![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het reglement spreekt overigens nergens over nieuwe shockerende foto's ten opzichte van reeds ruimschoots in de media geweest zijnde shockerende foto's. Een shockerende foto is wat ze is, oud of nieuw. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind zeker niet dat deze foto weg moet. Ik ben tegen censuur, ook als ze niet tegen mij wordt toegepast.
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op die manier pas je dus censuur toe tegen alles wat niet in de mainstreammedia verschijnt. Zeer gevaarlijk en allesbehalve 'liberaal' in een oprechte betekenis van dat woord.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 17:35. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Minister-President
|
Waarom kan men hier niet gewoon tevreden zijn met het plaatsen van een link naar bloederige foto's met het woord 'expliciet' erbij? Het negeren van topics, forumers en avatars heb ik zelf in handen maar er zijn dagen dat ik liever niet wordt onaangenaam verrast door een gore foto.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ofwel laat een forum fotos toe ofwel verbied ze het, maar afwachten tot er iemand gaat klagen om dan fotos te verweideren leidt tot onrechtvaardigheden, want de motivatie van de klager kan welleens niet zo etisch zijn. Een mogelijke tussenweg is dat het forum eigenhandig, los van een 'klacht', alle fotos nagaat en beoordeeld op basis van criteria die niet politiek geïnspireerd zijn. Persoonlijk lijkt me dat moeilijk uitvoerbaar, omwille van de subjectiviteit van zo'n oordeel, en omwille van het werk dat erbij komt kijken. Ik ben verschillende keren voor mij shokeerdende fotos tegengekomen, maar ik ga daarom niet klagen dat die moeten verwijdert worden. Als je wil discusiëren over politieke en maatschappelijke zaken, moet je namelijk de realiteit willen en durven onder ogen zien. Mischien kan er een uitzondering gemaakt worden voor Koetjes en Kalfjes. Dat er afgesproken wordt dat daar geen 'shokerende' zaken gepubliceert worden lijkt me ergens begijpelijk. Als je een rustige dag wil kan je daar dan terecht met je forumzucht. Of de redactie van het forum met dit soort van zaken bezig is is een andere vraag. Maar er zijn tientallen vrijwilligers verneem ik, dus dat zou toch moeten kunnen. Arbitrairiteit komt de sfeer en verstanhouding niet ten goede, en uiteindelijk verliest het forum aan 'prestige'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 18:16. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo werkt dat bij mij niet. Ik ben tegen censuur, ook ivm meningen die ik niet deel.
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Iraanse Neda wilde sterven voor democratie"
Neda, de 27-jarige Iraanse studente, die uitgegroeid is tot het symbool van het Iraanse protest tegen de verkiezingsuitslag, wilde sterven voor de democratie. Nadat ze vast was geraakt in het verkeer, stierf ze inderdaad door een schot in haar borst. Neda Agha-Soltan was zaterdag samen met haar muziekleraar -en niet haar vader zoals eerder werd aangenomen- onderweg toen ze vast kwam te zitten in het verkeer, niet ver vanwaar de Iraanse protestbetogingen zich afspeelden. Basij-militie Ze stapte uit de auto omdat ze het te warm had en werd neergeschoten, volgens haar verloofde door scherpschutters van de regeringsgezinde Basij-militie. De Iraanse autoriteiten beweren dat niet de ordediensten, maar "terroristische elementen" zaterdag geschoten hebben op de jonge vrouw. Haar verloofde Caspian Makan waarschuwde Neda nog dat het zaterdag veel te gevaarlijk was om buiten te komen. "Als fotojournalist ken ik de gevaren. Ik deed alles om haar te stoppen, maar ze wilde maar één ding: democratie voor haar volk." "Helaas, is ze zo aan haar einde gekomen: een kogel door haar hart en long. Ze stierf in de armen van haar muziekleraar. Ik kan haar nog altijd voelen, ik spreek nog met haar", aldus Makan. De gruwelijke beelden van haar dood verspreidden zich via internet. (bron gva) ![]() |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
( haar platleggen was niet zo een goed idee mij gedacht )
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Met alle respect en medeleven, maar ik betwijfel zeer sterk dat deze persoon "wilde sterven voor de democratie". Ze kwam gewoon om ten gevolge van de harde repressie die in Iran momenteel gevoerd wordt. Niet meer en niet minder. Dat maakt haar dood niet minder erg. Maar al dat pathetische gedoe is aan mij niet besteed.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze wilde niet "sterven voor de democratie", maar wel leven in een democratie.
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Minister
|
Echt sterk van je, de geloofwaardigheid van iemand op dergelijke manier ondermijnen geeft enkel maar blijk van het type persoon dat jij bent. Maar jij bent dan ook de grootste gebruiker van drogredens (zie ad hominem), wat jouw meningen niet ten goede komen.
|
|
|
#56 |
|
|
wat voor soort liberaal zijt ge eigenlijk??
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is ook zo. Spijtig genoeg is het resultaat hetzelfde. Zij is dood, de bloedige Achmedinejad en zijn Tulbans zijn nog aan de macht.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
Logica van de Amerika schoothondjes is dat. We hebben het ook gezien in Palestina, Hamas mocht geen meerderheid hebben. Zij willen alleen maar democratie als het hen uitkomt. Trouwens de Eygptische dicatator Moebarak wordt wel voluit gesteund, daar horen we niets van democratische verkiezingen.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Vreemd, nochtans waren er verkiezingen en blijkbaar heeft haar favoriet minder stemmen dan haar tegenstander. De Mousavi supporters kunnen blijkbaar niet goed om met het begrip democratie.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Gouverneur
|
Opgevoerde show, met gemanipuleerd protest vanuit het buitenland.
Op de avond van de verkiezingen werden tienduizenden sms'jes verstuurd met de mededeling dat de opposanten gewonnen waren, waarna dan plots de officiële Iraanse media het échte resultaat melden. Natuurlijk onstaat er dan protest. De overgrote meerderheid der Iraniërs staat achter president Ahmadinejad en een iets minder grote meederheid staat achter de geestelijke leiders van het land. |
|
|
|