat ze de laatste jaren niet goed meer hoort wat dus de drempel heel sterk vergroot om nog contacten te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wellicht ook weinig motivatie om op die leeftijd nog contacten te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jij kan de dingen ook nogal omdraaien eh zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: als je aan mijn schoonouders vroeg wat ze wilden, dan was het antwoord simpel: blijven wonen in hun huis, en mijn vrouw alle boodschappen doen, poetsen en alle dagen komen buurten en ikzelf de vuilbakken buiten komen zetten, de tuin onderhouden, de buitenvenstens schilderen, met den auto rondrijden om oa bakken melk, limonade, bier ... te gaan halen ... afijn, een tweede job bij. Nog even en we zouden zelfs niet meer op vakansie kunnen gaan. Sorrie hé, ik heb al gezegd: in alle bejaardenhuizen tegenwoordig heb je perfekt nog privasie, mag je perfekt nog (als je nog kan ...) uitstapjes doen, klein of groot, al of niet in je auto die op de parking staat. Voor mezelf is het besluit trouwens al getroffen: ik zal daar zelf uit eigen beweging naar toe gaan, en goed op tijd ook nog. Als ik 75 jaar zal zijn, dan zien zelfs de oudste nog werkende verpleegsters er erg jong uit ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zie dat nu eens niet zo zwart wit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
terwijl het net zo "wit" is in de hedendaagse bejaardenhuizen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zorg dat je moeder nog iets voorhanden heeft. Wek haar intresse op in het een of het ander. Zorg dat zij zich nuttig kan voelen.