![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sjonge jonge zeg... Jullie proberen gewoon die mensen af te breken, kerk heeft nu eenmaal niet zo'n plaats meer in het Vlaamse gezin, is dat verkeerd? Neen.
Wie van degene die hier nu mekkert tegen die mens heeft zijn vormsel gedaan voor de overtuiging? Een geloof krijg je maar door het leven heen. En dan nog is het wat je er zelf van wil. In niets geloven is zielig, al geloof je gewoon in "jezelf", de "liefde", "goedheid in allen", het maakt niet uit, maar je moet ergens in geloven, hoe simpel het ook mag klinken.
Laatst gewijzigd door bentje : 3 november 2009 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat moet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, ik bedoel dat iedereen iets zoekt waar hij of zij zich aan kan optrekken, en als dat voor een deel van de mensen een God is, dan is dat toch gewoon prima?
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er u iemand komt zeggen dat hij gelooft in de grote Tefalpan die het heelal geschapen heeft, dan lacht u hem toch wel uit zeker? Waarom denk je dan dat uw variant van de Grote Tefalpan wel ernstig te nemen is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() pas op met een tefalpan kun je nog iets nuttig doen maar met god niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarin "geloven", gewoon omdat het van je verwacht wordt, omdat het traditie is, dat is pas zielig.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 3 november 2009 om 19:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() toch nog even een reactie k zie hier toch heel uiteenlopende meningen,ik heb van thuis uit tot m n 16 steeds zelf naar de mis moeten gaan,geen keus ,dus nee dat moeten m n kinderen niet,daar bedoel ik dus mee dat we de kerk niet plat lopen ,maar ergens toch wel het verhaal erachter willen en moeten geloven,k heb nu eenmaal bij de nonnen nog op school gezeten,en met de dood van ons kind bedoel ik dus ,wij hebben het meegemaakt 2x,mijn zus baby van 4maand wij baby van3 maand,wiegedood en ja verdomme!!dan moet je iets geloven en waarom niet het katolieke ?die leuren niet aan m n deur met de 'leer van god' verplichten me niet om hoofddoeken te dragen ...ect dus dan is ons katolieke kerke nog zooo slecht ni he ,maar wij gaan dus niet naar de kerk wekelijks dat staat voor mij niet gelijk met geloof ,geloof is ergens ieder zijn eigen interpretatie van iets en niets tegelijk!maar ja soms moet m n toch in iets ontastbaar geloven om de zin van het leven te hervinden.nog bedankt voor de reactie ,ik had eigenlijk enkel het antwoord nodig of k t recht had om te protesteren zonder herrie te schoppen en alles op te blazen en ja dat heb k gedaan en een rechtvaardig antwoord verkregen!!
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben op een leeftijd gekomen alwaar ik meer begrafenissen dien bij te wonen dan pakweg huwelijken of geboorten. Ik zie evenwel niet in waarom ik dan persé in "iets" dien te geloven. Waarom zou je dat "moeten"?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 november 2009 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.” Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 6 november 2009 om 13:36. Reden: fiddling |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige alle begrip voor het lijden dat je doormaakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijnheer pastoor zal wel inbinden, als ge dat overtuigend genoeg kunt brengen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus regel dat rap efkes van kindsbeen af, veel minder gehannes en gesukkel en ge kunt dan nog altijd, Bagwan, Krisjna, Boedist, Moslim, Getuige, Mormoon, of volgeling van Herr Flick worden, ja misschien start ik wel mijn eigen godsdienst, met vrouwelijke misdienaars, en zo een comune met heftige orgien, en het aanbidden van de god Bacchuss, al wie mij volgen kan 5000 € op mijn rekening storten, en zich gewillig overgeven op het volgende Bachanaal, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelovigen, hoe braaf ze ook waren, (baby`s inbegrepen) gaan naar het voorgeborgte van de hel, en dat voor eeuwig, geen kans op genade, eeuwige verdoeming, maar geen hellevuur. (de god is toch nog zo slecht niet he... ) klootzakken, gedoopt of niet, gelovig of niet, gaan naar de hel, en het is daar volgens Dante niet zo gezellig, want die is daar geweest, ![]() De hemel is enkel voor halve heiligen, of zondaars die op tijd wisten biechten en vergeving van hun zonden kregen. een kleine minderheid dus, ![]() De goddelijke komedie van Dante Alleghieri is echt wel een aanrader, voor als ge een paar weken niet weet wat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Roomse kerk, net als erkende kerken van andere denominaties trouwens, krijgt subsidies naar gelang het aantal leden dat ze heeft. Als je dan weet dat je lid wordt als dopeling en dat lidmaatschap zelf bevestigt bij de plechtige communie, tja? Dan heeft het zich laten ontdopen zeker zin. Tenminste als je niet wil dat de Roomse kerk geld krijgt voor jou zo-gezegde lidmaatschap. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() foutje.
Laatst gewijzigd door Andro : 12 november 2009 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien speelt men geheugen me parten, het is reeds tien jaar geleden dat ik hem nog eens gelezen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mening van de staat is niet gelijk aan deze van het christendom over het al dan niet lid blijven van deze of gene club. Bovendien is het helemaal niet waar dat als meen éénmaal gedoopt is, men dat is voor altijd. Het moet namelijk bevestigd worden door de plechtige communie én met kan ook geexcommuniceerd worden volgens het Rooms kerkelijk recht. Helemaal fout dus Andro. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze funderen dit vanuit de Bijbel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 november 2009 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |